Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Perfect parent

<<

Anoniem243

Bericht 04 Jul 2017 15:04

Perfect parent

Vertel hier je 'perfect parent moment'! Wanneer voelde jij je even heel trots op je ouderschapsskills of gewoon op jezelf als ouder?

Consequent zijn vind ik, als degene die praktisch 100% van de tijd bij m'n kind is, niet altijd makkelijk. Maar de peuter peutert flink dus na een akkefietje met een tandenborstel - die hij zelf wilde afspoelen maar in plaats daarvan door de badkamer wierp waardoor ik mij genoodzaakt zag hem het privilege van zelf zijn tandenborstel af te spoelen te ontzeggen en het zelf te doen met begeleidende uitleg alvorens hem naar zijn slaapkamer te bonjouren -
volgde een krijsfestein in bed.

The easy way out was om hem alsnog even die borstel onder de kraan te laten houden om vervolgens eindelijk op de bank te kunnen ploffen. Maar, onder continue schaamte tegenover de buren die vast dachten dat hij gemarteld werd (wat misschien ook wel zo was, in zijn peuterbrein) en na verschillende keren naar boven lopen om te herhalen dat hij écht niet meer die tandenborstel mocht afspoelen en de reden waarom, ging meneer zo'n half uur en een hele dikke knuffel later rustig slapen. Halleluja!

Tot zover mijn kleine maar meest recente "krijg nou wat, ik kan dit gewoon-momentje'.

Vertel, wanneer was de jouwe?

Disclaimer: no toddlers were harmed in this process.
<<

Geel

Bericht 04 Jul 2017 15:21

Re: Perfect parent

Ik ben over opvoeding nogal zoekende, maar ik ben wel heel trots op het feit dat mijn dochter zo goed slaapt. Het kostte flink wat zoeken en uithoudingsvermogen om dat voor elkaar te krijgen en ik ben trots dat me dat gelukt is. Ik merkte het op de vakantie, toen onze vrienden en familie geregeld moeite hadden om hun kind in slaap te krijgen, terwijl wij eigenlijk zelden terug hoefden. Ik vond het vervelend voor de anderen, begrijp me goed, maar ik was ook blij voor mezelf.
<<

Anoniem243

Bericht 04 Jul 2017 15:53

Re: Perfect parent

Oh dat is zo fijn Geel als dat eindelijk geen issue meer is! Doorzettingsvermogen is ook wel een belangrijke parenting skill!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Jul 2017 15:54

Re: Perfect parent

Ha, good for you Sookie! Ik kan me je gevoel van euforie goed voorstellen.

Fijn dat dat z'n vruchten afwerpt, Geel! Dat lijkt me wel prettig om te zien inderdaad, dan weet je waar je zo consequent voor bent geweest.

Mijn kind is nog te jong om echt van die perfect parenting momentjes te hebben denk ik, van opvoeding is nog weinig sprake. Maar ik heb wel eens van die momentjes die ik dan met de hashtag #momachievement zou omschrijven als ik het op social media zou plaatsen. Snap je.

Zoals gisteren bijvoorbeeld, dat ik vóór het middaguur al op en neer naar Amsterdam ben geweest met slapend kind achterin de auto, daarna naar het ziekenhuis voor een echo van z'n heupjes, waarbij ik extra tijd had ingecalculeerd om hem te verschonen, zelf wat te eten en hem een flesje te geven en dat qua tijd perfect uitkwam voor de afspraak. Hij vervolgens alleen maar complimentjes krijgt van de verpleegkundige en arts dat het zo'n heerlijk vrolijk kind is dat meewerkt (en z'n heupjes waren in orde, niet geheel onbelangrijk) en vervolgens hij weer heerlijk in slaap viel zodat ik boodschappen kon doen. En dat allemaal voor 12 uur! Dan denk ik inderdaad wel YES I CAN.

Als ik iets moet benoemen dan vind ik tot nu toe het heel fijn en tof dat we vrij relaxed zijn met hem. We zijn niet heel erg panisch (de enige zorg die we tot nu toe hadden was zijn eten, dat was echt niet leuk en heeft de nodige kreukels achtergelaten bij mij), maar verder slepen we 'm gewoon overal mee naar toe en is het een heerlijk relaxed ventje. Nou scheelt dat ook hoor, dat híj makkelijk is, maar ik vind onze omgang ook prettig.

Anderzijds ben ik ook wel trots als ik inderdaad strakke schema's aanhoud met voeden, spelen, slapen en gewoon echt goed inspeel op zijn signalen en het werkt en hij gewoon precies goed in z'n eigen bedje in slaap valt! Dan voel ik me Geel. :hulde:
Let's discover the world together.
<<

Anoniem243

Bericht 04 Jul 2017 15:57

Re: Perfect parent

Oh maar zo'n dag is ook precies wat ik bedoel in dit topic hoor Marin, niet alleen opvoedkundig. Zo heerlijk als dan alles goed loopt zoals je plant,voorbereid en doet en je kind zich ook nog eens voorbeeldig gedraagt!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Jul 2017 16:03

Re: Perfect parent

Ja ik moet er echt nog heel erg aan wennen dat ik extra tijd in moet calculeren. Ik ben normaliter nogal stipt en nu kom ik ineens overal te laat. Daar kan ik echt niet tegen. Dus des te beter als het soms gewoon met planning wél lukt!
Let's discover the world together.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 04 Jul 2017 16:04

Re: Perfect parent

Ik ervaar de perfect parent juist om te luisteren naar mijn gevoel en zijn signalen.
Daardoor heeft hij zijn eigen ritme ontwikkeld. En is het een blije baby.

Tenminste ik denk dat hij daardoor zo'n blije makkelijke baby is.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 04 Jul 2017 18:45

Re: Perfect parent

Dochter heeft vorige week weer veel en flinke driftbuien gehad. T weekend een gesprekje gehad, en weer overgegaan op stickerlijsten. En nu al 2 (met vandaag erbij 3) dagen driftbui vrij!! Wel een paar x dat ze boos wilde worden, maar dan benoemde ik dat en dan dimde ze al in. Toen was ik best blij en trots op haar en mezelf

Zoon is natuurlijk nog erg jong. Maar dan zoek ik t meer in de momenten dat hij slaapt in zijn bedje, dat ik laatst een ochtendje weg geweest ben en dat mooi in elkaar aansloot. Of sommige mom3nten dat hij huilt en ik dan twijfel tussen ff eruit om te laten boeren, te voeden, fiep geven of bij me te houden, en dat t soms dan gewoon bij de eerder poging heeft geholpen
En telt t ook dat ondanks dat ik niet helemaal op verzoek voeden hij t heel goed met de voeding? Komt super goed aan, en sliep vanacht al door (van 23 tot 7!)

Owja zaterdagavond hadden we een verjaardag. Zoon mee, die sliep in de wandelwagen bak. Dochter wilde na een tijdje zelf boven op bed liggen. En wij waren buiten in de tuin aan t genieten.
(Helaas ging t naar huis gaan gepaard met een driftbui tot en met dus dat was een dooddoener)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem243

Bericht 04 Jul 2017 20:00

Re: Perfect parent

Marin schreef:Ja ik moet er echt nog heel erg aan wennen dat ik extra tijd in moet calculeren. Ik ben normaliter nogal stipt en nu kom ik ineens overal te laat. Daar kan ik echt niet tegen. Dus des te beter als het soms gewoon met planning wél lukt!


Super herkenbaar, haha! Nu, 2,5 jaar later, lukt het me meestal weer op tijd te komen :razz:
<<

Anoniem243

Bericht 04 Jul 2017 20:01

Re: Perfect parent

Raven schreef:Ik ervaar de perfect parent juist om te luisteren naar mijn gevoel en zijn signalen.
Daardoor heeft hij zijn eigen ritme ontwikkeld. En is het een blije baby.

Tenminste ik denk dat hij daardoor zo'n blije makkelijke baby is.


Fijn toch, dat je dat zo ervaart en dat het bij jullie past! Heb je een concreet moment waarop je zo'n 'perfect parent' gevoel had?
<<

Anoniem243

Bericht 04 Jul 2017 20:02

Re: Perfect parent

Elsa schreef:Dochter heeft vorige week weer veel en flinke driftbuien gehad. T weekend een gesprekje gehad, en weer overgegaan op stickerlijsten. En nu al 2 (met vandaag erbij 3) dagen driftbui vrij!! Wel een paar x dat ze boos wilde worden, maar dan benoemde ik dat en dan dimde ze al in. Toen was ik best blij en trots op haar en mezelf

Zoon is natuurlijk nog erg jong. Maar dan zoek ik t meer in de momenten dat hij slaapt in zijn bedje, dat ik laatst een ochtendje weg geweest ben en dat mooi in elkaar aansloot. Of sommige mom3nten dat hij huilt en ik dan twijfel tussen ff eruit om te laten boeren, te voeden, fiep geven of bij me te houden, en dat t soms dan gewoon bij de eerder poging heeft geholpen
En telt t ook dat ondanks dat ik niet helemaal op verzoek voeden hij t heel goed met de voeding? Komt super goed aan, en sliep vanacht al door (van 23 tot 7!)

Owja zaterdagavond hadden we een verjaardag. Zoon mee, die sliep in de wandelwagen bak. Dochter wilde na een tijdje zelf boven op bed liggen. En wij waren buiten in de tuin aan t genieten.
(Helaas ging t naar huis gaan gepaard met een driftbui tot en met dus dat was een dooddoener)


Wat onwijs fijn dat het stickersysteem werkt. Met recht trots hoor, knap dat ze zich dan nu zo kan beheersen! Jammer van het einde van die verjaardag, maar hé, de rest van de tijd die goed ging is toch mooi meegenomen denk ik dan altijd maar, haha.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 04 Jul 2017 20:36

Re: Perfect parent

Haha Sookie. Ik moest lachen om je openingspost. Je schrijft zo leuk.

Ik ben nogal trots op mijzelf dat ik iedere dag als ik moet werken alles thuis zo op rolletjes laat lopen.
7.15 zitten we schoon en met een volle maag in de auto en het is nog geen dag misgegaan.
2016
<<

Geel

Bericht 04 Jul 2017 20:37

Re: Perfect parent

Dat is zeker knap Salome!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 04 Jul 2017 20:51

Re: Perfect parent

Morgen is m'n jongste 1. Hij krijgt borstvoeding dus "mijn kinderen hebben nooit flesvoeding gekregen #perfectparent".
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem316

Bericht 04 Jul 2017 20:58

Re: Perfect parent

Ik vind het knap Spencer! Ga je nog door?

Ik ben trots op het feit dat mijn dochter ontzettend makkelijk is(geen idee of dat nou echt mijn verdienste is..) en altijd goed gaat slapen. We hebben ons altijd aan onze afspraken gehouden en onbewust toch duidelijk geweest naar onze dochter door een vast ritme aan te houden. Ik was daar van te voren namelijk onwijs onzeker over en zag er ook tegen op.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Jul 2017 21:41

Re: Perfect parent

Alvast gefeliciteerd met je kleine jongen Spencer! Knap hoor, dat je dat zo lang volhoudt. Wil je door blijven gaan na zijn verjaardag?

Dat vind ik inderdaad goed, Dee. Fijn dat dat zo goed gelukt is.

Ik heb net heel erg textbook m'n zoon in bed gelegd. Bij het zien van wat gaapjes en oogjes wrijven hoppa naar boven, slaapzakje aan, samen gordijnen dicht doen, liedje zingen, rustig worden in m'n armen, maar wel daarna in bedje liggen en met een speentje (=slaapassociatie) zelf in slaap laten vallen. En nu zit ik beneden met chips en een alcoholvrij biertje en het is STIL, yes!
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 04 Jul 2017 21:43

Re: Perfect parent

Ik doe al 4 jaar maar wat.
<<

Anoniem281

Bericht 04 Jul 2017 21:44

Re: Perfect parent

Ehh ik heb geen perfect parent momenten, maar een perfect kid momentjes :')

Da's een halve grap :nerd: Als ik naar Tobias kijk, ben ik gewoon trots. Op hem én op ons. 't Is een heel lief, sociaal jochie. Deelt van alles, lacht en zwaait naar iedereen. Vanmiddag bij de bloemist lagen er blaadjes op de grond en die ging hij oprapen en aan iedereen uitdelen. Dat vind ik dan zo lief! Hij is zo zoet en relaxed en ja, da's ook wel aard van 't beestje, maar ik geloof ook dat hij zo is, omdat wij hem zo vormen.
<<

Anoniem316

Bericht 04 Jul 2017 21:45

Re: Perfect parent

ChiQ schreef:Ik doe al 4 jaar maar wat.


En dat doe je blijkbaar hartstikke goed. Daar kan je toch ook trots op zijn? :)

Super Marin. Geniet van je avondje.
<<

Anoniem236

Bericht 04 Jul 2017 22:04

Re: Perfect parent

ChiQ schreef:Ik doe al 4 jaar maar wat.


Ik ook
En dan denk ik aan die Facebook groep; die andere moeders doen ook maar wat.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Jul 2017 22:05

Re: Perfect parent

Bazinga schreef:Ehh ik heb geen perfect parent momenten, maar een perfect kid momentjes :')

Da's een halve grap :nerd: Als ik naar Tobias kijk, ben ik gewoon trots. Op hem én op ons. 't Is een heel lief, sociaal jochie. Deelt van alles, lacht en zwaait naar iedereen. Vanmiddag bij de bloemist lagen er blaadjes op de grond en die ging hij oprapen en aan iedereen uitdelen. Dat vind ik dan zo lief! Hij is zo zoet en relaxed en ja, da's ook wel aard van 't beestje, maar ik geloof ook dat hij zo is, omdat wij hem zo vormen.


Wat ben jij toch een lieve warme moeder (geworden).
Let's discover the world together.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 04 Jul 2017 22:47

Re: Perfect parent

Oh verschillende momenten. O.a mijn jongste meisje die morgen 1 word en nu al een jaar volledig live borstvoeding krijgt (al hoop ik toch ook heel erg dat ze binnenkort wat uit een bekertje drinkt zodat ik makkelijker alleen weg kan).

En wanneer de oudste of middelste de driftbui heeft in het openbaar en het door rustig te blijven en niet overal op in te gaan zo voorbij is.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem205

Bericht 04 Jul 2017 22:59

Re: Perfect parent

Lotus schreef:
ChiQ schreef:Ik doe al 4 jaar maar wat.


Ik ook
En dan denk ik aan die Facebook groep; die andere moeders doen ook maar wat.


Ik ook al 2,5 jaar. En als ik dan zie wat voor knulletje er rondloopt en hoe hij iedereen om zijn vingers windt, zo fijn zoet slaapt en tegen mij zegt 'mama kaas eten, S niet kaas eten, S buikfijn krijgt' dan dénk ik dat ik het wel goed doe :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Jul 2017 23:04

Re: Perfect parent

Maar dan is dat toch jouw geluksmomentje, Oreo? Of je nou bewust wat doet of niet, je doet het wel.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem205

Bericht 04 Jul 2017 23:23

Re: Perfect parent

Ik zie het niet zozeer als geluksmomentje :) Die heb ik meer als S op me af komt rennen op het kdv en roept 'mijn mammietje' of zoals vanavond aan tafel mijn arm in de houdgreep neemt, kusjes geeft, mijn hand tegen zijn wang legt en zegt 's moe, mama kuffele'
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers