Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Jul 2017 11:55

N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Naar aanleiding van een opmerking in het topic 'Wat zou je nooit (meer) dragen' ben ik benieuwd naar jullie mening over werkkleding vs. vrijetijdskleding. Vind jij dat je alles maar kunt dragen op kantoor, of vind je dat daar wel bepaalde 'regels' over moeten bestaan? En wat voor regels dan? Zou jij het bijvoorbeeld normaal vinden als je naar een notaris gaat en die notaris in korte broek en t-shirt op de afspraak verschijnt?

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jul 2017 12:05

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Het boeit mij niet zoveel, als diegene z'n werk maar goed doet.

Al vind ik spaghetti hemdjes bijna nooit een goed idee.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 10 Jul 2017 14:55

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Nee op kantoor vind ik dat de mensen die klantencontact hebben zeker een dresscode hebben, ik vind een korte broek niet zo profi ogen.

Zelf sta ik voor de klas en ik draag ongeveer hetzelfde als in m'n vrije tijd. Ik hou zelf al niet van een laag of anderzijds sexy decolleté, dus daarin hoef ik me sowieso niet aan te passen. En mijn kledingstijl is wel gewoon fatsoenlijk vind ik zelf. Ik ben blij dat ik geen dresscode heb op m'n werk, het zou me erg veel moeite kosten denk ik.
#teammaple🍁
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 10 Jul 2017 15:03

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Eens met UN over dat mensen met klantencontact een dresscode moeten hebben.
Ik vind voor dames een (niet te kort uiteraard) rokje met en hak eronder dan wel geschikt. Maar een korte broek weer niet. Slippers of sandalen vind ik dan ook niet netjes genoeg. Sandaal met een hoge hak vind ik wel oke, maar dan moeten de teennagels goed verzorgd zijn.

Ik werk in de apotheek en bij ons draag je een polo van het bedrijf, donkere spijkerbroek/zwarte broek en een sneaker.
Lekker makkelijk en op sneakers kun je de hele dag staan en lopen. Thuis verwissel ik de polo dan voor een shirt.
2016
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Jul 2017 15:03

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Ik sta ook voor de klas en kleed mij privé hetzelfde als op mijn werk. Wel hou ik rekening dat ik geen laag uitgesneden truitjes aantrek of hempjes met spagettibandjes ( ook een don't schijnbaar, maar heerlijk in de zomer met 30+ tempraturen). Korte broeken trek ik ook niet snel aan naar mijn werk, rokjes tot op mijn knieën dan weer wel. Slippers draag ik ook niet naar mijn werk.

Toen ik in de slagerij werkte hadden we ook een dresscode. Blote benen mocht niet, maar open schoenen ook niet. Puur veiligheid.
Ik vind ook dat er per werk gekeken moet worden of er een dresscode van toepassing is. Ik stond vorig jaar wel te kijken toen mijn orthopeed in een polo aan mijn bed stond voor de evaluatie van de operatie. Toen had ik echt zo iets van E. wat doe je nu, maar ja ik ken hem ook prive en ik weet hoe hij is haha. Eigenlijk vond ik dat niet echt kunnen, toch iets gevoelsmatig en arts loopt rond in een doktersjas.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jul 2017 15:06

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Silly-One schreef:Ik sta ook voor de klas en kleed mij privé hetzelfde als op mijn werk. Wel hou ik rekening dat ik geen laag uitgesneden truitjes aantrek of hempjes met spagettibandjes ( ook een don't schijnbaar, maar heerlijk in de zomer met 30+ tempraturen). Korte broeken trek ik ook niet snel aan naar mijn werk, rokjes tot op mijn knieën dan weer wel. Slippers draag ik ook niet naar mijn werk.


Ja, is een gewoon hemdje is zoveel warmer?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Jul 2017 15:07

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Dat hangt van het bedrijf af, ik denk niet dat daar een algemeen geldend antwoord op is. Men kan wel vinden dat spijkerbroeken, blote benen, gympen, slippers of weet ik wat absoluut niet kunnen op een kantoor, maar als dat op de werkvloer van bedrijf X helemaal geaccepteerd is en onder klanten ook normaal gevonden wordt dan telt dat zwaarder. Als je ergens werkt waar het doodnormaal is dat iedereen 's zomers in een T-shirtje en in shorts loopt dan val je daar eerder uit de toon als je met een mantelpakje, een panty en pumps aan komt zetten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Jul 2017 15:10

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Cotton schreef:
Silly-One schreef:Ik sta ook voor de klas en kleed mij privé hetzelfde als op mijn werk. Wel hou ik rekening dat ik geen laag uitgesneden truitjes aantrek of hempjes met spagettibandjes ( ook een don't schijnbaar, maar heerlijk in de zomer met 30+ tempraturen). Korte broeken trek ik ook niet snel aan naar mijn werk, rokjes tot op mijn knieën dan weer wel. Slippers draag ik ook niet naar mijn werk.


Ja, is een gewoon hemdje is zoveel warmer?


Daarin zit nog plastic :palm: iets met in mijn motortas zitten op een warme uitlaat en nog geen zin gehad om nieuwe te kopen. Dus die draag ik vooral onder mijn motorkleding :D.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Jul 2017 15:12

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Waarom staat dit topic bij Liefde, seks & relaties?

Anyways, ik draag op m'n werk vrijwel hetzelfde als privé, altijd al gedaan. Ben wel blij dat ik er niet zo netjes bij hoef te lopen eigenlijk. Korte broek trek ik niet aan naar het werk, dan liever een lange, luchtige broek.

Het verschilt inderdaad per bedrijf wat wel en niet kan.
❤ 7 juni 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Jul 2017 15:23

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Omdat ik een foutje maakte bij het plaatsen. moderatortopic-t51.html#p1026201

Silly One ik begrijp je niet? Plastic? Je kunt toch gewoon een katoenen hemdje of iets met korte mouwtjes aantrekken? Da's echt niet ineens veel warmer dan een spaghettitop hoor :wink:

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jul 2017 15:34

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Elliot schreef:Omdat ik een foutje maakte bij het plaatsen. moderatortopic-t51.html#p1026201

Silly One ik begrijp je niet? Plastic? Je kunt toch gewoon een katoenen hemdje of iets met korte mouwtjes aantrekken? Da's echt niet ineens veel warmer dan een spaghettitop hoor :wink:

Ik snap er ook geen kont van maar denk dat haar hemdje in een tas zat met plastic en dat er door warmte nu plastic in het hemdje zit?
Al is dat nog geen antwoord op de vraag :P.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 10 Jul 2017 15:42

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Ik denk dat ze een hemdje met plastic spaghettibandjes bedoelt. Want dat is een don't idd! Maar dat zit helemaal niet lekker met 30 graden dus dan snap ik het toch ook nog niet.
#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 10 Jul 2017 15:46

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Nee ze heb dr hempie op de uitlaat van de motor laten liggen! heb ik vroeger ook eens met m'n dr Martens gedaan, resultaat was gesmolten zolen. Maar goed, toen was ik scholier en had ik geen dress code.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Jul 2017 15:46

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Cotton schreef:
Elliot schreef:Omdat ik een foutje maakte bij het plaatsen. moderatortopic-t51.html#p1026201

Silly One ik begrijp je niet? Plastic? Je kunt toch gewoon een katoenen hemdje of iets met korte mouwtjes aantrekken? Da's echt niet ineens veel warmer dan een spaghettitop hoor :wink:

Ik snap er ook geen kont van maar denk dat haar hemdje in een tas zat met plastic en dat er door warmte nu plastic in het hemdje zit?
Al is dat nog geen antwoord op de vraag :P.


Ik moest het ook drie keer lezen, maar vatte het toen ook zo op.
❤ 7 juni 2018
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Jul 2017 15:54

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Cotton schreef:
Elliot schreef:Omdat ik een foutje maakte bij het plaatsen. moderatortopic-t51.html#p1026201

Silly One ik begrijp je niet? Plastic? Je kunt toch gewoon een katoenen hemdje of iets met korte mouwtjes aantrekken? Da's echt niet ineens veel warmer dan een spaghettitop hoor :wink:

Ik snap er ook geen kont van maar denk dat haar hemdje in een tas zat met plastic en dat er door warmte nu plastic in het hemdje zit?
Al is dat nog geen antwoord op de vraag :P.


Dit inderdaad, maar in al mijn hemdjes zit dus iets van plastic.
Qua temperatuur. Gewoon een gevoel, maar draag ze meestal alleen richting strand oid. In de stad zo rondlopen is geen porem, te dikke pens.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Jul 2017 16:15

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Ik hou wel van mensen in bepaalde functies in bepaalde kleding. Notaris netjes bijv en zelfs ook m huisarts. Komt professioneel over ofzo. Op kantoor zit ik bij de front desk dus zie er altijd netjes uit. Voor de klas of andere lessen thuis kleed ik me zelfde als vrije tijd, zeker in de zomer gewoon jurkjes anders smelt ik.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 10 Jul 2017 17:59

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Het verschilt een beetje per beroep/bedrijf vind ik, maar voor veel beroepen vind ik nette kleding wel een vereiste eigenlijk. Dat hoort er gewoon een beetje bij of zo.
Ik sta ook voor de klas en ik kleed me op mijn werk wel anders dan in mijn vrije tijd. Op het werk vaak nette (spijker)broek, blouse of net topje, vestje of jasje, enkellaarsjes. Ik word vaak jonger geschat, op zich niet erg maar op het werk niet handig, dus ik draag graag een beetje 'volwassen' kleding. Ook geen te hippe dingen waarvan ik denk dat de studenten dat ook zouden kunnen dragen. Sowieso is onze faculteit vrij zakelijk qua kleding, vergeleken met de rest ben ik alsnog vrij casual. Als ik die dag geen les hoef te geven kleed ik me soms wel meer casual trouwens.
<<

Anoniem249

Bericht 10 Jul 2017 18:14

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Ik ben een groot voorstander van lekker dragen wat je zelf wilt. Ik heb nooit begrepen waarom je op je werk je ineens netter zou moeten kleden. Ik werk dan ook in de creatieve industrie waar het allemaal niet zo nauw genomen wordt, maar het zou me ook niks uitmaken als m'n notaris, huisarts of advocaat in een normale outfit met me afsprak.

Ik "durf" nooit slippers aan naar werk, maar draag wel gewoon korte zomerjurkjes. Ik trek de grens bij korte broekjes. Korte rokjes daarentegen draag ik dan weer wel, ook als m'n klant op bezoek is. Die vinden daar niet zoveel van, kreeg wel een keer een compliment over een kort zomerjurkje. Die vonden ze heel vrolijk en leuk staan.
<<

Anoniem249

Bericht 10 Jul 2017 18:15

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Marsy31 schreef:Ik hou wel van mensen in bepaalde functies in bepaalde kleding. Notaris netjes bijv en zelfs ook m huisarts. Komt professioneel over ofzo. Op kantoor zit ik bij de front desk dus zie er altijd netjes uit. Voor de klas of andere lessen thuis kleed ik me zelfde als vrije tijd, zeker in de zomer gewoon jurkjes anders smelt ik.
Het komt professioneel over, omdat we met z'n allen hebben bedacht dat nette kleding staat voor professionaliteit. Iemand in een Versace pak kan je ook niet goed zijn in z'n werk. Ik vind het altijd zulke gebakken lucht.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Jul 2017 18:58

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Claire**** schreef:
Marsy31 schreef:Ik hou wel van mensen in bepaalde functies in bepaalde kleding. Notaris netjes bijv en zelfs ook m huisarts. Komt professioneel over ofzo. Op kantoor zit ik bij de front desk dus zie er altijd netjes uit. Voor de klas of andere lessen thuis kleed ik me zelfde als vrije tijd, zeker in de zomer gewoon jurkjes anders smelt ik.
Het komt professioneel over, omdat we met z'n allen hebben bedacht dat nette kleding staat voor professionaliteit. Iemand in een Versace pak kan je ook niet goed zijn in z'n werk. Ik vind het altijd zulke gebakken lucht.


Exact dit!!
<<

ChiQ

Bericht 10 Jul 2017 18:59

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Ik werk op het hoofdkantoor van de bekende taxiapp dat met een U. begint. Wij hebben geen dresscode alles is toegestaan, maar van sommige dingen kijk ik zelfs raar op.. jurken met extreem rugdecollete bij, waarbij de borsten geen BH hebben, die boobs en tepels te zien. Of van die shortjes die zoooo kort zijn dat dat in je muts ook niet lekker zit.
<<

Anoniem316

Bericht 10 Jul 2017 19:01

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Ik heb klantcontact dus ik denk zeker om wat ik aan heb. Zo zorg ik ervoor dat er niet te veel bloot is, geen opvallende merkkleding of t-shirt's met (eventueel) aanstoot gevende teksten. Dit omdat het anders een bepaalde reactie uitlokt.
Laatst was ik een keer in korte broek op het werk. Ik was daar in mijn vrije tijd maar zelfs dat voelde heel gek haha.
<<

Anoniem250

Bericht 10 Jul 2017 20:11

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Ik vind slippers een no go. Als je daar ja tegen zegt dan zit je voordat je het weet tegen de schimmeltenen van je collega aan te kijken. Ook draag ik zelf geen korte broeken en jurken met decolleté. De lengte houd ik ook tot max een paar centimeter boven de knie. Ik denk dat sexy kleding afleidt. Ha! Hoor mij! Ik ben bang mijn collega's of klanten af te leiden met mijn decolleté. Mijn huisarts is vrij casual gekleed. Ik vind bankmedewerkers en notarissen altijd erg zakelijk gekleed. Niks mis mee hoor. Ik kan een fleurig zomerjurkje ook wel waarderen, maar een spijkerbroek met sneakers ook. Alleen die schimmeltenen of kalknagels. Daar gruwel ik echt van.
<<

Anoniem236

Bericht 10 Jul 2017 20:15

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

In principe draag ik hetzelfde, maar ik werk wel met mensen die veel in huis roken of in mijn ogen niet hygiënisch zijn. Daar houd ik in de ochtend wel rekening mee. (Oude kleren bijvoorbeeld of simpele shirtjes)

Van de week een jurk aangehad tot net boven mijn knie, maar dat voelde niet prettig. Eens maar nooit meer naar werk.

Ik draag naar mijn werk altijd lange broeken, altijd een hemdje onder mijn shirt en altijd mouwtjes.

Ik heb ook collega s die van die plastic teenslippers dragen, vind ik eigenlijk niet zo netjes.

Van veel beroepen verwacht ik wel een bepaalde dresscode.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 10 Jul 2017 20:38

Re: N.a.v. - werkkleding vs. vrijetijdskleding

Bij ons is denk ik 50% man en 50% vrouw op kantoor(zo'n 200 man in totaal). Mannen zijn eigenlijk allemaal netjes gekleed, nette schoenen. broek en overhemd. Het zijn de vrouwen bij ons die op sneakers lopen haha.
Ik heb meestal een spijkerbroek aan met een tshirt en allstars. Soms doe ik enkellaarsjes aan of sandalen. Letten jullie echt op de voeten ja? Ik doe namelijk echt nooit nagellak op oid.
In mijn vrije tijd heb ik broeken met gaten, hoodies, korte broeken, als ik dat aan zou doen wordt dat niet zo gewaardeerd denk ik :D
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers