Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Activiteiten/cursussen met baby

<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2501

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 25 Jun 2017 13:26

Activiteiten/cursussen met baby

Nu ik verlof heb, weer wat energie en voor mijn gevoel alle tijd van de wereld ben ik een beetje om me heen aan het kijken voor leuke dingen. Ik vind het leuk wat met J te tutten en vraag me af of er leuke cursussen zijn met baby's. Zelf kom ik niet veel verder dan babyzwemmen en babymassage. Weten jullie nog leuke dingen die georganiseerd worden voor kersverse moeders?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 25 Jun 2017 13:54

Re: Activiteiten/cursussen met baby

Ik heb babymassage gedaan en ik vond het echt heel leuk. Ik zocht ook iets leuks om met M doen en dit was een kleinschalige cursus en de vrouw die dat gaf was ook echt een fijn mens, veel kennis en tips over allerlei babyzaken!
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jun 2017 13:59

Re: Activiteiten/cursussen met baby

Ik wil graag gaan babyzwemmen.
En ik heb dinsdag een workshop op 't CB maar geloof dat dat zonder baby is. Denk dat ik dat moet afzeggen want heb geen oppas als ie dus niet mee mag ;-)

Echt met die allerkleinsten valt volgens mij niet zo heel veel te doen. Je hebt hier in de stad wel een soort muziekles maar dat is meer met oudere kindjes.

Ik weet niet of je een zwangerschapscursus hebt gedaan maar je kunt eens met die meiden afspreken misschien.
Let's discover the world together.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2501

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 25 Jun 2017 14:13

Re: Activiteiten/cursussen met baby

Babymassage lijkt me ook leuk, in de buurt wordt het gegeven, dus ik heb al gemaild of er binnenkort weer een groepscursus start. De vorige ronde is net voor haar geboorte begonnen, dus denk dat ik daarvoor nog even geduld moet hebben.

Zwemmen wil ik ook wel doen, maar pas als haar eerste vaccinaties erin zitten. Het zwembad hier (zonder chloor, grote pré) laat ook pas baby's vanaf 3 maanden toe. Ook nog even geduld hebben dus. :smile:

Zwangerschapscursus heb ik maar een beetje half gedaan, dus ook eigenlijk geen contacten aan overgehouden. Ben al wel naar het mamacafé geweest en dat was voor herhaling vatbaar. Helaas duurt dat weer 2 maanden.

Ga wel even kijken of het CB nog wat leuks heeft, niet aan gedacht!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 25 Jun 2017 14:21

Re: Activiteiten/cursussen met baby

Zwemmen lijkt me heel leuk. Babymassage schijnt idd ook erg leuk te zijn en fijn voor je kindje. Ik heb dit wel een beetje gemist. Vond het ook zo lastig plannen want alles viel samen met haar slaapje. :smile:
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 25 Jun 2017 17:17

Re: Activiteiten/cursussen met baby

Er zijn vaak wel mama café's. Deze bieden ook verschillende workshops. Ik vond bij mij in de buurt een mama & baby yoga, maar dat is wel vanaf 3 maanden.
L2014 & H2017
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 25 Jun 2017 17:33

Re: Activiteiten/cursussen met baby

Babyzwemmen is heel leuk. Wij doet dat al vanaf de 3 maanden.

De reden dat het niet eerder mag heeft te maken met het warmhouden. Een baby kan dat niet zo goed en meestal vanaf de drie maanden gaat dat wat beter.
Daarom zeggen ze vaak dat het pas na de vaccinaties mag, omdat die rond de drie maanden zijn. Maar daar heeft het dus niets mee te maken.
Dat is mij verteld door het cb en het zwembad.
Laatst gewijzigd door Raven op 25 Jun 2017 19:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 25 Jun 2017 18:12

Re: Activiteiten/cursussen met baby

Ik heb met de oudste babyzwemmen, muziek op schoot, baby/todler sensor gedaan en babymassage.

Met de middelste babyzwemmen en nu peutergym

Met de jongste wel eens wezen babyzwemmen maar verder nog niets. Eens op zoek gaan naar wat leuks.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 25 Jun 2017 18:49

Re: Activiteiten/cursussen met baby

Ik heb centering pregnancy gedaan in mijn zwangerschap en daar een leuk clubje aan over gehouden. In het verlof kwamen we wekelijks bijeen. Nu maandelijks.
Heb ook babymassage gedaan maar ik vond dat na 1 keer wel genoeg.
Mama cafe ook een keer geweest maar vond het lastig dat ik daar nog niemand kende en het ook iedere week weer andere mensen bleken te zijn. Wel goede tips gehad voor het dragen.
Babyzwemmen doe ik meestal om de week. Super leuk!
Ga ook wekelijks wel met A ergens lunchen. Super gezellig vind ik dat!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem198

Bericht 25 Jun 2017 20:18

Re: Activiteiten/cursussen met baby

September ben je naar het mamacafe geweest in A. in het M.park?
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 14:34

Bericht 25 Jun 2017 20:32

Re: Activiteiten/cursussen met baby

Voor ni denk ik dat babymassage en bezoek van een mama café leuk zijn. Voor iets ouder zou ik Muziek op schoot leuk vinden.

Babyzwemmen zou ik persoonlijk niet doen vanwege mogelijke oorproblemen (en chloor voor zo'n klein kindje lijkt mij ook niet optimaal).
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 26 Jun 2017 09:16

Re: Activiteiten/cursussen met baby

Ik heb met de oudste toen een cursus babymassage gedaan. En met de jongste een privéles aan huis omdat er toen geen cursussen waren. Met de oudste ook af en toe gaan babyzwemmen. Met de jongste doe ik ouder en kind dansen, maar daar moeten ze een stukje ouder voor zijn.

Mamacafé is ook leuk, jammer dat het bij jou in de omgeving zo weinig is. Ik ben niet heel vaak geweest, maar het is hier dacht ik minimaal 2x per maand.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11345

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 26 Jun 2017 10:23

Re: Activiteiten/cursussen met baby

Baby gebarentaal?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2501

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 26 Jun 2017 13:41

Re: Activiteiten/cursussen met baby

Het klopt inderdaad wel dat baby nog niet zoveel doet. Maar moeders wil ook wel weer eens wat, na een zwangerschap weinig mobiel, altijd moe en veel thuiszitten. :smile: Nu de oude energie weer terug is heb ik gewoon zin om van alles te ondernemen.

Baby Sensor klinkt ook best leuk, maar dat lijkt niet in de buurt te vinden te zijn, eigenlijk kan ik alleen Amsterdam of Rotterdam vinden.

Het mamacafé hier in het dorp is maar 1x per maand (en skipt komende maand een keer). Heb al gekeken of er eentje in de stad is waar ik naast woon, maar dat is een borstvoedingscafé. Ik geef de fles, dus jammerdebammer.

Gebarentaal ga ik eens naar zoeken.

Morgen ook eerste bezoek consulatiebureau. De website staat niet heel veel, maar wie weet, hangen daar nog wat dingen op.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 26 Jun 2017 13:42

Re: Activiteiten/cursussen met baby

Victoria schreef:September ben je naar het mamacafe geweest in A. in het M.park?


Nee want die is op vrijdag. Mijn werkdag en het was ook dat we dan met de meiden van de centering pregnancy samen kwamen. Ik ben naar de yoghurt barn geweest in de stad op dinsdag.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Jun 2017 14:13

Re: Activiteiten/cursussen met baby

Wat doe je eigenlijk tijdens een mamacafé. Ik volg ze op Facebook en worden hier ook georganiseerd eens per maand/twee maanden maar ik ben bang dat ik daar dan zit en denk tja en nu? Ik weet dat er lactatiekundigen langskomen en de doekenbieb, maar beide heb ik niet echt meer nodig.
Let's discover the world together.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 26 Jun 2017 15:29

Re: Activiteiten/cursussen met baby

Hier in onze plaats heb je ook babysensory. Zelf niet gedaan.
M:21072011
J :08012014
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 26 Jun 2017 18:22

Re: Activiteiten/cursussen met baby

Marin,
Het is vooral praten over je baby. Heel gek, zet een paar moeders met pasgeborenden bij elkaar en het blijft lullen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2501

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 26 Jun 2017 18:36

Re: Activiteiten/cursussen met baby

Wat September zegt inderdaad. Ik vond het echt verrassend gezellig.

Babymassage gaat pas weer van start in september bij ons in het dorp, dus ik overweeg nu om het in een andere plaats te doen. Kwam op zoek daarnaar ook nog een cursus babytaal tegen. Die lijkt voor ons weinig toe te voegen omdat we redelijk doorhebben wat ze bedoelt met welk geluidje, maar misschien wel leuk voor een ander.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers