Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eten: Wanneer mag baby wat?

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 04 Jul 2017 13:49

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Marin schreef:Oh ja en rijstebloempap mag vanaf vier maanden he? Dat wil ik wel heel graag gaan geven, aangemaakt met moedermelk. Sowieso wil ik voorlopig geen papjes met suiker geven (je hebt ze ook met vanille smaak, waarom?
) maar een simpel papje lijkt me wel heel fijn om te wennen aan vaste voeding.
Zouden jullie dat dan in een fles geven of op lepeltje?

Rijstebloem gaf ik in een fles, de pap erna (fijne granen, vanaf 6 maanden) krijgt hij in de ochtend als papje op een lepeltje. Ik heb wel eens vernomen dat het niet goed bindt met moedermelk, maar daar heb ik geen ervaring mee.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 13:52

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Ja dat heb ik ook wel gelezen. Maar heb ook gelezen dat 't wel kan. Kwestie van proberen denk ik. Poeder kopen kan altijd dan.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 13:53

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Raven schreef:
Als je het wilt geven als wennen voor voedsel zou ik het met een lepel doen.


Goed punt! :good:
Let's discover the world together.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 04 Jul 2017 13:56

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Marin schreef:
Raven schreef:
Als je het wilt geven als wennen voor voedsel zou ik het met een lepel doen.


Goed punt! :good:



Uiteindelijk moet je gewoon doen waar je je zelf het prettigste bij voelt.
Ik doe altijd maar wat.
Het meeste doe ik vanuit gevoel. Gewoon wat het beste aanvoelt.

Met de fles zal het zeker ook wennen zijn. Het is toch dikker. Via een lepel kan hij ook al wennen aan de lepel.
Duurt wel langer voordat het op is dan.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Jul 2017 14:04

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Marin schreef:Ze is nu vijf maanden ongeveer toch Jip?


Zes, maar haar eerste hele sperzieboon kreeg ze toen ze vijf maanden en een beetje was. Eigenlijk toen we met hapjes begonnen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem301

Bericht 04 Jul 2017 14:33

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Geel schreef:

Maar goed, ik kon ook niet wachten met eten geven. Uiteindelijk lukte het hier pas met vijf maanden en dan hield ik haar voedselintroductieschema deels aan. Ze heeft de voeding heel duidelijk geselecteerd op gasvormende groenten, verstoppende en allergene voedingsmiddelen. Als je heel safe begint, kun je het beste met zoete aardappel, bloemkool, broccoli en wortel beginnen qua groenten en qua fruit met abrikoos, avocado en peer.



He, maar uiteindelijk pas met 5 maanden dat het lukte? Dus je bent zeg maar eerder begonnen? 5 maanden is toch juist relatief vroeg? Wij zijn ook met 5 maanden ongeveer begonnen hoor omdat ze echt zat te kwijlen en naar ons eten zat te kijken en te happen en ze kon goed zitten en ze vond het fantastisch, maar begreep dat dat best vroeg was. Maar jij vond het laat?
<<

Geel

Bericht 04 Jul 2017 14:37

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Ja is ook hartstikke vroeg! Maar het CB zei maar steeds dat je vanaf vier maanden al kon beginnen hoor en je leest dat ook overal. Bovendien adviseren ze kinderen met reflux ook al sneller op vaste voeding over te laten gaan, omdat het minder terugkomt dan melk. Dus ik gaf haar met vier maanden en een week het eerste hapje geloof ik, maar dat ging helemaal niet lekker. Toen ben ik het met vijf maanden weer gaan doen en toen ging 't beter. Dus dat van die allergieën zal allemaal wel, maar sommige baby's doen 't gewoon ook niet.
<<

Anoniem301

Bericht 04 Jul 2017 14:51

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Geel schreef:Ja is ook hartstikke vroeg! Maar het CB zei maar steeds dat je vanaf vier maanden al kon beginnen hoor en je leest dat ook overal. Bovendien adviseren ze kinderen met reflux ook al sneller op vaste voeding over te laten gaan, omdat het minder terugkomt dan melk. Dus ik gaf haar met vier maanden en een week het eerste hapje geloof ik, maar dat ging helemaal niet lekker. Toen ben ik het met vijf maanden weer gaan doen en toen ging 't beter. Dus dat van die allergieën zal allemaal wel, maar sommige baby's doen 't gewoon ook niet.

Aha ik snap 'm! Oja natuurlijk, met reflux is vaste voeding veel fijner!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 04 Jul 2017 15:14

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Marin schreef:Oh ja en rijstebloempap mag vanaf vier maanden he? Dat wil ik wel heel graag gaan geven, aangemaakt met moedermelk. Sowieso wil ik voorlopig geen papjes met suiker geven (je hebt ze ook met vanille smaak, waarom?
) maar een simpel papje lijkt me wel heel fijn om te wennen aan vaste voeding.
Zouden jullie dat dan in een fles geven of op lepeltje?



Rijstebloem werd met mijn moedermelk niet dikker. Wij gebruikte dan kunstvoeding met rijstebloem. (als ik was werken gaf mijn partner pap) Ik kocht bij de biowinkel rijstebloem van biobim, daar zit niks aan toegevoegd.

Verder hielden wij de lijst van kleintjes aan. Er staan daar wel dingen op zoals ui pas vanaf 18maanden en wij gaven dat wel eerder. Sommige groentes waren ook pas vanaf 18 maanden.
M:21072011
J :08012014
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 15:16

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Ja die ja, Happydobby!

Die lijst van Kleintjes ga ik opslaan.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem245

Bericht 04 Jul 2017 15:21

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Haha Marin, ik vind het schattig dat je O nu met 3 maanden al met het eten wilt betrekken :D

Ik heb gewoon maar wat gedaan, met 5 maanden eens een potje geprobeerd maar hij wilde alleen eten wat wij aten, dus toen is hij met de pot mee gaan eten. Ik lette een beetje op zout/kruiden maar ook niet te veel en het is altijd goed gekomen. Ik gooide ook niets in de blender ofzo, ik prakte gewoon heel goed en met jus of kookvocht maakt ik het wat zachter.
Aan mijn reactie heb je dus niks want je wilde een lijstje , sorry :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 15:28

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Kira schreef:Haha Marin, ik vind het schattig dat je O nu met 3 maanden al met het eten wilt betrekken :D


Haha toen ie twee weken oud was kreeg ie al kookles van me! Je kunt er niet jong genoeg mee beginnen toch. We laten 'm wel eens dingen ruiken en kletsen met 'm terwijl we staan te koken. Heb 'm ook vaak in de draagzak met koken, behalve bij het vuur en de oven, dat durf ik niet.
Alleen werd ik wel vet boos toen m'n man 'm met twee maanden 'm aan een stukje komkommer liet likken toen het zo heet was. Het al vast geen kwaad kunnen één klein likje, maar ik werd zo boos (hormonen!).
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Jul 2017 15:53

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Waarom wil je heel graag een papje gaan geven?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 15:56

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Omdat dat een soort teken is van dat er leven is na de borstvoeding. Sofie van den Enk zei het heel mooi in haar boek, al weet ik nou niet meer precies hoe ze 't zei. Maar dat ander voedsel is om je te helpen, je hoeft het niet meer alleen te doen. Dat gevoel lijkt me fijn om te ervaren. Hoewel ik 't dan dus wel met moedermelk zou aanmaken als dat goed mengt dus effectief schiet ik er niet veel mee op. Maar psychisch wel denk ik.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Jul 2017 16:00

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Haha, ik kan je hierin niet helemaal volgen geloof ik. Ik ervaar (heb ervaren) het zo in elk geval niet. De oefenhapjes zouden je dit gevoel ook al kunnen geven wellicht?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 16:03

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Het komt denk ik door dat begin met die voeding waar hij zoveel afviel. Heeft een psychisch deukje gemaakt bij mij. Dus het gevoel dat er straks iets anders is waar hij het hopelijk goed op doet, zal me hopelijk helpen. Nou doet ie 't inmiddels prima hoor. Maar daar komt dat denk ik vandaan. Fijn als ie niet meer compleet afhankelijk is van mij qua voedingsstoffen.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Jul 2017 16:05

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Ah zo!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 04 Jul 2017 19:30

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Marin schreef:Het komt denk ik door dat begin met die voeding waar hij zoveel afviel. Heeft een psychisch deukje gemaakt bij mij. Dus het gevoel dat er straks iets anders is waar hij het hopelijk goed op doet, zal me hopelijk helpen. Nou doet ie 't inmiddels prima hoor. Maar daar komt dat denk ik vandaan. Fijn als ie niet meer compleet afhankelijk is van mij qua voedingsstoffen.


Dit herken ik zo erg (dat deukje). Je wilt niet weten hoe opgelucht ik ben dat T nu alles mag eten.
Die hele melkstress die we gehad hebben. Zó fijn om hem een boterham pindakaas te geven :smile:
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 19:33

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Fijn / niet fijn dat je het zo herkent Salome. Onze jochies lijken wel op elkaar he. Zo fijn dat je ventje het nu zo goed doet.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 04 Jul 2017 19:40

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Ja dat geloof ik ook wel ja Marin. Maar T begon pas echt goed te drinken toen hij 6 maanden was ofzo.
Stress als ik weer een appje kreeg van de gastouder dat hij de fles niet wilde.

Tegenwoordig maakt het allemaal zo weinig uit. Heerlijk!
Meer van: ja hij heeft maar 1 boterham op vandaag maar wel een halve banaan extra en na het slaapje een soepstengel.
Oke PRIMA! Er is meer dan melk..
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 19:42

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Oh bah wat rot dat je daar dan zo over kon stressen. Kan het me helemaal voorstellen. Des te fijner dat het nu gewoon relaxed gaat en dat hij gewoon van het ene meer eet dan het andere. Prima!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem316

Bericht 04 Jul 2017 19:55

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Hapjes zijn zo leuk Marin! Komt straks een hele leuke tijd aan! L eet alles met smaak op, vooral een broodje met beleg van de Kleine Keuken. Na elk hapje doet ze 'hmmmm'.

Wat L. kreeg met 4 maanden:
Pompoen
Avocado
Wortel
Bloemkool
Broccoli
Doperwtjes(wel in potje)

Fruit:
Appel
Banaan
Mango

Naarmate ze ouder werd, gaf/geef ik haar meer combinaties (kiwi, aardbei, wilde perzik, pluot). Wat betreft avondeten is haar favoriet door mij gemaakte verse flespompoen met tomaat, kip en rijst.

Verder kan je voor inspiratie naar de combinaties kijken die ze ook in de potjes stoppen. En het boek opperdepop.
<<

Anoniem260

Bericht 04 Jul 2017 20:27

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Marin schreef:Omdat dat een soort teken is van dat er leven is na de borstvoeding. Sofie van den Enk zei het heel mooi in haar boek, al weet ik nou niet meer precies hoe ze 't zei. Maar dat ander voedsel is om je te helpen, je hoeft het niet meer alleen te doen. Dat gevoel lijkt me fijn om te ervaren. Hoewel ik 't dan dus wel met moedermelk zou aanmaken als dat goed mengt dus effectief schiet ik er niet veel mee op. Maar psychisch wel denk ik.




Dat ken ik wel! Toen S begon met vaste voeding, vond ik de stap naar kolven afbouwen minder groot om te nemen!
Persoonlijk zou ik, als het doel is andere structuur aanwennen, geen rijstebloem geven. Dat is vooral vullend/zwaarder op de maag en gaat minder over smaak of structuur (zeker als je t mengt met moedermelk)
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers