Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slapen baby

<<

Boterbloem

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 18 Okt 2013 12:48

Bericht 29 Okt 2013 11:45

Slapen baby

Ik heb advies nodig.
Mijn dochtertje is nu bijna 11 weken oud. Ze is met 36 weken zwangerschap geboren en is dysmatuur.
Ze weigert alleen om in haar eigen bedje te slapen het liefst slaapt ze op de arm of tegen mij aan. (Het slapen in haar eigen bedje ging eerst trouwens wel goed.)
Zodra we haar terug leggen is het huilen en negeren (20min) heeft weinig zin omdat ze dan alleen maar harder gaat huilen. Advies is erg welkom.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 29 Okt 2013 11:59

Re: Slapen baby

Ik denk dat het weinig met het dysmatuur zijn te maken heeft maar dat het gewoon normaal babygedrag is. Lekker warm en veilig bij papa of mama is natuurlijk veel fijner dan alleen in een koud bedje.

Negeren zou ik nooit doen, al helemaal niet 20 minuten. Dat is voor zo'n klein kindje een eeuwigheid, en ik kan me daarnaast niet voorstellen dat je dan zelf lekker zit. Ik zou er sowieso heen gaan om te troosten. Merk je verschil als je haar op haar buik in bed legt? Hier bleek dat de oplossing te zijn.
<<

Artemis

Bericht 29 Okt 2013 12:00

Re: Slapen baby

Gewoon bij je houden dus. :P zo simpel kan het zijn.
<<

Boterbloem

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 18 Okt 2013 12:48

Bericht 29 Okt 2013 12:41

Re: Slapen baby

Dat negeren hebben we een keer gedaan na advies van het consultatiebureau maar dat doen we niet weer! Denk dat het bij mij houden inderdaad tot nu toe het enige is wat helpt, gaat vast wel weer over.
<<

Anoniem83

Bericht 29 Okt 2013 12:42

Re: Slapen baby

Ze is 11 weken, kind wil gewoon bij mama zijn en logisch. Lekker bij je houden.
<<

Anoniem144

Bericht 29 Okt 2013 12:55

Re: Slapen baby

Misschien in een draagdoek of draagzak. Dan heb jij je handen ook vrij.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 29 Okt 2013 14:16

Re: Slapen baby

Hoe doen jullie dat 's nachts dan? Na het drinken ligt mijn dochter vaak heerlijk bij mij te slapen, maar zelf doe ik dan geen oog dicht, ben veel te bang dat ik bovenop haar ga liggen. Ook is ons beddengoed niet geschikt voor een baby, we slapen onder een dekbed. Maar als ik haar in haar wiegje naast ons bed leg, wordt ze vaak weer wakker en onrustig.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Artemis

Bericht 29 Okt 2013 14:20

Re: Slapen baby

'S nachts was hier nooit zo'n probleem, dan sliepen ze wel. Maar overdag hebben ze de eerste 4 maanden ofzo altijd op op vlakbij me geslapen, vrijwel ooit op hun eigen kamer. Maar op de arm, in de draagdoek, in de kinderwagen, in de box.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 29 Okt 2013 16:34

Re: Slapen baby

Misschien haar bedje voorverwarmen? Doen wij altijd met een pittenzak, dan komt de baby lekker warm zijn bedje in. Helpt hier wel.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 29 Okt 2013 16:53

Re: Slapen baby

Lekker dicht bij je houden! R heeft de eerste maanden sowieso overdag niet in zijn bed gelegen, zo jong kunnen ze niet 'verwend' worden.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem16

Bericht 29 Okt 2013 17:01

Re: Slapen baby

Misschien toch gewoon volhouden met het bedje, en anders misschien een draagdoek?
<<

Anoniem275

Bericht 29 Okt 2013 17:09

Re: Slapen baby

Heel herkenbaar! L sliep 's nachts in de wieg, maar overdag alleen maar bij iemand op schoot. Ik heb geprobeerd me erbij neer te leggen, hij heeft veel in de drager gezeten en voordat hij in de drager ging liet ik het hem vaak wel even in zijn bedje proberen. De ene dag kon ik het beter accepteren dan de andere, soms had ik echt het gevoel dat het nooit goed zou komen..

Nu is L echt een super makkelijke baby, sinds ik de bv heb afgebouwd pakt hij de fopspeen en gaat hij gewoon slapen als ik hem op bed leg, heerlijk! Dat was met ongeveer 4 mnd (daarvoor ging het al wel steeds beter), eerst sliep hij 30-45 min in zijn eigen bed, maar dat is al steeds vaker 60-90 min.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 29 Okt 2013 17:14

Re: Slapen baby

Met R is het ook goed gekomen qua slaapjes, hij gaat altijd slapen als ik hem in bed leg overdag. Maar ook in de wagen, in de box, op schoot of waar dan ook slaapt hij prima. Iedereen waarschuwde me dat ik hem niet mocht verwennen en dat hij in zijn eigen bed moest leren slapen, maar daar heb ik dus niet naar geluisterd en het is hartstikke goed gekomen.
R. 2013
D. 2016
<<

Boterbloem

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 18 Okt 2013 12:48

Bericht 29 Okt 2013 17:23

Re: Slapen baby

Heb een draagzak aangeschaft. Hopelijk heb ik nu straks meer mijn handen vrij. Ik laat weten hoe het gaat.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 29 Okt 2013 17:42

Re: Slapen baby

Ik vond een draagdoek echt een uitkomst. Je kindje is nog zo klein, die wil gewoon lekker bij je zijn. Ik zie dan niet in waarom dat niet zou kunnen. Ruben is nu nog steeds een echte knuffelkont, heerlijk! Ik vind het onwijs belangrijk om die liefde/geborgenheid/veiligheid aan hem te bieden. Ik ben in ieder geval heel erg van het kijken naar de behoefte van je kind. Dat het soms niet zo handig uitkomt klopt, maar een kind hebben is nou eenmaal niet handig haha. Daarom probeer ik altijd te zoeken naar iets wat voor ons beiden werkt. Ik hoop dat de draagzak je uitkomst biedt!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers