Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rode port: Ruby of Tawny?

<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 17 Okt 2013 20:11

Rode port: Ruby of Tawny?

Rode port is iets wat ik heel erg lekker vind, ik weet alleen nooit welke soort ik moet kopen. Ik houd van de zoete (romige) smaak, eigenlijk koop ik altijd de tawny maar klopt dit wel met wat ik lekker vind of is de Ruby dan lekkerder? Welke vinden jullie lekkerder? Of is het zo'n ouwelullen drankje dat niemand hier port drinkt?
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 18 Okt 2013 18:27

Re: Rode port: Ruby of Tawny?

Heerlijk juist port, vooral met een kaasplankje ernaast. :heart: Ruby is meer zoet, tawny meer kruidig/vol. Als je van de zoete drankjes bent zou ik eens de Ruby proberen.
Afbeelding
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 28 Okt 2013 21:50

Re: Rode port: Ruby of Tawny?

Mouette, de fles Ruby port was absoluut heerlijk! Inderdaad zoeter dan de Tawny, toch denk ik dat ik de Tawny lekkerder vind omdat daar meer "pit" in zit. Bedankt voor je advies!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 29 Okt 2013 12:39

Re: Rode port: Ruby of Tawny?

Ik vind Tawny ook lekkerder, drink het bijna nooit meer eigenlijk, maar als ik moet kiezen liever tawny. Die is gewoon wat meer gerijpt, Ruby is wel wat frisser en fruitiger maar ik vind tawny inderdaad meer pit hebben.
<<

Anoniem318

Bericht 29 Okt 2013 15:06

Re: Rode port: Ruby of Tawny?

Wij zijn in sept in Portugal geweest en daar hebben we een port-tasting gedaan. We hebben uiteindelijk een Barros van 1967 meegenomen, ondanks 't prijskaartje dat eraan hing. Deze is niet te zoet (houd ik echt niet van), wel heel kruidig, zelfs pittig en qua feeling in de mond fluweelzacht. We durven hem alleen niet open te maken nu, want volgens sommige internetsites moet je port binnen een maand na 't openen opdrinken. Terwijl de meeste mensen hun port toch jaren en jaren bewaren, na opening? Hoe doen jullie dat?

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers