Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Juffen! Wie gaat er ook staken?

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 26 Jun 2017 19:09

Juffen! Wie gaat er ook staken?

Juffen! Bij wie gaan morgen de deuren ook een uur later open? En zo ja, wat gaan jullie doen?
Wij starten de ochtend met een ontbijt met elkaar.
<<

Anoniem315

Bericht 26 Jun 2017 19:10

Re: Juffen! Wie gaat er ook staken?

Wij gaan ook een uur later open.
Ik ga met mijn rapporten bezig.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 26 Jun 2017 19:16

Re: Juffen! Wie gaat er ook staken?

Wij gaan een uur later open.
We komen ook allemaal een uur later op school.
Komt goed uit, heb 8.30 uur een afspraak bij de huisarts met dochter.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 26 Jun 2017 19:31

Re: Juffen! Wie gaat er ook staken?

Wij doen ook mee.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 26 Jun 2017 20:09

Re: Juffen! Wie gaat er ook staken?

Grappig is dat, hoe ook dit weer zo verschillend wordt ingezet.
Bij mijn dochter schijnt de deur open te staan en kan er op het schoolplein een kletspraatje aangeknoopt worden met de leerkrachten.
Wij moeten om 8u op school zijn en gaan dan ontbijten.
<<

Anoniem313

Bericht 26 Jun 2017 20:57

Re: Juffen! Wie gaat er ook staken?

Op de school van mijn zoon gaan ze eerst vergaderen en dan vanaf 9:15 zijn ouders en kinderen welkom voor een Suikerfeest viering.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 26 Jun 2017 21:34

Re: Juffen! Wie gaat er ook staken?

Wij starten een uur later en komen zelf ook later
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 14:26

Bericht 27 Jun 2017 06:38

Re: Juffen! Wie gaat er ook staken?

Wij beginnen ook een uur later. De leerkrachten moeten wel om half 9 op school zijn omdat we verplicht zijn om kinderen op te vangen die op de normale tijd gebracht worden, maar mogen zelf weten wat ze in dat uur doen. Hoe zijn bij jullie de reacties van de ouders?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 27 Jun 2017 07:04

Re: Juffen! Wie gaat er ook staken?

Hier beginnen ze ook om 9.30. M'n jongste ligt nu nog te slapen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Jun 2017 09:26

Re: Juffen! Wie gaat er ook staken?

Willen scholen echt iets bereiken, dan zouden jullie ook niet om half 9 de kinderen opvangen.
Afgelopen weekend had ik er wat met vrienden over gehad en eigenlijk zouden wij in het VO ook op dezelfde dag moeten staken. Op die manier zal het bedrijfsleven er ook meer last van hebben.
Ouders moeten dan thuis blijven, omdat ze de kinderen niet ergens anders heen kunnen brengen. Ons idee is dat er dan harder in Den Haag gedacht gaat worden.

Ik heb namelijk het idee dat ouders wel achter de docenten staan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 27 Jun 2017 09:43

Re: Juffen! Wie gaat er ook staken?

Silly-One schreef:Willen scholen echt iets bereiken, dan zouden jullie ook niet om half 9 de kinderen opvangen.
Afgelopen weekend had ik er wat met vrienden over gehad en eigenlijk zouden wij in het VO ook op dezelfde dag moeten staken. Op die manier zal het bedrijfsleven er ook meer last van hebben.
Ouders moeten dan thuis blijven, omdat ze de kinderen niet ergens anders heen kunnen brengen. Ons idee is dat er dan harder in Den Haag gedacht gaat worden.

Ik heb namelijk het idee dat ouders wel achter de docenten staan.

Wat heeft Den Haag daar nou voor last van? Sowieso lijkt een staking me nu eerlijk gezegd verspilde moeite, we hebben een demissionair kabinet. Zij gaan nu echt niet ineens besluiten dat leerkrachten meer salaris krijgen.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het ook belangrijk dat de werkdruk verlaagd wordt en de salarissen verhoogd, maar ik snap oprecht niet hoe deze staking, of een staking waardoor ouders allemaal vrij moeten nemen, daar aan bij kan dragen.

♥♥
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Jun 2017 09:59

Re: Juffen! Wie gaat er ook staken?

Economie die minder draait. Daar heeft den haag dan last van. Zeker met een actie die ze in september willen voeren,
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem236

Bericht 27 Jun 2017 11:33

Re: Juffen! Wie gaat er ook staken?

Hier worden kinderen niet opgevangen. School is echt pas om 9.30 open.

De opvang biedt wel de mogelijkheid de kinderen op te vangen maar alleen kinderen die normaal ook op dinsdag naar de vso gaan, en dat extra uur wordt uiteraard ook in rekening gebracht.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 27 Jun 2017 11:39

Re: Juffen! Wie gaat er ook staken?

Silly-One schreef:Willen scholen echt iets bereiken, dan zouden jullie ook niet om half 9 de kinderen opvangen.
Afgelopen weekend had ik er wat met vrienden over gehad en eigenlijk zouden wij in het VO ook op dezelfde dag moeten staken. Op die manier zal het bedrijfsleven er ook meer last van hebben.
Ouders moeten dan thuis blijven, omdat ze de kinderen niet ergens anders heen kunnen brengen. Ons idee is dat er dan harder in Den Haag gedacht gaat worden.

Ik heb namelijk het idee dat ouders wel achter de docenten staan.



Ouders van kinderen in het vo gaan toch niet thuisblijven omdat hun kinderen een uur later naar school gaan? Die kunnen toch wel alleen naar school?

Die hele staking gaat wat mij betreft nergens over als het doel is dat mensen er "last" van moeten hebben. De enige die er last van hebben zijn de ouders maar daar ligt Den Haag echt niet wakker van. Kinderen hebben wel vaker studiedagen ofzo. Dat uurtje halen die ouders wel weer in.
2010 2012
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 27 Jun 2017 18:24

Re: Juffen! Wie gaat er ook staken?

Het was ook niet echt 'staken' het was een prikactie, om iedereen wakker te schudden en voor te bereiden op wat er in september/oktober mogelijk komen gaat.

Ik ben ook naar het Malieveld geweest, het was echt ontzettend gaaf om er bij te zijn! De petitie is gewoon door ruim 350.000 man getekend!!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Jul 2017 11:05

Re: Juffen! Wie gaat er ook staken?

HIer docenten die ook gekort zijn op hun salaris vanwege het staken?
Ik las in de regionale krant dat een stichting hier docenten heeft gekort op hun salaris vanwege het uurtje staken.
Oke, staken kan gezien worden als werkweigering, maar ik denk ook dat je als stichting achter je personeel moet staan hierin.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Jul 2017 18:35

Re: Juffen! Wie gaat er ook staken?

Nee, wij gelukkig niet.
We waren ook gewoon op school, deels aan het werk.
<<

Anoniem315

Bericht 06 Jul 2017 19:54

Re: Juffen! Wie gaat er ook staken?

Wij ook niet. En dat zou ook van de zotte zijn, want de staking was een soort van verplicht gesteld door de stichting. Ik was ook gewoon aanwezig en administratie aan het doen.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers