Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Frankie's liefdesnest [Mini update 9 april]

<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 04 Jul 2017 20:09

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Okee haha. Prut.

Ik ben de mijnalbum app aan het downloaden :sleep:
Laatst gewijzigd door Frankie op 04 Jul 2017 20:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem278

Bericht 04 Jul 2017 20:10

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Nee Frankie, sorry.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 04 Jul 2017 20:30

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Volgens mij moeten ze het nu eindelijk doen. Je kunt bij Mijnalbum wel een mooie album maken zeg. Is wel een aanrader (als de foto's het hier ook doen haha).
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 04 Jul 2017 21:09

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Ze doen het! Gaaf!!
<<

Anoniem278

Bericht 04 Jul 2017 21:10

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Wauw Frankie, ik zie de foto's nu. Wat hebben jullie al enorm hard gewerkt. En ik snap zo goed dat jullie verliefd zijn op dit huis.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 21:12

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Oh jeetje joh wat een werk! Maar wel onwijs gaaf. Ik zie er wel potentie in. Dat zou ik zelf nooit kunnen maar jullie ongetwijfeld wel. Ben zo benieuwd hoe het wordt!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 04 Jul 2017 21:16

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Superleuk Frankie! Ik smul via je foto's met je mee. Het wordt vast heel mooi!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 04 Jul 2017 21:24

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]e

Wooow Frankes, wat een project! Kan met jouw ideeen allogeen maar prachtig worden. Maar ik benijd jullie niet, haha. Ik vond tweeenhalve verbouwen al lang.

Wat betreft de open haard of gaskachel, heb je al een pelletkachel overwogen? Wij hebben er gisteren eentje besteld, woehoe! Zeker de moeite waard om je in te verdiepen. Er zit ik nog eens een subsidie op, waardoor je 500 euro terugkrijgt.

Deze krijgen wij:
http://nordicfire.nl/assortiment/pelletkachel_natura7/
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 04 Jul 2017 21:35

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Ik heb ook echt het idee dat het heel snel gaat! Mijn man is nu twee weken vrij en ik ook een week dus aankomende tijd kunnen we dit tempo hopelijk doorzetten. We hebben ook wel geluk dat het strippen redelijk makkelijk gaat. Bijna alles is van hout, oude bakstenen of oude stuc. Ze jaste vroeger wel echt overal spijkers in zeg haha. In het plafond van een van die slaapkamers zaten wel 100 spijkertjes zonder reden. Hingen gewoon uit het plafond haha.

Mooie kachel Lady! Ik heb ook naar een pelletkachel gekeken maar ik heb ze nog niet als inbouwvariant gezien en we willen graag vuur in de oude schouw, geen kachel. We nemen trouwens wel zeker weten een CV ketel en geen warmtepomp. We willen wel een ketel die in de toekomst eventueel hybride gecombineerd kan worden met een warmtepomp, boiler of zonnepanelen.
<<

Anoniem316

Bericht 04 Jul 2017 21:36

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Wow! Ik ben echt zo benieuwd naar het eindresultaat. Volgens mij wordt het echt prachtig.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 04 Jul 2017 21:37

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Gaaf, Frankie! Ik ga jouw topic zeker in de gaten houden.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Jul 2017 08:32

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Wow! Gaaf om te zien Frankie! Krijg bijna heimwee van mijn eerste weekend in dit huis. Wat een gaaf huis hebben jullie zeg. Ik zie het al helemaal voor me.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Jul 2017 11:56

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Gaaf zeg z'n klus huis. Succes ermee
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 05 Jul 2017 12:32

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Misschien hebben ze ooit ter isolatie iets van stof aan het plafond gehangen Frankie!

Echt gaaf hoor! Lijkt me heerlijk zo'n project!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 05 Jul 2017 12:46

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Frankie schreef:Ik heb ook echt het idee dat het heel snel gaat! Mijn man is nu twee weken vrij en ik ook een week dus aankomende tijd kunnen we dit tempo hopelijk doorzetten. We hebben ook wel geluk dat het strippen redelijk makkelijk gaat. Bijna alles is van hout, oude bakstenen of oude stuc. Ze jaste vroeger wel echt overal spijkers in zeg haha. In het plafond van een van die slaapkamers zaten wel 100 spijkertjes zonder reden. Hingen gewoon uit het plafond haha.

Mooie kachel Lady! Ik heb ook naar een pelletkachel gekeken maar ik heb ze nog niet als inbouwvariant gezien en we willen graag vuur in de oude schouw, geen kachel. We nemen trouwens wel zeker weten een CV ketel en geen warmtepomp. We willen wel een ketel die in de toekomst eventueel hybride gecombineerd kan worden met een warmtepomp, boiler of zonnepanelen.


Ze zijn er wel als inbouwvariant hoor!

Ik ben trouwens heel benieuwd naar de buitenkant van jullie huis en de tuin. Heb je daar ook foto's van? Kan ik me er nog meer een beeld van vormen.

Ik vind het ook een superleuk topic trouwens, dus blijven posten hoor!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem250

Bericht 05 Jul 2017 13:09

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Wat een tof project! Ik ben er benieuwd naar het eindresultaat en de weg ernaar toe!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 05 Jul 2017 19:58

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 05 Jul 2017 20:13

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Wat een leuke reacties! Ik vind het ook super leuk om er over te praten en foto's te posten.

Ohja Lady! Ik wist niet dat die bestonden. Ik vind alleen die zwarte randen dan zo jammer. Daardoor vind ik het net een oven lijken waar vuur in zit. Het liefste zou ik een houthaard willen (puur esthetisch) maar ik reageer heel heftig op houthaarden, ga er zo van niezen en snotteren.


Toch wel echt een idee om de pelletkachel in mijn achterhoofd te houden. Helemaal met de subsidies en een soort 'schone' haard te hebben.

We hebben vandaag trouwens een begin gemaakt met het verwijderen van de tegels in de schouw in de keuken. Hier komt een vrijstaand fornuis in. Mijn man wil in de schouw de zichtbare bakstenen laten zitten en ik vind het juist leuker op de muren. Discussiepuntje haha.
Laatst gewijzigd door Frankie op 14 Apr 2018 16:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 05 Jul 2017 20:56

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Wauw wat een project Frankie, gaaf dat jullie dit gaan doen! Net als Lady, jullie liever dan wij, maar wel heel leuk om te volgen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 06 Jul 2017 05:35

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Gaaf, Frankie!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem222

Bericht 06 Jul 2017 12:25

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Tof Frankie! En wat betreft die stenen, ik ben team muur :D.
Denk dat het ook heel onpraktisch is met schoonmaken als je het achter je fornuis hebt zitten.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 06 Jul 2017 12:53

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Wanneer denken jullie met het totale project klaar te zijn en hoeveel denken jullie daaarvoor kwijt te zijn?
Vrienden van mij zijn ook met zo'n project bezig, maar dan nog groter. Vrijstaande woning waarbij ze de hele bovenverdieping hebben gestript. Alles eruit gegooid, ook de muren. Hebben zelf een nieuwe indeling gemaakt.
Alles geïsoleerd etc... Bij hen gaat het een project van 20 a 25 jaar worden zeggen ze zelf.
<<

Anoniem222

Bericht 06 Jul 2017 13:36

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Hoe lang?! Haha, wat gaan die mensen allemaal doen dan?!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 06 Jul 2017 14:02

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Veel! Hun huis is wellicht 3x zo groot als dat van Frankie. Is vrijstaand. Heeft ook een enorme schuur en veel grond.
Alles strippen vernieuwen. Indeling compleet anders maken. Isoleren, keuken, badkamers (meerdere) aanpakken, schuur/garage. Natuurlijk is niet alles in een keer te doen qua financiën naast dat het ook een hoop werk is als je zoveel mogelijk alles zelf wilt doen, dus daar zal het ook wel aan liggen. Maar voornamelijk zijn ouders zijn ook ooit zo'n project aangegaan en daar heeft het ook ongeveer zo lang geduurd.
<<

Anoniem315

Bericht 06 Jul 2017 17:38

Re: Frankie's liefdesnest [4/7 update + foto's pagina 6]

Wow Fred! Maar doen ze dan alles zelf ofzo? En doen ze het in fases of 25 jaar aaneen?

Wij hebben ook een oud huis en kunnen ook elk jaar de komende 30 jaar wel gaan verbouwen.
Vorig jaar hebben we twee slaapkamers verbouwd, hier en daar wat kleine verspijkeringen en een compleet nieuwe (paarden)schuur gebouwd.
Dit jaar de hele bovenverdieping.
Volgend jaar de benedenverdieping en de buitenkant. Dan zijn we er voorlopig wel even klaar mee. Maar we hebben ook nog een grote schuur en een soort gastenverblijf. Daar moeten we ook nog wat mee. Al met al zie ik ons geen 10+ jaar er mee bezig zijn, maar tijd kost het wel! Wij doen het voor de helft zelf, andere helft doet een aannemer. En we doen het in fases: elk voorjaar starten we.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers