Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kolf aanschaffen, welke?

<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 23 Jan 2017 22:55

Re: Kolf aanschaffen, welke?

Ik heb een Medela Pump gebruikt, erg fijne kolf. Het is een dubbele en vrij krachtige kolf, ik was redelijk snel klaar.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 23 Jan 2017 23:40

Re: Kolf aanschaffen, welke?

Green_Pepper schreef:Ik heb een medela swing enkelzijdig. Ik kolf meestal maar een kant, dus dit is prima. Overigens voed ik ook maar 1 kant per keer, dus mijn lichaam is het zo gewend. Als dit bij jou ook zo is, zou ik geen dubbelzijdige doen.



Juist wel dubbelzijdig, ze gaat 4 dagen werken.
M:21072011
J :08012014
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 24 Jan 2017 07:42

Re: Kolf aanschaffen, welke?

Happydobby schreef:
Green_Pepper schreef:Ik heb een medela swing enkelzijdig. Ik kolf meestal maar een kant, dus dit is prima. Overigens voed ik ook maar 1 kant per keer, dus mijn lichaam is het zo gewend. Als dit bij jou ook zo is, zou ik geen dubbelzijdige doen.



Juist wel dubbelzijdig, ze gaat 4 dagen werken.


Ik werk ook 4 dagen. Zoals ik al zei kolf ik maar een kant per keer, omdat ik dit met voeden ook gewend ben. Heb er geen zin in dat mijn productie toe neemt door het kolven.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 24 Jan 2017 13:00

Re: Kolf aanschaffen, welke?

Suus schreef:Ik had een ameda lactaline gekocht, nadat ik positieve verhalen hier op het forum had gelezen. Maar ik vond het echt geen fijne kolf. Ik was altijd minstens een half uur aan het kolven en de helft van de keren zoog hij niet goed vacuüm en was ik eerst weer een tijd bezig met de kolf opnieuw in elkaar zetten. Ook vond ik de zuigkracht te zwak (zijn er zelfs nog mee naar de winkel geweest, daar getest, maar was normaal).
Ik heb tijdens mijn tweede zwangerschap een medela freestyle aangeschaft en ik ben fan! Ik ben elke keer in 10 minuten klaar!


Precies mijn ervaring! Daarnaast ging het echt snel stuk! Ik vond de motor heel zwak.

Ik werk ook 4 dagen (4x9) en vond dubbelzijdig ideaal. Ik ging 3x p.d. En was binnen een kwartier weer op mijn plek.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 24 Jan 2017 15:12

Re: Kolf aanschaffen, welke?

Ik heb ook de medela freestyle en ben ook erg tevreden! Krachtige kolf, makkelijk te bedienen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 24 Jan 2017 18:07

Re: Kolf aanschaffen, welke?

Kees schreef:Is een handmatige erg vervelend of lang werk? Ik vind zo'n apparaat toch een partijtje duur :shock:

Vond ik wel meevallen. Heb 2x een tijdje handmatig gekolfd.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 28 Jan 2017 13:21

Re: Kolf aanschaffen, welke?

Bedankt voor al jullie adviezen! Ik bleef aan het twijfelen, ook omdat ik op dit moment weer wat problemen heb met de borstvoeding en de oplossing kwam me aanwaaien: ik kan een medela freestyle lenen van een vriendin. Ik vind het ook wel spannend hoe het kolven op het werk straks gaat en mocht het onverhoopt niet lukken, vind ik het wel prettig om (nog) geen kolf zelf te kopen.
december 2016
juli 2019
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 28 Jan 2017 13:22

Re: Kolf aanschaffen, welke?

Teun schreef:Ik heb ook de medela freestyle en ben ook erg tevreden! Krachtige kolf, makkelijk te bedienen.


Mag ik jou dan vragen hoe je dat deed? Want als je dubbel afkolft, heb je geen handen vrij om het apparaatje te bedienen. Of had jij zo'n mega charmante BH erbij?
december 2016
juli 2019
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 28 Jan 2017 14:14

Re: Kolf aanschaffen, welke?

Niekske schreef:
Teun schreef:Ik heb ook de medela freestyle en ben ook erg tevreden! Krachtige kolf, makkelijk te bedienen.


Mag ik jou dan vragen hoe je dat deed? Want als je dubbel afkolft, heb je geen handen vrij om het apparaatje te bedienen. Of had jij zo'n mega charmante BH erbij?

Ik klemde met mijn linkerarm de linker schelp tegen mijn borst en met linkerhand hield ik de rechter vast, zodat ik mijn rechterhand vrij had hom hem aan te zetten volgens mij. Of ik zette er een schild op en deed de kolf aan en plaatste dan de ander. Je wordt er steeds handiger in dst dubbelzijdig kolven.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 28 Jan 2017 14:25

Re: Kolf aanschaffen, welke?

Niekske schreef:
Teun schreef:Ik heb ook de medela freestyle en ben ook erg tevreden! Krachtige kolf, makkelijk te bedienen.


Mag ik jou dan vragen hoe je dat deed? Want als je dubbel afkolft, heb je geen handen vrij om het apparaatje te bedienen. Of had jij zo'n mega charmante BH erbij?


Ik heb alleen enkelzijdig gekolfd, om de beurt. Ik was zo'n 8 a 10 minuten per kant bezig geloof ik.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem336

Bericht 28 Jun 2017 20:26

Re: Kolf aanschaffen, welke?

Heeft iemand inmiddels ervaring met zo'n Horigen kolf?

Ik wil graag een enkele elektrische kolf aanschaffen. Ik zie dat de Medela Swing geschikt is voor ca 9x per week kolven.
Ik ga straks weer 3 dagen werken, en wil thuis ook zo nu en dan nog wat (na)kolven. Dus dat lijkt me wel weinig. Een dubbele vind ik vrij prijzig, en gezien ik door wil werken (op laptop) tijdens het kolven, lijkt een dubbele mij niet zo handig (geen handen vrij).
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 28 Jun 2017 20:33

Re: Kolf aanschaffen, welke?

Wat bedoel je met dat de medela swing geschikt is om 9x per week mee te kolven?
Zoals in dit topic te lezen is, werk ik 4 dagen per week en gebruikte ik de medela swing. Ik kolfde op werkdagen 3-4x en op overige dagen 1x. Dat ging prima!

Het merk wat je noemt ken ik niet.
<<

Anoniem336

Bericht 28 Jun 2017 20:45

Re: Kolf aanschaffen, welke?

Als ik kijk bij de productomschrijvingen kijk op diverse sites, lees ik "Voor een optimale levensduur van de kolf adviseert Medela ca. 9 kolfsessies per week."

Dus nee, het is niet zo dat de kolf er bij de tiende keer mee op houdt :) Maar wanneer Medela dit zelf aangeeft, heb ik mijn twijfels bij de kwaliteit bij meer kolfsessies.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 28 Jun 2017 20:46

Re: Kolf aanschaffen, welke?

Tsjah, misschien is de levensduur dan iets minder lang, dat zou kunnen. Overigens vond mijn lactatiekundige de swing een prima keuze bij mijn situatie/gebruik.
Vergeet niet dat Medela ook een commercieel belang heeft en dus liever duurdere spullen wil verkopen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Jun 2017 20:48

Re: Kolf aanschaffen, welke?

Saga heeft de Horigen. Heb haar even op dit topic geattendeerd.

Ik heb zelf de Medela Freestyle geleend van m'n schoonzus. Met zelf onderdelen gekocht uit hygiënisch oogpunt. Prima ding hoewel ik soms twijfel of ie nog optimaal werkt.
Ik heb overigens wekenlang gewoon dubbelzijdig gekolfd met zo'n kolf bh (a.k.a. het meest seksloze kledingstuk dat je ooit in je leven zult dragen) maar ineens werkt het niet meer. Vloeken tieren op de kolf omdat ik minutenlang moet wachten tot de melk gaat stromen. Nu kolf ik enkelzijdig en houd ik de schelp vast en werkt 't wel en ben nog sneller klaar ook. Alleen ontbijt eten is lastiger. Ik kolf altijd tijdens ontbijt namelijk.
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 28 Jun 2017 23:42

Re: Kolf aanschaffen, welke?

Ik heb inderdaad de Horigen Chicture en ben er heel erg blij mee. Het is een krachtige kolf en door de siliconen borstschilden ook erg prettig in gebruik. Je kunt hem per borst instellen ook. Normaal gesproken hoeft dat voor mij niet, maar vorige week had ik een melkblaartje op m'n tepel en toen was dat érg prettig!
Ik hoef telkens maar 10 minuten te kolven, ideaal. Vooral nu ik weer aan het werk ben!
Als ik weer een kolf moest kopen zou ik absoluut weer voor deze gaan.
10.04.17
<<

Anoniem336

Bericht 24 Jul 2017 17:17

Re: Kolf aanschaffen, welke?

Bedankt nog voor jullie reacties. Ben weer eens ingelogd, dus even antwoorden :)
Ik wilde graag de Horigen aanschaffen, maar zag dat je maar 1 maat hebt..24cm. En bij Medela was mij dat te klein.
Erg jammer.

Ben nu voor de Ardo Calypso gegaan. Maat 26. Vind prima kolf so far. Maar had liever de flexibele schelp gewild denk ik.
<<

Anoniem272

Bericht 25 Jul 2017 00:10

Re: Kolf aanschaffen, welke?

Bij sommige winkels kun je borstkolven testen. Ik ben bij Baby & Borst in Almere geweest. Heb alle merken geprobeerd en kwam uit bij de Lansinoh dubbele elektrische kolf. Geweldig ding. Fijne zachte, rubberen randen aan de borstschelpen. En niet zo'n 'scherp' gevoel aan je tepels tijdens het kolven. Ik vond 'm bijna net zo fijn als de Medela Freestyle, maar hij is half zo duur.

Het kan per vrouw verschillen wat je als prettig ervaart.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 25 Jul 2017 18:49

Re: Kolf aanschaffen, welke?

Bij de eerste had ik de medela swing. Ik kolfde iedere voeding af. Gewoon borstvoeding geven lukte niet. Enkele kolf dus het duurde even. Na 4mnd was de kolf wel zo goed als op maar intensief gebruikt.

Bij de tweede lukte het ook niet. Toen de medela freestyle gekocht. Ging een stuk sneller. Ook 4mnd gebruikt.

Hopelijk lukt het voeden straks wel en anders weer met de freestyle aan de gang.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 03 Jun 2018 12:28

Re: Kolf aanschaffen, welke?

even een kick

Ik ben me even aan het oriënteren en heb keuze tussen de Ardo en Horigen. Als ik het hier zo lees dan zouden de meeste mensen voor de horigen gaan. Zijn er mensen die ervaring hebben met beide?
Afbeelding
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 03 Jun 2018 14:03

Re: Kolf aanschaffen, welke?

Ik alleen met de Horigen Elska en met een Medela Freestyle. Horigen ben ik opzich erg tevreden over, ik kolf echt snel en veel met deze kolf, ik kolf nu meestal met max 10 minuten mijn borst leeg en heb dan een volle fles van 240 ML. Over 3 weken moet ik weer werken en ga dan dubbelzijdig kolven.

Jij werkt niet toch? Ik zou dan voor een enkele kolf gaan.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 03 Jun 2018 14:11

Re: Kolf aanschaffen, welke?

Ik heb de medela swing aangeschaft en ben er erg tevreden over. Erg makkelijk in gebruik!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 03 Jun 2018 15:02

Re: Kolf aanschaffen, welke?

Ik heb ervaring met de ameda lactaline en de horigen en van die twee vond ik de horigen echt veel fijner.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 03 Jun 2018 15:45

Re: Kolf aanschaffen, welke?

Hier ook de medela freestyle, beviel mij heel goed!
Maar heb ook geen andere geprobeerd dus geen vergelijk

Kees (geloof ik), een collega van mij heeft alles met enkelzijdige handkolf gedaan dus t kán wel. Lijkt mij alleen niks. Elektrisch is snel en je hebt je handen vrij, dus ik kon ondertussen gewoon lekker lezen, op m’n telefoon of soms zelfs ah werk haha.

Ik vond dat ding alleen veel herrie maken, voelde best ongemakkelijk als dan vlak voor de deuren mensen zaten te werken/overleggen. Maar dat hebben alle elektrische kolven volgens mij.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 03 Jun 2018 21:13

Re: Kolf aanschaffen, welke?

Puck schreef:Ik alleen met de Horigen Elska en met een Medela Freestyle. Horigen ben ik opzich erg tevreden over, ik kolf echt snel en veel met deze kolf, ik kolf nu meestal met max 10 minuten mijn borst leeg en heb dan een volle fles van 240 ML. Over 3 weken moet ik weer werken en ga dan dubbelzijdig kolven.

Jij werkt niet toch? Ik zou dan voor een enkele kolf gaan.

Ik heb inderdaad geen kolf nodig om onder werktijd te kunnen kolven. Voor mijzelf zou een handkolf zelfs al genoeg zijn denk ik.

Ben alleen wat verder aan het kijken ivm donormelk. Nog niet bekend of dat nodig is maar de voorbereidingen moeten nu al worden geregeld. Via de lactatiekundige zijn deze 2 kolven beschikbaar dus vandaar.
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder