Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eten: Wanneer mag baby wat?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 08:20

Eten: Wanneer mag baby wat?

Wie helpt me met een beetje duidelijk overzicht, want dat mis ik, als het al bestaat. Olivier mag nu nog niets natuurlijk, maar over een maandje mag hij aan z'n eerste puree hapjes beginnen, mits ie er al aan toe is. Ik wil beginnen met pureetjes en zodra hij groter is en goed rechtop zit het aanbieden van hele stukken (baby led weaning/rapley).

Maar het is me eigenlijk niet helemaal duidelijk welke groenten en fruit je nou wanneer mag gaan geven. Idem dito met andere etenswaren zoals brood en soorten beleg etc. Honing voor het eerste jaar niet geven weet ik. Niet te veel smeerworst ivm vitamine A ook. Aardbeitjes later geven ivm allergien heb ik ook wel eens gehoord maar vind ik niet persé ergens terug. En kiwi? Dat is ook een allergie gevoelige vrucht.

Waar staat nou een duidelijk overzicht wat wanneer mag?

In de GroeiGids in elk geval niet. En op de website van het Voedingscentrum staat wel een artikel over de eerste hapjes met wat suggesties, maar geen echte lijst wat wel en niet mag.

Neem deze alinea (even gekopieerd met daarin mijn vragen in bold):

Wat geef je als oefenhapje?
Je kunt haast alle gezonde producten geven die je zelf ook eet. Geef bijvoorbeeld een lepeltje geprakte groente of geprakt fruit. Of wat kleine stukjes brood zonder korst (vanaf 7 maanden mét korst) Vanaf hoeveel maanden dan zonder korst, 4 direct al? Lijkt me nog wat vroeg, nietwaar?, een beetje geprakte aardappel of rijst. Ook een lepeltje fijngemalen vlees of vis is mogelijk. Ook al vanaf 4 maanden? Lijkt mij ook niet toch? Geef in het begin het liefst eten met een zachte smaak, dan is het verschil met de zoete smaak van borst- of flesvoeding niet zo groot. Geschikt fruit om mee te beginnen is banaan, perzik, peer en meloen. Populaire groenten zijn bloemkool, doperwtjes, boontjes, broccoli, worteltjes of pompoen. Gaat het goed? Maak dan ook fruithapjes en groentehapjes met andere soorten. Welke dan? Zijn er soorten die ik moet mijden? Ik meen dat nitraatrijke groenten bijv beter zijn om te vermijden in het begin. Waarom staat dat er niet?


Mijn vraag is dus eigenlijk: Hoe weet ik wanneer wat mag? Ivm allergien, overschot aan voedingsstoffen of gewoon nog niet aan toe zijn? En betekent dat dat de rest aan groenten/fruit wel mag?
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 04 Jul 2017 08:23

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Als je begint met papjes is het geen Rapley wat je doet. Rapley is tot zes maanden niks en dan stukken. Je mag dan alles geven behalve zout, honing en toegevoegd suiker.
R. 2013
D. 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 04 Jul 2017 08:24

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Wij gaven vanaf zes maanden elke maaltijd waar hij bij was iets wat wij ook aten. Ook brood met korst, kiwi, aardbei etc.

Bij beide jongens precies hetzelfde gedaan. R eet niks en D eet alles.
R. 2013
D. 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 08:25

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Spencer schreef:Als je begint met papjes is het geen Rapley wat je doet. Rapley is tot zes maanden niks en dan stukken. Je mag dan alles geven behalve zout, honing en toegevoegd suiker.


Dat snap ik, dan is het een mix. Hoewel je dan natuurlijk nog wel steeds goed kan kijken wat ze willen pakken en ontdekken tegen die tijd.
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 04 Jul 2017 08:29

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Marin schreef:
Spencer schreef:Als je begint met papjes is het geen Rapley wat je doet. Rapley is tot zes maanden niks en dan stukken. Je mag dan alles geven behalve zout, honing en toegevoegd suiker.


Dat snap ik, dan is het een mix. Hoewel je dan natuurlijk nog wel steeds goed kan kijken wat ze willen pakken en ontdekken tegen die tijd.


Het is net als wanneer je vega eet. Zodra je er een combi van maakt met wel vlees eten, is het niet vega meer. Zo ook met Rapley.

Wij doen overigens geen Rapley meer. Ik kan me niet vinden in dat hele suiker is een ramp verhaal.
R. 2013
D. 2016
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 04 Jul 2017 08:29

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Wat Spencer schrijft inderdaad.
Wij hebben wel de eerste maand het overzicht van Stefan Kleintjes aangehouden omdat er nogal wat allergieën in de familie voorkomen. Vanaf 7 maanden een beetje los gelaten en nu eet ze alles mee behalve honing en zo min mogelijk zout en suiker.

https://www.borstvoeding.com/bijvoeding ... lands.html
Laatst gewijzigd door Fiwen op 04 Jul 2017 08:32, in totaal 2 keer gewijzigd.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 04 Jul 2017 08:29

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Je moet Champagne hebben, die is expert op dit gebied :)
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 04 Jul 2017 08:33

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Ik zat met exact hetzelfde te klooien Marin! Ik ben uiteindelijk in de supermarkt een beetje naar de combi's in die potjes gaan kijken en de dingen die ze daar gaven, gaf ik ook. Met 4 maanden alles puur, dus geen combi's. Wortel, avocado, banaan, zoete aardappel, peer, appel, meloen.. Dat soort dingen. Bij 6 maanden ging ik het combineren en op een gegeven moment deed ik 's avonds ook wat aardappel/rijst/pasta door z'n avondeten en toen dat goed ging ook wat ham/gehakt/kaas etc.

Met brood ben ik rond de 6 maanden begonnen. Ik gaf eerst brood zonder korst maar juist die korst vond hij lekker om op te knabbelen (op het KDV gaven ze met korst) dus toen liet ik hem er ook gewoon aan zitten.

Inmiddels (hij is nu net 8 maanden) eet hij echt alles wat ik hem aanbied. Of het nou een olvarit potje is of vers gekookt eten, met of zonder stukjes.

Aardbeien gaf ik met 6 maanden omdat dat dus ook in een olvarit potje zit van 6 maanden.

Vind het trouwens wel suf om nu een hele discussie te maken van wel of niet Rapley gebruiken. Het is toch duidelijk wat Marin bedoelt? Ze gaat niet de Rapley methode gebruiken maar wel invloeden daarvan (namelijk stukken aanbieden). Hoeveel woorden moet je daar aan vuil maken? Dat is toch haar vraag helemaal niet?

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 08:36

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Elliot schreef:Met 4 maanden alles puur, dus geen combi's. Wortel, avocado, banaan, zoete aardappel, peer, appel, meloen.. Dat soort dingen.


Haha ja het gaat me dus hierom. Dat soort dingen. WAT DAN? Wat wel en wat niet? Waarom is hier geen vaste lijst van, vanuit het CB of het Voedingscentrum of wat dan ook. Mijn baby is toch niet de eerste baby die leert eten straks. Soms snap ik dat soort dingen niet waarom daar geen landelijk advies voor is. Of betekent dat dan dat het wel los loopt en het inderdaad op een paar belangrijke allergien niet zoveel uit maakt? Ik ben een mens van lijstjes, geef me een lijstje voor m'n kind :smile:

Slim om de potjes inderdaad een beetje te kopieren qua ingredienten! Dat vind ik zo simpel en toch inventief.
Laatst gewijzigd door Marin op 04 Jul 2017 08:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem236

Bericht 04 Jul 2017 08:37

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Wij hadden destijds een lijst van het cb waar dit alles op stond.

Maar als je begint met gepureerd fruit en groente dan ben je zo twee maanden verder dat hij toe is aan brood en dergelijke.

Vlees en vis hebben wij gegeven vanaf 9 maanden ongeveer. Vanaf 5mnd groente, toen fruit erbij en daarna aardappel/rijst met de groente. Vanaf 7 maanden stukjes brood of sabbelen op de korst.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 04 Jul 2017 08:38

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Kleintjes was al genoemd, dat is een hele fijne lijst voor jou denk ik! Je hoeft het dan niet perse in stukken te geven maar je kan natuurlijk gewoon die leeftijden aanhouden.
R. 2013
D. 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 04 Jul 2017 08:38

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

R. 2013
D. 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 08:39

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?




Dit dus! Dank je! :hulde:

Maar hier staat vanaf 4 maanden uberhaupt niet bij, alleen vanaf 6 maanden. Mag ik dan aannemen dat de 6 maanden dingen ook vanaf 4 maanden kunnen? In kleine hapjes, goed gepureerd en zonder combi maar gewoon puur?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem236

Bericht 04 Jul 2017 08:39

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Marin schreef:
Elliot schreef:Met 4 maanden alles puur, dus geen combi's. Wortel, avocado, banaan, zoete aardappel, peer, appel, meloen.. Dat soort dingen.


Haha ja het gaat me dus hierom. Dat soort dingen. WAT DAN? Wat wel en wat niet? Waarom is hier geen vaste lijst van, vanuit het CB of het Voedingscentrum of wat dan ook. Mijn baby is toch niet de eerste baby die leert eten straks. Soms snap ik dat soort dingen niet waarom daar geen landelijk advies voor is. Of betekent dat dan dat het wel los loopt en het inderdaad op een paar belangrijke allergien niet zoveel uit maakt? Ik ben een mens van lijstjes, geef me een lijstje voor m'n kind :smile:

Slim om de potjes inderdaad een beetje te kopieren qua ingredienten! Dat vind ik zo simpel en toch inventief.


Omdat ze bijna alles mogen. Je bedenkt het, gooit het op Google of het mag en je geeft het.
Aardbeien kan je even koken van te voren.


Bij mij hebben ze alles gehad of tenminste geen rekening mee gehouden op aardbeien, honing,beperkt suiker en zout na tot het eerste jaar.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 04 Jul 2017 08:42

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Marin schreef:


Dit dus! Dank je! :hulde:

Maar hier staat vanaf 4 maanden uberhaupt niet bij, alleen vanaf 6 maanden. Mag ik dan aannemen dat de 6 maanden dingen ook vanaf 4 maanden kunnen? In kleine hapjes, goed gepureerd en zonder combi maar gewoon puur?


Zijn adviezen zijn om voor de 6 maanden niet te starten met bijvoeding ivm o.a. de darmrijping dus vandaar dat in zijn lijst alles pas vanaf 6 maanden staat.
Wil je echt perse met 4 maanden beginnen dan zou ik de 6 maanden groep aanhouden inderdaad
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 08:43

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Lotus schreef:
Omdat ze bijna alles mogen. Je bedenkt het, gooit het op Google of het mag en je geeft het.
Aardbeien kan je even koken van te voren.


Toch blijf ik dat raar vinden dat je dat maar moet googlen. Als website A zegt dat je geen aardbeien mag geven ivm heftige allergieen (weet ik veel) tot 8 maanden en website B zegt dat je ze kunt koken en dan vanaf 6 maanden kunt geven. Wie geloof je dan. Dat is het lastige van het oververzadigde internet. Ik doe nu hetzelfde hoor, vraag ook op internet om ervaringen, maar toch blijft het raar dat er geen standaard advies is. Ik zou best zo'n lijst van het CB willen, dat lijkt me nou nuttiger dan de workshop die ik laatst bijwoonde :palm:.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 08:45

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Maar aan die Stefan Kleintjes lijst heb ik inderdaad wel wat! Thanks!
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 04 Jul 2017 08:45

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Ja wat Lotus zegt inderdaad. Ze mogen bijna alles wel, en de lijstjes die bestaan wisselen ook nog eens van mening. Het ene lijstje zegt dat ze van alles mogen, een ander lijstje geeft 3 soorten groente aan. Bietjes bijvoorbeeld heb ik vrij snel gegeven, volgens het ene lijstje is dat geen probleem en een ander lijstje noemt het niet. Ik heb dus de lijstjes genegeerd en gewoon een beetje gegokt. Dingen die vrij zacht worden na het koken heb ik snel gegeven (bietjes dus, pompoen, wortel, bloemkool, broccoli) en met dingen als sperzieboontjes en rode kool heb ik iets langer gewacht.

Ons CB had wel zo'n lijstje, maar zij houden geloof ik alle adviezen van het voedingscentrum aan. Nitraatarme groenten om mee te beginnen en zacht fruit.

♥♥
<<

Linvi

Bericht 04 Jul 2017 08:51

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Wij zijn begonnen vanaf 4,5maand met pure smaken. Dus niks gemengd, eerst een aantal dagen wortel, daarna bloemkool, peer, banaan, meloen, mango, doperwten, sperziebonen, spinazie. Wat wij nog niet gaven was aardbei en kiwi (ik heb kiwi allergie en aardbei werd afgeraden door het cb)

Rond de 6 maanden zijn we wat dingen gaan toevoegen en samenvoegen, fruit in de ochtend gaan geven en groente met een aardappel, zoete aardappel, rijst of pasta gaan combineren, dat aten ze rond het moment dat wij ook avond eten namen. Toen dat goed ging zijn we rond de 7 maanden ook vlees en vis gaan toevoegen. Vooral rundergehakt, kipfilet en witvis.
Tevens kregen ze rond de 7 maanden ook een boterham tussen de middag, eerst droog, door iets erop blijft het namelijk veel meer llakken. Vooral de korstjes vonden ze heerlijk!
Later enkel met wat roomboter, af en toe smeerkaas of smeerworst.

Rond de 10 maanden gingen ze steeds meer ook eten wat wij aten en leerde ze ook grovere stukken eten. Nou waren mijn kinderen wel heel vroeg met tanden, waardoor ze dat ook makkelijker konden.
<<

Anoniem260

Bericht 04 Jul 2017 08:55

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Marin schreef:


Dit dus! Dank je! :hulde:

Maar hier staat vanaf 4 maanden uberhaupt niet bij, alleen vanaf 6 maanden. Mag ik dan aannemen dat de 6 maanden dingen ook vanaf 4 maanden kunnen? In kleine hapjes, goed gepureerd en zonder combi maar gewoon puur?


Zodra kindjes mogen eten, mogen ze alles, zoals spencer al zei, behalve zout, honing, melk en kruiden (en dingen als koffie en alcohol hoef ik denk ik niet te noemen :smile: ). Er wordt 'her en der' ook wel gezegd dat citrusvruchten pas later mochten, maar de CB-advies-richtlijn zegt van niet. Van brood/tarwe wordt ook weleens gezegd later beginnen, maar CB zegt van niet... Van aardbeien idem... Dus, geen eenduidig antwoord, want er is simpelweg geen eenduidigheid over :palm:

Wat al genoemd wordt en wat je zelf zegt, ik zou beginnen met 'pure' dingen. Geen dingen gaan mixen, zo leert hij aparte smaken.

Je vraagt geen ervaring, maar ik geef 't toch. Wij zijn begonnen met iets later dan 5 maanden, in eerste instantie groentes. Voor mijn gevoel was ze met 4 maanden nog zo klein. CB dramde een beetje op 4 maanden, "window of oppertunity" qua smaken leren kennen, dingen lusten, etc. Maar CB is adviserend, dus ik heb bedankt voor het advies en heb m'n eigen weg gevolgd. De eerste periode was eten vooral "speelgoed met een smaakje".

Spencer, ik hou van je vergelijking van rapley met vega (ik heb verschillende vriendinnen die pureehapjes geven "en met 6 maanden beginnen met rapley", that's not how it works :eyes: )
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 08:59

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

In het Amerikaanse Facebook groepje waar ik zit wordt veel gesproken over baby led weaning (wat hetzelfde is als Rapley alleen noemen wij het naar degene die 't bedacht heeft,die naam kenden zij niet eens) en er wordt ook veel gesproken over een mix van de twee. Dus beginnen met puree en daarna stukjes aanbieden. Sorry sorry sorry als dat dan niet Rapley heet hoor. :palm:

Kruiden is trouwens ook weer verwarring over. Ik zal zeker niet direct beginnen met m'n kind volstoppen met gember, knoflook en komijn. Maar op den duur kan dat wel lijkt me. Ik eet het bewust tijdens de zwangerschap en borstvoeding wel, zodat ie 't alvast beetje mee krijgt.
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 04 Jul 2017 09:12

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

D kreeg vrij vlot kruiden hoor. Maar mijn borstvoeding smaakt volgens mij ook naar sriracha saus haha.

Ik vind het gewoon gek als mensen zeggen Rapley te doen maar niet weten wat het betekend. En in het dagelijks leven negeer ik dat maar hier durf ik het wel te verbeteren :angel:
R. 2013
D. 2016
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 04 Jul 2017 09:19

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Geef je kindje wat jij ook eet. Iets nieuws eerst 3x in kleine beetjes en naast al bekende voedingsmiddelen. Dan merk je gauw genoeg of kramp/allergie of overgevoeligheid aan de orde is. Kruiden mogen prima, het is net hoe je kindje erop zal reageren. Let op met suiker en zout, zonder daar krampachtig over te doen. Een hapje van jouw eten met zout, daar krijgt je kind niks van. Vanaf 6 mnd mag alles gegeven en gegeten worden. Of je dat ook wilt, dat is een tweede. Ik zie jou altijd bewust met voeding omgaan, dat moet goed komen.
Wij zijn begonnen met 5 maanden met groente, een week later ook fruit. Vanaf 6 maanden rijst/aardappel etc en nu vanaf 6,5 mnd ook kip/vis. We zijn ook net begonnen met een broodmaaltijd, korstjes om te "kluiven" al vanaf 5,5 mnd. Ook krijgt hij nu griekse yoghurt, ik vond het vroeg maar hij slaapt nu wel door zonder snachts om voeding te vragen. Hij had het dus nodig. We geven volle producten, roomboter en volle yoghurt etc het cb geeft als advies om magere producten te gebruiken. Hier kies ik bewust niet voor. Verder geen producten waar bewust suiker aan is toegevoegd als een lange vinger bijvoorbeeld. Wel crackers, waar weer zout in zit.
<<

Geel

Bericht 04 Jul 2017 09:22

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Ik snap je irritatie over de informatie, Marin, maar ergens is het ook wel weer lekker. Op een gegeven moment maak je gewoon je eigen keuzes, gebaseerd op informatie die je vindt.

Qua 'wat mag wanneer wel en niet' hield ik zelf Zo Krijg Je Een Blije Baby aan van Stephanie Lampe, die heeft ook een lijst over wanneer welke groente en fruit het beste kan. Zij is wel redelijk 'streng' qua eten, zegt dat baby's echt pas klaar zijn voor vast voedsel vanaf zes maanden. Maar zij deed ook Rapley en die doe je ook pas vanaf zes maanden. Ze heeft ook wel een punt: mondgevoel, motoriek etc. zijn in principe pas klaar met zes maanden.

Maar goed, ik kon ook niet wachten met eten geven. Uiteindelijk lukte het hier pas met vijf maanden en dan hield ik haar voedselintroductieschema deels aan. Ze heeft de voeding heel duidelijk geselecteerd op gasvormende groenten, verstoppende en allergene voedingsmiddelen. Als je heel safe begint, kun je het beste met zoete aardappel, bloemkool, broccoli en wortel beginnen qua groenten en qua fruit met abrikoos, avocado en peer.

Op een gegeven moment liet ik dat schema een beetje los, omdat ik ook een lijst van het CB kreeg én omdat Maria niet erg heftig reageerde op dat voedsel, dus ging ik wat meer proberen van Lampe's lijstje.
Laatst gewijzigd door Geel op 04 Jul 2017 09:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2017 09:30

Re: Eten: Wanneer mag baby wat?

Ik hoopte al dat dat boek een lijstje zou bevatten, Geel! Die ligt hier nog op de te lezen stapel. Ben nu nog in droomritme bezig maar ik kan niet zo snel lezen momenteel.

Ja ook wel fijn die vrijheid maar 't gaat ook om t tere maagje van m'n kind dus dan wil ik 't wel zeker weten. Maar fijn, zo'n lijstje en dan eigen inzicht en moet 't wel goed komen!
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers