Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Forum-vragenlijstje

<<

Anoniem237

Bericht 05 Jul 2017 10:55

Re: Forum-vragenlijstje

Een (Dis)Like-knop om te laten zien dat je het bericht wel degelijk gelezen hebt. Nu reageer ik helemaal niet, dus dat vind ik juist minder activiteit.

En een afgesloten gedeelte waar alleen bepaalde onderwerpen besproken kunnen worden. Bijvoorbeeld foto-topics, zodat je toch eens wat sneller een foto plaatst, en niet alle meelezers zonder account die foto ook zien en kunnen opslaan. Of een persoonlijk topic, zonder dat je allerlei meelezers hebt die je misschien herkennen maar zelf nooit iets posten.

500 nam ik enkel als voorbeeld, 1000 zou ook prima zijn. Ik zou daar een veiliger van krijgen en sneller eens iets posten, wat ik nu zeker niet doe.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 05 Jul 2017 12:23

Re: Forum-vragenlijstje

Ik zou er geen moer aan vinden als ik allen nog maar likes krijg op posts die ik hier plaats. Reacties zorgt juist voor interactie, ik vind een 'like' of 'dislike' geen activiteit eigenlijk.
Een afgesloten gedeelte snap ik ook niet goed, het is juist een van de 'klachten' dat het teveel ons kent ons is hier, dat werk je dan alleen maar in de hand.

Maar goed, iedereen heeft daar natuurlijk een eigen mening over. Ik heb duidelijk een andere mening :wink:

♥♥
<<

Anoniem237

Bericht 05 Jul 2017 12:41

Re: Forum-vragenlijstje

Maar die reacties krijg je dus niet altijd, want ik reageer er niet op als ik er verder niks aan toe te voegen heb.
Ik zou het wel leuk vinden om te laten zien dat ik het bericht leuk vind of dat ik iets vervelend vind voor diegene, maar dat doe ik niet met een reactie.

Wat betreft het ons kent ons? Ik heb daar geen problemen mee, ken die klacht dan ook niet. Ik vind de meelezers die nooit iets posten maar wel alles weten, kunnen zien en opslaan, veel vervelender.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jul 2017 13:17

Re: Forum-vragenlijstje

Ja ik ben het wel eens met wat het laatste betreft. Er zijn wel fora die een speciaal 'persoonlijk' afgesloten gedeelte hebben, niet zichtbaar voor derden. Kan best fijn zijn.
<<

Anoniem282

Bericht 05 Jul 2017 13:32

Re: Forum-vragenlijstje

Als forummers opeens zouden gaan reageren met like/dislike, zou ik denken: "reageer dan gewoon niet; da's ook prima. Reageren is niet verplicht, he." Het lijkt me evident dat als je iets leuks vertelt dat een ander dat ook leuk voor je vindt en vice versa. En ik snap het idee ook niet: mag je dan alleen de OP gebruiken voor like/dislike, of ook op de reacties die er worden gegeven? In het laatste geval doet het me denken aan wat ik altijd al nietszeggend heb gevonden: +1 en in dezelfde categorie :good:
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jul 2017 13:35

Re: Forum-vragenlijstje

Guattari schreef:Als forummers opeens zouden gaan reageren met like/dislike, zou ik denken: "reageer dan gewoon niet; da's ook prima. Reageren is niet verplicht, he." Het lijkt me evident dat als je iets leuks vertelt dat een ander dat ook leuk voor je vindt en vice versa. En ik snap het idee ook niet: mag je dan alleen de OP gebruiken voor like/dislike, of ook op de reacties die er worden gegeven? In het laatste geval doet het me denken aan wat ik altijd al nietszeggend heb gevonden: +1 en in dezelfde categorie :good:

Volgens mij krijg je ook veel 'foute' dislikes dan. Of vind ik leuks op niet zulke leuke posts. Net als op Facebook, zie je vaak random van die boze poppetjes op reacties. De helft van de tijd weet je gewoon zeker dat dat per ongeluk gegaan is.
<<

Anoniem282

Bericht 05 Jul 2017 13:41

Re: Forum-vragenlijstje

Dat kan idd ook gebeuren. Bovenal lijkt het me gewoon prima dat niet iedereen de tijd of moeite wil nemen om ergens op te reageren met een getypte reactie.
<<

Anoniem301

Bericht 05 Jul 2017 13:48

Re: Forum-vragenlijstje

Op een ander forum werkt de like-knop juist heel leuk en prettig. En zijn er ook heel veel reacties maar dat is omdat het forum veel groter is dan deze. Op zo'n klein forum als dit lijkt een like-knop me ook niet echt wat toevoegen inderdaad.
<<

Anoniem237

Bericht 05 Jul 2017 15:23

Re: Forum-vragenlijstje

Ik heb ook goede ervaringen met een (dis)like-knop.
Elke reactie heeft daar de mogelijkheid tot liken. Soms vind je een reactie gewoon leuk of grappig, of je wilt laten weten dat je het gelezen hebt, of je bent het heel simpel mee eens. Nu geef ik geen reactie, omdat ik er verder niks aan toevoeg ofzo.
Ik zie vaak gewoon mensen schrijven dat ze het eens zijn. Als een like nietszeggend is, vind ik zo'n reactie ook nietszeggend.
<<

Anoniem278

Bericht 05 Jul 2017 15:26

Re: Forum-vragenlijstje

Hee maar Forumster, ik snap nog iets niet. Je schrijft bij minder leuke pinten : de kliekjes ( die er niet zijn). Is dat letterlijk of sarcastisch? Want hoe zie jij dat dan icm dat stukje besloten forum?
<<

Anoniem237

Bericht 05 Jul 2017 15:33

Re: Forum-vragenlijstje

Dat heb ik toch al uitgelegd?
Waar je bijvoorbeeld foto's kan plaatsen, zonder dat alle onbekende meelezers het kunnen zien. Als er enkel leden worden toegelaten die bijvoorbeeld 1000 posts hebben, zou ik veel sneller een foto plaatsen. Waarom? Omdat ik dan echt wel weet dat wij elkaar niet kennen.
Nu weet ik dat er mensen zonder account meelezen (misschien wel mensen die ik ken) en ik wil geen risico lopen om een foto te plaatsen die zij dan kunnen zien en kunnen opslaan.
<<

Anoniem278

Bericht 05 Jul 2017 15:36

Re: Forum-vragenlijstje

Nee nee dat snapte ik maar dat is mijn vraag niet.
Ik doelde op dat jij kennelijk de kliekjes ook niet prettig vindt? Of is t puur dat men beweert dat ze er zijn?
Ik snap de wens voor n afgesloten deel wel, ik zei immers zelf dat ik graag de kopieerfunctie van foto's eraf zou willen. Maar ik begrijp niet goed waarom iemand die t nu al kliekjes vindt, een besloten deel wil waar eigenlijk juist die kliekjes dan heel actief zullen zijn?
<<

Anoniem237

Bericht 05 Jul 2017 15:41

Re: Forum-vragenlijstje

Waarom zullen daar dan kliekjes actief zijn? Je kan er toch kiezen om alleen bepaalde topics besloten te maken en de rest gewoon openbaar laten?
Desnoods beide. Een openbaar foto-topic en eentje die besloten is.
Ik zou gewoon graag de keuze willen hebben om een verhaal openbaar of besloten te plaatsen. Als het veel persoonlijke info bevat, zet ik het graag besloten, en als het wat minder persoonlijk is, zet ik het gewoon openbaar.
<<

Anoniem278

Bericht 05 Jul 2017 15:43

Re: Forum-vragenlijstje

O, ik ging er gewoon vanuit dat die sowieso genoeg Posts hebben. Maar jij vindt juist de veiligheid die dat ons kent ons biedt genoeg? Ik snap t nu.
Dank je voor t uitleggen. Ik ben t wel eens met t foto gedoe hoor. Ook vooral voor de mensen met kinderen.
<<

Anoniem282

Bericht 05 Jul 2017 15:48

Re: Forum-vragenlijstje

Forumster schreef:Ik heb ook goede ervaringen met een (dis)like-knop.
Elke reactie heeft daar de mogelijkheid tot liken. Soms vind je een reactie gewoon leuk of grappig, of je wilt laten weten dat je het gelezen hebt, of je bent het heel simpel mee eens. Nu geef ik geen reactie, omdat ik er verder niks aan toevoeg ofzo.
Ik zie vaak gewoon mensen schrijven dat ze het eens zijn. Als een like nietszeggend is, vind ik zo'n reactie ook nietszeggend.


Dat laatste vind ik idd ook niets toevoegen. :)
<<

Anoniem237

Bericht 05 Jul 2017 15:53

Re: Forum-vragenlijstje

Er is mij wel eens gevraagd om een foto te plaatsen. Dat doe ik niet, want ik wil niet dat die onbekende meelezers mij herkennen, terwijl ik niet weet dat zij meelezen.
Als er een foto-topic zou zijn waarin alleen de bekende leden kunnen kijken, zou ik het misschien wel doen. Leden zoals bijvoorbeeld Cotton en Bazinga, mogen best weten hoe ik eruit zie, want ik weet zeker dat we elkaar niet persoonlijk kennen.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jul 2017 15:55

Re: Forum-vragenlijstje

Forumster schreef:Er is mij wel eens gevraagd om een foto te plaatsen. Dat doe ik niet, want ik wil niet dat die onbekende meelezers mij herkennen, terwijl ik niet weet dat zij meelezen.
Als er een foto-topic zou zijn waarin alleen de bekende leden kunnen kijken, zou ik het misschien wel doen. Leden zoals bijvoorbeeld Cotton en Bazinga, mogen best weten hoe ik eruit zie, want ik weet zeker dat we elkaar niet persoonlijk kennen.

Maar theoretisch gezien zou jouw buurvrouw hier nu ook kunnen zitten met meer dan 500 of 1000 posts. Het is nou ook weer niet een heel hoog aantal, toch? Of vergis ik me dan :P
<<

Anoniem237

Bericht 05 Jul 2017 15:56

Re: Forum-vragenlijstje

Dan had ik haar allang herkend. :P
<<

Anoniem282

Bericht 05 Jul 2017 15:59

Re: Forum-vragenlijstje

Forumster schreef:Dan had ik haar allang herkend. :P


Je begrijpt wel wat Cotton bedoelt, toch? :) Er kunnen bekenden van je forummen, zonder dat je het weet. Ik zou een bekende niet per se herkennen, behalve als hij/zij veel persoonlijke informatie hier neerzet.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 09 Jul 2017 11:43

Re: Forum-vragenlijstje

1. Waarom forum jij? Verveling en vind het gewoon leuk tijdsverblijf
2. Hoe ben je hier terechtgekomen? Toendertijd via het tijdschrift
3. Wat vind je het leukste aan het forum? Dat er zulke verschillende meiden hier komen met verschillende interesses en levensfases
4. Wat vind je het stomste aan het forum? Dat het rustig is de laatste tijd
5. Als je één ding mag veranderen aan/op het forum, wat zou dat dan zijn?Meer aanwas zou leuk zijn
6. Hecht jij waarde aan reacties van forummers? (Meningen, adviezen etc.) Scheelt er aan over welk onderwerp, soms wel, soms niet
7. Wat is jouw leukste forum-herinnering? Hmm, meerdere haha
8. Denk je dat je over 10 jaar nog steeds forumt? Geen idee
9. Welke forummer kan jij niet missen? Iedereen haha, dus iedereen lekker blijven forummen
10. Wil je nog iets forumgerelateerds kwijt dat hierboven niet aan bod is gekomen? Nope
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers