Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel bieden onder vraagprijs?

<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 09 Jul 2017 12:45

Re: Hoeveel bieden onder vraagprijs?

De (eventuele) ontbindende voorwaarden:
- Voorbehoud van financiering
- Voorbehoud van verkoop huidige woning
- Voorbehoud van bouwkundige keuring, waaruit geen significante onderhoudskosten blijken (evt. significant specificeren, bijv. >7,500 euro)
- Opleverdatum
etc
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 09 Jul 2017 12:48

Re: Hoeveel bieden onder vraagprijs?

Wij hebben ook recent een huis gekocht, ons bod zag er als volgt uit:

Beste ***,

Vanochtend om 9.30u hebben wij de woning *** te *** voor de tweede maal bezichtigd. Middels deze mail willen wij graag een bod op deze woning uitbrengen.

Ons bod is gelijk aan de vraagprijs van uw cliënt en bedraagt derhalve €***.***,- (zegge: *** euro).

Dit bod geldt onder de volgende ontbindende voorwaarden:
- Onder voorbehoud van de financiering van 101% van de koopsom.
- De koper laat een bouwtechnische keuring uitvoeren. Hieruit blijken geen noodzakelijke significante onderhoudskosten.

Oplevering van de woning geschiedt in overleg, waarbij wij op de hoogte zijn van de voorkeur van uw cliënt voor een oplevering omstreeks eind september 2017. Wij zien hiertoe geen belemmering en stellen ons in dezen graag flexibel op. Onze huidige woonsituatie (wij wonen in een maandelijks opzegbare huurwoning) laat dat ook toe.

Wij hechten er verder aan te zeggen dat het voorbehoud van financiering nadrukkelijk gezien kan worden als een formaliteit. De beoogd hypotheekverstrekker, tevens mijn werkgever, beschikt reeds over de voor een hypotheekaanvraag benodigde financiële documenten en heeft aan de hand van deze documenten onze financiële mogelijkheden in kaart gebracht. Ons bod valt uiteraard binnen deze mogelijkheden.

Voor het voorbehoud van financiering is in dit bod geen vervaltermijn opgenomen. Dit vanwege de potentieel lange periode tussen dit bod en de opleverdatum (ca. 5 maanden), en de geldigheidsduur van een ondertekende hypotheekofferte van de beoogd hypotheekverstrekker (ca. 3 maanden). Graag gaan wij met u en uw cliënt in gesprek om dergelijke details nader vast te stellen.

Wij zien uw reactie graag tegemoet.

Hartelijke groet,
<<

anoniem203

Bericht 09 Jul 2017 12:49

Re: Hoeveel bieden onder vraagprijs?

Bij ons in het dorp ligt de prijs voor dit soort woningen rond de 235000 op dit moment.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 09 Jul 2017 14:14

Re: Hoeveel bieden onder vraagprijs?

Die brief is een goede Ellibre, dank je!
Denk dat we dan inderdaad toch tussen de 230 en 235 gaan zitten... En dan eindigen op of net onder de 240 oid..
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 09 Jul 2017 14:19

Re: Hoeveel bieden onder vraagprijs?

Lejow schreef:Die brief is een goede Ellibre, dank je!
Denk dat we dan inderdaad toch tussen de 230 en 235 gaan zitten... En dan eindigen op of net onder de 240 oid..


Ik zou echt lager starten hoor. Je bent dief van je eigen portemonnee anders. Het is een mooi huis, dat nagenoeg af is. Ik denk dat de bewoners hadden verwacht het al veel sneller te verkopen, gezien de huidige woningmarkt. Het kan zijn dat ze daardoor al wat stress hebben en misschien makkelijker akkoord gaan met een lager bod dan dat ze aanvankelijk in hun hoofd hadden. Kan jullie verkoomakelaar ook niet jullie aankoopmakelaar worden?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 09 Jul 2017 15:56

Re: Hoeveel bieden onder vraagprijs?

Maar het kan ook zijn dat ze het huis onder een bepaalde prijs gewoon niet weg willen doen waardooren het nog te koop staat en ze een te laag bod niet serieus nemen. Ik zou dus niet te laag inzetten. Mijn buren bijv wilden niet in verdere onderhandeling met degenen die te laag hebben geboden. Als je niet per se dit huis wilt hebben zou ik het er ook wel op durven wagen, maar wil je dit huis echt heel graag hebben zou ik voorzichtig zijn met laag inzetten.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 09 Jul 2017 16:31

Re: Hoeveel bieden onder vraagprijs?

Eens met Chaos en Lady.
Altijd lager proberen. Als ze het kwijt willen dan heb je het voor een lagere prijs.
Áls ze het niet kwijt hoeven krijg je wellicht een uiterst tegenbod. Dan weet je ook waar je aan toe bent.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 09 Jul 2017 16:34

Re: Hoeveel bieden onder vraagprijs?

Chaos schreef:Maar het kan ook zijn dat ze het huis onder een bepaalde prijs gewoon niet weg willen doen waardooren het nog te koop staat en ze een te laag bod niet serieus nemen. Ik zou dus niet te laag inzetten. Mijn buren bijv wilden niet in verdere onderhandeling met degenen die te laag hebben geboden. Als je niet per se dit huis wilt hebben zou ik het er ook wel op durven wagen, maar wil je dit huis echt heel graag hebben zou ik voorzichtig zijn met laag inzetten.


Wíj kregen een bod dat 25.000 lager was. Dikke doei.
Hebben ons uiterste tegenbod gegeven en take or or leave it. Kregen later te horen dat mensen niet meer konden betalen, maar omdat ons huis al 3 maanden in de verkoop stond ze het wilden proberen. Snap ze wel. Maar wij hebben meer van deze biedingen gehad waar we niet op in gingen.
Maar bij ons horen mensen dat we een nieuw huis hebben gekocht, dus dan denken ze dat ze het wel voor een appel en een ei kunnen kopen.
We zijn bereid 10.000 te zakken. Vinden we genoeg :P
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 09 Jul 2017 16:35

Re: Hoeveel bieden onder vraagprijs?

Prijs is voor de Randstad normaal. Hier (middelgrote plaats Brabant) gaat zo'n woning met die leeftijd en goed onderhouden tussen de 200.000 en 220.000 (ligt aan de wijk). Is het vrij nieuw bouw in een bepaalde wijk. Dan voor 250.000. Succes met bieden. De ontbindende voorwaarden zijn erg belangrijk. Dat kan je een boete schelen mocht je het uiteindelijk niet rond krijgen of zo.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 09 Jul 2017 16:45

Re: Hoeveel bieden onder vraagprijs?

Zal morgen onze makelaar ook eens bellen, of ze ook aankoop kan zijn, en zo ja wat het kost. Wellicht krijgen we korting omdat ze beide doet :P
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 09 Jul 2017 16:58

Re: Hoeveel bieden onder vraagprijs?

Ik wil inderdaad ook weer niet te laag gaan zitten, straks worden we 'uitgelachen' en nemen ze ons totaal niet serieus.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 09 Jul 2017 17:03

Re: Hoeveel bieden onder vraagprijs?

Sam kreeg ook een bod wat ze alles behalve reël vonden maar deden toch een eenmalig tegenbod. Dan weet je dus gelijk waar je aan toe bent en kun je altijd nog accepteren. Of ze ketsen het af en je doet een nieuw, hoger bod. Moeite van het proberen waard lijkt mij.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 09 Jul 2017 19:24

Re: Hoeveel bieden onder vraagprijs?

Ja zou het sowieso proberen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 09 Jul 2017 19:25

Re: Hoeveel bieden onder vraagprijs?

Plus 10% eronder schijnt best gewoon te zijn als startbod.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 09 Jul 2017 21:05

Re: Hoeveel bieden onder vraagprijs?

Ik vind het ook onzin om te gaan bekken onder een andere naam. Wij hebben zelf ook geboden zonder aankoopmakelaar en het huis gekregen terwijl er last minute ineens andere kapers op de kust waren.
Voorwaarden die je moet laten opennemen zijn bijvoorbeeld financiering (zou ik altijd doen, als je dan de hypotheek niet rond krijgt kun je het contract laten ontbinden), bouwkundig rapport (als er verborgen gebreken naar boven komen kun je het koopcontract laten ontbinden als de kosten daarvoor hoger zijn dan een afgesproken bedrag).
Als je zelf wilt gaan bieden zou ik me daar wel even in verdiepen, alle info staat online.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Jul 2017 13:04

Re: Hoeveel bieden onder vraagprijs?

Vanmorgen wezen kijken. Was een leuk huis, zie me er op zich wel wonen.
Wat kleine puntjes die nog afgewerkt moeten worden. Vond de prijs (die 250) wel echt te veel

Woensdag gaan we hier kijken **
Deze staat alleen pas 1.5 week te koop.. dus wellicht wat minder onderhandel ruimte.
Is ook iets groter, maar moet denk net wat meer aan gedaan worden (vloer, muur enz)
En deze heeft geen wc op de slaapverdieping, ben nog aan het bedenken wat ik daar van vind...
Laatst gewijzigd door Lejow op 11 Jul 2017 07:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jul 2017 13:05

Re: Hoeveel bieden onder vraagprijs?

Lejow schreef:Vanmorgen wezen kijken. Was een leuk huis, zie me er op zich wel wonen.
Wat kleine puntjes die nog afgewerkt moeten worden. Vond de prijs (die 250) wel echt heel hoog.

Woe gaan we hier kijken:
http://www.funda.nl/koop/honselersdijk/ ... ersdijk-7/
Deze staat alleen pas 1.5 week te koop.. dus wellicht wat minder onderhandel ruimte.
Is ook iets groter, maar moet denk net wat meer aan gedaan worden (vloer, muur enz)
En deze heeft geen wc op de slaapverdieping, ben nog aan het bedenken wat ik daar van vind...

Is dat normaal? Een WC op de slaapverdieping? Heb dat in m'n hele leven nog nooit gehad haha.
<<

anoniem213

Bericht 10 Jul 2017 13:09

Re: Hoeveel bieden onder vraagprijs?

Wat leuk dat jullie een ander huis gaan kopen, Lejow! Als ik al je vragen hier lees, dan zou ik wel serieus overwegen om een aankoopmakelaar te nemen. Volgens mij kun je daar ook afspraken mee maken dat ze meer krijgen naarmate ze meer van de prijs af krijgen voor je. Niet dat het niet logisch is dat je niet alles weet hè, maar meer omdat je ook niet echt een beeld lijkt te hebben van wat nou in die buurt een normale prijs is. Het zou jammer zijn als je te veel betaalt, omdat je geen goed idee hebt van wat het waard is. Dan levert een aankoopmakelaar alsnog iets voor je op.

Veel succes met de zoektocht en de biedingen!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Jul 2017 13:15

Re: Hoeveel bieden onder vraagprijs?

Cotton schreef:
Lejow schreef:Vanmorgen wezen kijken. Was een leuk huis, zie me er op zich wel wonen.
Wat kleine puntjes die nog afgewerkt moeten worden. Vond de prijs (die 250) wel echt heel hoog.

Woe gaan we hier kijken:
http://www.funda.nl/koop/honselersdijk/ ... ersdijk-7/
Deze staat alleen pas 1.5 week te koop.. dus wellicht wat minder onderhandel ruimte.
Is ook iets groter, maar moet denk net wat meer aan gedaan worden (vloer, muur enz)
En deze heeft geen wc op de slaapverdieping, ben nog aan het bedenken wat ik daar van vind...

Is dat normaal? Een WC op de slaapverdieping? Heb dat in m'n hele leven nog nooit gehad haha.

Ik vind dat wel normaal, ik heb nu geen toilet in m'n badkamer boven en zeker in m'n zwangerschap en kraamweek miste ik dat echt enorm. Telkens die K-trap op en af als ik moet plassen 's nachts, bah!

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Jul 2017 13:19

Re: Hoeveel bieden onder vraagprijs?

Lejow wij hadden een voorbeeldbrief gepikt via google en die gewoon aangepast aan onze situatie.
Via de site van Eigen Huis kun je ook veel vinden: https://www.eigenhuis.nl/huis-kopen/bes ... erhandelen

♥♥
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Jul 2017 13:55

Re: Hoeveel bieden onder vraagprijs?

Ja, heb inderdaad al gezocht, maar vind het toch wat eng.. Zou just our luck zijn dat er net iets niet klopt ofzo in het contract.
Heb nu onze verkoopmakelaar gebeld, zij doen ook aankoop, maar de makelaar zelf was niet op kantoor. Die belt later terug.
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 10 Jul 2017 23:23

Re: Hoeveel bieden onder vraagprijs?

Wij hoorde vandaag dat ons bod is aangenomen! En die lag 10.000 bóven de vraagprijs. Maar dat is hoe het in Almere gaat momenteel... Maar wel een mega tuin erbij! Dus dat hadden we er met liefde voor over! :-)
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 11 Jul 2017 06:39

Re: Hoeveel bieden onder vraagprijs?

Lejow, misschien handiger om de links naar die huizen weg te halen. Indien de verkopers hun eigen link googlen (misschien vergezocht) dan komen ze hier op uit inclusief de info die je geeft over wat je kan lenen etc.

Trouwens een bod doen staat nog los van een contract, de verkoopmakelaar stelt het koopcontract op. Je kan ook bieden via de telefoon bijv. Zijn makelaars die het enkel via de telefoon doen want dan kunnen ze er nog onder uit bij een hoger bod. Had mijn vriend, was al helemaal rond telefonisch, makelaar wilde geen bevestiging sturen via de mail (bieden ook niet via de mail) en paar uur later werd hij gebeld dat het toch niet door ging.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 11 Jul 2017 06:42

Re: Hoeveel bieden onder vraagprijs?

Lejow schreef:Hahaha Wat een verschil in prijzen he.. erg eigenlijk.

Maar, mijn man met een andere achternaam laten bellen en dan? Zeggen dat hij van Firma Aankoopmakelaar en Co is, en dat hij een bod wil doen namens de familie van Doorn? :P


Al die makelaars kennen elkaar joh in de omgeving, zou dat dus nooit doen :-P
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Jul 2017 07:09

Re: Hoeveel bieden onder vraagprijs?

Sawadee schreef:Lejow, misschien handiger om de links naar die huizen weg te halen. Indien de verkopers hun eigen link googlen (misschien vergezocht) dan komen ze hier op uit inclusief de info die je geeft over wat je kan lenen etc.

Trouwens een bod doen staat nog los van een contract, de verkoopmakelaar stelt het koopcontract op. Je kan ook bieden via de telefoon bijv. Zijn makelaars die het enkel via de telefoon doen want dan kunnen ze er nog onder uit bij een hoger bod. Had mijn vriend, was al helemaal rond telefonisch, makelaar wilde geen bevestiging sturen via de mail (bieden ook niet via de mail) en paar uur later werd hij gebeld dat het toch niet door ging.


(Y)
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron