Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic 2017

<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 28 Jun 2017 08:43

Re: Afvaltopic 2017

Dat vroeg ik me laatst nog af, Cotton. Hoe het nu gaat met je gewicht en of je het stabiel kunt houden? Maar het gaat goed dus, super zeg!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jun 2017 08:48

Re: Afvaltopic 2017

Nee begin niet weer aan die dure shakes. Heb wel eens een shake van Body & Fitshop als snel ontbijt (veel goedkoper en kwamen als beste uit de consumentenbond test), maar voor de rest gewoon weer terug naar 'normaal' . Koekjes en ijs de deur uit en gewoon weer normaal doen.

@Thunder. Ja ik was bijna een half jaar stabiel op 58 kilo en daarna ging het even mis. :laughcry:
Maar dat komt ook wel weer goed.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 28 Jun 2017 09:42

Re: Afvaltopic 2017

Lady schreef:Maar 170 calorieën is nog steeds best wel veel. Staat gelijk aan een cornetto of twee boterhammen.

Frozen yoghurt is ook een optie en heel makkelijk zelf te maken. Wat vers fruit erdoor wat het nog lekkerder en gezonder maakt.

Echt? Hoe doe je dat dan, frozen yoghurt maken? Goed alternatief voor roomijs idd en superlekker!
<<

Anoniem202

Bericht 28 Jun 2017 11:30

Re: Afvaltopic 2017

(Griekse) yoghurt mixen met honing of een andere zoetstof en eventueel wat bevroren fruit, dat een paar uur in de vriezer en je bent klaar.
Wat ook lekker is is een bevroren banaan met een klein scheutje melk en kaneel in de keukenmachine doen. Dan heb je 'n soort kaneelijs.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 29 Jun 2017 11:29

Re: Afvaltopic 2017

Afgelopen 2 weken is mij twee keer gevraagd of ik in verwachting ben :thumbdown:
Ik merk zelf ook dat ik minder lekker in mijn vel zit en ga weer aan de slag.

Nu zijn maandag mijn verstandskiezen verwijderd door de kaakchirurg en ik was benieuwd wanneer ik dan weer aan de slag kan met iets als de work-out van Jillian Michaels?

Wat zijn verder nog tips?

Gemiddelde dag:
Havermout met appel en noten
Tussendoor stuk of drie koekjes(of 1 ontbijtkoek soms), stuk fruit en koffie met twee suiker en melk
Lunch: twee boterhammen en meestal een kom zelfgemaakte soep, dan nog zeker twee belegde crackers of rijstwafels
Tussendoor: weer diezelfde koffie, vaak weer zo veel koekjes en snoeptomaatjes en snackkomkommers.
Avondeten: twee keer opscheppen en toetje Griekse yoghurt of vla (met hagelslag erin)
Na het avondeten: zeker twee/drie koekjes en een kop thee
Tussendoor drink ik nog glazen water. En waarschijnlijk vergeet ik nog wel dingen.

Ik zie zelf al wel een grote boosdoener.... ik eet zo best wat koekjes op een dag.... ik heb eigenlijk de hele dag wel honger of trek in iets.
Omdat mijn vriend ook wat kilo's kwijt wil, haal ik tegenwoordig echt alleen nog maar voor het weekend chips oid in huis. Dat weekend begon namelijk steeds vaker al op donderdag ofzo.
Ik ben trouwens 165cm en nu 60 kilo. Tijdens de borstvoedingsperiode woog ik rond de 56 en daar voelde ik mij beter bij.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 29 Jun 2017 12:30

Re: Afvaltopic 2017

Soleil, als ik het zo lees krijg jij flink wat (ongezonde) calorieën op een dag binnen. Als de die koekjesmomenten nou terug zou schroeven van drie naar een moment per dag, scheelt dat al heel veel. Een tweede keer in ieder geval minder opscheppen tijdens je avondeten ook. Griekse yoghurt kun je vervangen door magere yoghurt en de hagelslag voor wat frambozen of zwarte bessen erdoor. En twee suikerklontjes per kop koffie tikt ook behoorlijk aan!

Toch lijk jij me, met jouw lengte en gewicht, niet aan de stevige kant en blijkbaar heb je vrij veel calorieën nodig. Ik denk dat als je iets met mijn tips doet, of in ieder geval iets in die trant, dat je dan vrij makkelijk af zult vallen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 29 Jun 2017 13:07

Re: Afvaltopic 2017

Lady: bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ben ook niet heel stevig maar alles zit een beetje te los, zeg maar. Ook puilt mijn buik naar voren toe uit, daardoor lijkt die snel heel groot (en zwanger). Dat heb ik altijd wel gehad, maar na twee zwangerschappen is dat nog wat verergerd.
Ik neem je tips zeker mee!
<<

Anoniem304

Bericht 29 Jun 2017 13:11

Re: Afvaltopic 2017

Soleil schreef:
Ik zie zelf al wel een grote boosdoener.... ik eet zo best wat koekjes op een dag.... ik heb eigenlijk de hele dag wel honger of trek in iets.
Omdat mijn vriend ook wat kilo's kwijt wil, haal ik tegenwoordig echt alleen nog maar voor het weekend chips oid in huis. Dat weekend begon namelijk steeds vaker al op donderdag ofzo.
Ik ben trouwens 165cm en nu 60 kilo. Tijdens de borstvoedingsperiode woog ik rond de 56 en daar voelde ik mij beter bij.

Probeer op zo`n moment eens een groot glas water en bedenk na een kwartier of je wel echt zoveel trek in iets had of dat je gewoon dorst had. :thumbup:
Ik kan ook wel de hele dag door eten. Heb de hele dag wel zin in eten, vooral lekkere dingen en koekjes. Maar doorgaans is het gewoon dorst, of zit de lekkere trek tussen je oren.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 29 Jun 2017 13:24

Re: Afvaltopic 2017

Hier ook weer back in business! Ik blijf trouw sporten dat zit echt wel in mijn routine sinds twee jaar maar dat eten he. Ik eet gewoon teveel, daarom ook weer wat aangekomen sinds januari. Ik heb het steeds weer proberen op te pakken maar krijg het gewoon niet goed te pakken. Ik heb wat stress gehad de afgelopen maanden en dan ga ik maar eten... ik doe het steeds ook heel de dag goed en dan in de avond krijg ik trek of ga ik emoties weglopen eten (daar ben ik inmiddels achter :)). Sinds deze week weer goed begonnen, eigenlijk doe ik al heel veel goed, dus ik probeer het maar positief te bekijken. Maar ik moet gewoon niet meer eten na het avondeten, of gewoon nog een gezonde snack als ik trek heb. Ik liep laatst in bikini en ik dacht, hey dat moet gewoon beter! Dus dat beeld houd ik mezelf nu steeds voor.

Zal straks nog uitgebreider reageren op jullie verhalen :).
<<

Anoniem202

Bericht 29 Jun 2017 13:29

Re: Afvaltopic 2017

Lady en Cotton geven goede tips, maar ik vraag me na.s.v jouw eetlijstje af hoe groot de porties zijn.
Hoeveel harvermout eet je, en hoeveel gram noten stop je erin? Een handje noten is voor iedereen anders, en qua calorieën zit er heel veel verschil in.
Wat Lady al zegt, minder (om te beginnen) met de momenten waarop je koekjes eet, en wen jezelf aan om na het avondeten iets gezonders te eten dan vla met hagelslag.
Ik zou dan idd kiezen voor magere (Griekse) yoghurt met wat kaneel of (een klein beetje) honing erdoor.

En ik heb ook de hele dag door trek, kan altijd wel eten, maar kies er nu voor omdat niet de hele tijd te doen. Scheelt 'n hoop ;)
<<

Anoniem304

Bericht 29 Jun 2017 13:39

Re: Afvaltopic 2017

Misschien een rare vraag Soleil, maar ben je de hele dag thuis? Ik herken het 'trek hebben' wel van als ik een dagje vrij of thuis ben. Maar als ik goed ontbijt en ik ben op m'n werk, dan vliegt de ochtend tot de lunch zo om.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 29 Jun 2017 14:43

Re: Afvaltopic 2017

Bedankt voor jullie reacties weer!
Phoebe: klopt ook, het is een keuze, stukje bewustwording. Die tip van een glas water drinken of even wachten en dan bedenken of het wel echt honger is ga ik ook gebruiken.
Ik heb even gekeken, ik gebruik 40 gram havermout met 250ml 50% melk en 50% water, daar gaat een handje noten van ongeveer 35 gram in.

Cotton: bedankt voor je tips en herkenning. Ik ben idd de hele dag thuis (met de kinderen) en dat speelt heel erg mee.

Net al een sinaasappel gegeten ipv 1 (2,3) koekjes, en een groot glas water.
En dalijk op de fiets even een brief op de bus doen, toch vijf kilometer!
<<

Anoniem304

Bericht 29 Jun 2017 14:45

Re: Afvaltopic 2017

Ja daar was ik al bang voor haha. De slimste oplossing is dan natuurlijk; geen koekjes kopen :D
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 29 Jun 2017 14:47

Re: Afvaltopic 2017

Ja precies! en discipline opbrengen!
<<

Anoniem304

Bericht 29 Jun 2017 14:49

Re: Afvaltopic 2017

Ja het leven is echt moeilijk als je allemaal koekjes in de kast hebt liggen. Mijn vriend wil ook een klein beetje afvallen. Hij heeft 2 jaar terug pfeiffer gehad en is toen enorm afgevallen. Inmiddels zitten die kilo's er wel weer bij, plus wat extra. Hij is niet dik ofzo, maar wil voor zichzelf wel wat kwijt. Dus wij hebben ook geen koekjes meer in huis.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 29 Jun 2017 15:11

Re: Afvaltopic 2017

Dat helpt mij ook, dat mijn vriend ook liever niks in huis heeft, want als wij drie zakken chips hebben liggen, zijn ze drie dagen later op. Dus nu koop ik voor de zaterdag 1 zak en verder niks.

hoe erg is het honger gevoel eigenlijk? Gaat mijn lijf dan niet ineens in die stand waarbij het denkt dat het niks mee krijgt?
<<

Anoniem202

Bericht 29 Jun 2017 17:12

Re: Afvaltopic 2017

Soleil schreef:Bedankt voor jullie reacties weer!
Phoebe: klopt ook, het is een keuze, stukje bewustwording. Die tip van een glas water drinken of even wachten en dan bedenken of het wel echt honger is ga ik ook gebruiken.
Ik heb even gekeken, ik gebruik 40 gram havermout met 250ml 50% melk en 50% water, daar gaat een handje noten van ongeveer 35 gram in.

Cotton: bedankt voor je tips en herkenning. Ik ben idd de hele dag thuis (met de kinderen) en dat speelt heel erg mee.

Net al een sinaasappel gegeten ipv 1 (2,3) koekjes, en een groot glas water.
En dalijk op de fiets even een brief op de bus doen, toch vijf kilometer!


Je eet al een heel flink ontbijt qua calorieën, als ik het zo zie. 35 gram noten is ongeveer 200 calorieën.
Als ik jou was zou ik een paar dagen je porties afwegen, ik denk dat je onbewust meer binnenkrijgt dan je denkt.
Ik heb, toen ik begon met afvallen, calorieën bijgehouden in Myfitnesspal. Werd er tureluurs was, maar daardoor weet ik nu wel wat 'normale' (voor mij normaal, vandaar tussen haakjes) porties zijn. Het heeft me een hoop inzicht gegeven.
Wat ik deed was dit aanhouden:
O: 300 calorieën (ongeveer 30/ 35 gr havermout met een eetlepel chia-en lijnzaad en wat kokos en kaneel bv)
T: 100 cal
L: 400 cal
T: 100 cal
D: 500 cal
T: 100 cal.

Zo kreeg ik ongeveer 1500 cal binnen, wat voor mijn lengte voldoende was om af te vallen. Jij bent een stuk kleiner dan ik en hebt dus ook minder nodig.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 29 Jun 2017 17:27

Re: Afvaltopic 2017

Ik ben ook klein, maar ik viel ook af met 1500 kcal per dag. Ook nog als ik erboven ga zitten, ik blijf nu op gewicht door maximaal 1900 kcal per dag te eten. Ik beweeg wel redelijk veel, dat scheelt natuurlijk ook.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 29 Jun 2017 19:41

Re: Afvaltopic 2017

Echt super dat jullie zo meedenken!
Ik heb die fitnesspall app op mijn ipad gezet en ingevuld. Zo, dat viel tegen! :laughcry:
Ik zit al aan 180 calorieën door mijn kopjes koffie! Echt een eyeopener.
Die app zegt dat ik 1200 cal. per dag mag, vandaag zit ik al over de 1500. En juist door dingen waar ik het niet van had verwacht.
Ik ga eens kijken of het morgen wel lukt en weet nu waar ik op kan gaan letten.

Weet iemand of je bij activiteiten ook zo'n Jillian Michaels work-out kan invullen?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 29 Jun 2017 20:51

Re: Afvaltopic 2017

Dat valt onder HIIT, of gewoon onder fitnessoefeningen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 30 Jun 2017 08:58

Re: Afvaltopic 2017

Zo, inmiddels 1,4 kilo kwijt. Dit gaat op rolletjes!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 30 Jun 2017 09:24

Re: Afvaltopic 2017

Wil je nog meer afvallen, Cotton? Je was toch al mooi op gewicht?

Ik houd me hier nogal afzijdig en dat is nooit een goed teken. Ik kan ook wel even uit de tabel, want daar klopt al niks meer van. Kan iemand dit voor me fiksen? Ik probeerde het zelf, maar kwam steeds niet goed uit. Moet me weer even in html verdiepen geloof ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 30 Jun 2017 09:29

Re: Afvaltopic 2017

Zie m`n reactie op de vorige pagina ;)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 30 Jun 2017 09:40

Re: Afvaltopic 2017

Oh even overheen gelezen!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 30 Jun 2017 09:43

Re: Afvaltopic 2017

Zolang ik dus nog niet weer zwanger ben kan ik nog mooi even een paar kilootjes afvallen. :D
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers