Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 29 Okt 2013 09:48

Re: Het grote borstvoedingstopic

Daarom, ik denk niet dat de melk zo snel bederft (of zuur word? Wat gebeurd er eigenlijk met melk als het niet goed meer is?)
R. 2013
D. 2016
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 29 Okt 2013 12:09

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik denk dat ik het weg gegooid had
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem186

Bericht 29 Okt 2013 13:43

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik had het ook nog gegeven. Je bedoelde 00.00 uur toch?
Of 12.00 gistermiddag?
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 29 Okt 2013 14:09

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wanneer je het drinken niet forceert zullen de meeste kindjes melk die niet meer goed is ook niet meer drinken. Ik zou het dus gewoon proberen, wel goed op je kindje letten.
februari 2012
november 2015
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 29 Okt 2013 14:16

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ze wilde het sowieso niet. Ze is nog afgelopen weekend ziek geweest en nog niet helemaal fit. En uit een flesje drinken in plaats van bij mij wilde ze niet. Ach ja heb het allemaal maar weg gegooid. Nu alleen ff bedenken hoe ik genoeg ga hebben voor vrijdag als ik weer moet werken.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 29 Okt 2013 14:28

Re: Het grote borstvoedingstopic

He, dat is jammer. Misschien dat je tussen de voedingen door zou kunnen kolven en het zo bij elkaar kunt sprokkelen? Of 's ochtends? Dan zitten veel vrouwen ruim in hun melk, hopelijk geldt dat ook voor jou!
februari 2012
november 2015
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 29 Okt 2013 16:17

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja zal sprokkelen worden denk ik. Heb nog wel wat in de vriezer maar niet genoeg.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Anoniem97

Bericht 29 Okt 2013 16:50

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja dan tussendoor kolven of bijv smorgens ( dan zijn ze meestal t volst) de andere borst leegkolven ( dus de borst die ze niet drinkt)
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 29 Okt 2013 17:37

Re: Het grote borstvoedingstopic

Gaia schreef:Ja dan tussendoor kolven of bijv smorgens ( dan zijn ze meestal t volst) de andere borst leegkolven ( dus de borst die ze niet drinkt)


dat is een goeie, mijn zoon dronk altijd beide borsten per keer.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem186

Bericht 30 Okt 2013 09:44

Re: Het grote borstvoedingstopic

Even een biecht. Ben benieuwd of jullie je daar ook soms in herkennen.
Af en toe ben ik dat voeden zo zat. Altijd maar die polonaise aan je lijf. Soms zou ik best wel weer eens willen dat m'n lijf weer alleen van mij is. Dat het geen voedfunctie meer heeft.
Ik ben erg voor borstvoeding en vaak genoeg geniet ik er ook wel van. Maar soms kan ik me verheugen op het moment dat het klaar is en dat we deze fase ook weer achter ons kunnen laten.

Ik heb gister veel verboden dingen gegeten en gedronken. Dus ik mag nu niet voeden. Heerlijk om het even uit handen te geven. Ik moet nog wel kolven, dat dan weer wel.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 30 Okt 2013 10:02

Re: Het grote borstvoedingstopic

Heel herkenbaar. Dat gevoel had ik ook weleens (en dan volgde ik niet eens een dieet, respect voor jou hoor!)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

zeepaard

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:48

Bericht 30 Okt 2013 10:32

Re: Het grote borstvoedingstopic

Oh nee, alleen bij de gedachte aan stoppen, schieten de tranen al in mijn ogen......
<<

Anoniem166

Bericht 30 Okt 2013 11:32

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb dat ook wel eens, Jans. Af en toe ben ik het even flink zat, vooral als mijn dochter steeds maar weer wil drinken, niet wil slapen, en dan snikkend aan mijn kleding trekt. Brrrr, dan kan ik er echt even chagrijnig van worden.

Maar over het algemeen vind ik het wel erg fijn en kan ik nog steeds genieten van die drinkmomenten.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 30 Okt 2013 11:42

Re: Het grote borstvoedingstopic

Nee ik heb het ook nog niet eigenlijk.

dames, wie van jullie is zwanger geworden toen ze nog bv gaf? Ik wil zo graag, maar wil niet stoppen met voeden nog. ZE gaan me sowieso niet doorsturen natuurlijk als ik nog bv geef, maar vorige keer had ik clomid nodig.

ik weet dat ik af zal moeten wachten of er iets gaat gebeuren, maar jeetje wat is dat lastig soms
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem166

Bericht 30 Okt 2013 12:01

Re: Het grote borstvoedingstopic

Lastig is dat hè, Muppetje? Vanaf dat H. 9 maanden is, wilden we er graag voor gaan, maar inmiddels zijn we alweer 10 maanden verder en ik heb nog steeds geen menstruatie.

Ik las laatst geloof ik wel ergens (dragen en voeden denk ik) dat je best een eisprong kunt hebben maandelijks, zonder dat er een bloeding op volgt. Weet iemand of dat klopt of onzin is? Als dat juist is, dan zou ik daar wel wat ovulatietesten aan willen wagen eigenlijk. Maar het lijkt me zo gek. Ik weet wel dat je vruchtbaar kan zijn als je borstvoeding geeft, maar ik lees dat altijd zo: je hebt een keer weer een eisprong en wordt daarna ongesteld. Bij die eerste eisprong, weet je dus nog niet dat je alweer vruchtbaar bent.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 30 Okt 2013 12:10

Re: Het grote borstvoedingstopic

Oh dat is wel bijzonder inderdaad Sanne.
Ik vind het zo lastig, ik wil helemaal niet geforceerd stoppen omdat de dokter me anders niet helpt...
dus ik hoop dat er wat gebeurt. Met spiraal werd ik niet echt ongesteld maar verloor ik wel eens im de paar weken een dag ongeveer wat bloed, maar wel weinig. Ik hoop dus stiekem dat dat wat zegt, maar vast niet.

Maar ik ben ook ongeduldig hoor,m'n spiraaltje is er net pas uit. Weet je, ik hoef niet meteen zwanger te zijn, helemaal niet, maar ik ben gewoon zo benieuwd wat m'n lichaam wel of niet gaat doen
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem97

Bericht 30 Okt 2013 12:11

Re: Het grote borstvoedingstopic

Jans, ik heb dat ook wel eens maar dat komt meer door de nachten, ze is 19 maanden en drinkt nog steeds zo'n 3 keer per nacht, gelukkig is ze snel klaar en soms is het 1 keer en dat is heerlijk! Maar ik snap je gevoel dus wel!
Maar dan relativeer ik het weer en denk ik over een paar maanden is het afgelopen en dan kan ik nooit meer genieten van zo'n frummeltje die bij me drinkt.
Ze gaat nu ook wel eens een hele dag weg en dan drink ik een lekker wijntje en geniet volop van zo'n dag :)
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 30 Okt 2013 12:43

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb t in de eerste weken wel vaker gedacht, ik kreeg toen amper tijd om te gaan douchen omdat J. constant aan de borst wilde. Nu hij minder vaak komt vind ik het alleen maar heerlijk.
Wat ik wel lastig vind, over 2 weken hebben we een feestje waar ik J. niet mee naartoe kan nemen, dan bellen mn ouders me (komen bij ons thuis oppassen) als hij wakker wordt dat ik even kan gaan voeden. Ik kan dus niet 'vrij' naar dat feest en drinken zit er ook niet in...al is dat misschien ook maar beter, denk niet dat ik nog veel kan hebben haha.
Ik zou natuurlijk ook kunnen kolven, maar daar zou ik ook voor naar huis moeten dus dan kan ik net zo goed zelf voeden, is voor J. ook fijner.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem186

Bericht 30 Okt 2013 13:25

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bedankt voor jullie reacties. Toch wel herkenbaar voor sommigen.

Ik voed nu al bijna 3 jaar (met een korte pauze van 3 maanden). En daar zal sowieso nog 1,5 jaar bij komen. Dus dat is bij elkaar best een tijd.

Muppetje, ik ben zwanger geworden van zoon toen ik dochter nog voedde.
Ik heb op het bvforum wel eens gelezen dat de ene arts wel wil dat je stopt met het geven van bv en de ander niet. Misschien kan je het daar vragen. Genoeg moeders die (helaas) in hetzelfde schuitje zaten.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 30 Okt 2013 13:33

Re: Het grote borstvoedingstopic

Herkenbaar hoor Jans. Soms ben ik er ook wel even klaar mee. Vooral dat stomme kolven op het werk bluh. En altijd maar rekening houden met voeden dan wel kolven. Kan nooit zomaar ff een dagje weg ofzo.De nachten die altijd voor mijn rekening komen omdat ze niet gaat slapen zonder een slokje bv. Maar ja voor je het weet is het weer voorbij dus probeer er nog maar van te genieten.

@muppetje: ik ben zwanger geworden van F toen ik D nog voedde. Ik werd toen al wel weer ruim een half jaar redelijk regelmatig ongesteld. Ik zit ff te rekenen en ik geef nu in totaal ook al ruim twee jaar borstvoeding, met een pauze ertussen door de zwangerschap.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 30 Okt 2013 13:42

Re: Het grote borstvoedingstopic

Jans, de huisarts zei bij het verwijderen van m'n spiraaltje al dat ze me weer door zou sturen als ik niet meer voed en dan nog steeds geen cyclus heb.

Er is weinig over te zeggen nog natuurlijk, maar ik hoop gewoon dat ik die keuze niet hoef te maken...

is er iets dat ik kan doen om het lot een handje te helpen? Minder of korter voeden? Al wil ik m dus ook geen nee verkopen, haha
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 30 Okt 2013 15:44

Re: Het grote borstvoedingstopic

Caroow schreef:Daarom, ik denk niet dat de melk zo snel bederft (of zuur word? Wat gebeurd er eigenlijk met melk als het niet goed meer is?)


Dat heb ik vorige week helaas ondervonden. Ik had het lang buiten de koelkast gezet en daarna niet meer geroken of geproefd. Mijn schoonmoeder gaf aan dat z. De hele Aah al niet wilde drinken. Toen ik thuiskwam proefde ik het even
:( het smaakte zoals het ruikt wanneer het na ren tijdje uitgespuugd wordt :-S. Arme Z.ara!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 30 Okt 2013 15:52

Re: Het grote borstvoedingstopic

Muppetje schreef:Jans, de huisarts zei bij het verwijderen van m'n spiraaltje al dat ze me weer door zou sturen als ik niet meer voed en dan nog steeds geen cyclus heb.

Er is weinig over te zeggen nog natuurlijk, maar ik hoop gewoon dat ik die keuze niet hoef te maken...

is er iets dat ik kan doen om het lot een handje te helpen? Minder of korter voeden? Al wil ik m dus ook geen nee verkopen, haha


Er is mij vandaag in het ziekenhuis verteld dat borstvoeding geven alleen goed werkt als anticonceptie als je nooit meer dan 4 uur tussen de voedingen laat. Andersom zal dus wel gelden, als je regelmatig langer tussen de voedingen laat is de kans groter dat er een eitje zal springen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 30 Okt 2013 16:28

Re: Het grote borstvoedingstopic

Muppetje, er is een hoop wat je kunt doen om je cyclus een handje te helpen, daar ga ik straks nog wel op in, typ nu op mobiel :)
hier zit ik nu in dezelfde 'spanning', ik ben ongeveer een maand geleden gestopt met de pil, en heb geen idee of ik al een natuurlijke cyclus heb. Mijn cyclus was altijd netjes 28 dagen, die ben ik nu al voorbij maar nog geen menstruatie en ook geen positieve test. We zullrn het wel gaan merken.
februari 2012
november 2015
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 30 Okt 2013 16:53

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik ben benieuwd Choco! En voor jullie ook spannend! :)
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers