Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel gezakt in prijs bij aankoop huis?

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Jul 2017 09:27

Hoeveel gezakt in prijs bij aankoop huis?

Voor hoeveel stond jullie huis te koop, en waarvoor heb je m uiteindelijk gekocht?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 04 Jul 2017 09:28

Re: Hoeveel gezakt in prijs bij aankoop huis?

227. Gekocht voor 207.500.

Voor nieuwe huis nvt, nieuwbouw.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Jul 2017 09:36

Re: Hoeveel gezakt in prijs bij aankoop huis?

Ons huis is de verkoop ingegaan voor 295.000, toen wij gingen kijken stond het voor 275.000 te koop. Uiteindelijk hebben we er 247.500 voor betaald.

♥♥
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 04 Jul 2017 09:36

Re: Hoeveel gezakt in prijs bij aankoop huis?

Dat is in deze huidige huizenmarkt niet echt een vraag dat een goed beeld geeft. Veel huizen (vooral in de randstad) gaan nu zelfs boven de vraagprijs weg.
In m'n directe omgeving mee gemaakt, blind moeten bieden met 20 anderen, 7.500 boven de vraagprijs en zonder voorwaarden/zonder voorbehoud van financiering en dat was nog niet genoeg.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Jul 2017 09:50

Re: Hoeveel gezakt in prijs bij aankoop huis?

*
Laatst gewijzigd door Marin op 26 Jul 2017 16:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem252

Bericht 04 Jul 2017 09:52

Re: Hoeveel gezakt in prijs bij aankoop huis?

Stond voor 289 te koop, gekocht voor 225. Maar wel dieptepunt van de crisis.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 04 Jul 2017 09:57

Re: Hoeveel gezakt in prijs bij aankoop huis?

Als het goed is kan je makelaar dit soort info opvragen. Het kan erg verschillen per stad of zelfs wijk. Onze makelaar gaf een mooi beeld voor hoeveel huizen in onze wijk weggingen.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 04 Jul 2017 10:09

Re: Hoeveel gezakt in prijs bij aankoop huis?

Wij staan nog niet te koop maar zetten het waarschijnlijk wel direct te koop voor het bedrag wat we er minimaal voor willen hebben omdat we snel willen verkopen. Maar voor minder verkopen we dus niet.

Naast ons is op de eerste dag dat bezichtigd kon worden voor 4000 boven de prijs verkocht en stond te koop voor wat het minimaal moest opleveren. Bijna tegenover ons is 15000 boven taxatiewaarde te koop gezet en voor 500 boven vraagprijs verkocht in de eerste week. Schuintegenover is 15000 boven taxatiewaarde in verkoop gezet en voor 10000 onder vraagprijs verkocht maar is gedateerd en nog hetzelfde als tijdens de bouw 30 jaar geleden.

Het ligt dus echt aan de markt in je woonplaats wat je kunt verwachten. Is er veel vraag, niet te gedateerd en de vraagprijs realistisch zou ik het niet aan het eerste de beste verkopen die best wat onder de vraagprijs biedt.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem313

Bericht 04 Jul 2017 10:14

Re: Hoeveel gezakt in prijs bij aankoop huis?

Sawadee schreef:Dat is in deze huidige huizenmarkt niet echt een vraag dat een goed beeld geeft. Veel huizen (vooral in de randstad) gaan nu zelfs boven de vraagprijs weg.
In m'n directe omgeving mee gemaakt, blind moeten bieden met 20 anderen, 7.500 boven de vraagprijs en zonder voorwaarden/zonder voorbehoud van financiering en dat was nog niet genoeg.


Nouja, dit, momenteel gaan huizen voor meer dan de vraagprijs weg, niet voor minder. Tenzij je in Biggeveen woont.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 04 Jul 2017 10:21

Re: Hoeveel gezakt in prijs bij aankoop huis?

Wij gaan kopen voor, waarschijnlijk, de vraagprijs tot maximaal 5000 boven de vraagprijs. Ik mag sowieso kopen en bezichtigen voordat het uberhaupt op de markt komt en dan komen we er volgens de makelaar wel uit als ik max 2000 onder de prijs ga. Zij verkopen deze woningen allemaal 2000 er onder tot 2000 er boven, afhankelijk hoeveel belangstelling er is. Maar deze woningen gaan ook in de verkoop voor de prijs die ze er minimaal voor moeten hebben. Komt uit de particuliere verhuur en wat ik zal gaan neerleggen zal eraan liggen hoeveel ik er aan moet doen voordat we er in gaan.

Als de woning goed is achtergelaten met een vloer waar wij wel een jaar mee kunnen doen (als we het dus niet spuuglelijk vinden) en de muren enkel geverfd of behangen hoeven te worden ga ik er wel 2000-5000 boven zitten. Gewoon omdat hun ons het huis gunnen en ons voor laten gaan op de andere geinteresseerden omdat wij vanuit het westen komen. Zonder dat wij hun als aankoopmakelaar hoeven in te schakelen. Moet ik de muren laten stucen/egaliseren en een tijdelijke vloer kopen (tot de verbouwing klaar is) dan zal het de vraagprijs worden.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jul 2017 10:36

Re: Hoeveel gezakt in prijs bij aankoop huis?

Caulfield schreef:
Sawadee schreef:Dat is in deze huidige huizenmarkt niet echt een vraag dat een goed beeld geeft. Veel huizen (vooral in de randstad) gaan nu zelfs boven de vraagprijs weg.
In m'n directe omgeving mee gemaakt, blind moeten bieden met 20 anderen, 7.500 boven de vraagprijs en zonder voorwaarden/zonder voorbehoud van financiering en dat was nog niet genoeg.


Nouja, dit, momenteel gaan huizen voor meer dan de vraagprijs weg, niet voor minder. Tenzij je in Biggeveen woont.

Zelfs hier in Biggeveen ( :P ) wordt er ruim boven de vraagprijs geboden tegenwoordig.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 04 Jul 2017 10:55

Re: Hoeveel gezakt in prijs bij aankoop huis?

Nieuwe huis stond voor 239.000 (oorspronkelijk 249.00, maar waren al gezakt met de prijs). We hebben het gekocht voor 222.500. Het huis stond te koop vanaf april, we hadden eind november een akkoord over de prijs, 31-3 kregen we de sleutel.
Oude huis hadden we te koop staan voor 149.500, verkocht voor 147.500. Ons huis was binnen een maand verkocht, op papier dan. In september in de verkoop gegaan, oktober akkoord bereikt, eind februari sleuteloverdracht.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem298

Bericht 04 Jul 2017 10:56

Re: Hoeveel gezakt in prijs bij aankoop huis?

Ik woon niet in Biggeveen, maar hier (=stukje onder Rotterdam) zie ik het echt niet dat huizen boven de vraagprijs verkocht worden. De huizenmarkt trekt wel langzaam weer aan, maar voor de prijs waarvoor wij de woning kochten (187.500) kunnen we het echt niet meer verkopen (hoewel ik dat misschien eens bij een makelaar na moet gaan gezien de huizenprijzen in de straat en omliggende straten). De vraagprijs van deze woning was destijds trouwens 194.000.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 04 Jul 2017 11:06

Re: Hoeveel gezakt in prijs bij aankoop huis?

Nou, hier in het soort van epicentrum van de huizenmarkt momenteel gaat bijna niks meer voor onder de vraagprijs weg. Als huizen beschikbaar komen, komt men er met grote getale op af.

Ook wij hebben blind moeten bieden, en op de voorwaarden hebben wij het gewonnen. Mijn huis zelf is ook voor meer weggegaan dan ik ervoor vroeg.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Jul 2017 11:08

Re: Hoeveel gezakt in prijs bij aankoop huis?

Ons huis stond voor 315.000 te koop, we hebben er 300.000 voor betaald.

Het appartement dat we verkochten (in Amsterdam) stond te koop voor 335 en hebben er uiteindelijk 375 voor gekregen. Dit was niet eens het hoogste bod (dat was 385) maar met dit bod konden een tot ruim na mijn bevalling blijven zitten terwijl we bij het hoogste bod er een week na m'n bevalling uit hadden gemoeten.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem222

Bericht 04 Jul 2017 11:26

Re: Hoeveel gezakt in prijs bij aankoop huis?

Wij zijn nu een beetje aan het oriënteren en vrienden van ons druk met kopen. In Amsterdam. Nou, ik heb de hoop al opgegeven.

We wonen nu in een super chill, goedkoop, huurhuis, dus ik blijf nog wel even. Echt bizarre dingen gebeuren er, je moet rekenen op een bod 10% boven de vraagprijs (en die is vaak al hoog). Koekoek. We kunnen ongeveer een hypotheek van 400.000 krijgen en hebben wel wat eigen geld, maar daar redden we het al niet mee. Om te huilen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Jul 2017 11:37

Re: Hoeveel gezakt in prijs bij aankoop huis?

Kom terug naar deze regio Harrison! Niet dat de huizenprijzen hier oké zijn maar de gekte is nog nét iets minder dan in Amsterdam. Denk je dat dat op termijn zal zou kunnen gebeuren bij jullie? Zo rot he, dan kan je gewoon een mooie hypotheek krijgen, maar heb je er alsnog niets aan. Dan zou ik voorlopig ook blijven waar je zit.
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 04 Jul 2017 11:41

Re: Hoeveel gezakt in prijs bij aankoop huis?

Of kom hierheen :smile: . Alle leuke mensen uit A'dam vertrekken om die reden naar deze regio en ook al loopt het hier ook al wel redelijk de spuigaten uit, er zijn iig nog kansen. Maar eerlijk, als je A'dam gewend bent dan snap ik dat daar lekker wil blijven zitten. Ik zou dan ook zeker blijven zitten waar je zit. De voorspellingen lijken erop te duiden dat dit nog ongeveer een jaar aanhoudt en dat deze microbubbel dan ook uit elkaar klapt. Vriendin van mij die in het vastgoed zit zei ook al 'nu nog huren en dan kan je over een jaar of 1,5 weer voor normale prijzen iets kopen'.
<<

anoniem203

Bericht 04 Jul 2017 11:59

Re: Hoeveel gezakt in prijs bij aankoop huis?

Wij hebben er bijna 25.000 euro af gekregen. Wij zaten ook echt in het dieptepunt wbt de huizenmarkt. Onze vorige woning hebben we dan ook met wat verlies moeten verkopen. Ik denk dat je nu niet meer veel van een huis af krijgt. Of het moet al echt heel lang te koop staan.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 04 Jul 2017 12:37

Re: Hoeveel gezakt in prijs bij aankoop huis?

Te koop voor 170, gekocht voor 164.500 Wel al ruim 10 jaar geleden.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Jul 2017 12:50

Re: Hoeveel gezakt in prijs bij aankoop huis?

Marin schreef:Kom terug naar deze regio Harrison! Niet dat de huizenprijzen hier oké zijn maar de gekte is nog nét iets minder dan in Amsterdam. Denk je dat dat op termijn zal zou kunnen gebeuren bij jullie? Zo rot he, dan kan je gewoon een mooie hypotheek krijgen, maar heb je er alsnog niets aan. Dan zou ik voorlopig ook blijven waar je zit.


Vrienden van ons zoeken al een jaar in die categorie, of net iets er onder in H.lem en belden deze week dat ze echt oprecht van plan zijn het op te geven en overwegen naar Grunn te komen haha! Zij hebben dan wel zelf een huis te verkopen, maar het schijnt echt niet te doen te zijn.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 04 Jul 2017 12:52

Re: Hoeveel gezakt in prijs bij aankoop huis?

**
Laatst gewijzigd door Burn op 04 Jul 2017 19:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 04 Jul 2017 13:12

Re: Hoeveel gezakt in prijs bij aankoop huis?

Ons huis stond te koop voor €149.000. Gekocht voor €145.000. Nu was de verkoopster we net voor bezichtiging 18.000 gezakt met de prijs.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 04 Jul 2017 13:33

Re: Hoeveel gezakt in prijs bij aankoop huis?

Ons huis stond voor 165.000 te koop. We hebben het gekocht voor 150.000.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem222

Bericht 04 Jul 2017 13:34

Re: Hoeveel gezakt in prijs bij aankoop huis?

Marin schreef:Kom terug naar deze regio Harrison! Niet dat de huizenprijzen hier oké zijn maar de gekte is nog nét iets minder dan in Amsterdam. Denk je dat dat op termijn zal zou kunnen gebeuren bij jullie? Zo rot he, dan kan je gewoon een mooie hypotheek krijgen, maar heb je er alsnog niets aan. Dan zou ik voorlopig ook blijven waar je zit.


Haha, dat wil ik mísschien op den duur wel weer. Maar nu eigenlijk echt nog niet. En zoals ik er nu in sta wil ik het liefst voor altijd in Amsterdam blijven. Maar ja.. dat soort dingen ga je wel over nadenken door die prijzen. Mijn ouders vragen ook altijd of ik hun huis niet wil kopen, dan verhuizen zij naar Amsterdam :laughcry: . Maar hun huis kan ik voorlopig ook nog niet betalen. Ik liep gister met mijn vader weg bij het IJspaleis in Driehuis en daar staat een huis tegenover te koop, sinds de bouw 100 jaar geleden niets meer aan gedaan lijkt wel, maar wel een mega grote tuin en het heeft wel potentie. Dus wij daar een rondje omheen gelopen maar toen dacht ik neeee, ik wil hier niet wonen haha.

Ik vind echt dat we niets te klagen hebben qua inkomen maar ik zou graag het dubbele verdienen en een tof huis kunnen kopen haha! Het rotte is dat je in de prijsklasse boven de 5 ton echt al weer veel meer keuze hebt, omdat de overgrote meerderheid natuurlijk in dezelfde prijsklasse-vijver zit te vissen. Dus nog even hard doorwerken en dan komt het wel goed :albino: .
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers