Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe dan?!

<<

Anoniem278

Bericht 05 Jul 2017 15:34

Re: Hoe dan?!

Ok. Nou het is in ieder geval een stopwoordje !
<<

Anoniem222

Bericht 05 Jul 2017 15:36

Re: Hoe dan?!

Haha, ja dat wat Bazinga en Carrie zeggen. Ik zeg ook wel eens "oh, ehh grapje".
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 05 Jul 2017 15:38

Re: Hoe dan?!

Carrie schreef:
Quizzle schreef:Geeft niet hoor, Jada. Maar ik snap het gewoon niet. Waarom is t grappig?

Ik vind het ook leuk en zeg het ook weleens! Maar waarom is het grappig. Hm, een soort grappige manier om je fout te herstellen ofzo? Dat je zogenaamd zegt "nee ik zei het niet fout hoor, het was een grapje" terwijl iedereen heus wel weet dat je geen grapje maakte. Zoiets denk ik :smile:


Ja zoiets denk ik, maar ik zeg het alleen als ik meteen mijn fout ontdek. Bijv:
Collega: Jada ligt de telefoon bij jou?
Ik: Nee die ligt hier niet
Ik: Oh grapje hij ligt hier wel.

Eigenlijk is grapje gewoon overbodig in deze zin. Denk dat het ook meer een stopwoordje is en nu ik erover nadenk gebruik ik het ook voornamelijk op het werk.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 05 Jul 2017 15:47

Re: Hoe dan?!

Over stopwoordjes gesproken, ik zit nu sinds 11.30 naast 2 Amerikaanse chicks te werken in een koffietentje. Echt in ELKE zin zeggen ze zeker drie keer 'like' OH MY GOD :omg: hoe kunnen die mensen elkaar aanhoren in een gesprek?
Smile, it's free!
<<

Anoniem202

Bericht 05 Jul 2017 16:10

Re: Hoe dan?!

Ik denk dat ik dat kantoorjargon niet echt zou trekken!
Ik zegt 'hoe dan' ook best vaak, en 'Maar echt' of 'echt he' ook.
<<

Anoniem281

Bericht 05 Jul 2017 16:14

Re: Hoe dan?!

Lavendel schreef:Over stopwoordjes gesproken, ik zit nu sinds 11.30 naast 2 Amerikaanse chicks te werken in een koffietentje. Echt in ELKE zin zeggen ze zeker drie keer 'like' OH MY GOD :omg: hoe kunnen die mensen elkaar aanhoren in een gesprek?


Mijn schoonzus zegt altijd 'O-M-G (letterlijk de hoofdletters in 't Engels uitgesproken) I love iiiit.' Op van alles. Sarcastisch of bloedserieus. Echt, als ik langer dan een uur bij haar in de buurt ben, voelt 't alsof ik een facelift heb gehad, zo hoog staan m'n wenkbrauwen dan.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jul 2017 16:15

Re: Hoe dan?!

Phoebe schreef:Ik denk dat ik dat kantoorjargon niet echt zou trekken!
Ik zegt 'hoe dan' ook best vaak, en 'Maar echt' of 'echt he' ook.

Zou je dat op een gegeven moment nog horen?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Jul 2017 17:20

Re: Hoe dan?!

Wij zaten laatst in een restaurant en twee mensen hadden het heel de tijd over 'sale-sen' (verkopen?). Vast ook kantoorjargon... het klonk echt heel raar in zinnen
08/2018
05/2021
<<

Anoniem260

Bericht 06 Jul 2017 15:24

Re: Hoe dan?!

Ik ken het niet... Wordt het veel gebruikt? Hoe dan? :smile: :lol:

(maar serieus, op welke momenten wordt "hoe dan" gebruikt?)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Jul 2017 15:27

Re: Hoe dan?!

Gewoon, als je iets niet begrijpt :wink:

♥♥
<<

Anoniem260

Bericht 06 Jul 2017 15:33

Re: Hoe dan?!

Hahaha, ik hou het wel bij "huh" :P
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 06 Jul 2017 21:32

Re: Hoe dan?!

Maar echt, hoe dan?! Echt hè, serieus!
Seriously!

(hoe dan gebruik ik zelf wel nog eens moet ik zeggen, haha)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem331

Bericht 06 Jul 2017 22:06

Re: Hoe dan?!

Ik betrapt mezelf vandaag op een 'Hoe dan'. En ik heb het idee dat ik dat wel vaker gebruik.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Jul 2017 22:38

Re: Hoe dan?!

Ik zeg ook vaak grapje. Oneeeee m'n sleutel is kwijt! Oh nee grapje, ik heb hem al.
R. 2013
D. 2016
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Jul 2017 22:48

Re: Hoe dan?!

Wat ik vaak zie is het volgende

* Maar echt he. Een zin begint nooit met maar.

* Beter houd jij even je mond dicht. Ik bedoel het woord beter. Het moet toch ''je kan beter je mond dichthouden'' zijn? Het lijkt wel of de jeugd niet teveel moeite wil doen en vooral niet teveel woorden tot zich willen nemen.

* Sowieso. Hoor ik het echt heel veel en dan vooral bij buitenlandse jongeren. Is dat stoer ofzo?

* 100%. Hoor ik ook veel, zelfs als het niet eens hoeft/hoort. Praat normaal denk ik dan.

* Anders ga jij even lekker weg. Een zin hoort toch nooit met anders te beginnen?

* Helemaal. Van die mensen die overal het woord helemaal voor zetten.


Woorden als vet en chill heb ik een hekel aan. Sinds wanneer word er niet meer normaal nederlands gepraat? Wie heeft zulke worden, afkortingen ed de wereld in geholpen? Vind mensen zichzelf stoer als ze zo praten? Als ze niet zo praten dat ze denken dat ze er niet bij horen?
Praat gewoon normaal nederlands mensen.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 08 Jul 2017 00:16

Re: Hoe dan?!

caribbeanlover schreef:
* Beter houd jij even je mond dicht. Ik bedoel het woord beter. Het moet toch ''je kan beter je mond dichthouden'' zijn? Het lijkt wel of de jeugd niet teveel moeite wil doen en vooral niet teveel woorden tot zich willen nemen.

De zin van de jeugd is toch echt 1 woord langer dan die van jou, dus die gaat nu niet op! :wink:
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem197

Bericht 08 Jul 2017 05:41

Re: Hoe dan?!

Ik heb een vriendin die veel woorden in het Engels zei terwijl ze gewoon Nederlands is. Natuurlijk kom ik nu niet op een voorbeeld. Maar dan woorden die er gewoon in het Nederlands zijn. Het zorgt ook voor rare zinnen omdat de zinsopbouw dan niet meer klopt of je een andere betekenis krijgt.
Bv zoiets als Ik klap in mijn handen. En dan klap in het Engels.
Komt heel dom over terwijl ze juist slim wil overkomen als iemand die veel gereisd heeft en veel Engels leest of hoort. Wat dus echt niet het geval is.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 08 Jul 2017 06:10

Re: Hoe dan?!

Ik heb een tante die dat doet, alleen dan met Nederlandse woorden. Dan denkt ze dat ze heel slim praat. maar dan zegt ze 'Ja, en toen hebben we de hele woonkamer nog verbouwereerd.' :palm:
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 08 Jul 2017 10:07

Re: Hoe dan?!

Gelukkig hoor ik 'Hoe dan' niet in mijn omgeving of ikhoor het niet eens haha :laughcry: Ik werk ook o.a met autisten en die herhalen ook tig zinnen en het valt me al niet eens meer op haha.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Jul 2017 19:14

Re: Hoe dan?!

Ach ik begin Dordts te praten. Vreselijk irritant!
En op mijn werk Brabants.

Daar hebben we ook van dat kantoorjargon, ik vind het vooral irritant als het naar klanten ook zo gecommuniceerd wordt.
"Ja ik heb de order opnieuw ingeschoten"
Ik zeg dan altijd: "we hebben uw bestelling opnieuw in productie genomen."
En zo zijn er nog wel meer dingen.
Ik vind 'hoe dan' trouwens wel leuk, maar gebruik het zelf niet vaak.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jul 2017 10:01

Re: Hoe dan?!

Waar ik mij ook aan erger is dat ik vaak lees dat men is ipv eens zegt.
Voorbeeld, ik zal er is naar kijken.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jul 2017 10:02

Re: Hoe dan?!

caribbeanlover schreef:Waar ik mij ook aan erger is dat ik vaak lees dat men is ipv eens zegt.
Voorbeeld, ik zal er is naar kijken.

Dat is gewoon fout en heeft toch niks met stopwoordjes te maken?
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jul 2017 10:07

Re: Hoe dan?!

Da's waar, maar wilde het even melden. Het gaat toch ook om de ergenis ervan?
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 11 Jul 2017 11:22

Re: Hoe dan?!

Waar ik me zo aan irriteer is het woordje 'ziek' of 'kapot' in een zin waar het eigenlijk helemaal niet hoort.
'Ik vind dat zo kapot grappig!' 'Dat verhaal van jou is echt ziek!'
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Anoniem210

Bericht 11 Jul 2017 13:12

Re: Hoe dan?!

caribbeanlover schreef:Da's waar, maar wilde het even melden. Het gaat toch ook om de ergenis ervan?


Nee. Het gaat om (irritante) stopwoordjes.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers