Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eisen van een narcistische ex

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Jul 2017 15:51

Eisen van een narcistische ex

Meiden ik heb even snel advies nodig.

Mijn ex en ik zijn nog steeds :wtf: bezig met het financieel afronden van onze relatie. Kort verhaal, ik heb door allerlei stress zijn auto in de prak gereden en we hebben gemeenschappelijk wat spullen gekocht. Hij wil dat ik alle schade dek van zijn auto. Ik ben bereid geweest om een deel te betalen, maar hij wil het verschil tussen dagwaarde terug en eventuele verkoopwaarde. Plus dat ik hem tegemoet kom in het punt dat zijn verzekeringspremie omhoog gaat (tja zijn nieuwe auto is ook 10.000 hoger in catalogus waarde). Aangezien ik zijn auto woon-werk gebruikte heb ik altijd mijn reiskosten betaald voor het gebruikt. Het bedrag wat ik betaald heb is de 19ct de km. Deze betaalde ik ook als ik een keer met de motor moest omdat hij de auto zelf nodig had.
Toen de auto kapot was heb ik hem 5000 geleend, zodat hij de nieuwe auto kon kopen. Anders kwam hij namelijk in de knoop met zakelijke kosten.

Daarnaast van de gemeenschappelijke gekochte spullen heb ik gezegd 50/50. Wat ongeveer uitkomt op een bedrag van 2000.

Ondertussen ben ik van de 5000 die ik wilde (2000 voor de auto) al gezakt naar 3250. Terwijl hij van 2250 tot max 3000 is gekomen. Hoe kan ik bij hem binnen dringen dat hij gewoon eens moet betalen?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 02 Jul 2017 18:12

Re: Eisen van een narcistische ex

Ik snap eerlijk gezegd je sommetjes niet goed genoeg om je van advies te voorzien. Maar dat hij een vergoeding wil voor het verschil tussen de daadwerkelijke waarde (= theoretische verkoopprijs) en de dagwaarde (= een verzekeringswaarde die vaak lager ligt dan de daadwerkelijke waarde, vind ik zelf eigenlijk logisch. Net als een stukje compensatie voor het feit dat hij 5 schadevrije jaren terug valt buiten zijn schuld om.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Jul 2017 18:31

Re: Eisen van een narcistische ex

Hij krijgt daarvooor ook geld.
Maar dagwaarde is wat hij uitbetaald heeft gekregen. Eventuele verkoopwaarde is uit delicate gegrepen. Plus ik heb hem betaald om in de auto te rijden. Dus dat bedrag is niet alleen brandstof geweest, ook verzekering, wegenbelasting etc. Dus daarmee is het al voor een deel betaald.

Wat ik eigenlijk wil weten is, hoe kan ik hem nu eens 'dwingen'. Te doen wat ik wil. Ik ben al vanaf mijn eerste bod van 5000 gezakt naar 3250. Hij is vanaf zijn eerste bod 2250 tot 3000 gekomen. ZIjn argumenten qua spullen etc. Zijn niet reeel qua afschrijving (tuintegels in 5 jaar afschrijven, bank in 5 jaar afschrijven etc). Ik kom hem alleen maar tegemoet en ik wil er vanaf zijn, maar niet weer op zijn voorwaarde. Dat heb ik al een jaar gedaan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 02 Jul 2017 18:45

Re: Eisen van een narcistische ex

Jullie zijn nu dus aan het steggelen over 250 euro? Heel eerlijk, ik zou mijn verlies dan nemen. De rust die het mij zou geven dat ik van het gezeur af zou zijn, zou mij echt wel 250 euro voor waard zijn.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jul 2017 18:58

Re: Eisen van een narcistische ex

Neem die 3000 euro en zorg dat je nooit meer wat met die kerel te maken hebt.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 02 Jul 2017 19:10

Re: Eisen van een narcistische ex

Gijs. schreef:Jullie zijn nu dus aan het steggelen over 250 euro? Heel eerlijk, ik zou mijn verlies dan nemen. De rust die het mij zou geven dat ik van het gezeur af zou zijn, zou mij echt wel 250 euro voor waard zijn.


Dit zou ik ook doen, denk dat het je heel veel rust zal geven.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Jul 2017 19:18

Re: Eisen van een narcistische ex

Verlies van bijna 10.000 ik wil toch wel ergens een keer wat compensatie zien van meneer. Hij wil namelijk ook niet in een keer betalen en dat betekend dat ik mijn studie niet kan betalen in september.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11570

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Jul 2017 19:21

Re: Eisen van een narcistische ex

Dan is het toch simpel. Jij zeurt niet over die 250 euro en hij betaald in 1 keer.
2015 💙
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Jul 2017 19:26

Re: Eisen van een narcistische ex

Dat wil hij dus niet. Hij wil in termijnen betalen en dat wil ik vooral niet.
Ik ben er gewoon zo klaar mee dat ik iedere keer mijn verlies moet nemen. Constant weer. Het moet zoals hij wilt, ik word ondertussen weggezet als leugenaar. Want mijn emoties zijn echt een leugen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem236

Bericht 02 Jul 2017 19:34

Re: Eisen van een narcistische ex

Ik zou ook het verlies nemen van 250 euro. Maar wanneer heb je hem dat geld geleend?
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 02 Jul 2017 19:35

Re: Eisen van een narcistische ex

Minx schreef:Dan is het toch simpel. Jij zeurt niet over die 250 euro en hij betaald in 1 keer.


Dit inderdaad. En ook meteen zwart op wit zetten.
Volgens mij als je hier niet binnen korte tijd een afspraak over maakt blijft het aan de gang en heb/krijg jij nog niets.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem249

Bericht 02 Jul 2017 19:44

Re: Eisen van een narcistische ex

Je kunt school toch in termijnen betalen, volgens mij zelfs maandelijks? Dan zou ik zorgen dat het maandelijks bedrag dat hij jou gaat betalen hoger is dan je schoolgeld per maand. Lijkt me geen onredelijke vraag.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 02 Jul 2017 19:51

Re: Eisen van een narcistische ex

Ik snap je gevoel maar ik zou ook heel snel die 3000 aangrijpen voordat je straks niks hebt. En nog belangrijk: dan kan je het gaat afsluiten. Als hij nou eens in 1x betaalt is het daarna ook klaar. Het is niet zomaar een ex maar ook nog eens een heel vervelende.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Jul 2017 19:59

Re: Eisen van een narcistische ex

Claire**** schreef:Je kunt school toch in termijnen betalen, volgens mij zelfs maandelijks? Dan zou ik zorgen dat het maandelijks bedrag dat hij jou gaat betalen hoger is dan je schoolgeld per maand. Lijkt me geen onredelijke vraag.


Dan betaal je meer, plus ik moet alles in 2017 betalen vanwege het belastingvoordeel. Studiekosten aftrekken gaat er per 2018 af.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Jul 2017 20:00

Re: Eisen van een narcistische ex

Femm schreef:
Minx schreef:Dan is het toch simpel. Jij zeurt niet over die 250 euro en hij betaald in 1 keer.


Dit inderdaad. En ook meteen zwart op wit zetten.
Volgens mij als je hier niet binnen korte tijd een afspraak over maakt blijft het aan de gang en heb/krijg jij nog niets.


Alles staat al in de mail dus ik heb het al zwart op wit staan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Jul 2017 20:00

Re: Eisen van een narcistische ex

Lotus schreef:Ik zou ook het verlies nemen van 250 euro. Maar wanneer heb je hem dat geld geleend?


November.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem198

Bericht 02 Jul 2017 20:23

Re: Eisen van een narcistische ex

Ik snap wel dat je niet wil toegeven. Heeft hij ook nog eens het gebruik van de spullen.
Of ze nou een waarde houden of niet. Jij hebt geld betaald voor dingen waar je nu ook geen gebruik meer van kan maken.
Dubbel pech dus eigenlijk. Geld weg en ook de spullen niet.

Ik zou mezelf afvragen hoeveel het je waard is om van hem af te komen. Wil je doorvechten of neem je je verlies en probeerd dit achter je te laten?
<<

Anoniem313

Bericht 02 Jul 2017 21:56

Re: Eisen van een narcistische ex

Silly-One schreef:
Wat ik eigenlijk wil weten is, hoe kan ik hem nu eens 'dwingen'. Te doen wat ik wil. Ik ben al vanaf mijn eerste bod van 5000 gezakt naar 3250. Hij is vanaf zijn eerste bod 2250 tot 3000 gekomen. ZIjn argumenten qua spullen etc. Zijn niet reeel qua afschrijving (tuintegels in 5 jaar afschrijven, bank in 5 jaar afschrijven etc). Ik kom hem alleen maar tegemoet en ik wil er vanaf zijn, maar niet weer op zijn voorwaarde. Dat heb ik al een jaar gedaan.


Je kunt hem niet dwingen te doen wat jij wilt.
Tenzij je tijdens de relatie afspraken hebt laten vastleggen over de verdeling van kosten en boedel, en hij deze nu niet nakomt; dan kun je juridische hulp inschakelen en zijn deel vorderen. Maar volgens mij heb je dat niet gedaan.
Sterker nog, jullie zijn het niet eens over hoeveel hij jou schuldig is, en jij bent nu aan het onderhandelen. Hij kan nu net zo goed nog langer wachten, want wellicht zak jij weer in je eis. Als ik jou was, zou ik die €3000 accepteren en afspraken maken over de betaling.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 02 Jul 2017 23:58

Re: Eisen van een narcistische ex

Ik wil graag meedenken maar ik snap ook de bedragen en de sommetjes niet waar ze vandaan komen haha. Maar ik ben het wel eens met hierboven. Als het idd om die 250 gaat op dat bedrag dan zou ik inzetten op een betaalregeling waar jij je goed in kunt vinden. Iets van pick your battles enzo.

Verdrietig dat het dan ook nog allemaal zo afloopt.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Jul 2017 08:49

Re: Eisen van een narcistische ex

Ik word nu echt aan allerlei kanten beschuldigd van modder gooien. Nu ik zelf vanaf een afstand terug kijk naar de relatie is het allemaal super ongezond geweest ( ik was het veilig thuis biechtje), maar omdat de inzichten later zijn gekomen wordt ik nu met de nek aangekeken. Vanmiddag na mijn tentamen ga ik op zoek naar veilig thuis, want er moet gewoon iets gebeuren aan de situatie daar omdat er een kind bij betrokken is.

Ik heb nu maar gemaild dat ik akkoord ga met de 3000. Mijn verlies van 7000 neem ik maar, beetje jammer want van dat geld had ik een hoop leukere dingen kunnen doen. Ik kan nu weer opnieuw beginnen met sparen en mijn leven opbouwen. Ook geadviseerd om het ineens te betalen dan is hij van mij af.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 03 Jul 2017 09:16

Re: Eisen van een narcistische ex

Je blijft ontzettend hangen in je emotie en ik zeg niet dat dat ongegrond is, wel dat het voor jezelf beter is dat los te laten. Je hebt eigenlijk maar kort een relatie gehad, ik heb een relatie van 12 jaar gehad en ik heb ook nooit een cent gezien van wat me nog toekwam. En ik heb dat ook moeten slikken, waarom? Omdat mijn eigen geluk me voor mijn geld ging. Geluk en rust kan je niet kopen.

Nu houden jullie elkaar bezig, kan je niet verder, je gaat veilig thuis inschakelen: WAAROM? En ja, er is een kind bij betrokken maar ik vond je nooit echt heel erg betrokken bij dat meisje dus achteraf inschakelen omdat je een punt wil maken?

Echt, move on. Je bereikt gewoon helemaal niks hiermee, maar dan ook echt niks. Ik vind het rot dat je relatie zo is verlopen (kan me de biecht niet herinneren) maar voor je eigen geluk en rust moet je dit echt achter je laten. Het leven is niet altijd rechtvaardig, of even eerlijk.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Jul 2017 09:43

Re: Eisen van een narcistische ex

Caro, over zijn dochter. Hier kwam ik met de frustratie omdat hij niks wilde horen rondom zijn dochter. Ze staat heel hoog op een voetstuk, natuurlijk ze is nummer 1 maar dat moet wel op een gezonde manier zijn.
Het is nu alleen, al zo lang een strijdt, waarin ik allemaal toegeef aan zijn eisen en daar ben ik een beetje klaar mee.

Veilig thuis inschakelen ben ik gevoelsmatig als pedagoog verplicht, omdat een meisje in een ongezonde situatie opgroeid, waarin ze eigenlijk wordt verwaarloosd
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

ChiQ

Bericht 03 Jul 2017 10:04

Re: Eisen van een narcistische ex

Maar verwaarlozing en op een voetstuk? Ik begrijp het niet..
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 03 Jul 2017 10:25

Re: Eisen van een narcistische ex

Ik zou zeggen neem de 3000 euro en ga verder met je leven.
Wat betreft zijn dochter snap ik het verhaal niet helemaal. Eens met ChiQ dus.
2016
<<

Anoniem313

Bericht 03 Jul 2017 10:31

Re: Eisen van een narcistische ex

Silly-One schreef:Caro, over zijn dochter. Hier kwam ik met de frustratie omdat hij niks wilde horen rondom zijn dochter. Ze staat heel hoog op een voetstuk, natuurlijk ze is nummer 1 maar dat moet wel op een gezonde manier zijn.
Het is nu alleen, al zo lang een strijdt, waarin ik allemaal toegeef aan zijn eisen en daar ben ik een beetje klaar mee.

Veilig thuis inschakelen ben ik gevoelsmatig als pedagoog verplicht, omdat een meisje in een ongezonde situatie opgroeid, waarin ze eigenlijk wordt verwaarloosd


Ben jij pedagoog, SO?
Ik snap denk ik wel wat Caro bedoelt. Jij hebt je regelmatig negatief uitgelaten over de dochter van je ex, en forummers hebben meerdere keren aangegeven dat ze met dat meisje te doen hadden en de situatie waarin dat meisje opgroeide - en waar jij dus deel vanuit maakte - zorgwekkend vonden. Maar die forummers hadden het dan bij het verkeerde einde, vond jij. Nu is de relatie voorbij, geef jij je ex een leken-diagnose en is de situatie met zijn dochter ineens dermate zorgwekkend dat Veilig Thuis moet worden ingeschakeld. Dat lijkt er inderdaad op alsof het wordt ingegeven door wraakgevoelens richting ex en niet een oprecht medeleven met zijn dochter.
Desalniettemin, als haar veiligheid in het geding is, moet je natuurlijk melding maken.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers