Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat lust je absoluut niet?

<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 08 Jul 2017 15:02

Re: Wat lust je absoluut niet?

Wat wel, haha. Ik lust echt heel weinig en bij een vieze smaak of structuur ga ik echt kokhalzen. Ziet er echt heel sneu uit en dat voorkom ik het liefst. Thuis probeer ik wel nieuwe dingen, maar buiten de deur durf ik dat niet zo goed.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jul 2017 15:15

Re: Wat lust je absoluut niet?

Zora schreef:Maar krijgen jullie dat dus echt niet weg allemaal, met echt kokhalsneigingen aan toe? Ik heb dat met de schimmelkaasjes dus wel :laughcry: maar niet lekker vind ik nog wel meer.

Mosterd vind ik echt vreselijk. Daar word ik ook meteen misselijk van.
Losse tomaat of plakken tomaat vind ik echt niet lekker, maar als het moet krijg ik het wel weg.
Schimmelkaas en orgaanvlees heb ik nog nooit gehad. Trekt me ook niet om het eens te proberen.
<<

Anoniem257

Bericht 08 Jul 2017 17:05

Re: Wat lust je absoluut niet?

Olijven
<<

Anoniem282

Bericht 08 Jul 2017 17:55

Re: Wat lust je absoluut niet?

Je doet mij geen plezier met warm fruit, maar krijg ik nog wel weg. Wat ik echt laat staan is gebakken banaan.

Geitenkaas, schimmelkaas, artisjok, ananas, bulgur en (karne)melk. Als ik de smaak niet lekker vind, valt dat vaak samen met de structuur. Dit zijn echt dingen die ik niet eet/drink. Ook niet bij anderen; ik vind het beleefder om te weigeren, dan te gaan kokhalzen.

O,ja... en frikandel speciaal. Alleen de geur vind ik al heel naar.
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 836

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:04

Bericht 08 Jul 2017 18:14

Re: Wat lust je absoluut niet?

Boter. Ik zit echt heel erg dicht tegen overgeven aan wanneer ik het proef.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 08 Jul 2017 19:17

Re: Wat lust je absoluut niet?

Olijven en kaas brr
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem257

Bericht 08 Jul 2017 21:32

Re: Wat lust je absoluut niet?

Boter lust ik ook inderdaad niet. Blokjes kaas bijv ook niet. Of op tosti. Brrrrr
En melk! Eigenlijk al het zuivel lust ik niet
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Jul 2017 21:46

Re: Wat lust je absoluut niet?

Boter inderdaad. Ik lust eigenlijk alles wel, ik proef vrijwel alles. Maar boter... Gadver, daar ga ik echt van over m'n nek.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem210

Bericht 08 Jul 2017 22:02

Re: Wat lust je absoluut niet?

Lusten jullie dan geen boter op brood? Of ook geen bakboter, dus ook geen vlees wat gebakken is in bakboter?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Jul 2017 22:04

Re: Wat lust je absoluut niet?

Nee boter en margarine op brood. Wel vlees gebakken in boter.
Let's discover the world together.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 08 Jul 2017 22:24

Re: Wat lust je absoluut niet?

Tuinbonen
Witte bonen in tomatensaus
Bruine bonen

En boter op mijn brood (alleen een mini mini mini beetje als ik bijv hagelslag heb, maar ik moet er niet in kunnen 'bijten')
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Jul 2017 22:26

Re: Wat lust je absoluut niet?

Ik eet mijn hagelslag gewoon heel inventief zonder boter! En op alle beschuit met muisjes hadden we witte chocoladepasta. Geniaal!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem210

Bericht 08 Jul 2017 22:36

Re: Wat lust je absoluut niet?

Marin schreef:En op alle beschuit met muisjes hadden we witte chocoladepasta. Geniaal!

:good:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 09 Jul 2017 07:19

Re: Wat lust je absoluut niet?

Lennox schreef:
Marin schreef:En op alle beschuit met muisjes hadden we witte chocoladepasta. Geniaal!

:good:


Lekker ook hahaha, ik doe echt zo weinig dat het net nog plakt. Dan kan ik het hebben.

Laatst maakte mijn man een boterham met hagelslag voor me, dus ik zei 'Met een klein beetje boter he?' En hij: 'Jaaa, dat weet ik toch'.
Nou... zijn definitie van klein beetje.. is anders dan die van mij :thumbdown: :no:
<<

Anoniem278

Bericht 09 Jul 2017 08:56

Re: Wat lust je absoluut niet?

Orgaanvlees, blauwe kaas, gekookte bloemkool ( rauw vind ik t heerlijk), jus ( over eten) en alles waar aardappelpuree aan te pas komt. Ik ga ook letterlijk kokhalzen van stamppot.
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:10

Bericht 09 Jul 2017 09:12

Re: Wat lust je absoluut niet?

Rode kool, warm fruit, appelmoes, rozijnen, geitenkaas en vele soorten vis.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Jul 2017 12:11

Re: Wat lust je absoluut niet?

Wat ik écht niet lust is koriander (bah, zeepsmaak!), lever (van die plakjes met die witte dingen erin, gets), geitenkaas en rozijnen. Dit zijn even de dingen die bij me opkomen.

Er zijn ook veel dingen die ik nooit geprobeerd heb omdat ze me vies lijken: bloedworst, orgaanvlees anders dan lever, oesters en van die echte blauwaderkaas. Trekt me echt niet om het te proberen, bah.

Dingen die ik niet lekker vind maar op zich wel weg krijg: yoghurt met stukken fruit (van die voorverpakte dan, als ik vers fruit door m'n yoghurt doe is dat wel prima), olijven, droge worst, verschillende soorten nootjes, gedroogd fruit, mosterd, kippenpootjes.. Ik vind het niet lekker en zou het ook nooit zelf kopen, maar als het niet anders kan zou ik het wel opeten. Ik kan me niet echt een situatie voorstellen waarin het niet anders kan, maar stel dat die zich ooit voordoet...

♥♥
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 10 Jul 2017 15:06

Re: Wat lust je absoluut niet?

Wat ik echt niet lust weet ik niet.

Ik hou niet van witlof en zuurkool.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Jul 2017 15:13

Re: Wat lust je absoluut niet?

Ik zou niet zo snel iets weten wat ik echt, echt niet lust, binnen de voor ons normale producten - dus insecten, stierenballen en schapenogen niet meegerekend - lust ik denk ik alles wel. Misschien dat er onder de 'vergeten groenten' wat dingen zijn die ik nooit heb geproefd en niet lekker vind, maar dat weet ik dus niet. Voor zover ik weet krijg ik alles wel weg.

Qua drinken zijn er wel veel dingen die ik echt niet lust. Eigenlijk vrijwel het hele alcoholische assortiment, op likeurtjes, mixjes, cocktails en héél zoete wijn na. Warme koffie lust ik ook niet echt (hoewel ik dat met melk en suiker nog wel weg zou kunnen krijgen), ijskoffie vind ik dan weer heerlijk. Ongezoete thee vind ik ook echt niet lekker.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Jul 2017 15:18

Re: Wat lust je absoluut niet?

Ik lust geen olijven en champignons. Rauwe tomaat vind ik ook niet zo lekker, al eet ik het tegenwoordig best op een broodje caprese bijvoorbeeld. Veel soort vis vind ik ook niks, evenals grote stukken vlees. Veel dingen probeer ik ook niet eens als ze me niet lekker lijken, al doe ik dit nu wel vaker dan vroeger.

Koffie lust ik trouwens ook niet en ook geen vruchtvlees in m'n jus d'orange.

Geitenkaas vind ik daarentegen juist heerlijk, in tegenstelling tot velen hier zie ik nu.
❤ 7 juni 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Jul 2017 15:23

Re: Wat lust je absoluut niet?

Geitenkaas vind ik ook heerlijk, ja!
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Jul 2017 15:25

Re: Wat lust je absoluut niet?

Ha Bliss, ook iemand die koffie niet wegkrijgt. Ik dacht dat ik daarin ongeveer alleen was. Ik zeg altijd koffie is Bah, maar ik vind het wel lekker ruiken ( kan dat).

Verder blauwe schimmelkazen, ik hou niet zo van de sterke smaak.
Tuinbonen krijg ik ook niet door mijn keel.

Verder eet ik vrij veel en probeer ik ook veel.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Jul 2017 15:27

Re: Wat lust je absoluut niet?

Oh ik vind het juist stinken ook. IJskoffie vind ik trouwens wel lekker zo af en toe, dat smaakt toch minder naar koffie. :P
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jul 2017 15:35

Re: Wat lust je absoluut niet?

Koffie! Dat is een goede. Smerig zeg. Ik vind het ook vies ruiken.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 10 Jul 2017 18:46

Re: Wat lust je absoluut niet?

Toen wij uiteten waren van de week, had mijn vriend escargots en ik heb er niet eens een geprobeerd. Dat vind ik wel slecht van mezelf, maar hierbij vind ik het idee gewoon zo smerig.
En toch, als ik misschien bij fear factor (of zo iets) voor een paar honderd euro een eet proef moet doen, zou ik ze misschien wel gegeten hebben.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers