Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorjaar 2014 mama's

<<

Anoniem 82

Bericht 28 Okt 2013 21:10

Re: Voorjaar 2014 mama's

Shy: ik heb geen ervaring met langer doorwerken tot het verlof. Wat voor werk doe je? Denk dat dat ook wel uitmaakt, kantoorwerk zal bijvoorbeeld langer te doen zijn dan werk waarbij je bijvoorbeeld de hele dag moet staan. Ik werk op het moment niet, dat vind ik voor nu ook echt een hele opluchting. En na de bevalling kijken we wel weer verder.

Snoezel: Klinkt als een fijn weekend, heerlijk! Dat heb je ook gewoon even nodig af en toe, lekker! En veel plezier morgen, lekker ontspannen. Fijn dat jullie snel uit het kaartje waren. Wij nog niet, maar vriend heeft even snel gekeken naar de kaartjes en van de week gaan we er uitgebreider voor zitten. Maar denk wel dat het een van de kaartjes gaat worden die ik heb voorgelegd, hij vond ze in elk geval leuk. Ik zal eens kijken voor dat boek, klinkt wel als iets waar ik best wat aan zou kunnen hebben. En bedankt voor je compliment over het kamertje, ik ben er erg blij mee, en A al helemaal. Ze is er helemaal gelukkig mee! En het was wel even een zware dag gisteren, maar ook erg leuk. En gelukkig genoeg mensen die wel even een handje wilden helpen met afwassen, drinken inschenken, etc. Dus al met al was het toch goed te doen. En A heeft zo ontzettend genoten, en daardoor ik ook heel erg. Ben nog helemaal, happy van gisteren!

Mikado: fijn dat je energie weer terug begint te komen! En leuk hè, al die voorbereidingen? Wat betreft namen uit de top 20, daar vind ik niks mis mee. Zitten leuke namen tussen! Alleen wil ik graag iets aparters, dus zal daardoor toch niet gauw voor een naam uit de top 20 kiezen. Maar als je een naam leuk vindt, zou ik er niet naar kijken of hij wel of niet in de top 20 staat, het gaat erom wat voor gevoel jullie bij die naam hebben. Ik werk nu niet, en ga pas een tijdje na de bevalling weer kijken naar een baan. Dus niet echt iets waar je wat aan hebt denk ik, qua antwoord.

Hier gisteren de verjaardag gehad en het was geweldig! Het was heel gezellig, de taart was prachtig en enorm lekker, en ze is enorm verwend! Ze heeft zo genoten van alles, de slingers, de ballonnen, de visite, de aandacht, de cadeautjes.. Heerlijk! Ik heb dus ook een topdag gehad! Vanmorgen haar verjaardag gevierd op de psz, kwam ik haar ophalen, hadden ze een geïmproviseerd bedje gemaakt waar ze lag te slapen. Was helemaal ingestort drie kwartier voordat ik haar kwam halen. Helemaal gesloopt dus, van de afgelopen anderhalve dag, de schat.

Morgen hebben we de 20-weken echo, ben zo benieuwd! Ik hoop dat alles goed is, dus toch een beetje spannend nu vooraf. Niet dat ik op ben van de zenuwen ofzo, maar zeker wel wat gezonde spanning. Morgenochtend weten we weer wat meer over onze kleine man!
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 28 Okt 2013 22:43

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ook hier een meisje. 3 duidelijke streepjes.
De placenta ligt aan de voorkant. Heb de baby nog niet gevoeld.
Ben erg moe en hoop morgen op iedereen te kunnen reageren.
Sorry...
04-2014
10-2015
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 29 Okt 2013 06:13

Re: Voorjaar 2014 mama's

Even snel, zo weg naar de sauna... (je moet er wat voor over hebben.. :angel: Om half 6 op, om kwart over 6 weg, eerst dochter naar oma brengen, 1 uur rijden in de spits (dus 2 uur voor uitgetrokken..). Hihi, maar zin in!

Roze, succes vandaag bij de 20weken echo!!!

En Milou- leuk een meisje! Ja, placenta aan de voorkant... Ik had dat bij Liz. Duurde echt lang voor ik toen wat voelde.

..en weer weg... :bounce:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 29 Okt 2013 08:51

Re: Voorjaar 2014 mama's

Over het werk. Sinds een week heb ik geen werk weer, tot nu toe vind ik het stiekem wel lekker. Ik kreeg erge last van mijn rug en was helemaal gesloopt na een dag werken. Dus nu geniet ik er best van dat ik kan doen wat ik wil. Misschien wil ik na de bevalling wel helemaal thuis blijven, maar dat weet ik nog niet zeker. Mocht ik wel weer aan het werk gaan dan zou ik maximaal 3 dagen willen werken, mijn man neemt dan ouderschapsverlof op.

Snoezel, wat heftig dat je zo in paniek raakte tijdens de bevalling. Ik ben altijd erg bang geweest om te bevallen, maar nu ik eenmaal zwanger ben ben ik er heel rustig onder.Wat heb je een heerlijk weekend gehad, en vandaag nog zo'n fijne dag voor de boeg, veel plezier!

Dolfijntje, ik zie nu pas de vraag hoe mijn man met de zwangerschap omgaat. Dus bij deze: Hij is vreselijk lief voor me, dat is hij altijd wel, maar nu nog veel meer. Als ik zin heb in iets te eten dan rijdt hij naar de winkel en koopt het, hij ligt de hele avond met zijn hand op mijn buik, in de hoop de baby te voelen, hij leest allerlei boeken over de zwangerschap en hij wil bij iedere afspraak met de verloskundige zijn. Nu denken jullie vast, wat een softie, maar de eerste ruzie onder invloed van hormonen hebben we ook al gehad, toen vonden we elkaar echt even helemaal niet leuk meer, daarna weer wel gelukkig.

Mikado, leuk een meisje! Ik heb ook altijd gezegd dat ik geen naam uit de top 20 zou geven aan mijn kind. Mocht de naam die wij in gedachten hebben er in staan dan weet ik serieus niet wat ik zou doen. De jongensnaam die wij in gedachten hebben zal er niet zo snel in staan, maar de meisjesnaam misschien wel. De 2e naam staat er misschien wel in (zowel jongens als meisjes) maar dat maakt me niet uit, we willen mijn moeder vernoemen en zij had nou eenmaal 2 veel voorkomende namen.
<<

Anoniem75

Bericht 29 Okt 2013 10:09

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hoi meiden even een ego berichtje van mij.

Succes vandaag Roze met de 20 weken echo. Wij hebben 'm morgenmiddag!

Hier gaat het helaas even niet zo goed. Wel met de baby maar niet met mezelf. Sinds een week of 2-3 stoomt mijn hoofd echt over en kan ik amper dingen meer onthouden. Niet alleen wat moet ik allemaal hebben in de supermarkt maar kleine dingen zoals 37 + 56 =? daar moet ik echt heel lang over nadenken terwijl dat dat voorheen geen probleem was. Ik ben vaak moe en down, kan weinig om me heen hebben en ik kan mijn huishouden ook gewoon niet bijhouden. Ook pieker ik veel. Oa over de bevalling en nasleep wat ik bij S. heb gehad en dat ik heel erg bang ben dat dat weer gaat gebeuren. Ik ben ook besloten dat ik het er morgen met mijn vk over ga hebben want ik heb echt even iets of iemand nodig die me weer met beide op de grond zet want zo kan het gewoon niet. Ik wil verdorie genieten :cry: ik zal dus even iets minder reageren hier maar ik lees wel mee.
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 29 Okt 2013 11:38

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hallo allemaal,

Hier ben ik ook even. Leuk weer een aantal meisjes erbij, gefeliciteerd.

Roze, succes met de 20 weken echo. Ik heb hem donderdag.

Razz, ik reageer ook weinig omdat ik precies zo voel als jou. Ik maak me ook zorgen om de baby, terwijl zoals het er nu naar uit ziet dat die gezond ter wereld gaat komen omdat ik veel blaasontsteking had en regelmatig medicijnen heb gebruikt waar ik geen fan van ben. Ik voel me ook down omdat heel de zwangerschap mezelf ook nog niet geweldig heb gevoeld. Gelukkig is mijn man en mijn zoontje echt geweldig ze helpen aan alle kant maar ik voel me ook zo schuldig naar hun toe. Ik ben heel dankbaar voor deze zwangerschap maar ik zou ook blij zijn als ik bevallen ben. Een hele dikke knuffel meid.

Groetjes
<<

Anoniem75

Bericht 29 Okt 2013 12:27

Re: Voorjaar 2014 mama's

Jouw stukje is ook erg herkenbaar Lindsya. Ik ken mezelf gewoon niet meer want iedere dag sta ik wel een keer te huilen. En soms weet ik nog eens niet waarom.. En dat schuldgevoel is vooral erg herkenbaar. Heb jij het er al met d vk over gehad? Ik wil het eigenlijk het liefst verkroppen maar tegenover mezelf, de baby en mijn zoon en vriend kan ik dat gewoon echt niet maken.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 29 Okt 2013 12:35

Re: Voorjaar 2014 mama's

Roze: ik werk wel in een winkel dus het is wel veel staan inderdaad. Denk wel dat als ik mij nog goed voel dat het niet heel moeilijk is om vol te houden. Mijn vorige zwangerschap daarin voelde ik mij ook heel goed, en toen heb ik wel al vanaf 34 weken verlof gehad. Maar ook vaak gedacht, nou hoe gaan we deze dag weer doorkomen? Alles gedaan, huis netjes. Baby kon geboren worden maar dag wilde hij zelf nog niet haha.

Het is op mijn werk wel mogelijk om ook achter de kassa te gaan zitten, mocht ik daar behoefte aan hebben.

Razz: wat naar dat je je zo rot voelt! :hug:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 29 Okt 2013 12:49

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz, ik heb het met de vk over gehad. Bij is het ook lichamelijk de grote oorzaak. Mijn lichaam is gewoon op van de uitdroging, het niet binnen houden van voeding. Ik ben heel veel moe. Ik ben op dit moment ook al 5 kilo afgevallen. Ik gebruik van mezelf geen medicijnen en in mijn zwangerschap heb ik al wat medicijnen moet slikken waardoor ik zo bang ben voor de gezondheid van de kleine. Ik voel me ook niet mezelf, mijn omgeving merk dat ook. Ik heb ook een dierbare in januari van dit jaar verloren wat ik niet kan verwerken en de zwangerschap is daar snel achteraan gekomen dus die hormonen gieren door mijn lijf.

Verkroppen zou ik sowieso niet doen want dan wordt het alleen maar erger. Je hormonen gieren door je lijf anders dan dat je niet zwanger ben. Ik denk dat je als je nu niks er mee doet dat misschien na je zwangerschap eruit gaat komen. De vk kan je misschien toch op weg helpen met je gevoel. Ik hoop ook steeds dat ik toch een keer kan genieten van mijn zwangerschap. Ik ben nu volgende week 20 weken, ik hoop telkens dat het een keer normaal kan worden. De schuld gevoel bij is erg, de dingen die we anders altijd doen kon nou niet op vakantie gaan, een dagje weg of uiteten. Mijn man en mijn zoon nemen me niks kwalijk maar toch bij mij zit het niet lekker en kan er echt verdrietig van worden. Ik ben van nature altijd bezig en nu doe ik haast niks. Ik heb ook over gehad met mijn huisarts en vk dat ik snel naar de bevalling gesteriliseerd wordt want zwanger zijn wil ik ook echt niet meer. Ze begrijpen het en helpen er aan mee en ik heb ook mijn leeftijd mee dus dat scheelt ook.
Ik zou er zeker over praten met je vk of huisarts. Blijf er ook regelmatig over praten met je vriend dat lucht ook op en hij begrijp je beter hoe je voel en hij kan je ook moed inpraten, dat geeft ook kracht.
<<

Patsy

Bericht 29 Okt 2013 13:43

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz en Lindsya, :hug:
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 29 Okt 2013 18:18

Re: Voorjaar 2014 mama's

Lindsya en Razz: ook vanuit hier een hele dikke knuffel!
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 29 Okt 2013 18:59

Re: Voorjaar 2014 mama's

Sterkte Razz en Lidsya, lijkt me heel vervelend!
2014 2016 2019
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 29 Okt 2013 20:28

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz en lyndsia :hug:
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 29 Okt 2013 20:44

Re: Voorjaar 2014 mama's

Dank jullie wel meiden.
<<

Anoniem75

Bericht 29 Okt 2013 22:04

Re: Voorjaar 2014 mama's

Dankjewel meiden. Ik vind het toch wel heel moeilijk om mezelf echt open te stellen naar de vk. Maar na 3 huilbuien vandaag moet ik het morgen toch echt gaan doen hoe moeilijk ik het ook vind. Pff ik baal er echt zo ontzettend van :(
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 30 Okt 2013 09:33

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz en Lindsya: Heel veel sterkte meiden! :hug:

Razz, ik hoop dat de verloskundige wat voor je kan doen. Het onder ogen zien is ook al een hele stap he? Wees niet te streng voor jezelf! Misschien wel wat doen met die angst voor je bevalling. Ik herken dat stuk heel erg. Ik ken verder je verhaal niet meer, maar ik ben dus dat boek gaan lezen over hypnobirting om weer meer vertrouwen te krijgen in je lijf. Ook ben ik een geboorteplan en kraamplan aan het schrijven. En tuurlijk zal het niet precies gaan zoals in het plan, een bevalling is niet te plannen, maar de dingen die je echt belangrijk vindt (of waar je je de vorige keer echt ellendig door gevoeld hebt) kan je daar in zitten en benadrukken. Het geeft mij een stuk rust. Misschien jou ook?

Nogmaals meiden, grote knuffel hoor!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 30 Okt 2013 11:26

Re: Voorjaar 2014 mama's

Milou: leuk, een meisje! Ik had vorige keer de placenta ook aan de voorkant, en voelde haar toen pas tegen de 19 weken. Dit keer ook de placenta aan de voorkant, maar al eerder beweging gevoeld. Kan soms best even duren hoor, maar uiteindelijk ga je het vanzelf voelen.

Snoezel: Fijne dag gehad gisteren?

Shy: Hopelijk kan je dan dit keer langer doorwerken als je dat graag wilt. Waarom ook niet, als je het vol kunt houden, prima toch?

Razz en Lindsya: Dikke knuffel en sterkte! Lijkt me erg vervelend om je zo te voelen! Ik herken het een beetje, maar gelukkig niet heel erg. Door de lichamelijke klachten voel ik me soms geestelijk ook niet helemaal top, maar ik probeer me er zo min mogelijk aan toe te geven waar mogelijk (en het rotte is ook dat dit gewoon niet altijd kan). Ook voel ik me erg schuldig naar A, dat ik nu niet de moeder kan zijn die ik wil zijn. Eerst door Pfeiffer, en nu door de zwangerschap. Ondanks dat ik wel probeer te genieten, weet ik nu ook al dat ik straks blij zal zijn als de kleine geboren is. Hopelijk dan weer opkrabbelen en mijn lichaam weer voor mezelf.

Hier een goede echo gehad, alles nagekeken wat moet met 20 weken en het zag er prima uit, geen gekke dingen! Dus helemaal opgelucht en blij hier!
<<

Anoniem75

Bericht 30 Okt 2013 11:46

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hey meiden ik ben net terug van de vk. Ze heeft een brief gemaakt en met die brief moet ik naar mijn huisarts. Ze had het over een Pop Poli maar dat kon ik het beste via de huisarts regelen. Volgende week donderdag ga ik naar mijn huisarts. Ze is nu op vakantie en ik wil het wel graag met m'n eigen huisarts bespreken. Ze vond het iig dapper dat ik mezelf heb blootgegeven (ik begon natuurlijk gelijk weer te snikken) en dat ik me nergens voor hoef te schamen. Volgens haar heb ik op tijd aan de bel getrokken en komt het wel goed. Dat vond ik wel fijn om te horen.

Vanmiddag hebben we de 20 weken echo :)
<<

Anoniem75

Bericht 30 Okt 2013 16:43

Re: Voorjaar 2014 mama's

Onze knul is goed gekeurd! Alles zag er goed uit en het was een lekker druk bewegelijk kindje! :heart:
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 31 Okt 2013 12:42

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz, goed van je dat je het met je vk besproken heb. Je hoef je zeker niet te schamen. Heel veel sterkte. Gelukkig dat alles goed was met de 20 weken echo geef ook weer een goed gevoel.

Rosé, gelukkig dat bij jou ook alles goed was.

Ik ben vandaag geweest voor de 20 weken echo, gelukkig was een groot gedeelte goed alleen onze kleine man was eigenwijs en wilde zijn rug en beentjes niet laten zien. Zijn beentjes zaten in een soort kleermakerszit onder zijn kont en hij had geen zin om ze uit te strekken. We hebben wel zijn gezicht gezien en hij was net een beetje aan het drinken echt super lief om te zien. Volgende week vrijdag moet we weer terug komen dus ik hoop dat die het dan wel laat zien en dat alles goed is.

Groetjes
<<

Anoniem 82

Bericht 31 Okt 2013 23:01

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz: Fijn dat alles bij jullie ook goed was met de echo! En goed dat je hebt aangegeven hoe het met je gaat, hopelijk kunnen ze bij de pop poli iets voor je betekenen!

Lindsya: Fijn dat alles goed was voor zover ze konden zien, hopelijk is de rest ook goed en laat hij dat van de week wel braaf zien!

Hier weer aan het shoppen geweest, haha. Gisteren bij Ikea geweest voor wat andere dingen en meteen even de meubeltjes bekeken die we denken te willen. Bleek op het ledikantje wat we willen hebben nu 20 euro korting te zitten als je familylid bent. Dat zijn we, dus voor de zekerheid gelijk het ledikantje vast meegenomen. En net online een newbornset voor de stokke kinderstoel besteld, was nu voor de helft en wilde die sowieso graag hebben. Dus nu maar vast gedaan. Van de week gaan we eindelijk in het kamertje aan de slag. Eerst de boel ontruimen, dan behang eraf en vloer eruit en daarna beginnen met opknappen. Tenminste een beetje afleiding, haha. Want ik voel me verder aardig belabberd, hoest me nu al twee weken suf en moet helaas afwachten tot het vanzelf weggaat. Slaap er ook slecht door, want ik hoest mezelf wakker, zo stom. Dus de vlag gaat hier uit als de hoest weg is!
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 01 Nov 2013 09:16

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hallo meiden, vanaf vandaag mag ik mij officieel ook hier melden! :cheering: Ik zal me nog even voorstellen:

Ik ben Knillis, 30 jaar, getrouwd en woon in Gelderland. We hebben al 2 kinderen, een jongen (Jurre) van 4 en een dochter (Iris) van 2. Met veel pijn en moeite (ziekenhuistraject) en een miskraam ben ik dan nu eindelijk 12 weken zwanger van de 3e! Inmiddels heb ik 3 echo's gehad en die zagen er allemaal erg goed uit. Volgende week vrijdag hebben we de nekplooimeting en dat vind ik echt nog wel even heel erg spannend.

Ik sta onder controle van de gyn en niet van de verloskundige. Zowel mijn zoon als dochter waren erg klein bij de geboorte (zonder aanwijsbare reden) en ze willen me extra in de gaten houden dmv groeiecho's. Deze heb ik bij dochter ook gehad maar toen mocht ik wel bij de vk blijven, na deze zwangerschap hebben ze gezegd dat ze bij een eventuele derde willen dat ik volledig bij hun onder controle kom. Wel fijn dat het goed in de gaten gehouden wordt, en het voordeel is natuurlijk dat we iedere keer een echo krijgen! :) Vooralsnog gaat de groei prima en loopt deze uk zelfs voor, dus laten we hopen dat deze stijgende lijn wordt voortgezet :)

Bij de oudste heb ik een drama bevalling gehad (uiteindelijk spoed keizersnede onder narcose) en bij dochter een bevalling uit het boekje. Ik teken daarom graag nog een keer voor dat laatste :)

Uitgerekende datum is 16 mei, lekker in de zomerperiode verlof!! :cheering:

Ik ga de komende week een beetje bijlezen en als ik bij ben actief meeschrijven is de bedoeling...
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 01 Nov 2013 10:48

Re: Voorjaar 2014 mama's

Knillis, welkom! Ik vond de uitslag van de 13-weken echo ook zo spannend. Hoop dat jij ook een goede uitslag krijgt! Wat een leuke namen hebben je zoon en dochter trouwens.

Roze, leuk zeg dat jullie al zo aan het shoppen zijn. Ik kan zelf ook niet wachten maar wil voor de zekerheid nog even de 20-weken echo afwachten met de grote aankopen.

Milou, ook al een meisje, gefeliciteerd! Hadden jullie een voorkeur?

Razz, hoe voel je je nu? Fijn dat de 20weken echo goed was, toch weer een geruststelling denk ik?

Ik voel me nog steeds prima. Ik kan met de hand al voelen waar de baby ligt, bij mij helemaal links. Ik voel echt een bobbeltje, zo bijzonder. Die kant van de baarmoeder is ook hard en de andere kant zacht, heel grappig. De verloskundige liet het me voelen en sindsdien kan ik niet meer stoppen met 'checken' hoe ze ligt haha. Ik voel de baby nog niet bewegen, jullie wel? Af en toe voel ik een borreltje/kriebeltje daar in de buurt en dan ben ik zo benieuwd of dat nu de baby is of gewoon m'n darmen! Lijkt me heel bijzonder om echt beweging te gaan voelen.

Verder inmiddels wel twee kledingsetjes gekocht, probeer mezelf in te houden maar ik zie zo veel leuks!

Gaan jullie trouwens een 3D/4D of pretecho laten maken later in de zwangerschap?
2014 2016 2019
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 01 Nov 2013 11:59

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hoi dames,

Af en toe lees ik nog mee, maar ik heb weining puf om te reageren.
Ik werk heeeel veel de laatste tijd, ook in combinatie met de herfstvakantie denk ik. Meerdere diensten achter elkaar en dan maar één dag vrij. Best wel pittig al zeg ik het zelf. Ik ga dit wel aangeven bij de roosteraar. Ik werk met verstandelijk gehandicapten met hoog niveau (LVG). Die doen emotioneel ook veel aanspraak op je. Ik merk dat mijn tolerantie is verschoven en mijn persoonlijke ruimte is vergroot. Dit zorgt soms wel voor strubbelingen. Gelukkig kan ik het goed uitleggen en komt het dus altijd goed. Het kost me wel meer energie.

@Razz wat vervelend om te lezen dat jij je zo voelt. Goed dat je dit hebt besproken met de verloskundige. Hopelijk kan zij iets voor je doen. Wat fijn dat de echo goed was.

@ Roze, leuk al dat shoppen. Ik ben om mij heen ook al van alles aan het verzamelen. Net als mikado wacht ik met grote aankopen nog even af. Na de 20 weken echo gaan we shoppen voor de kinderwagen. Een babykamer hebben we al (van een vriendin overgenomen)

@ Lindsya, hopelijk laat de kleine man de volgende alles zien. Fijn om te weten dat tot nu toe alles goed was. Vervelend dat je je zo voelt. Heel veel sterkte! Hopelijk voel je je snel wat beter en kun je genieten van je zwangerschap.

@ Milou, leuk een meisje! Wij willen het geslacht niet weten. Volgens mij weten jullie het wel allemaal of niet? (in elk geval de mensen die het al kunnen weten) Ik had gedacht dat het bij mij heel erg zou gaan kriebelen, maar ik heb er helemaal geen last van. Ik vind het leuk om ons te laten verrassen.

@Knillis, welkom! Fijn he? De eerste drie maanden voorbij. Dit vond ik in elk geval wel. Daarna leek de tijd ook te vliegen. Leuk zeg, een derde kindje. Voor mij is het de eerste.

@Mikado, wat bijzonder dat je je kindje voelt liggen. Ik ga dit maandag ook even aan de vk vragen. Ik heb het idee dat ik het kindje laatst heb gevoeld, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Mijn placenta ligt aan de achterkant, dus het zou wel kunnen.

@Snoezel, lekker zeg de sauna. Hoe was het?

@ Dolfijntje, antwoord op je vragen:
Dolfijntje
Jouw vragen:
- hoe staat het met jullie emoties/hormonen?
Ik kon sowieso al snel huilen om zielige films, maar nu is het helemaal extreem. Op het werk heb ik het gelukkig aardig onder controle. Ik merk op mijn werk wel dat mijn tolerantie is verschoven is. Ik kon raar gedrag best hebben, nu heb ik er wat meer moeite mee.
- Sporten jullie nog regelmatig?
Ik sport niet. We willen één keer in de week zwemmen, maar dit is nog maar één keer gelukt. Verder heb ik geen zittend beroep, veel in beweging. Dus in principe beweeg ik wel minstens een half uur per dag.
- Hoe staat het met jullie gewicht?
De laatste keer bij de vk, met 14 weken, was ik nog maar 2kg aangekomen. Mijn buik is de laatste weken erg gegroeid, dus het zal nu wel meer zijn. Maandag zal ik het horen. Ik ga thuis niet op de weegschaal, dit doe ik bij de vk alleen. Qua eten, ik eet meerdere momenten per dag. Ik kan per keer wel minder op. Vooral met avondeten. Normaal kan ik wel 2 borden op, nu maar één.
- Hoe gaat jouw man/vriend met jouw zwangerschap om?
Voor mijn vriend gaat het steeds meer leven. Vooral na de twaalf weken. Hij aait af en toe over mijn buik. En is druk aan het klussen voor de komst van de baby. Hij laat het dus vooral zien met praktische dingen. R. is niet zo'n gevoelsmens. Hij is nu de trap aan het schilderen en er komen halve maantjes op, tegen het uitglijden.

Volgens mij heb ik nu iedereen gehad?..
November is qua werk een stuk rustiger. Ik ga mijn best doen vaker mee te schrijven.
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 01 Nov 2013 16:59

Re: Voorjaar 2014 mama's

hoihoi,
Ik heb net de afspraak gemaakt voor de 20 weken echo, en die heb ik ook echt pas bij 20 weken.
Zijn er hier mensen die een (pret) of extra echo hebben laten doen om het geslacht eerder te weten?


Dolfijn-vragen:
- hoe staat het met jullie emoties/hormonen?
Die zijn eigenlijk heel rustig, maar ze voelen wel aan net als voordat ik ongesteld moet worden, dus wel meer aanwezig dan anders. De eerste 12 weken moest ik best snel huilen, dit is over.
- Sporten jullie nog regelmatig?
Uhhh... nee. Niet gedaan ook. Ik reed paard en doe daar de dagelijkse verzorging van. Maar het rijden durf ik niet aan met een zwangerschap. Mijn paard is nog jong en ik vertrouw het gewoon niet voldoende.
- Hoe staat het met jullie gewicht?
met 14 weken ben ik 1.5 kg aangekomen. Dat was volgens de vk erg netjes
- Hoe gaat jouw man/vriend met jouw zwangerschap om?
Het zit nog niet in zijn systeem, maar soms is ineens het besef er weer en dan praten we over hoe het zal zijn en op wie het gaat lijken.
Ik ben trouwens van de week gevallen en toen ik hem belde was het eerste wat hij zei: 'niet op je buik, hoop ik?'.
Dus het besef begint te komen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron