Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinetic sand vraagjes

<<

Anoniem204

Bericht 01 Jul 2017 13:20

Kinetic sand vraagjes

Is dit nou echt een aanrader voor een derde verjaardag ?

Hoe bewaren jullie het?

Waar kopen jullie het ?

Hoeveel heb je nodig?

Geeft het echt geen mega veel troep ?

Blijven jullie kindjes er mee spelen ?
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 795

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 01 Jul 2017 14:35

Re: Kinetic sand vraagjes

Mijn dochter heeft het gekregen voordat ze twee werd en het is nog altijd (ze is nu 5) een groot succes. Ik heb het in tussentijd wel een keer vervangen, maar dat kwam vooral omdat een vriendinnetje van 8 twee verschillende merken door elkaar had gegooid en toen was het niet goed meer.

Wij hebben 2,5 kilo, dat is bij ons meer dan genoeg.

Kopen: online of in de speelgoedwinkel. Waar ik woon zit een winkel die het verkoopt.

Mijn dochter speelt er nog steeds regelmatig mee. Als ik het in het zicht zou zetten, dan iedere dag wel, maar dat kan niet, omdat mijn zoon er nog niet goed mee kan spelen.

Of het troep wordt, ligt aan je kind. Mijn dochter speelt er rustig mee, af en toe valt wat op de grond, maar dat veeg je zo bijeen met een stukje zand. Mijn zoon maakt er wel een gigantische troep van en mag er daarom nog niet mee spelen.
<<

anoniem203

Bericht 01 Jul 2017 16:02

Re: Kinetic sand vraagjes

Ik vind het troep. Ik had ook echte Kinetic sand gekocht voor de kinderen maar ik vond overal in huis zand terug ook al bleven ze netjes aan tafel zitten. Het bleef ook aan de handen kleven en er kwamen kleine brokjes vanaf. En na een week of 2-3 was de lol er ook vanaf. En daarbij vind het het achteraf gezien veel te veel geld voor zoiets.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Jul 2017 16:10

Re: Kinetic sand vraagjes

Als mijn zoon er gewoon mee aan tafel kon spelen dan zou ik absoluut niet vinden dat het veel troep maakt, dan zou ik geen problemen hebben met die paar korreltjes die je hier en daar terugvindt. Helaas kan hij dat dus niet en komt hij altijd op een punt dat hij het als een dolle gaat rondstrooien (wat heel jammer is, want als hij er wel een keer leuk mee speelt, speelt hij ook echt leuk). De meeste kinderen zullen er echter wel gewoon rustig mee aan tafel kunnen spelen, mits ze de juiste leeftijd hebben en dan denk ik dat het reuze meevalt, dan zal er wel eens een beetje zand hier en daar vallen, maar niks wat de stofzuiger niet op kan lossen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 01 Jul 2017 16:37

Re: Kinetic sand vraagjes

Wij hebben het al zo'n drie jaar. Maar eerlijk gezegd wordt het hier weinig gebruikt. Het was toen een hele hype en ik dacht dat dochter het wel leuk zou vinden (was bijvoorbeeld ook gek op kleien). Ze vond het ook leuk, maar pakt het bijna nooit. Zoon van drie pakt het nu af en toe, maar ook niet super vaak.

Wij hebben ik dacht 2,5 kilo en ik bewaar het in een afsluitbare plastic bak die ik bij de action heb gekocht, samen met de vormpjes en speeltjes die we gebruiken. Het zand zelf heb ik destijds gekocht bij een winkel hier in de buurt, maar het is ook online te koop.

Als dochter ermee speelde gaf het amper troep, even wat kruimeltjes opvegen en klaar. Zoon speelt er wel wat wilder mee, maar alsnog valt de rommel wel mee.

Al met al vind ik het best leuk spul, maar omdat het hier erg weinig gebruikt wordt is het wel veel geld voor 'een beetje speelzand'.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 01 Jul 2017 20:42

Re: Kinetic sand vraagjes

Vooral mijn jongste speelt er best veel mee. Denk zo'n uurtje per dag, soms 3 uur. Ze heeft een roze glitter variant en gewoon zandkleur. Meestal wil ze de roze. Ik heb het in griekse yoghurt emmertjes zitten.

Heb nu op aliexpres van die opblaasbare dienbladen besteld zodat ze ieder een eigen portie hebben zodat daar niet over geruziet wordt. Ik veeg voordat ze ermee gaan spelen altijd eerst met een dweil de vloer aan en nadat ze gespeelt hebben ook en dan met stoffer en blik weer in de emmers. De troep valt wel mee, vind ik. Ik heb meer last van het zand uit de zandbak binnen dan van dit zand.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 01 Jul 2017 21:17

Re: Kinetic sand vraagjes

Ik heb 2 of 3 jaar geleden 5 kilo gekocht samen met allerlei vormpjes.
Het zat toen per 2,5 kilo in een zak in de doos.
Aan die 2,5 kilo had mijn oudste ook genoeg om mee te spelen.

Vanaf dat de jongste 1,5/2 is speelt ze er ook mee.

Hier ligt er ook altijd best veel op de grond na de tijd en dan plakt het ook aan hun sokken/sloffen en ligt het daarna door het hele huis.
Er is dus ook al veel verdwenen, maar ik had dus nog de 2e 2.5 kilo ;).

Ze vinden het hier wel erg leuk en kunnen er ook makkelijk een uur rustig mee spelen. Het zit in een plastic bak incl vormpjes.

Het liefst stofzuig ik wel van tevoren zodat het meeste terug de bak in kan als het is gevallen en het niet vol kattenharen zit.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Linvi

Bericht 01 Jul 2017 23:29

Re: Kinetic sand vraagjes

Hier eigenlijk net zo als bij Dolphinne alleen hebben wij maar weinig. 6 keer 250gram in verschillende kleuren, goedkoop van de action. Inmiddels door elkaar en er is wel wat weg. Zoon van 3 (sept2013) speelt er heel graag mee, dochter heeft liever klei. Ik geloof dat we het nu bijna 2jaar hebben en het heeft me max 10euro gekost.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 02 Jul 2017 00:30

Re: Kinetic sand vraagjes

Is dit nou echt een aanrader voor een derde verjaardag ? Ja vanaf 3 kan het prima. Mijn jongste moet ik wel opletten die stopt het zand of klei wel eens in zijn mond.

Hoe bewaren jullie het? Wij hebben superzand in de doos en van action zand in een afsluitbare bak.

Waar kopen jullie het Speelgoedwinkel en action

Hoeveel heb je nodig? Weinig.
Geeft het echt geen mega veel troep ? Nee maak alles schoon en ze moeten op 1 plek zitten.

Blijven jullie kindjes er mee spelen ?Mijn oudste speelde er niet veel mee, de jongste iets vaker maar kiest meestal klei.
M:21072011
J :08012014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Zora