Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Twijfels over een tweede

<<

Anoniem321

Bericht 02 Jul 2017 16:06

Twijfels over een tweede

Dames. Ik moet bekennen dat ik niet grondig heb gezocht naar een eventueel vergelijkbaar topic, vandaar dat ik een nieuw topic open.
Het gaat om het volgende. Mijn vriend en ik hebben een zoon die nu 19 maanden oud is. Het is een makkelijk jongetje en we zijn dolgelukkig met hem.

Als ik in mijn hart kijk, wil ik heel graag voor een tweede gaan, maar ik twijfel wel.
Het krijgen van een kind was voor mij best wel een, zeg maar, life changing event en pas deze zomer, dus 1.5 jaar na de geboorte van onze zoon, kan ik zeggen dat ik weer een beetje mezelf word. Het heeft er echt in gehakt (niet zozeer lichamelijk, maar vooral psychisch) en ik moest mezelf echt weer opnieuw uitvinden.
Dus ja, is het verstandig? Begint het dan niet weer van voren af aan?

Verder twijfel ik omdat ik iemand ben die graag tijd voor zichzelf heeft. Volgend jaar gaat onze zoon naar de peuterspeelzaal (kijk ik nu al naar uit, even zonder onderbrekingen schoonmaken of even alleen winkelen) maar stel dat ik dan een baby er bij heb? Dan is peuterspeelzaaltijd geen 'mij-tijd'.

Wat verder ook speelt is dat mijn vriend en ik het hebben van een 1.5 jaar oud jongetje best wel intensief vinden. Als hij 's avonds in bed ligt, slaken we een zucht van opluchting. Laat staan hoe het straks is met 2 kindjes.

Bovenstaande gedachten zijn allemaal vanuit het verstand. Als ik vanuit mijn gevoel denk, denk ik dat we het natuurlijk wel aan kunnen. Het zal hartstikke leuk zijn voor B. om een broertje of zusje te hebben en voor mezelf lijkt het me ook super gezellig en knus om 2 kinderen te hebben. We hebben de ruimte en financieel kunnen we het doen.
En er zijn zoveel gezinnen met 2 of meer kinderen, dus waarom zou het ons dan niet lukken?
En dat kleine is niet voor altijd. Kinderen worden ouder en steeds een beetje zelfstandiger. En tijd voor mezelf kan ik nog altijd organiseren als ik het goed plan. Dus gaan met die banaan... Toch??

Mama's met 2 of meer kinderen die twijfelden, wat maakte dat jullie de knoop doorhakten?
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 02 Jul 2017 16:36

Re: Twijfels over een tweede

Hier (nog?) geen 2e, maar wij twijfelen ons ook suf.
Kan je dus niet echt helpen, maar zolang jullie nog zo twijfelen zou ik nog even wachten. Jullie zoontje is nog maar klein, je hoeft niet binnen nu en paar maanden te beslissen! Ik denk dat als jullie echt graag een 2e willen dat gevoel vanzelf zo sterk wordt dat je de rationele bezwaren niet meer zo belangrijk vindt. En voor een 2e gaan is geen verplichting he ;)
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 02 Jul 2017 16:44

Re: Twijfels over een tweede

Ik heb 2 keer een heel verhaal getypt maar toch besloten om het weg te halen. Het werd nogal samenhangend en meer mijn verhaal.

Wat je typt is in ieder geval erg herkenbaar. Had je dit ook met de eerste zwangerschap? Succes met het maken van een beslissing. Ik vermoed dat er nooit een duidelijke 'ja' of 'nee' op je vraagstelling zal zijn.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 02 Jul 2017 17:09

Re: Twijfels over een tweede

Hier dezelfde twijfels gehad, met dezelfde overwegingen. Maar als ik nu kijk hoe leuk het is twee kinderen te hebben zou ik nooit meer terug willen. Wij zijn zelfs voor een derde bezig!

Echt hoe blij ik er van word die twee samen bezig te zijn, hand in hand, samen spelen, naast elkaar zitten, samen lol, samen de verwondering en blijheid word ik iedere keer weer zo blij. En ook het feit twee totaal verschillende kinderen qua innerlijk te hebben maakt me zo blij.
En ja, het is iets lastiger met tijd plannen, maar wij zijn in de luxepositie dat we redelijk wat eigen tijd hebben. Sowieso word ik niet blij van schoonmaken en zie dat never nooit niet als mij-tijd.

En daarnaast worden dingen voor mezelf doen ook steeds minder leuk en belangrijk. Heel cliche en had ook nooit gedacht dit ooit te denken of zeggen: je kind wordt het allerbelangrijkst.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 02 Jul 2017 17:46

Re: Twijfels over een tweede

Hier zijn de twijfels ook enorm.
T is nu 13,5 maand en ik geniet zo enorm van hem.
Ik vind de hele babyfase enorm zwaar en ik ben eigenlijk pas sinds een tijdje weer mijzelf.
Ik ben erg oververmoeid geweest en merk dat nogsteeds.
Ook ben ik erg bang dat we weer zo'n klein kindje krijgen met extra zorgen.

Daartegenover staat wat Boerenkool beschrijft.
Ik zie hoeveel lol hij heeft met andere kindjes. En dat lijkt mij ook prachtig.
Laatst gewijzigd door Salome op 02 Jul 2017 17:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
2016
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 02 Jul 2017 17:59

Re: Twijfels over een tweede

Hier inmiddels 2 kinderen, maar ik keek ook wel op tegen een 2e baby.
Het zwanger zijn ging beide keren heel goed, maar het eerste jaar met een baby vond ik bij de eerste al niet super leuk (ik genoot wel van het kleine poppetje hoor, maar vond het erg zwaar). Nu is de oudste 3 en begin ik het met haar allemaal veel makkelijker te vinden. De jongste is net 1 dus voor mijn gevoel hebben we de zwaarste tijd nu achter de rug.

Beide zijn goede slapers dus moe van gebroken nachten ben ik niet, maar de dagen dat ik met hun thuis ben vind ik zo energievretend. Daar valt af en toe niet tegen op te slapen.

De beslissing om voor een 2e kindje te gaan was vooral een rationele. Ik wilde niet 'maar' 1 kind en het liefst 3. Nu staat hier dus nummer 3 heel erg op de tocht omdat ik nóg meer op zie tegen weer die babytijd.

Tijd voor mezelf heb ik minder dan ik zou willen, maar áls ik tijd voor mezelf heb dan geniet ik er extra van.
Zo zag ik slaaptijden tot voor kort ook echt als mij-tijd maar nu de oudste bijna niet meer slaapt overdag komt dat er ook niet meer van. Een kwestie van accepteren blijkt, want sinds ik dat doe vind ik de tijd dat ze nu wakker is minder erg dan toen ik er nog van baalde dat ze niet wilde slapen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 02 Jul 2017 18:01

Re: Twijfels over een tweede

Eigenlijk ben ik dus ook een beetje bang voor weer een slechte slaper.
T sliep pas met 5 maanden van 23.00 tot 05.00 ofzo.
Laatst gewijzigd door Salome op 03 Jul 2017 14:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
2016
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 02 Jul 2017 18:12

Re: Twijfels over een tweede

Het kan ook anders lopen, ik heb bv. nooit goed contact gehad met mijn broer. Dus het is niet gegeven dat ze samen nou best friends forever worden..

En enig kind zijn is ook erg fijn ;)
AfbeeldingAfbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 02 Jul 2017 19:18

Re: Twijfels over een tweede

Salome schreef:Eigenlijk ben ik dus een beetje bang voor weer een slechte slaper.
T sliep pas met 5 maanden van 23.00 tot 05.00 ofzo.



Pas? :) Ik had er voor getekend. Hier pas met veertien maanden. :omg:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 02 Jul 2017 19:20

Re: Twijfels over een tweede

Lady schreef:
Salome schreef:Eigenlijk ben ik dus een beetje bang voor weer een slechte slaper.
T sliep pas met 5 maanden van 23.00 tot 05.00 ofzo.



Pas? :) Ik had er voor getekend. Hier pas met veertien maanden. :omg:


Jee sliep hij toen pas 6 uurtjes achter elkaar?
T is nu bijna 14 maanden en slaapt inmiddels van 20.00 tot 05.00/06.00.
Vroege vogel dat wel.
2016
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 02 Jul 2017 19:34

Re: Twijfels over een tweede

Ik wil heel graag nog een kindje..een baby hoeft van mij niet zo, maar zonder baby geen kind hè. Van mijn kant is het dus een vrij rationele beslissing. Mijn vriend heeft veel meer zin in de baby tijd dan ik.
Het lijkt me allemaal weer heel spannend en ik denk dat ik bij een tweede zwangerschap dat ook meteen zal aangeven bij de verloskundige. In de hoop dat ze me hierbij kunnen helpen. Ik hoop echt zo dat me bij een tweede baby beter zal gaan voelen dan bij de eerste.

Wij wachten dus niet op het moment dat het weer zo zal kriebelen als bij de eerste, want ik denk dat we dan nog eeuwig kunnen wachten :wink:.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 02 Jul 2017 19:42

Re: Twijfels over een tweede

Lady schreef:
Salome schreef:Eigenlijk ben ik dus een beetje bang voor weer een slechte slaper.
T sliep pas met 5 maanden van 23.00 tot 05.00 ofzo.



Pas? :) Ik had er voor getekend. Hier pas met veertien maanden. :omg:


Isabelle haalt dat nog steeds vaker niet dan wel.. ze is ruim 2.
<<

Anoniem315

Bericht 02 Jul 2017 19:44

Re: Twijfels over een tweede

Ik denk dat als je twijfelt, en dus geen grondig 'nee' voelt, je er voor moet gaan.

Je kunt het uitstellen, maar als de wens er is, wil je vanzelf toch een keer en dan duurt het al met al nog langer voor je de baby/jonge kinderen-tijd uit bent.

Dat klinkt misschien hard of ongenuanceerd of simpel, maar zo zie ik het.

Net als wat Meneer de uil aangeeft, weet je dat je je niet optimaal kunt voelen in die eerste periode. Dus daar kun je op inspelen. En misschien valt een tweede je veel minder zwaar. Dat kan ook he?! :)
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 02 Jul 2017 19:44

Re: Twijfels over een tweede

Dat vind ik idd wel een goede om dat aan te geven bij de verloskundige. Ik was de eerste dagen zo van de kaart en zo niet happy. En mijn verloskundige bleef maar zeggen dat het zo'n mooie tijd was en ik moest genieten.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 02 Jul 2017 19:47

Re: Twijfels over een tweede

Ik denk dat niemand je hierin echt kan adviseren. Elk gezin is anders. Ik had precies dezelfde bezwaren als jij. Ik vond een 2de kind echt makkelijker. Ze was makkelijk en ging zo mee in de flow. Geen probleem. Ze slaapt wel slecht. Soms trek ik dat goed, soms niet.

Ik vind het nu soms wel pittig. Afzonderlijk van elkaar zijn ze makkelijk. Maar samen maken ze ruzie, spelen te wild (wat eindigt in huilen) en ze lopen altijd aan elkaar te trekken. De oudste luistert niet naar grenzen van de jongste, zij bijt of knijpt dan weer.. en dat 100x per dag. Ik ben soms blij dat de oudste naar school gaat of de jongste even slaapt :)
<<

Pitty

Bericht 02 Jul 2017 20:30

Re: Twijfels over een tweede

Ik zie juist wat op tegen de stilte als ze straks alle vijf naar school gaan.... 1 dagje is heerlijk, je handen vrij hebben etc. Maar twee dagen na elkaar vind ik al saai...
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 02 Jul 2017 20:52

Re: Twijfels over een tweede

Olivia schreef:
Lady schreef:
Salome schreef:Eigenlijk ben ik dus een beetje bang voor weer een slechte slaper.
T sliep pas met 5 maanden van 23.00 tot 05.00 ofzo.



Pas? :) Ik had er voor getekend. Hier pas met veertien maanden. :omg:


Isabelle haalt dat nog steeds vaker niet dan wel.. ze is ruim 2.

De mijne pas met 4 :laughcry: maar hé, de een is de ander niet hè. M'n eerste sliep met drie weken deze tijden.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 02 Jul 2017 21:09

Re: Twijfels over een tweede

Lady schreef:
Salome schreef:Eigenlijk ben ik dus een beetje bang voor weer een slechte slaper.
T sliep pas met 5 maanden van 23.00 tot 05.00 ofzo.



Pas? :) Ik had er voor getekend. Hier pas met veertien maanden. :omg:


En hier met 28 :razz: en nu trouwens een heel klein meisje dat nu al 3 avonden van 23.00 rot 04.30 slaapt. Halleluja! Dat deed mijn oudste dus echt serieus pas met 28 maanden. Maar goed.. daar gaat dit topic niet over, sorry.

Ot: ik vond het bij de eerste allemaal heel heftig en zwaar. Nu bij de tweede vind ik het allemaal veel relaxter. Ze is, op het slapen na, niet veel makkelijker maar ik ben zelf gewoon veel relaxter. Ik geniet van mijn kindjes en dat geeft me positieve kracht of zo..
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jul 2017 21:57

Re: Twijfels over een tweede

Ik kan me je twijfels goed voorstellen Olifant. Uiteindelijk is dat een hele persoonlijke keuze, ik denk niet dat wij daar goed advies over kunnen geven. Maar je bent zo te lezen niet alleen in je gevoel, om wat voor reden dan ook.

Wij neigen nog steeds naar twee kinderen maar kunnen ons allebei ook goed voorstellen dat we 't bij eentje zouden kunnen houden. Bovendien is ons kind zo makkelijk (nou is ie pas drie maanden dus kan nog veranderen) dat ik bang ben dat een volgende veel lastiger zou worden. Bang dat ik dan achteraf denk dat we daar maar nooit aan begonnen waren. Voorlopig is dat gelukkig überhaupt niet aan de orde maar ik snap je gevoel dus wel, al om een andere reden.
Let's discover the world together.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 02 Jul 2017 22:44

Re: Twijfels over een tweede

Bij de eerste duurde het ook een jaar voor ik me weer een beetje oke voelde. Komt zeker door de bevalling en het feit dat mijn schildklier het niet meer deed. Ook was de oudste het eerste jaar een hand vol.

Bij de tweede was ik meteen weer mezelf, hadden we een makkelijke babytijd en ik vind het nu heerlijk dat ze groter worden. Ik had de tweede dus niet willen missen.

De beren die jij ziet zijn er nu maar als er een tweede zou komen dan zijn ze vast weg.
M:21072011
J :08012014
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 03 Jul 2017 13:20

Re: Twijfels over een tweede

Marin schreef:Ik kan me je twijfels goed voorstellen Olifant. Uiteindelijk is dat een hele persoonlijke keuze, ik denk niet dat wij daar goed advies over kunnen geven. Maar je bent zo te lezen niet alleen in je gevoel, om wat voor reden dan ook.

Wij neigen nog steeds naar twee kinderen maar kunnen ons allebei ook goed voorstellen dat we 't bij eentje zouden kunnen houden. Bovendien is ons kind zo makkelijk (nou is ie pas drie maanden dus kan nog veranderen) dat ik bang ben dat een volgende veel lastiger zou worden. Bang dat ik dan achteraf denk dat we daar maar nooit aan begonnen waren. Voorlopig is dat gelukkig überhaupt niet aan de orde maar ik snap je gevoel dus wel, al om een andere reden.


Oh echt? Dat had ik dan weer niet verwacht.
2016
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 03 Jul 2017 13:21

Re: Twijfels over een tweede

Marin schreef:Ik kan me je twijfels goed voorstellen Olifant. Uiteindelijk is dat een hele persoonlijke keuze, ik denk niet dat wij daar goed advies over kunnen geven. Maar je bent zo te lezen niet alleen in je gevoel, om wat voor reden dan ook.

Wij neigen nog steeds naar twee kinderen maar kunnen ons allebei ook goed voorstellen dat we 't bij eentje zouden kunnen houden. Bovendien is ons kind zo makkelijk (nou is ie pas drie maanden dus kan nog veranderen) dat ik bang ben dat een volgende veel lastiger zou worden. Bang dat ik dan achteraf denk dat we daar maar nooit aan begonnen waren. Voorlopig is dat gelukkig überhaupt niet aan de orde maar ik snap je gevoel dus wel, al om een andere reden.


Een tweede is nog veel makkelijker, vind ik.

Ik vind twee kindjes nog zoveel leuker dan 1 kindje. Ik had er geen idee bij hoe het zou zijn, maar nog meer liefde. De interactie tussen de 2 samen is ook zooooo leuk. Ik vind het een aanrader :smile:
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem250

Bericht 03 Jul 2017 13:25

Re: Twijfels over een tweede

Sam schreef:
Marin schreef:Ik kan me je twijfels goed voorstellen Olifant. Uiteindelijk is dat een hele persoonlijke keuze, ik denk niet dat wij daar goed advies over kunnen geven. Maar je bent zo te lezen niet alleen in je gevoel, om wat voor reden dan ook.

Wij neigen nog steeds naar twee kinderen maar kunnen ons allebei ook goed voorstellen dat we 't bij eentje zouden kunnen houden. Bovendien is ons kind zo makkelijk (nou is ie pas drie maanden dus kan nog veranderen) dat ik bang ben dat een volgende veel lastiger zou worden. Bang dat ik dan achteraf denk dat we daar maar nooit aan begonnen waren. Voorlopig is dat gelukkig überhaupt niet aan de orde maar ik snap je gevoel dus wel, al om een andere reden.


Een tweede is nog veel makkelijker, vind ik.

Ik vind twee kindjes nog zoveel leuker dan 1 kindje. Ik had er geen idee bij hoe het zou zijn, maar nog meer liefde. De interactie tussen de 2 samen is ook zooooo leuk. Ik vind het een aanrader :smile:


Maar jij vond de eerste ook heel makkelijk. Ik weet dan niet of jouw advies past bij de situatie van Salome. Ik vind drie kinderen heel goed te doen. Maar ik heb de eerste twee ook heel fijn ervaren en herken me niet in de gevoelens van Salome. Ik kan me in haar geval de twijfel goed voorstellen, terwijl ik vanuit mijn gevoel zou zeggen huppakee nog een tweede erbij, harstikke leuk.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 03 Jul 2017 13:35

Re: Twijfels over een tweede

Hier was de wens voor een tweede kindje heel groot maar de angst voor weer een zwangerschap ook. Toen S 1 was begon ik bijna meteen te huilen als het gesprek ging over weer zwanger zijn, met 1.5 kreeg ik weer wat ruimte in mijn hoofd er voor en 3 maanden voor zijn tweede verjaardag was ik zwanger.
Andere situatie natuurlijk maar jullie zijn pas net uit de baby tijd, moet je die knoop nu doorhakken? Of kan je het gewoon even parkeren, het er zo nu en dan samen over hebben en over een tijdje weer eens kijken hoe je gevoel is?

Het is natuurlijk niet bij iedereen zo en mijn tweede is pas ruim 3 weken oud maar ik ervaar het ook als veel makkelijker. Qua bevalling weer je al wat je kan verwachten, daardoor was ik minder onbevangen maar het maakte het wel overzichtelijker en zo ook de kraamweek, in mijn geval heb ik bij de eerste heel veel contact met een lactatiekundige ed gehad voor de borstvoeding en nu gaf de kraamverzorgster aan dat ze me echt niks hoefde te vertellen omdat ik zo veel wist, borstvoeding ging ook meteen super makkelijk en in tegenstelling tot zijn broer groeit M heel goed.
Voor mij was de grootste impact bij het krijgen van de oudste het continue hebben van de verantwoordelijkheid en niet zomaar meer kunnen gaan en staan waar ik wil ( wij hebben geen oppas voor de avonden hier bijvoorbeeld). Die verantwoordelijkheid heb ik nu toch al voor S en zo ook het niet kunnen gaan en staan, dat voelt met M erbij hetzelfde en niet extra zwaar. Wat dat betreft heeft de komst van M een veel kleinere impact en gaat het echt heel makkelijk!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 03 Jul 2017 13:51

Re: Twijfels over een tweede

HollyGolightly schreef:
Sam schreef:
Marin schreef:Ik kan me je twijfels goed voorstellen Olifant. Uiteindelijk is dat een hele persoonlijke keuze, ik denk niet dat wij daar goed advies over kunnen geven. Maar je bent zo te lezen niet alleen in je gevoel, om wat voor reden dan ook.

Wij neigen nog steeds naar twee kinderen maar kunnen ons allebei ook goed voorstellen dat we 't bij eentje zouden kunnen houden. Bovendien is ons kind zo makkelijk (nou is ie pas drie maanden dus kan nog veranderen) dat ik bang ben dat een volgende veel lastiger zou worden. Bang dat ik dan achteraf denk dat we daar maar nooit aan begonnen waren. Voorlopig is dat gelukkig überhaupt niet aan de orde maar ik snap je gevoel dus wel, al om een andere reden.


Een tweede is nog veel makkelijker, vind ik.

Ik vind twee kindjes nog zoveel leuker dan 1 kindje. Ik had er geen idee bij hoe het zou zijn, maar nog meer liefde. De interactie tussen de 2 samen is ook zooooo leuk. Ik vind het een aanrader :smile:


Maar jij vond de eerste ook heel makkelijk. Ik weet dan niet of jouw advies past bij de situatie van Salome. Ik vind drie kinderen heel goed te doen. Maar ik heb de eerste twee ook heel fijn ervaren en herken me niet in de gevoelens van Salome. Ik kan me in haar geval de twijfel goed voorstellen, terwijl ik vanuit mijn gevoel zou zeggen huppakee nog een tweede erbij, harstikke leuk.



Ja dat ben ik met je eens.
Maar mijn ervaring is dus goed. Wellicht dat ze er wat aan heeft.

Ik vind trouwens in deze dat je beter bij twijfel nog even kunt wachten, dan doen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Taeda