Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verkeerde naam op ticket

<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 30 Jun 2017 13:34

Verkeerde naam op ticket

Ik ga al meerdere keren samen met een vriendin op reis en zijn nu samen op Ibiza. Echter bij het inchecken bleek mijn roepnaam op de tickets te staan ipv mijn voornaam. Vriendin had deze tickets geboekt en dit foutje kostte mij dus mooi €160 euro extra. Baal hier echt flink van, vooral gezien we vaker samen op reis gaan en ze dit weet, maar nu was vergeten. Ze gaf aan dat ze eerst wil er eerst achter heen wilt gaan of er iets te regelen valt. Maar het staat gewoon in het regelement, dus valt niks in te regelen lijkt mij. Ik baal hier flink van en vind eigenlijk dat ze wel wat moet vergoeden. Ben ik dan onredelijk en vinden jullie? Wil er ook niet teveel gezeik van maken, maar vind €160 toch een smak geld voor een foutje waar ik niks aan kan doen
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 30 Jun 2017 13:38

Re: Verkeerde naam op ticket

Jemig lekker dan. Ik zou het denk ik splitten. Ik boek om deze reden ook altijd het liefst zelf omdat mijn voornaam mijn eerste doopnaam is die echt nog niet eens lijkt op mijn roepnaam en ook nooit gebruikt wordt.

Ik vind zeker niet dat jij dat zomaar op moet hoesten.

Is het nog duurder als je het daar moet regelen ipv Nu? Anders is het een nee heb je ja kun je krijgen verhaal wellicht.
<<

Anoniem318

Bericht 30 Jun 2017 13:45

Re: Verkeerde naam op ticket

Ik had, als ik die vriendin was geweest, het al lang aangeboden om het te delen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 30 Jun 2017 13:46

Re: Verkeerde naam op ticket

Madame Butterfly schreef:Ik had, als ik die vriendin was geweest, het al lang aangeboden om het te delen.


Precies, het is een kutfout en voor allebei een enorm bedrag maar dit zou ze echt gelijk moeten doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Jun 2017 13:47

Re: Verkeerde naam op ticket

Nee daar zal je niets van terug krijgen van de luchtvaartmaatschappij.

Ik had als vriendin inderdaad allang aangeboden het te splitsen of zelfs helemaal te betalen. Hallo, haar fout.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Jun 2017 13:47

Re: Verkeerde naam op ticket

Wat jammer dat ze het niet zelf aanbiedt zeg! Zij maakt een fout, jij niet. Ik zou het ook zelf betaald hebben als ik die vriendin was. En ik zou als ik jou was ook aan haar vragen om bij te dragen aan de kosten van haar foutje.
#teammaple🍁
<<

Anoniem335

Bericht 30 Jun 2017 13:53

Re: Verkeerde naam op ticket

Als ik tickets voor andere boek stuur ik ze altijd op met de vraag om ze direct te controleren en als er fouten in staan binnen 24 uur te melden. Dan dek ik mezelf in. Boek vaak tickets voor vrienden en wil zulke discussies graag voorkomen.
<<

anoniem224

Bericht 30 Jun 2017 14:01

Re: Verkeerde naam op ticket

Ik zou als ik die vriendin was inderdaad ook zelf aanbieden om (mee) te betalen. Haar fout, beetje lullig dat jij dan even €160 extra moet gaan betalen. Balen joh!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 30 Jun 2017 14:03

Re: Verkeerde naam op ticket

Mijn moeder had dit laatst ook, zeg maar Fien op haar ticket en op haar paspoort staat Josephine. Was ze nog over aan het zenuwpezen, kwam ze in de rij achter, maar daar werd niet eens over gesproken. Raar toch?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem304

Bericht 30 Jun 2017 14:10

Re: Verkeerde naam op ticket

Buiten dat ik het als vriendin allang aangeboden had om het te splitten, vind ik het ook wel jouw verantwoordelijkheid om te controleren of je ticket goed is. Dat je er bij het inchecken pas achter komt is dan ook wel een beetje laat toch?

Maargoed, oplossing blijft om de kosten te delen vind ik. :)
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 30 Jun 2017 14:16

Re: Verkeerde naam op ticket

Cotton; Ja, dat is ook. Maar omdat wij meerdere keren per jaar samen reizen en ze dit ook weet, ging ik er vanuit dat dit nu ook gewoon goed was. Kwam er ook pas achter toen ik door de gate ging en personeel het meldde.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Jun 2017 14:16

Re: Verkeerde naam op ticket

Ja dan heb je toch dat vertrouwen. Dat snap ik ook wel weer.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 30 Jun 2017 15:10

Re: Verkeerde naam op ticket

Ik vind ook dat zij wel de helft zou mogen betalen. Als ik haar was had ik dit al lang aangeboden, of eigenlijk denk ik dat ik dan de kosten helemaal op me zou nemen.
<<

Zero

Bericht 01 Jul 2017 00:04

Re: Verkeerde naam op ticket

Dit was bij mijn moeder ook een keer gebeurd, maar dat was niet meer om te boeken volgens de maatschappij en ze moest dus een heel nieuw ticket kopen. Oude ticket werd 'vernietigd'. Sloeg helemaal nergens op, ze verdienden dus gewoon dubbel aan een schrijffout.

Kwamen we op Schiphol, werd ons doodleuk gezegd dat ze met dat foute ticket ook gewoon had mogen vliegen. Zo heeft de TAP ons even €1000 armer gemaakt for no good reason.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 01 Jul 2017 18:24

Re: Verkeerde naam op ticket

Wow wat stom Zero! Belachelijk dat het oude ticket volgens de maatschappij 'vernietigd' moest worden. Hebben jullie erna nog contact opgenomen met die maatschappij?

Wat balen Jeanette, ik sluit me aan bij de andere reacties. Als ik jouw vriendin was zou ik ook (een deel van de) kosten op mij nemen.
Fijne vakantie, laat het hierdoor zeker niet verpesten! :)
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3116

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 02 Jul 2017 19:16

Re: Verkeerde naam op ticket

Hebben jullie het er nog over gehad?
Ik zou als ik haar was ook hebben aangeboden om de kosten op me te nemen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Jul 2017 08:42

Re: Verkeerde naam op ticket

Is zij altijd degene die boekt? Want aan de ene kant vind ik ook wel dat zij voor de kosten op moet draaien, het is immers haar fout, aan de andere kant is het ook niet helemaal eerlijk als zij altijd in haar eentje de verantwoordelijkheid hiervoor draagt en dus ook het risico als er een foutje insluipt. Misschien dan toch 50/50.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Jul 2017 10:14

Re: Verkeerde naam op ticket

Ik zou 50/50 doen. Het is haar foutje, maar jij had het ook even moeten controleren voor vertrek natuurlijk. Als ik die vriendin was had ik voorgesteld om het te splitten, ik zou het niet raar vinden als jij dat nu voorstelt.

♥♥
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 08 Jul 2017 09:41

Re: Verkeerde naam op ticket

Ja, vond het zo'n flinke domper. Had gelijk een paar glazen wijn besteld in het vliegtuig haha. Maar vooral omdat we samen vaak ergens heen vliegen en zij dit ook weet. Maar heb voorgesteld 50/50 te doen, vond het niet nodig om hier zelf helemaal voor op te draaien. Gelukkig vond ze dit prima.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3116

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 02 Aug 2017 20:47

Re: Verkeerde naam op ticket

Omdat ik het een beetje overdreven vind om een nieuw topic te openen stel ik hier even mijn vraag.
Ik wil tickets boeken bij Transavia, zet je dan bij achternaam tussenvoegsel + achternaam?
Of achternaam + tussenvoegsel? Ik ben niet zo'n held met dit soort dingen :palm:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Aug 2017 20:55

Re: Verkeerde naam op ticket

Ik zou gewoon tussenvoegsel en dan achternaam doen. Dat is toch ook hoe je het normaal schrijft?
Als er geen apart vakje is voor tussenvoegsel doe ik 't altijd gewoon zo.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Aug 2017 20:55

Re: Verkeerde naam op ticket

En nu dit topic toch omhoog is: Jeanette, hoe is het afgelopen?
Let's discover the world together.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3116

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 02 Aug 2017 20:56

Re: Verkeerde naam op ticket

Marin schreef:Ik zou gewoon tussenvoegsel en dan achternaam doen. Dat is toch ook hoe je het normaal schrijft?
Als er geen apart vakje is voor tussenvoegsel doe ik 't altijd gewoon zo.


Dank je, ik dacht het al maar dan ga ik het gewoon zo doen :)
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 02 Aug 2017 21:15

Re: Verkeerde naam op ticket

Emma schreef:
Marin schreef:Ik zou gewoon tussenvoegsel en dan achternaam doen. Dat is toch ook hoe je het normaal schrijft?
Als er geen apart vakje is voor tussenvoegsel doe ik 't altijd gewoon zo.


Dank je, ik dacht het al maar dan ga ik het gewoon zo doen :)


Ja hier ook. Op het ticket staat het wel altijd aan elkaar maar daar wordt niet moeilijk om gedaan.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Aug 2017 21:17

Re: Verkeerde naam op ticket

Tom schreef:
Emma schreef:
Marin schreef:Ik zou gewoon tussenvoegsel en dan achternaam doen. Dat is toch ook hoe je het normaal schrijft?
Als er geen apart vakje is voor tussenvoegsel doe ik 't altijd gewoon zo.


Dank je, ik dacht het al maar dan ga ik het gewoon zo doen :)


Ja hier ook. Op het ticket staat het wel altijd aan elkaar maar daar wordt niet moeilijk om gedaan.


Klopt! Ook als het andersom zou staan zou dat niet zo erg zijn volgens mij.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers