Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic 2017

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 30 Jun 2017 09:45

Re: Afvaltopic 2017

Ik denk serieus dat ik af ga vallen als ik zwanger word. Volgens mij ben ik me dan veel bewuster van wat ik naar binnen werk én ik mag geen alcohol meer. Doei weekendcalorieën.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 30 Jun 2017 09:48

Re: Afvaltopic 2017

Haha ja geen alcohol zal wel een hoop schelen. :ja:
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 01 Jul 2017 12:04

Re: Afvaltopic 2017

Misschien een stomme vraag, maar ik ben alles trouw aan het invullen in de MyFitnessPal app, maar ik zit volgens die app nu al aan mijn suikers en koolhydraten van vandaag. En ik heb pas net mijn lunch achter de kiezen. Kan iemand mee kijken waar dit aan ligt? Ik heb nooit eerder aan calorieën tellen gedaan.
Hij staat ingesteld op een halve kilo per week afvallen, daarom mag ik 1200 cal per dag. 150 gram koolhydraten per dag en 45 gram suiker.

Ontbijt was:
40 gram havermout met een appel
Rijstwafel met kipfilet
Tussendoor:
Een banaan, abrikoos en 4x koffie met suiker (20cal) en melk (10cal)
Lunch:
2x bruine boterham, 1 met coburgerham en 1 met hagelslag
en een rijstwafel met kipfilet.

Heb ik een te streng doel gesteld of eet ik nog te ongezond?
(Ik vond het al knap dat ik geen koekjes meer op heb en 1 suikerklontje minder in de koffie heb)
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 01 Jul 2017 12:50

Re: Afvaltopic 2017

Ik denk beide. Ik denk dat 1200 wel erg laag is (ik vind myfitnesspal ook wel erg streng altijd) maar ik denk ook dat je al best veel suikers (en dus koolhydraten) op hebt nu. Alle beetjes helpen natuurlijk en minder voor jou zul je op de lange termijn als je dat volhoudt ook echt wel merken, Maar grote verschillen gaat het niet snel maken nu als je alsnog veel suikers eet waarschijnlijk.

Waar het vandaan komt lijkt me duidelijk. Drie stuks fruit waarvan 2 met erg veel suiker (abrikoos en banaan). Fruit is sowieso veel suikers he. Twee stuks fruit is gewoon prima. Gezond. Maar veel fruit is ook veel suiker. En dan nog de koffie met minder suiker maar nog steeds suiker. Hoeveel klontjes nu totaal en hoeveel gram is een klontje? Je zegt 20kcal per koffie? Elke koffie 1 klontje? Dan is 4x koffie al 4x5=20gram pure suiker. Plus het fruit. En dan nog de hagelslag (al zal die je niet nekken). En dat zijn enkel de obbious losse suikers.

Ter vergelijking. Ik heb vanochtend Skyr op met chocolade cruesli (die is ook slecht, Maar het is weekend en ik ben zielig, ik heb voor normaal gewone muesli) en een glas aardbei sinaasappelsap. Lunch twee boterhammen, eentje met tonijnsalade en eentje met 35+ kaas. Tussendoor een hoop worteltjes.

Ik zit nu op 77 van mijn 150 koolhydraten en door mijn vruchtensap ook al bijna door mijn suikers heen 38/45. Maar het is weekend en ik ben vandaag echt niet heel streng dus ik voer wel in en denk erover na maar ik heb zo'n idee dat ik mijn suikers niet ga halen vandaag. :smile: Maar gedumpt worden is best een legitiem excuus. Normaal eet ik mijn fruit als Fruit (dus niet als sap) en had ik die chococruesli niet gedaan. Verder pas ik op met bananen, mango en overig zoetzoet fruit (druiven bijvoorbeeld zijn ook echt enorm veel suikers en calorien). En die koffie, die nekt je ook echt. Ik zou toch steeds minder drinken of vervangen door drankjes die je wel lekker vindt zonder suiker. Thee? Spa rood? Infused water?
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 01 Jul 2017 17:20

Re: Afvaltopic 2017

Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Je omschrijft het heel helder, dus dat is fijn. Ik wist wel dat in fruit ook suikers zitten, maar had dat toch afgedaan als goede suikers en alleen maar gezond. En dat is twee stuks fruit ook wel, maar als vervanger voor mijn koekjes moet ik dus toch nog iets anders verzinnen. Die koffie heb ik nodig, de suiker niet, dus daar moet ik gewoon nog verder in minderen.
Wat rot dat je verkering uit is! Dan mag jij best chocolade müsli! Hopelijk kun je het een plaatsje geven en was dit de beste beslissing.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Jul 2017 18:22

Re: Afvaltopic 2017

Wat rot Whatever!

1200 kcal lijkt mij ook wel erg weinig, volgens mij is dat het absolute minimum. Fitnesspal is bij mij ook streng, ik schreef al dat ik met 1500 kcal per dag vrij vlot ben afgevallen. Wel moet je opletten dat je geen dingen vergeet te melden, als je aardappels, vlees en groente eet, dan bijvoorbeeld ook de boter waar je het vlees in hebt gebakken, want 1 eetlepel bakboter is al om en nabij de 100 kcal. Als je dat soort dingen achterwege laat, kom je veel lager uit. Ik ben mijn porties ook gaan afwegen op een digitale keukenweegschaal, daarvoor onderschatte ik vaak hoeveel ik at.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 01 Jul 2017 20:38

Re: Afvaltopic 2017

Bedankt Susan. Aan die bakboter had ik nog niet eens gedacht, toevallig ook nog niet zo'n soort gerecht gegeten.
Ik zit volgens mij steeds tussen de 1300 en 1500, dus dat is dan een mooi begin.
Over een paar dagen een keer wegen en dan kijken of het geholpen heeft.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 04 Jul 2017 12:35

Re: Afvaltopic 2017

Lieve dames,
Jullie tips en mindsets hebben geholpen. Nu al bijna drie kilo eraf! :cheering:
En het ging zoals Lady had voorspeld best makkelijk.
Straks wil ik het aantal calorieën weer (met gezonde dingen) opschroeven en er iets sportiefs bij doen, zodat het hopelijk wat strakker wordt allemaal. Maar de kleine veranderingen en het weten wat ik nu eigenlijk echt binnenkrijg hebben wel voor een omslag gezorgd.
Dank u!
<<

anoniem203

Bericht 04 Jul 2017 12:58

Re: Afvaltopic 2017

Wat goed Soleil!

Ik ben sinds vandaag weer echt bezig. Geukkig is er in al die weken niet veel bij gekomen. 200 gram maar dus dat valt mee! Maar nu gaan we weer ons best doen en hopelijk gaat het weer net zo goed als de eerste 7,5 kilo die er al af is!

Ook heb ik gisteren een nieuwe Fitbit besteld (Charge 2) en ga ik woensdagochtend weer zwemmen. We gaan er weer voor en ik heb er zin in :banaan:
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 09 Jul 2017 08:28

Re: Afvaltopic 2017

Wat goed Soleil!

Go for it Ava!

Ik ben de eerste ruime kilo kwijt van een week liefdesverdriet, knoop in mijn keel en dan maar ook op de lijn letten ipv alleen maar chocola eten ipv normale maaltijden.

Nu weer volhouden! En dankjewel Phoebe als je dit leest voor jouw ei van Columbus met je 300-100-400-100-500-100 systeem. Dat heb ik nu ook in mijn hoofd zitten en dat maakt het calorieën bijhouden en verdelen over de dag zoveel handiger. Ik ontbeet vaak te licht, compenseerde dat weer met teveel bij mijn lunch/eerste tussendoortjes en kwam s avonds in de knoei. Nu kom ik echt veel beter uit steeds nu ik er bij voorbaat rekening mee houd. En dan zit ik alsnog vaak gewoon een beegje overal net boven en eerder tegen de 1700, maar dat is ook prima met mijn lengte en gewicht en blijkbaar val ik ermee af.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 09 Jul 2017 10:22

Re: Afvaltopic 2017

Wat goed zeg, Soleil!

WE, dat is gelijk het enige positieve wat je uit liefdesverdriet kunt halen: de kilo's verdwijnen vaak vrij makkelijk.

Ava, zet hem op!

Phoebe, wat een handige tip inderdaad. Al vind ik 500 calorieën voor het diner wel wat weinig en voor mij denk ik lastig haalbaar. Maar goed, 400 calorieën voor de lunch haal ik dan weer niet, dus dat compenseert natuurlijk weer.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 09 Jul 2017 19:03

Re: Afvaltopic 2017

Lady schreef:Wat goed zeg, Soleil!

WE, dat is gelijk het enige positieve wat je uit liefdesverdriet kunt halen: de kilo's verdwijnen vaak vrij makkelijk.

Ava, zet hem op!

Phoebe, wat een handige tip inderdaad. Al vind ik 500 calorieën voor het diner wel wat weinig en voor mij denk ik lastig haalbaar. Maar goed, 400 calorieën voor de lunch haal ik dan weer niet, dus dat compenseert natuurlijk weer.


Ik varieer ook een beetje en soms bezuinig ik op lunch of tussendoortjes en soms is mijn lunch zwaarder en avondeten lichter. Maar even als ongeveer verdeling vind ik het echt heel handig.

Ik ben net naar een foodfestival in het oosterpark geweest en ik had een beker schaafijs en een bara kipkerrie als avondeten. Maar hoeveel calorieën zouden er nou in zoiets gezeten hebben he... dat vind ik wel lastig met myfitnesspal.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 10 Jul 2017 15:30

Re: Afvaltopic 2017

Ik moet me vandaag wel echt beheersen niet te snacken. Maar die eerste ruime kilo motiveert dus net een appel gepakt.

Hoe gaat ie daar Ava?

Zijn er nog anderen serieus bezig op het moment?
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 10 Jul 2017 19:06

Re: Afvaltopic 2017

Goed Whatever! Een goede kilo er al weer af, hoppa! :banaan:
Ik ben natuurlijk nog maar kort bezig, maar als ik iets als avondeten heb waarvan ik de calorieën niet weet, typ ik gewoon diner 600 of 650. Dan maar iets minder precies.

Wij hebben dit weekend gebarbecued en ik ben uit eten geweest. Hoe gaan jullie daar mee om? Dan die dagen daarna nog strenger of het accepteren en met goede moed verder?
Ik heb niet erg opgelet bij beide dingen trouwens.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 10 Jul 2017 19:10

Re: Afvaltopic 2017

Ik probeer dan overdag op te letten zodat ik bij het diner "ruimte" heb om gek te doen en verder laat ik het. Ik heb afgelopen week ook 3x buiten de deur gegeten waarvan 2x met alcohol. Je moet het leven wel leuk houden als je gedumpt bent. :wink: Maar dan gewoon beetje binnen de perken houden qua schade en dus niet jezelf blijven aanrekenen. Inderdaad met goede moed weer verder! Hoe gaat het afgezien van het weekend?

Ik heb net zo'n 6 min benenbillenappoefening gedaan en ga er zo een voor armen doen. Ik wil namelijk eigenlijk chocola eten maar dat mag niet meer van mijn app. :smile:
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 10 Jul 2017 20:33

Re: Afvaltopic 2017

Goed bezig allemaal!
Over een tijdje kom ik me bij jullie voegen. Ik zit nu nog in de "ik ben gestopt met roken, dus mag ik meer snaaien" fase.
Ik ga voorlopig ook nog even niet op de weegschaal staan.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

anoniem203

Bericht 11 Jul 2017 09:30

Re: Afvaltopic 2017

Het gaat goed hier. Af en toe heb ik niet de verleiding kunnen weerstaan van iets maar opzich gaat het prima. Ik heb mij nog niet gewogen want dat wil ik weer op woensdag gaan doen. Dus hopelijk zie ik morgen iets van resultaat. Al ben ik er bang voor want ik zit nu midden in mijn eisprong (waar ik altijd veel last van heb) en wat ik van de laatste maanden heb gezien is dat ik dan toch ietsjes zwaarder ben in die periode. Mijn buik is dan ook meer opgezwollen dan normaal.

Ik draag nu een kleine week mijn nieuwe fitbit en tot nu toe zit ik iedere dag tussen de 8500 en de 11500 stappen. Dus qua beweging gaat het ook goed!

En Whatever een kilo afgevallen! Netjes zeg! Ook al is er wat verdriet aan vooraf gegaan van je relatie is dit misschien toch even een goede boost voor je en motivatie om weer verder te gaan.

Soleil na een snaai weekend of een avondje uit eten ga ik gewoon met goede moed weer verder. Alle goede dagen zijn mee genomen denk ik dan en af en toe iets minder gezond eten hoort er ook wel een beetje bij.

Succes Mamsie. In ieder geval super knap dat je gestopt bent met roken. Volhouden nu!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 11 Jul 2017 09:52

Re: Afvaltopic 2017

Fijn dat het goed gaat Ava! Hopelijklaat je weging dat ondanks je ovulatie gewoon zien! Succes! Vet goed zo'n fitbir ook, die heeft een vriendin van me ook. Zij doet ook wedstrijdjes met haar schoonzus e een vriendin haha, lijkt me best leuk zo'n ding.

Lekker bezig Mamsie! Wat ontzettend knap dat je gestopt bent met roken! Dat is zo zo zo zo slecht!!! Hoe lang ben je al bezig? Inderdaad nu niet teveel tegelijk en dan straks weer de schade van het extra snoepen oplossen. Bloedmooi ben je toch wel. ;)

Ik ben nooit zo goed met 1x per week wegen dus ik sta er iedere ochtend na het plassen en voor het douchen op haha. Ik ben meer Bliss op dat punt. Het is mega demotiverend als ik een week mijn best doe, dan 1x weeg en net wat zwaarder ben en het voor niks lijkt. Dus dagelijks en dan zie je wel of je even weer wat zwaarder bent of dat er duidelijk een trend omlaag is. Die ruim 1.5 kilo is nu al 2 maar dat reken ik pas als het een paar dagen op rij echt onder een hele kilo zit.

Vanochtend weer met skyr en chococruesli ontbeten :smile: ga nu zo die oefeningen weer doen. :banaan: :cheering:
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 11 Jul 2017 10:35

Re: Afvaltopic 2017

thxz Ava!

Whatever, ik ben vandaag 13 dagen gestopt. Nog maar kort dus. Die extra kilo's moeten er straks wel echt af. De tijd van alles kunnen eten en niks aankomen is wel echt voorbij. Lief van je!!
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 13 Jul 2017 07:38

Re: Afvaltopic 2017

Deze week ietsje minder streng en toch komt mijn doel in zicht: ik zit nu op 56,9! Dus weer 300 gram eraf en daar ben ik erg blij mee.

Mamsie wat goed dat je gestopt bent! Nu nog even volhouden!
Whatever: heb je je snaaitrek er al uit kunnen krijgen?
Ava: fijn dat het bewegen zo goed gaat, dat vind ik het moeilijkste.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 17 Jul 2017 09:51

Re: Afvaltopic 2017

Vet goed Soleil! Waar streef je naar? Of sta je in de tabel en moet ik even terugzoeken? Volgens mij sta ik ook nog in de tabel maar was ik boven dat gewicht gekomen haha..

Anyway: ik ben weer een week verder en sta nu op -3,3! :cheering: De snaaitrek eruit houden is lastig dus ik sta mezelf kleine beetje toe. Heb ontdekt dat 1 reepje pure cote dor waar ik dan 4 happen van langzaam kan opzuigen het heel goed doet voor mijn dagelijks zoete trek (verder aangevuld met fruit en toch best regelmatig choco cruesli/muesli/cornflakes bij het ontbijt haha). Chips ben ik nog 1x ingetrapt maar kan ik vrij goed zonder maar als ik eraan begin eet ik er gelijk veel te veel van dus dat haal ik maar niet meer. Verder afgelopen week een keer patat met een frikandel gegeten en daarna de hele avond opgeblazen/misselijk dus heb ook even geen vette snackzin meer. Bof ik even.

Bewegen is bij mij ook hel lastigst. Ik wil eigenlijk spieroefeningen doen en die van die app dingetjes maar ik ben al te slap voor dag 3. :smile: Dus nu blijf ik steeds maar beetje steeds meer herhalingen doen van de oefeningen die ik wel kan. Eigenlijk moet ik weer lekker gaan zwemmen. Wat doe jij aan beweging Soleil?
<<

Anoniem298

Bericht 17 Jul 2017 09:55

Re: Afvaltopic 2017

Goed bezig, Whatever! Voel je je al wat beter? Heb je al minder behoefte aan 'troostvoer'?

Ik ben eigenlijk de laatste tijd minder bezig met afvallen en het lijkt nu wel vanzelf te gaan. Ik ben sinds maart bijna 6 kilo kwijt en het blijft er ook af, ook als ik eens een dag 'zondig'. Ik moet alleen nog ietsje meer bewegen, maar dat komt wel weer. Van de week heb ik weer hardgelopen en dat ging pijnloos, vandaag ga ik weer en ik hoop dat het weer goed gaat.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 17 Jul 2017 10:06

Re: Afvaltopic 2017

Nee ik voel me momenteel juist dubbel kut omdat ik mega ruzie heb met mijn ouders die een paar dagen voordat ze thuis zouden komen uit frankrijk onze hond zonder overleg hebben laten inslapen en dat doodleuk paar dagen later pasmeldden. Dus nu mis ik twee vriendjes, mis mijn vriend dubbel omdat ik eigenlijk met hem over mijn verdriet van mijn hond wil praten en mijn hond omdat ik met hem wilde knuffelen omdat ik me toch al kut voelde (14 jaar mijn beste maatje geweest - ook toen ik als tiener zwaar depressief was). En met mijn ouders en zus praat ik even niet. Maar dat helpt allemaal weer dubbel goed voor helemaal niet echt honger hebben en dan toch gezond eten ondervangt ruimte voor snaaitrek. ;) Dus daar focus ik maar even op.

Wauw! Bijna 6 kilo al, wat goed! En Dat het redelijk vanzelf gaat betekent waarschijnlijk Dat je beetje in een goede vibe/patroon zit qua eetlust/eten. Dat meer bewegen komt ook wel inderdaad, rustig opbouwen. Vet goed bezig! Hardlopen is wel een goeie, misschien moet ik starttorun weer uit de kast halen.
<<

Anoniem298

Bericht 17 Jul 2017 10:10

Re: Afvaltopic 2017

Ah wow, wat kut dat ze dat zomaar zonder overleg gedaan hebben. Dat kreeg ik niet mee uit je eerdere posts erover. Wat ontzettend verdrietig, ik snap wel dat je nu je vriend daardoor weer mist, zeker als je niet met je ouders en zus kan/wil praten en je toch troost zoekt. Knap dat je dan toch gezond eet! Heb je verder wel (fijne) afleiding?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 17 Jul 2017 10:33

Re: Afvaltopic 2017

Ja mijn ouders en vooral mijn vader kan een beetje sociaal gestoord doen. En mijn moeder laat zich dan overhalen. Het argument was dat ze mijn zus niet doordeweeks overstuur wilden maken - dat snap ik wel een beetje want die kan theatraal hysterisch doen - en dat we zo op afstand toch niks meer konden doen en we wisten dat ie al 1.5 jaar terminaal was. Maar echt. Het hele proces is toch heel anders als je zegt: "joh, whatever, het gaat nu echt niet meer, we hebben de knoop doorgehakt, er laten hem morgen inslapen", ik daar in gedachte bij kan zijn en we nog even videobellen van tevoren? Nu was het gewoon "oh ja hij ligt al drie dagen in de tuin. Eikels.

Afleiding is beetje lastig, zit veel thuis, probeer me op studie te richten. Heb nu zo gesprek met coach weer dus daar ben ik wel blij mee. Kan ik even een hoop eruit gooien bij een buitenstaander.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers