Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tanden poetsen

<<

Anoniem291

Bericht 30 Jun 2017 21:33

Tanden poetsen

Mijn zoontje is nu bijna 1,5 en het tanden poetsen wordt eens steeds grotere strijd. Als hij de tandenborstel ziet pakt hij hem heel blij aan en stopt hem in z'n mond, maar daarna is het klaar. Huilen, mond dichthouden, handen voor z'n mond, bijten op de tandenborstel. Zodra ik zeg dat we klaar zijn met tanden poetsen is zijn 'bui' ook meteen klaar.

Hebben jullie tips? Nu heeft hij de afgelopen tijd aardig wat kiezen en tanden gekregen dus zal ook wel gevoelig zijn (geweest), maar tanden poetsen is z'n hobby al niet sinds hij tandjes kreeg met 4 maanden alleen wordt het een steeds groter probleem.
<<

Anoniem197

Bericht 01 Jul 2017 05:25

Re: Tanden poetsen

Ik begin meestal zelf met poetsen en daarna mag hij pas zelf aan de slag. Maar dat zal je al geprobeerd hebben.
Is hij gevoelig voor belonen? Want dan zou je een sticker kaart kunnen proberen.
Probeer eens te wisselen van tandpasta, misschien helpt dat?
Je hebt ook tandenborstels die je over jouw eigen vinger schuift. Hierdoor heb je meer controle, weet niet of dat helpt?
Misschien op een stoel bij de wasbak en dat jij achter hem staat en hij in de spiegel kan mee kijken?
Zo'n kleuren snoepje proberen waardoor hij kan zien of hij goed heeft gepoetst? Dat hij ziet dat hij nog even door moet gaan.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 01 Jul 2017 07:26

Re: Tanden poetsen

Herkenbaar, wij leggen hem nu plat op ons bed.
Ik zeg dan heel blij poetsen poetsen poetsen en dan gaat hij lachen en gaat het goed.
Daarnamag hij met papa stoeien in ons bed.
Dit gaat nu sinds een paar weken goed en hij weet het precies.
Daarvoor was het krijsen.
2016
<<

Anoniem243

Bericht 01 Jul 2017 08:59

Re: Tanden poetsen

Hier ook eerst mama poetsen en dan pas zelf. Ik zing er een poetsliedje bij (iets simpels zelfbedachts op de wijs van vader Jacob of De wielen van de bus). Hij mag zelf de dop van de tandpasta doen en de borstel afspoelen enzo. Vooral het liedjes zingen hielp hier in de periode dat hij minder fan was van tandenpoetsen. Nu is het een van zijn favo momenten van de dag, haha.
<<

Anoniem260

Bericht 01 Jul 2017 10:06

Re: Tanden poetsen

S is nog een stuk jonger (11 maanden), maar heeft een fase gehad waarin ze tandenpoetsen ook niet leuk vond. Ook met doorkomen van tandjes. Ik heb het toen een week niet gedaan, daarna was het over :angel:

Zelf ermee laten spelen is geen succes, want dat doet ze eindeloos en als ik 'm dan afpak, is het brullen :palm:
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 01 Jul 2017 10:43

Re: Tanden poetsen

Ze krijgt mijn telefoon met "tanden poetsen" liedje op youtube en ondertussen poets ik haar tanden. Als mijn batterij leeg is pak ik een spiegeltje waar zij mee kijkt of ik het wel goed doe.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 478

Geregistreerd: 09 Dec 2013 13:27

Bericht 01 Jul 2017 16:58

Re: Tanden poetsen

Hier was het ook altijd een drama. Nu ze groter zijn is het te doen maar soms nog onder luid geschreeuw. (Erg handig, dan is dat klepje mooi ver open)

Ik vind het met een elektrische tandenborstel wel veel makkelijker en beter gaan!
<<

Anoniem291

Bericht 05 Jul 2017 20:41

Re: Tanden poetsen

Bedankt voor jullie reacties. Andere tandpasta al geprobeerd inderdaad en eerst poetsen en daarna zelf ook, maar dat hielp niet. Toch besloten dat ik het op die manier ga doen en niet hij eerst zelf. We blijven het maar proberen.

Ik had ook gedacht aan belonen, maar hij is 1,5 dat is wel een beetje vroeg
Laatst gewijzigd door Anoniem291 op 06 Jul 2017 11:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 05 Jul 2017 20:44

Re: Tanden poetsen

Ik moet denk ik ook aanleren eerst ik en dan hij. Nu is het nog andersom. Niet slim haha.
Vergeet het ook vaak trouwens...
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 05 Jul 2017 20:55

Re: Tanden poetsen

Ik denk dat hij nog wat jong is voor belonen met stickers ofzo, volgens mij zou mijn zoon dat nog niet snappen in elk geval (die is even oud). Hier zingen we altijd een vast liedje bij het tandenpoetsen, meestal gaat het goed, maar als hij te moe is, wordt het drama. Is hij niet te moe als je gaat poetsen?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 06 Jul 2017 08:06

Re: Tanden poetsen

Ik geef mijn dochter trouwens altijd een eigen tandenborstel (mét tandpasta) en dan kan ze degene die ik vast heb wat minder makkelijk weg duwen of afpakken.
<<

Anoniem328

Bericht 06 Jul 2017 08:48

Re: Tanden poetsen

Wij hebben vanalles geprobeerd qua afleiding maar het blijft drama.
Dus we hebben maar geaccepteerd dat het tandenpoetsen gepaard gaat met hard gekrijs. Tijdens het schreeuwen heeft hij z'n mond in ieder geval wel ver open :palm: :razz:
En na het poetsen is het schreeuwen/huilen ook direct over.
Het is niet anders.
Belonen is inderdaad tzt ook een optie maar dat begrijpt hij nu nog niet.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 06 Jul 2017 08:51

Re: Tanden poetsen

Hier is het ook weer krijsen want hij krijgt weer tanden.
Ja dan maar 2 minuutjes krijsen hoor. Na het poetsen is het direct weer over.
2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 06 Jul 2017 09:49

Re: Tanden poetsen

Hier ook zo'n periode gehad, erg lastig. Ik weet eigenlijk niet wat het omslagpunt is geweest. Ik denk toen hij ontdekte dat hij tandpasta heel lekker vindt. Sindsdien loopt hij te pas en te onpas zijn tanden te poetsen :laughcry: . Sowieso werkt afleiden hier wel goed, want hij wil er nog weleens een spelletje van maken. Ik geef hem meestal een dopje, thermometer, de tube tandpasta, oid.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem328

Bericht 06 Jul 2017 09:56

Re: Tanden poetsen

Hier vindt hij de tandpasta en tandenborstel ook reuze interessant! Hij loopt er graag mee rond en in zijn mond. Maar hij kauwt er alleen op. Echt poetsen door ons is dus alsnog krijsen.
<<

Anoniem291

Bericht 06 Jul 2017 11:09

Re: Tanden poetsen

De mijne is dus niet de enige die zo'n drama maakt van tanden poetsen. Nagels knippen is trouwens hetzelfde hoor hier.
Nu heeft hij geloof ik in de gaten dat het juist makkelijk zn tanden poetsen is als hij krijst dus nu houdt hij zijn lippen stijf op elkaar :palm: en als je de tandenborstel er dan wel in krijgt dan duwt hij hem met zijn tong er weer uit.

Ik denk dan echt, werk mee dan is het het snelt klaar hoor pfff

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers