Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afspraken rond bevaldatum

<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:41

Bericht 30 Jun 2017 14:47

Afspraken rond bevaldatum

Hey dames!
Zelf ben ik (nog lang) niet zwanger hoor, maar een vriendin van me is wel over een paar maanden uitgerekend. Samen met haar verzorg ik af en toe workshops en activiteiten op locatie en dat gaat natuurlijk gewoon door.
Nu zit ik een beetje in dubio wat te doen met de activeiten die gepland staan rondom haar bevaldatum.
Zo is er nu bijvoorbeeld een aanvraag voor een activiteit ongeveer 4 weken na haar uitgerekende datum. Omdat dit een vrij unieke workshop is, wil ze er graag zelf bij zijn en zegt ze dat dat wel goed gaat komen. Mij lijkt het verstandiger om iemand anders te vragen mee te gaan maar ik wil haar eigenlijk ook niet voor het hoofd stoten omdat dit echt een beetje haar ding is.

In hoeverre planden jullie afspraken rondom / vlak na jullie bevaldatum? En maakte je toen afspraken waarbij andere mensen dus van je afhankelijk zijn..?
09-07-2018
11-07-2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Jun 2017 14:53

Re: Afspraken rond bevaldatum

Het lijkt me er totaal van afhangen wat voor soort activiteit het is. Fysiek of mentaal? Ik zou toch echt met haar overleggen en kijken of je het wanneer ze het toch niet aan kan jij het alleen kan doen of met een vervanger.

En ze moet zich realiseren dat vier weken na de uitgerekende datum ook pas twee weken na de bevalling kan betekenen. Of zes weken. Of meer. Je weet het niet.

En dan hangt het ook nog allemaal vanaf hoe je je emotioneel voelt maar ook hoe de (borst) voeding loopt etc.

Ik ging vijf weken na de bevalling een weekendje weg en uiteten zonder baby, met partner. Daar kon ik rond die termijn wel weer prima mee om gaan. Rond drie a vier weken ben ik ook een avondje weg geweest voor wat zakelijke dingen. Dus het kan wel. Maar het kan ook zomaar niet kunnen. Punt is dat je dat van te voren echt niet weet.
Let's discover the world together.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 30 Jun 2017 14:53

Re: Afspraken rond bevaldatum

Is het haar eerste kindje?
Want bij een tweede weet ze wel hoe en wat natuurlijk.

Als het de eerste is zou ik een gesprek met haar aangaan en vertellen dat je liever voor de zekerheid een extra persoon mee vraagt.
Is het zo dat ze zich goed voelt na de bevalling en kan ze mee dat ze dan ook gewoon mee gaat.

Voor hetzelfde bevalt ze laat dan is de baby net twee weken. Of ze krijgt een keizersnede.
De ene vrouw voelt zich heel snel weer goed en de ander heeft er wat langer de tijd voor nodig.

Je kunt je voordat de baby er is echt niet voorstellen hoe het is en hoe alles gaat. Het is zo anders ineens.

Persoonlijk zou ik het risico ook niet willen lopen dat ik daar alleen zou staan.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:41

Bericht 30 Jun 2017 15:05

Re: Afspraken rond bevaldatum

Het is inderdaad haar eerste kindje en ze weet nu al dat ze flesvoeding gaat geven. Dus wat voeding betreft is het geen probleem volgens haar.

Ik denk dat ik inderdaad maar met haar ga bespreken dat ik toch wel graag iemand als back-up achter de hand wil hebben. Ze kan nu wel aangeven dat het goed komt en dat ze graag gewoon wil komen maar daar valt nu natuurlijk nog niets over te zeggen. Ze kan altijd nog als 3de, extra persoon aansluiten.
09-07-2018
11-07-2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Jun 2017 15:07

Re: Afspraken rond bevaldatum

Dat zou ik als ik jou was dan ook aangeven inderdaad. Ik neem aan dat ze ook wel snapt dat jij een achterban wil die dag.
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 30 Jun 2017 15:13

Re: Afspraken rond bevaldatum

Ik vind het wel een groot risico. Voor hetzelfde geld bevalt ze twee weken te laat, dan is het kindje dus pas 2 weken en heeft ze een veel kortere hersteltijd. Of het blijkt dat ze een keizersnede moet krijgen, dan is ze ook niet weer snel op de been. Dus ik vind het heel begrijpelijk dat je iemand anders erbij wilt hebben.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 30 Jun 2017 16:16

Re: Afspraken rond bevaldatum

Ik had zelf ook enkele afspraken staan binnen 4 weken na mijn bevaldatum en ik dacht ook dat dat best wel zou kunnen. Ik ben er keihard op teruggekomen. Nu ben ik ook 1,5 week te laat bevallen, maar het duurde ook 2 weken voor ik überhaupt weer een beetje goed op de been was. Je weet gewoon niet hoe het zal gaan, dus ik zou zeker een backup regelen.
december 2016
juli 2019
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 30 Jun 2017 16:24

Re: Afspraken rond bevaldatum

Niekske schreef:Ik had zelf ook enkele afspraken staan binnen 4 weken na mijn bevaldatum en ik dacht ook dat dat best wel zou kunnen. Ik ben er keihard op teruggekomen. Nu ben ik ook 1,5 week te laat bevallen, maar het duurde ook 2 weken voor ik überhaupt weer een beetje goed op de been was. Je weet gewoon niet hoe het zal gaan, dus ik zou zeker een backup regelen.


Ik had geen afspraken, maar ben het hier roerend mee eens. Ik heb een dikke twee weken last gehad van kraamtranen en overprikkeld zijn. En op dit moment (4 weken na dato) zwalk ik nog wat op m'n benen en durf ik het nog niet aan om lang op m'n benen te staan (overigens heb ik hiervoor een afspraak met de dokter).
L2014 & H2017
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 30 Jun 2017 21:51

Re: Afspraken rond bevaldatum

dit kun je echt niet vantevoren zeggen.
Lichamelijk zou ik het wel kunnen. Maar ik sprak vandaag een moeder waarvan de baby morgen 3 weken is en zij kon haar dochter vandaag pas voor het eerst naar school brengen.
Emotioneel zou ik het nu nog niet kunnen. Wel wat makkelijker dan bij dochter, dat was helemaal een ramp. Maar een vriendin van mij ging toen haar baby een week of 4 was een dagje weg met haar andere kind.
Zo zie je dat het heel wisselend kan zijn
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 01 Jul 2017 07:44

Re: Afspraken rond bevaldatum

Ik heb alles met een slag om de arm afgesproken tussen de 37wkn en een tijdje na de uitgerekende datum, dus aangegeven wat mijn uitgerekende datum was en dat ik tegen die tijd liet weten of het zou lukken, maar de intentie er wel was. Zo hadden we een bruiloft, 6 dagen voor de uitgerekende datum, bij de oudste was ik met 39wkn bevallen dus dat had ik in mijn achterhoofd en hoogzwanger voelde ik me zo rot dat ik het denk ik ook niet gedaan had, maar nu was M al 9 dagen oud en had ik bijna geen schade van de bevalling dus ben ik gewoon met M naar de ceremonie en het proosten/aansnijden van de taart geweest. We waren niet uitgenodigd voor het diner, dus mijn man en ik zijn gewoon naar huis gegaan en mijn man zonder mij 'S avonds weer naar het feest. Vooraf kon ik ook niet inschatten of dat zou lukken, alleen thuis met de twee mannetjes, nu was het echt geen enkel probleem.
Omdat je gewoon echt niet weet hoe het gaat lopen, wanneer komt de baby, hoeveel schade door de bevalling of zelfs een keizersnede, hoeveel bloedverlies, hoe vermoeid door de nachten, hoe emotioneel enz zou ik in het geval van TO wel een back-up regelen als je het niet alleen kan doen. Desnoods iemand die je af kan bellen en een klein bedrag betaald als het niet nodig blijkt te zijn.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 01 Jul 2017 10:37

Re: Afspraken rond bevaldatum

Ik zou in de situatie van TO ook zeker back-up regelen. Als alles goed gaat kan ze er vast bij zijn, maar het probleem is dat je gewoon nooit weet hoe het loopt. Wanneer je bevalt (veel te vroeg, op tijd, overtijd..), hoe je je voelt op het laatst of juist na de bevalling. Je kan alleen maar hopen op het beste en dat zal vast ook zo gaan in een hoop gevallen, maar lang niet allemaal. En natuurlijk zou het fijn zijn als ze er zelf bij kan zijn, maar stel dat het toch niet lukt en je hebt niemand geregeld.. Ik zou dus zeker iemand regelen voor het geval dat.

Als ik naar mezelf kijk dan had ik aan het einde van de zwangerschap zulke dingen niet meer kunnen ondernemen, ik was 9 maanden beroerd beide keren en aan het einde kwamen daar nog extra ongemakken bij. Na de bevallingen voelde ik me juist heel snel weer beter dan daarvoor en had ik vrij snel wel een dagje iets kunnen ondernemen. Alleen was dan weer de vraag of ik dat wel had gewild. Ik kon best een dagje weg, maar zonder kind vond ik zo vroeg nog helemaal niet zo fijn. Zo liep ik 2,5 week na de geboorte van de jongste al een dag in de dierentuin en dat ging prima. Maar dat was met het gezin, ik had het toch veel minder prettig gevonden om alleen een dag weg te moeten. Maar lichamelijk had ik dat wel gekund. Terwijl als je de pech hebt en complicaties hebt met de bevalling, bijvoorbeeld een keizersnede of enorme bloedarmoede of noem maar op, dan is het al een heel ander verhaal.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 01 Jul 2017 12:53

Re: Afspraken rond bevaldatum

Ik zou ook zeker een back Up regelen.
Je weet nooit hoe en wanneer ze bevalt en hoe snel ze weer op de been is.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:41

Bericht 02 Jul 2017 18:45

Re: Afspraken rond bevaldatum

Bedankt voor de reacties!
Ik ga inderdaad maar aangeven dat ik toch wel graag back-up wil, ondanks dat zij het niet echt nodig vind.
09-07-2018
11-07-2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Jul 2017 22:53

Re: Afspraken rond bevaldatum

Tante Toos schreef:Bedankt voor de reacties!
Ik ga inderdaad maar aangeven dat ik toch wel graag back-up wil, ondanks dat zij het niet echt nodig vind.


Klinkt verstandig. Vergeet niet dat jij degene bent die daar anders staat zonder haar hè. Goed voor jezelf opkomen. En alvast succes met de workshop!
Let's discover the world together.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers