Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

<<

Anoniem205

Bericht 04 Jul 2017 23:21

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Dan koop je toch een band om je koffer heen met een tsa slot en doe je de koffer niet op slot?
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Jul 2017 12:45

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Dat was dan ook de enige optie zoals ik al zei ;).
Het had opzich allemaal gekund, maar het controleren daar duurt zo lang dat het misschien zonde zou zijn om voor de tussenstop een hotel te boeken. Jammer, want het is een mooi hotel en was mega afgeprijsd!
<<

caribbeanlover

Bericht 26 Jul 2017 19:51

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Kan Esta ook worden afgewezen zoals bij een visum?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jul 2017 20:21

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Ja dat kan wel. Maar als je gewoon alles netjes invult zie ik niet in waarom. Hoezo?
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 26 Jul 2017 21:07

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Marin schreef:Ja dat kan wel. Maar als je gewoon alles netjes invult zie ik niet in waarom. Hoezo?


Omdat ik dan sowieso niet eerst een vakantie kan boeken stel als we af worden gewezen, dan zitten we met een vakantie die betaald is.
Ken jij een goede, maar vooral betrouwbare site waar je een Esta kan aanvragen? Ik las nl ergens dat iemand veels te veel had betaald ergens vandaar.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3609

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 26 Jul 2017 21:15

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Gewoon, via de officiële site:

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jul 2017 21:18

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Precies, gewoon via de officiële website. Niks anders doen. Ik kan je wel weer helpen met de aanvraag net als je visa aantal jaar geleden als je wilt als je er zelf niet uit komt.
Maar je zult wel echt eerst moeten boeken want je moet wel echt reisgegevens opgeven, ook als je slechts overstapt.
Maar die esta krijg je heus wel hoor, laat je daar niet door weerhouden.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 26 Jul 2017 21:53

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Marin schreef:Precies, gewoon via de officiële website. Niks anders doen. Ik kan je wel weer helpen met de aanvraag net als je visa aantal jaar geleden als je wilt als je er zelf niet uit komt.
Maar je zult wel echt eerst moeten boeken want je moet wel echt reisgegevens opgeven, ook als je slechts overstapt.
Maar die esta krijg je heus wel hoor, laat je daar niet door weerhouden.


Aha dat wist ik niet dat je eerst dient te boeken dus goed dat je het zegt.
Is het veel wat ze vragen? Dank je.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 26 Jul 2017 21:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

caribbeanlover

Bericht 26 Jul 2017 21:54

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Chava schreef:Gewoon, via de officiële site:

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/


Dank je. Ik zag nl meerdere sites ook waar ze het voor je regelen dus dat kost ook extra. Het makkelijkste is om het zelf te doen denk ik.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jul 2017 22:05

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

caribbeanlover schreef:
Marin schreef:Precies, gewoon via de officiële website. Niks anders doen. Ik kan je wel weer helpen met de aanvraag net als je visa aantal jaar geleden als je wilt als je er zelf niet uit komt.
Maar je zult wel echt eerst moeten boeken want je moet wel echt reisgegevens opgeven, ook als je slechts overstapt.
Maar die esta krijg je heus wel hoor, laat je daar niet door weerhouden.


Aha dat wist ik niet dat je eerst dient te boeken dus goed dat je het zegt.
Is het veel wat ze vragen? Dank je.


Ik weet het niet uit m'n hoofd maar eigenlijk gewoon je persoonlijke gegevens (naam, paspoort etc) en reisgegevens. En of je vaker in Amerika bent geweest, of je terrorist bent etc.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 26 Jul 2017 22:13

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Ik zat net even te kijken via die link en het ziet er ingewikkeld uit. Net alsof een terrorist dat gaat toegeven. Ik ben in 1996 op zomer werkvakantie in de staat New York geweest dus goed dat je het zegt.

Ik denk dat het wel lastig gaat worden met nog geen 2 uur tussenstop zeker ivm al die strenge controles. Best riskant straks mis je je aansluiting.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jul 2017 22:25

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Tja toch gewoon naar eerlijkheid invullen. Ik vind het ook altijd beetje vreemde vragen maar toch moet je 't doen.

Ja 2 uur is en blijft wel krap.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 26 Jul 2017 22:37

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Marin schreef:Tja toch gewoon naar eerlijkheid invullen. Ik vind het ook altijd beetje vreemde vragen maar toch moet je 't doen.

Ja 2 uur is en blijft wel krap.


Zeker en dat risico is niet zo slim om te nemen. Ik wilde even kijken hoe lang het exact was, maar die Expedia site heeft weer eens problemen.................verrassend!
Wel jammer het zou gaan om een hotel die op mijn lijstje staat en die pas vanf Nov. bij Tui te boeken is................heel gek! Een ander hotel staat ook op het lijstje, maar die is wel bij TUI te boeken alleen is het dan € 572,00 duurder toch best een groot verschil.

Mijn man zegt dat het door de inflatie komt dat vakanties nu duurder zijn dan een aantal jaren geleden toen het ons makkelijk lukte om voor/rond € 3000,00 iets luxe te vinden naar onze gading. Nu betaal je daar aanzienlijk meer voor.
Heb jij dat idee ook?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jul 2017 22:45

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Ehm dat weet ik eerlijk gezegd niet want wij gaan op heel ander soort reizen en we kijken heel eerlijk gezegd niet echt naar de kosten.

Maar het zou goed kunnen dat het tegenwoordig duurder is.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Jul 2017 09:18

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Marin schreef:Ehm dat weet ik eerlijk gezegd niet want wij gaan op heel ander soort reizen en we kijken heel eerlijk gezegd niet echt naar de kosten.

Maar het zou goed kunnen dat het tegenwoordig duurder is.


Idd jij hebt totaal anderen reizen, maar je hebt er wel verstand van dus je begrijpt mij wel.
Ik ben er achter dat reizen via Amerika niet echt voor ons is teveel gestress ed, maar zeg nooit nooit he.

Ik had ook gekeken om dan losse vluchten te boeken omdat dat hotel bij Expedia als pakketreis een mooie prijs het het hotel los dat ook is. Vluchten zijn niet duur, maar allemaal via Amerika met allemaal zo weinig tijd mbt tussenstops.
Met het pakket is een tussenstop van 1.57 in Amerika en terug met Swiss air 1.45.
Als het nou alleen Swiss air was, dan had ik het wel gedaan het is Amerika wat me tegen houd. Jammer, maar wie weet veranderen ze het en wordt er alleen met Iberia gevlogen wat in een tijd geleden zag.

Ik heb je een pm gestuurd.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 27 Jul 2017 10:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 13:32

Bericht 27 Jul 2017 09:54

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Nu heb ik eigenlijk maar ervaring met één luchthaven in Amerika dus misschien zegt dat niets, maar ik heb de gang van zaken toen in Amerika echt als veel relaxter ervaren in vergelijking tot Schiphol. Dan zou ik alleen voor voldoende overstaptijd kiezen, dat risico zou ik inderdaad niet willen nemen. Maar Amerika direct wegstrepen als land om over te stappen zou ik niet doen, dan valt gelijk 80% van je (betaalbare) vluchtmogelijkheden af, zo zonde.

Mijn ervaring met Expedia is trouwens dat ik altijd vluchten met ellenlange overstaptijden aangeboden krijg, bij jou is dat dus niet het geval?
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Jul 2017 10:06

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Poutine schreef:Nu heb ik eigenlijk maar ervaring met één luchthaven in Amerika dus misschien zegt dat niets, maar ik heb de gang van zaken toen in Amerika echt als veel relaxter ervaren in vergelijking tot Schiphol. Dan zou ik alleen voor voldoende overstaptijd kiezen, dat risico zou ik inderdaad niet willen nemen. Maar Amerika direct wegstrepen als land om over te stappen zou ik niet doen, dan valt gelijk 80% van je (betaalbare) vluchtmogelijkheden af, zo zonde.

Mijn ervaring met Expedia is trouwens dat ik altijd vluchten met ellenlange overstaptijden aangeboden krijg, bij jou is dat dus niet het geval?


Zeg nooit nooit he dus wie weet als we echt niks leuks kunnen vinden bij TUI ed dat we het wel doen. De overstaptijd is dan 1.57 erg kort vind ik. Ja, klopt dat zag ik eerst ook hele lange idiote overstaps en dan staat erbij...goede vlucht erg raar. Ze vragen om feedback en ik heb ze 10 punten gegeven. Het enige wat ik krijg als reactie is bedankt voor je bericht
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 27 Jul 2017 10:07

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Ik vond het op zich wel te doen, die overstap, omdat je je vooraf erop instelt dat het gewoon even duurt. Het enige vervelende was dat onze vlucht uit Nederland een half uur vertraagd binnen kwam en we daardoor maar anderhalf uur hadden voor de overstap. En we ook nog eens een lange tijd moesten wachten omdat mijn zus niet door de bodyscan mocht vanwege zwangerschap en de douaniers niet heel veel zin hadden een apart persoon op te piepen.

Dat Esta formulier invullen was peanuts trouwens. Als je niets te verbergen hebt is er niks aan de hand.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Jul 2017 10:11

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Tom schreef:Ik vond het op zich wel te doen, die overstap, omdat je je vooraf erop instelt dat het gewoon even duurt. Het enige vervelende was dat onze vlucht uit Nederland een half uur vertraagd binnen kwam en we daardoor maar anderhalf uur hadden voor de overstap. En we ook nog eens een lange tijd moesten wachten omdat mijn zus niet door de bodyscan mocht vanwege zwangerschap en de douaniers niet heel veel zin hadden een apart persoon op te piepen.

Dat Esta formulier invullen was peanuts trouwens. Als je niets te verbergen hebt is er niks aan de hand.


Kijk daar had ik nog niet aan gedacht dat als je hier vertraging heb is het al helemaal stressen. Goed dat je het zegt. Dan heb je daar controle en moet je naar je gate wat een gehaast zeg!
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 13:32

Bericht 27 Jul 2017 10:27

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

caribbeanlover schreef:
Poutine schreef:Nu heb ik eigenlijk maar ervaring met één luchthaven in Amerika dus misschien zegt dat niets, maar ik heb de gang van zaken toen in Amerika echt als veel relaxter ervaren in vergelijking tot Schiphol. Dan zou ik alleen voor voldoende overstaptijd kiezen, dat risico zou ik inderdaad niet willen nemen. Maar Amerika direct wegstrepen als land om over te stappen zou ik niet doen, dan valt gelijk 80% van je (betaalbare) vluchtmogelijkheden af, zo zonde.

Mijn ervaring met Expedia is trouwens dat ik altijd vluchten met ellenlange overstaptijden aangeboden krijg, bij jou is dat dus niet het geval?


Zeg nooit nooit he dus wie weet als we echt niks leuks kunnen vinden bij TUI ed dat we het wel doen. De overstaptijd is dan 1.57 erg kort vind ik. Ja, klopt dat zag ik eerst ook hele lange idiote overstaps en dan staat erbij...goede vlucht erg raar. Ze vragen om feedback en ik heb ze 10 punten gegeven. Het enige wat ik krijg als reactie is bedankt voor je bericht

Wat voor een reactie had je verwacht, dan?
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Jul 2017 10:52

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Dat ze er wat mee gaan doen.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 27 Jul 2017 11:13

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

caribbeanlover schreef:Dat ze er wat mee gaan doen.


Jij doet toch ook eigenlijk nooit iets met feedback die je krijgt?

Daarbij snap je zelf toch ook wel dat zo'n groot bedrijf niet alles gelijk kan verwerken en aanpaken? Daarvoor krijgen ze iets teveel klachten/tips en feedback. Daar gaat wat tijd overheen, als ze er al iets mee kunnen.
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Jul 2017 11:38

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Ik had op google.......................tickets naar Cancun niet via Amerika getypt. Krijg ik allemaal dingen te zien wel via Amerika. Met goedkopere opties kan het niet anders. Ik geef het op!
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 13:32

Bericht 27 Jul 2017 12:27

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

caribbeanlover schreef:Dat ze er wat mee gaan doen.

Oh, ik dacht dat je met die 10 punten een soort sterrensysteem bedoelde, dat je ze een waardering van 10 sterren had gegeven, zoiets. Maar je bedoelt dus 10 punten aan feedback, begrijp ik dat goed?

Hoe dan ook, dan nog is een 'bedankt' ook een prima reactie en gaat jouw feedback op een bepaald punt vast wel meegenomen worden, mochten meerdere mensen dezelfde klachten hebben.
Ik vond Expedia trouwens altijd superfijn werken. Ik oriënteer op best heel wat sites voor reizen/tickets incl hotels etc, maar blijf toch altijd weer terugkomen bij Expedia.
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Jul 2017 14:48

Re: Vraag als je via Amerika reist. Esta formulier.

Marin, Stel dat het de Esta wordt afgekeurd voor een van ons, dan zitten we wel met een betaalde vakantie.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers