Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eten: Wanneer mag baby wat?

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Jul 2017 09:32

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Spencer schreef:
Marin schreef:
Spencer schreef:Als je begint met papjes is het geen Rapley wat je doet. Rapley is tot zes maanden niks en dan stukken. Je mag dan alles geven behalve zout, honing en toegevoegd suiker.


Dat snap ik, dan is het een mix. Hoewel je dan natuurlijk nog wel steeds goed kan kijken wat ze willen pakken en ontdekken tegen die tijd.


Het is net als wanneer je vega eet. Zodra je er een combi van maakt met wel vlees eten, is het niet vega meer. Zo ook met Rapley.

Wij doen overigens geen Rapley meer. Ik kan me niet vinden in dat hele suiker is een ramp verhaal.


Maar nog wel baby led weaning (als ik de term goed begrijp)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Jul 2017 09:32

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Sam schreef:Je moet Champagne hebben, die is expert op dit gebied :)


Hahaha!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 04 Jul 2017 09:33

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Haha Marin, ik herken t echt zoo erg.
Ik heb ook vaak vertwijfeld geroepen "waarom is er niet gewoon 1 lijst, jemig!". Hoe dan, wat dan, wanneer dan. Maar als ik nu terugkijk denk ik, ja eigenlijk wijst t zich wel vanzelf allemaal en kan ik me nu (dochter is nu 2 en eet alles) niet meer herinneren hoe wij t zelf ook alweer precies hadden aangepakt. Dus daar heb je veel aan haha. Maar wie weet stelt het wat gerust.

Als je toch een lijstje wil: Het overzicht van Stefan kleintjes vind ik wel een handige om je een beetje basis te geven. Maar idd eigenlijk mag bijna alles wel, bij twijfel even googelen en verder gewoon proberen.

Wij zijn wel pas met 6 maanden begonnen met de eerste hapjes, omdat advies bij borstvoeding is/was dat 6 maanden exclusief bv t beste zou zijn. Maar die beelden wisselen ook continu. 2 jaar terug was het advies nog om geen pindakaas en aardbei bijv te geven voor het 1e jaar ivm allergieën. Maar volgens mij is dat nu achterhaald en is nu juist het advies het WEL te geven voor t eerste jaar om allergieën te voorkomen en dan t liefst idd al beginnen met hapjes met 4 maanden, ipv 6. Echt heel handig.

Anyways. Wij dus laat begonnen en heel langzaam met hapjes. Brood wilde de pas na 10/11 maanden en bijvoorbeeld ook tot ze 1,5 was echt geen suiker gegeven. Ze is nu een hele goede eter, lust alles en is kerngezond. Maar ikzelf kreeg als baby al met 4 maanden liga met sinaasappelsap (jaja), want dat was toen t advies. En wat denk je, ik ben ook gewoon groot en gezond. Denk dus dat je niet heel veel fout kan doen ;)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Jul 2017 09:38

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Ik ben met vijf maanden begonnen nadat ze elke keer het eten uit onze monden keek. Gepureerd, maar al heel snel geprakt met stukjes er nog in omdat ik zag dat ze aan het kauwen was.
Aardbei heb ik twee weken terug een kwart gegeven en ze reageerde er niet op. Zondag een halve aardbei en daar ook geen reactie op.

Zo probeer ik zelf maar wat uit.

Ik wil wel stukken gaan geven, maar ik wil dat ze dan nog iets beter recht op kan zitten. Nu krijgt ze soms wel wat, maar ik moet het nog vasthouden.

We hebben wel het schema van Kleintjes hangen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 04 Jul 2017 09:45

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?rms

Wij gaven in het begin pure smaken en vaak een aantal dagen hetzelfde om te wennen aan de smaak. In het begin gaf ik alle groenten gekookt en geen nitraatrijke groenten en geen dingen zoals prei en ui ivm krampjes, die ben ik later gaan introduceren en dan steeds iets meer.
Zodra ik prakjes maakte met zowel groenten als koolhydraten ben ik ook kruiden gaan toevoegen, dat mag gewoon maar oppassen met pittige dingen ( peper, kerrie enz) en ik ben begonnen met oregano, basilicum ed, de zachte kruiden. Dit staat overigens wel op de site van het voedingscentrum beschreven. Ik wilde dat hij daar aan zou wennen.

Vanaf een maand of 9 gaven wij ei, vlees en vis, eerst alles gekookt en later ook gebakken. Op brood gaf ik geen smeerkaas ivm zout en geen smeerworst ivm vit A, de eerste maanden gewoon roomboter zonder zout, avocado, geprakte banaan, later jam van zonnatura, na zijn eerste verjaardag roomkaas, pindakaas en smeersels van de kleine keuken.

Wij zijn begonnen met groenten en hebben na een maandje ongeveer ook fruit geïntroduceerd. Aardbeien pas na zijn eerste verjaardag maar dat kwam qua leeftijd ook zo uit, de eerste zomer was hij wel weer heel jong. Ananas heeft hij vorige week pas voor het eerst op, daar ben ik zelf allergisch voor, dus ik kan het ook niet schillen, maar ik heb er ook wel bewust wat langer mee gewacht.

Mijn broer en schoonzus vinden mij heel streng met eten, ik weet niet of ik het bij M ook zo vol kan houden, maar een lik softijs met een maand of 7 vind ik echt niet nodig en zij weer prima, ieder zijn eigen ding!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 09:47

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Jip schreef:
Spencer schreef:
Marin schreef:
Dat snap ik, dan is het een mix. Hoewel je dan natuurlijk nog wel steeds goed kan kijken wat ze willen pakken en ontdekken tegen die tijd.


Het is net als wanneer je vega eet. Zodra je er een combi van maakt met wel vlees eten, is het niet vega meer. Zo ook met Rapley.

Wij doen overigens geen Rapley meer. Ik kan me niet vinden in dat hele suiker is een ramp verhaal.


Maar nog wel baby led weaning (als ik de term goed begrijp)


Nou ja de naam zegt het natuurlijk al wel een beetje dat de baby aangeeft waar hij klaar voor is. Dus laten pakken, voelen, proeven, zelf stukken in de mond stoppen. Dát aspect wil ik wel proberen met vast voedsel. Dus echt pas als ze goed rechtop kunnen zitten en zelf interesse tonen. Dat is wel een kern van baby led wearing / Rapley. Toch?

Maar ik lees ook dat met 4 maanden met pureetjes allergieën weer meer voorkomen worden. En aan smaken wennen. Echte oefenhapjes.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Jul 2017 10:38

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

baby led weaning is hetzelfde als Rapley? Dan heb ik het niet goed begrepen.

V vindt eten heel lekker en leuk, maar een stuk lang vasthouden doet ze nog niet. maar gaat wel met haar mond happend naar het stuk toe als het voor haar ligt.

Klopt oefenhapjes!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 10:43

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Ja alleen heet het in het Nederlands dus naar degene die het heeft bedacht.
Let's discover the world together.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 04 Jul 2017 10:46

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Er zijn heel veel tegenstrijdige adviezen Marin, kan me voorstellen dat je ervan in de war raakt. Zelf leek de World Health Organization mij altijd wel een betrouwbare raadgever en die raadt nog steeds pas bijvoeding vanaf zes maanden aan.

http://www.who.int/nutrition/topics/inf ... dation/en/

Dit is trouwens een interessant artikel over het bijstellen van het bijvoedingsadvies naar vier maanden:

https://www.borstvoeding.com/bijvoeding ... ief-3.html

Ik zou gewoon veel lezen (en dan niet alleen ouders van nu ofzo, maar juist de wetenschappelijk onderbouwde artikels) en op basis daarvan beslissen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 10:49

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Dank je voor de links LG!
Let's discover the world together.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 04 Jul 2017 10:51

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Marin schreef:Nou ja de naam zegt het natuurlijk al wel een beetje dat de baby aangeeft waar hij klaar voor is. Dus laten pakken, voelen, proeven, zelf stukken in de mond stoppen. Dát aspect wil ik wel proberen met vast voedsel. Dus echt pas als ze goed rechtop kunnen zitten en zelf interesse tonen. Dat is wel een kern van baby led wearing / Rapley. Toch?

Maar ik lees ook dat met 4 maanden met pureetjes allergieën weer meer voorkomen worden. En aan smaken wennen. Echte oefenhapjes.


Als je dat dikgedrukte onderschrijft, volgt daar dan niet logischerwijs uit dat je hem dus geen gepureerd voedsel half liggend aanbiedt? En aan smaken wennen doet een baby natuurlijk ook al via borstvoeding. Waarom zoveel haast?

Maar goed, dat is zoals ik het zie. Als je wel met vier maanden wil beginnen, zou ik voor een lijst van wat mag en niet mag bij het CB aankloppen, zij zijn tenslotte degenen die vier maanden aanraden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 11:00

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Ja dat vind ik inderdaad lastig! Ik vind beide kanten belangrijk. Maar mijn grootste reden om bv te geven was/is de extra stoffen tegen allergieën. Maar het advies is ook weer vanaf 4 maanden ivm allergieën voorkomen. Dat is dan toch een contradictie?

Mocht trouwens blijken dat ie nul interesse heeft met vier maanden wachten we natuurlijk weer even. Dat hoor je ook wel vaker bij kindjes.

Op het moment ligt hij vaak te slapen als wij eten. Misschien moeten we sowieso wat meer gaan proberen hem alvast te betrekken bij de maaltijd, dus in z'n stoel er bij. Lekker beetje kijken. Doen we wel tijdens 't koken maar bij 't eten slaapt ie meestal al.
Let's discover the world together.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 04 Jul 2017 11:15

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Marin schreef:Ja dat vind ik inderdaad lastig! Ik vind beide kanten belangrijk. Maar mijn grootste reden om bv te geven was/is de extra stoffen tegen allergieën. Maar het advies is ook weer vanaf 4 maanden ivm allergieën voorkomen. Dat is dan toch een contradictie?

Mocht trouwens blijken dat ie nul interesse heeft met vier maanden wachten we natuurlijk weer even. Dat hoor je ook wel vaker bij kindjes.

Op het moment ligt hij vaak te slapen als wij eten. Misschien moeten we sowieso wat meer gaan proberen hem alvast te betrekken bij de maaltijd, dus in z'n stoel er bij. Lekker beetje kijken. Doen we wel tijdens 't koken maar bij 't eten slaapt ie meestal al.
Vind ik ook. En wat dat betreft is het dus wel opvallend dat het Nederlandse advies sindskort ineens zo afwijkt van de WHO-richtlijn.

Als hij nu lekker slaapt zou ik daar absoluut niet aan gaan rommelen, maar goed, ik vind baby's die eigenlijk slapen sowieso een godsgeschenk. :laughcry:
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 04 Jul 2017 11:19

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Ik ben sowieso voor wachten tot je kind goed kan zitten en duidelijk interesse heeft in eten en het in theorie zelf kan reguleren (a la rapley dus). Maar wanneer dat is blijft natuurlijk altijd afhankelijk van het kind maar in mijn ogen is dat niet met 4 maanden.

J was met 6 maanden nog niet klaar om met bijvoeding te beginnen, ze snapte er niks van en werd hysterisch als ze iets in haar mond kreeg behalve melk. Met haar hebben we gewacht en uiteindelijk zijn we met 7 maanden echt begonnen. Toen leek het kwartje ineens gevallen te zijn en at ze zonder problemen.
S is een totaal ander kind. Ze kon met ruim 5 maanden al goed zitten en zat dus ook bij ons aan tafel als we gingen eten. Toen ze 5,5 maand was had ze ineens het bord van J te pakken en begon te eten alsof ze nooit anders gedaan had. Vanaf dat moment zijn we 1x per dag, tijdens het avondeten, wat gaan aanbieden (als we dat niet deden krijste ze alles bij elkaar) en vanaf 6 maanden zijn we echt begonnen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 11:23

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Lonely Goatherd schreef:Als hij nu lekker slaapt zou ik daar absoluut niet aan gaan rommelen, maar goed, ik vind baby's die eigenlijk slapen sowieso een godsgeschenk. :laughcry:


Haha nee ik ga 'm niet wakker maken daarvoor natuurlijk. Dat zou wat zijn. Maar ik realiseer me wel dat hij inderdaad eigenlijk nooit ons ziet eten. Terwijl ik van te voren gezegd zou hebben dat ik dat onwijs belangrijk zou vinden. Qua avondeten komt het inderdaad vaak precies zo uit dat hij lekker slaapt dan. Maar misschien een met ontbijt in het weekend op letten of we 'm er niet gewoon lekker bij zetten.


Grappig dat dat zo verschilt per kind, Fiwen. Klinkt alsof jullie goed op de signalen van de kindjes zijn ingesprongen.
Let's discover the world together.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 04 Jul 2017 11:36

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Eens met Fiwen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 04 Jul 2017 12:04

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Ik gaf Z. Met 6 maanden een wortel en daar kon ze helemaal niks mee. Toen ze 7 maanden was begon ze eten wel lekker t3 vinden. Ik gaf als eerste hapjes vooral avocado. Gezond en lekker zacht. Dit keer gaan we weer beginnen met 6 maanden. Ik geloof namelijk niet dat het Nederlandse advies echt 4 maanden is, dat is naar mijn mening ingefluisterd dooe olvarit. Wij kregen op het cb met 4 maanden namelijk een voedings introductieschema van.... olvarit. Ik volg hierin dus wel Stefan Kleintjes en De groene vrouw.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Jul 2017 12:05

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Wij hebben ook Stefan Kleintjes ook grotendeels aangehouden, wel prettig.

We hebben vanaf 4 maanden daarnaast gekeken of T interesse toonde. Dat was toen niet meteen zo maar na een paar weken begon hij steeds vaker bij ons eten ook te smakken en z'n mond open te doen. Toen zijn we begonnen met hem stukjes te geven. Ik zou niet vasthouden aan per se vanaf 4 maanden bij wijze van. Vanwege allergieën etc is 5 maanden, of 6 net zo prima.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem260

Bericht 04 Jul 2017 12:33

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Marin schreef:
Jip schreef:
Spencer schreef:
Het is net als wanneer je vega eet. Zodra je er een combi van maakt met wel vlees eten, is het niet vega meer. Zo ook met Rapley.

Wij doen overigens geen Rapley meer. Ik kan me niet vinden in dat hele suiker is een ramp verhaal.


Maar nog wel baby led weaning (als ik de term goed begrijp)


Nou ja de naam zegt het natuurlijk al wel een beetje dat de baby aangeeft waar hij klaar voor is. Dus laten pakken, voelen, proeven, zelf stukken in de mond stoppen. Dát aspect wil ik wel proberen met vast voedsel. Dus echt pas als ze goed rechtop kunnen zitten en zelf interesse tonen. Dat is wel een kern van baby led wearing / Rapley. Toch?

Maar ik lees ook dat met 4 maanden met pureetjes allergieën weer meer voorkomen worden. En aan smaken wennen. Echte oefenhapjes.


Rond de 6 maanden kunnen kindjes vaak hun hoofd goed omhoog houden en, niet onbelangrijk, is hun motoriek goed genoeg om iets te pakken en gericht naar de mond te brengen. Als het baby led weaning gaat over je baby's tempo volgen, wordt het bijna automatisch vanzelfsprekend dat dat rond de 6 maanden ligt!

Maar als het bij jullie goed voelt om met 4 maanden te starten met wennen aan andere smaken, dan moet je dat ook vooral volgen. 'Vroegah' kregen we al vanaf 3 maanden liga met sinaasappelsap :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 12:45

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Ja ik bedoel dus wel pureetjes eerder en dan zodra hij zelf aangeeft meer te willen proberen aan de hand van die tekenen, wat grover geschut aanbieden.
Let's discover the world together.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 04 Jul 2017 13:08

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Ik vond het toen ook zo raar dat het cb daar geen lijst voor heeft.
Mijn vriend ging naar het cb met 6 maanden en kwam thuis met ja hij mag alles.

Ik heb gewoon maar wat gedaan en veel opgezocht.
En ons mannetje eet hartstikke goed. Hij eet zelfs in een restaurant gewoon een stuk zalm mee.
Of een normaal kinder menu met vlees of vis. Want ik wil hem geen frikadellen of kroketten naar binnen duwen.

Ik ben begonnen met gepureerde groente. Zoals broccoli, bloemkool en wortelen. Die gaf ik puur en dan drie dagen achter elkaar, zodat hij kon wennen.
Zodra die goed gingen pakte ik andere groente erbij, zoals erwten, maïs of zoete aardappelen.

Zo ben ik steeds meer uit gaan breiden.
Ik ben na een maand ongeveer fruit gaan toevoegen, maar dat gaf ik in de ochtend en dan in de avond groente.

We zijn ook gaan prakken in die periode. Op een gegeven moment zijn we toen ook de broccoli en bloemkool gaan geven in stukjes en de rest prakte we dan en gaven we met een lepel.

Rond de 7,5/8 maanden at hij alles in stukken
Behalve appel. Appel dat rasp ik nog steeds. Hij heeft namelijk maar twee tanden.
Dus ik kijk ook naar hoe hard het is etc.
Hij krijgt er vanaf een maand of 9 ook vis of vlees bij. Vlees is gehakt of zachte kip. Anders krijgt hij het niet weg.

Ik heb vooral gekeken naar hem en als hij er aan toe was andere dingen toegevoegd etc.

Hij krijgt vanaf het moment dat hij stukken eet ook gewoon alles bij elkaar op het bordje. Gewoon zoals ons.

Edit. In het begin eten ze echt maar drie lepeltjes ofzo. Je kan het heel makkelijk invriezen in ijsblok vormpjes.
Gebruik er wel een met deksel.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Jul 2017 13:35

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Ik vind het wel heel grappig dat als wij wat eten of drinken ze het probeert te pakken. Zodra ze een lepeltje ziet wordt ze helemaal hyper! Zachte dingen geef ik nu wel in stukjes als ze op schoot zit: bijv een spercieboon of korstje brood.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 13:40

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Ze is nu vijf maanden ongeveer toch Jip?
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 13:45

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Oh ja en rijstebloempap mag vanaf vier maanden he? Dat wil ik wel heel graag gaan geven, aangemaakt met moedermelk. Sowieso wil ik voorlopig geen papjes met suiker geven (je hebt ze ook met vanille smaak, waarom?
) maar een simpel papje lijkt me wel heel fijn om te wennen aan vaste voeding.
Zouden jullie dat dan in een fles geven of op lepeltje?
Let's discover the world together.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 04 Jul 2017 13:48

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Ik heb nooit pap gegeven.

Alleen als hij ziek is en in de ochtend geen brood wil eten. Maar dat was pas met 8 maanden.

Als je het wilt geven als wennen voor voedsel zou ik het met een lepel doen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers