Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een quooker

<<

Anoniem198

Bericht 28 Jun 2017 12:07

Een quooker

Ik ben benieuwd naar wie er een Quooker heeft en welke dan?

Wil zelf al jaren een Quooker maar vriend had steeds argumenten om er geen te nemen.
Nu we op vakantie zijn en er daar 1 is wil hij er toch wel 1. Maar ja welke?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Jun 2017 12:50

Re: Een quooker

Wij hebben een Quooker en ik zou echt nooit meer zonder willen. Ik vind het zo'n geweldig ding! Toen wij onze nieuwe keuken ontwierpen hoefde ik niet per se luxe items erin, maar ik wilde wel per se een Quooker. Het is zo handig! Niet alleen met thee ofzo, maar ook met koken. Pasta, groenten en rijst zijn zo klaar. Iets wellen is ook zo gedaan. Het is echt zo handig!

Waarom wilde je vriend er geen? Laatst deed die van ons het even niet en ik moest meteen heel onhandig met een pannetje in de weer voor thee haha. Waterkoker hebben we natuurlijk niet meer.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 795

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 28 Jun 2017 13:06

Re: Een quooker

Wij hebben er één en ik vind het een superhandig apparaat. Precies wat Zora al zegt, het is gewoon heel makkelijk. Als ik een nieuwe keuken zou moeten plaatsen, zou ik alleen kiezen voor een twee-in-één, zodat je niet langer twee kranen hebt. Quooker biedt dat nu ook aan.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Jun 2017 13:20

Re: Een quooker

Ik vind het juist wel prettig om 2 losse te hebben. Maar misschien speelt ook mee dat we een eiland hebben. Van de ene kant kun je dan een kopje thee pakken terwijl iemand aan de andere kant bezig is met het gewone water bijvoorbeeld. En ook al zit er supergoeie beveiliging op, ik had de 2 kranen toch liever gescheiden voor het geval dat.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem236

Bericht 28 Jun 2017 13:22

Re: Een quooker

Wij hebben er een maar geen originele van quooker.
Voornaamste reden voor ons; een leeg aanrecht. Ik houd niet van een vol aanrecht. Thee zetten zou ook via de koffiemachine kunnen maar die kokend waterkraan is daarvoor heel handig.

Voor pasta en groente enzo gebruik ik hem nauwelijks. Dit komt ook omdat we de kraan ingedrukt moeten houden en dan met pan eronder is niet handig. Daarnaast hebben we een inductie plaat met turbo functie, daarmee is een pan water ook zo aan de kook.

Ja het is handig, maar ik zou ook prima zonder kunnen dus.

Wij hebben 1 kraan trouwens. En kinderen krijgen dat als ze klein zijn niet voor elkaar die open te draaien. En de eerste 3 sec is hij niet kokend.
<<

Anoniem198

Bericht 28 Jun 2017 13:55

Re: Een quooker

Mijn vriend wilde er geen omdat we binnen nu en 5 jaar wel willen verhuizen en de keuken die in dit huis zit vinden we niet mooi. Vanwege het verhuizen vindt hij het zonde geld om er 1 te laten plaatsen.
Volgens mij kan je de Quooker er makkelijk weer uithalen en meeverhuizen.
De gene die we nu gebruiken is een 2 in 1. Dat zou ik dan ook willen.
Het lijkt mij ook super praktisch. Ik drink veel thee, met een fles maken, uitkoken van de flessen,koken,etc.
Zoveel werkruimte hebben we niet in onze keuken dus alle extra ruimte is meegenomen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Jun 2017 14:08

Re: Een quooker

Ohja ik was het gemak met flesjes nog vergeten!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 28 Jun 2017 22:53

Re: Een quooker

Kost het niet extra veel energie omdat het water constant 100 graden moet zijn?

Zelf hoef ik er geen. De powerstand van de inductie is net zo snel als de waterkoker heb ik laatst een keertje uitgetest. Dat is voor rijst, pasta en aardappelen koken snel genoeg.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 29 Jun 2017 07:50

Re: Een quooker

Hij staat hier ik al jaren op mijn wensenlijstje. Als we de keuken aan gaan pakken hoort een quooker er voor mij ook bij
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Jun 2017 07:54

Re: Een quooker

Volgens mij scheelt het qua energie niet belachelijk veel als je het vergelijkt met een waterkoker.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Jun 2017 07:56

Re: Een quooker

We hebben er nu geen maar mochten we ooit verbouwen of verhuizen willen we 't zeker wel. Mijn moeder heeft er eentje en het is zo handig!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem273

Bericht 29 Jun 2017 09:57

Re: Een quooker

Wij hebben net een nieuwe keuken maar wij hebben geen quooker gekozen. Ik heb een hele toffe Smeg waterkoker die hoog op mijn verlanglijstje stond :) En gewoon even wachten tot het water kookt, voor bijvoorbeeld pasta of aardappels, vind ik niet erg. Ondertussen bereid ik dan de rest van het eten.
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 29 Jun 2017 10:32, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Jun 2017 10:06

Re: Een quooker

Wij hebben bewust geen Quooker gekozen. Voor een paar kopjes thee per week kan het lang niet uit.

Een pan eronder houden voor kokend water voor pasta e.d. zou ik sowieso niet doen. Vind ik echt eng zo`n zware pan meteen vol met kokend water. De turbo functie van onze inductieplaat doet het prima voor kokend water voor eten koken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Jun 2017 10:10

Re: Een quooker

Overigens ben ik ook echt mega content met de nieuwe waterkoker die wij hebben die tot vier verschillende temperaturen verwarmd. Ideaal met flesjes ook!
Let's discover the world together.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 30 Jun 2017 20:45

Re: Een quooker

Wij hebben er 1! Een fusion, superblij mee.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 30 Jun 2017 21:41

Re: Een quooker

Cotton schreef:Wij hebben bewust geen Quooker gekozen. Voor een paar kopjes thee per week kan het lang niet uit.

Een pan eronder houden voor kokend water voor pasta e.d. zou ik sowieso niet doen. Vind ik echt eng zo`n zware pan meteen vol met kokend water. De turbo functie van onze inductieplaat doet het prima voor kokend water voor eten koken.

Dit zijn precies de redenen waarom wij geen Quooker nemen in onze nieuwe keuken. Wij krijgen ook inductie, het water is dan inderdaad zo warm. Ik vind het ook veel te duur voor die paar kopjes thee die ik in een week drink.
2011 2012 2017
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Jul 2017 21:39

Re: Een quooker

Wij hebben een quooker met flexibele slang, vind het wel een ideaal ding, maar het was vooral mijn vriend die 'm wilde. Van mij hoefde het allemaal niet zo nodig. Toch ben ik nu wel behoorlijk om. Ik drink ook beduidend meer thee dan eerst haha en met koken is het ook beduidend sneller zo.

Voor ons was het trouwens zo dat we of een hele nieuwe warmwaterleiding van zolder naar keuken moesten laten aanleggen of een boiler oid moesten nemen die in het keukenkastje kwam. Nou ja toen hebben we dus voor een quooker gekozen en dat werkt echt helemaal prima. Die flexslang vind ik ook wel echt ideaal (het kokende water werkt gelukkig niet als je de flexslang gebruikt).
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Jul 2017 22:05

Re: Een quooker

Wij hebben ook gekeken naar een quooker, omdat we ook een leiding van de zolder naar de keuken zouden moeten leggen (situatie van Pompoen). Op basis van wat Cotton en Fred zeggen hebben we het niet gedaan. Voor die paar nuttige liters per dag staat een quooker namelijk de hele dag het water tot een bepaalde temperatuur te verwarmen en dat kost gewoon veel meer energie (en geld) dan af en toe de waterkoker aan te zetten.

Uiteindelijk hebben wij een doorstroomboiler (veel kleiner) opgehangen. Het afwassen gebeurt toch door de vaatwasser.
08/2018
05/2021

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers