Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ver weg, zonder kind

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 25 Jun 2017 09:07

Ver weg, zonder kind

Help, sinds mijn dochter is geboren ga ik niet meer zover weg en doe ik voornamelijk veilige dingen. Een beetje saai, maar bevalt prima. Nu krijg ik een mooie kans om met een vriendin voor een prikkie naar Azië te gaan, voor een week. Súper natuurlijk! Het is allemaal prima geregeld, maar ik vind het toch maar naar om zóver weg te gaan van mijn kind.

Iemand van jullie dat weleens gedaan? Ik voel me nu al schuldig en ik weer nog niet eens zeker of ik ga.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jun 2017 09:15

Re: Ver weg, zonder kind

Ik zou het dénk ik wel kunnen. Vrienden van ons hebben dat gedaan (wel samen) en dat beviel heel goed.
Gaaf hoor maar ik snap je twijfels ook heel goed.. Zou ze dan bij je man blijven? Een week is nog wel redelijk te overzien gelukkig
Let's discover the world together.
<<

Anoniem331

Bericht 25 Jun 2017 09:25

Re: Ver weg, zonder kind

Ik heb het 2 jaar terug gedaan. Al waren mijn kinderen wel iets ouder.
Vind het rete spannend maar is me zo goed bevallen. Als je voor die week alle opvang/oppas goed geregeld hebt zou ik het gewoon doen. Als het goed bevalt kan het nog een keer weer, zo niet dan weet je het ook :)
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 25 Jun 2017 09:34

Re: Ver weg, zonder kind

Lastig.
Ik denk dat ik het wel zou doen als ik de kans zou krijgen.
Maar mijn schoonouders wonen ook dichten de buurt dus er is altijd hulp dichtbij.

Ik zou het ook moeilijk vinden. Om mijn kleine man te moeten missen. Maar zo'n reis is natuurlijk ook heel mooi om nog een keer gedaan te hebben.

Wat vind je vriend ervan?
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 25 Jun 2017 09:53

Re: Ver weg, zonder kind

Ik snap je gevoel heel goed. Aan de ene kant een buitenkansje, aan de andere kant zo ver weg.. Ik zou er uiteindelijk wel voor gaan denk ik, het is zo goed om er af en toe eens helemaal uit te gaan. Schuldig moet je je in ieder geval niet voelen, jullie meisje is in goede handen en ze zal er niks aan over houden. Het enige waar ik moeite mee zou hebben is dat je niet gelijk thuis bent wanneer er iets gebeurt. Maar aan de andere kant: hoe groot is die kans en wanneer je naar midden-Frankrijk rijdt (bij wijze van) ben je ook niet gelijk thuis als het nodig is.

Kortom: doen!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem197

Bericht 25 Jun 2017 11:48

Re: Ver weg, zonder kind

Ik zou het niet doen, ik heb bij 1 avond al heimwee naar mijn kinderen (terwijl ik nooit heimwee heb)
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 25 Jun 2017 12:18

Re: Ver weg, zonder kind

Ik ben eind december/begin januari 12 dagen naar Canada geweest omdat mijn broertje daar woont en ging trouwen. Mijn vriend bleef thuis bij S. Ging super goed en ik vond het heerlijk!
Toen ik thuis was heeft S daar wel last van gehad denk ik...al was het vast een combinatie van tanden krijgen, allerlei nieuwe dingen leren en bang zijn dat ik weer weg zou gaan.

Nu gaan mijn vriend en ik begin oktober 5 dagen naar Spanje voor een bruiloft. Dat vind ik wel lastiger omdat we dan dus beide weg zijn, maar ze gaat het vast en zeker top hebben bij opa's en oma. Hoe ze daarna gaat reageren vind ik nu wel echt heel spannend, maar we gaan het zien.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem222

Bericht 25 Jun 2017 13:30

Re: Ver weg, zonder kind

Dus je man is er gewoon? Ik heb geen idee wat ik zou doen als ik zelf kinderen zou hebben maar het klinkt alsof het een mooie kans is en er door papa prima voor dochter gezorgd wordt :). Als het echt moet ben je in 24 uur weer thuis.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 25 Jun 2017 14:01

Re: Ver weg, zonder kind

Doen! Je man is er toch gewoon!

Mijn man en ik zijn in april een weekje naar IJsland geweest samen. Heerlijk! Maar we hebben de kinderen best gemist en hebben afgesproken dat we waarschijnlijk niet nogmaals zonder kinderen weggaan.
Maar dit voelt ook als een soort van stap in het leerproces van ouder zijn. Verlangens die je hebt uitvoeren en er dan achter komen dat je dit soort dingen eigenlijk als gezin wilt ondernemen.
<<

Anoniem313

Bericht 25 Jun 2017 15:01

Re: Ver weg, zonder kind

Persoonlijk vind ik het veel makkelijker om in m'n eentje (ver) weg te gaan dan samen. Als ik in mn eentje in het buitenland ben zijn de kinderen gewoon bij hun vader en is hij erbij als er iets zou gebeuren. Als we samen weggaan, vind ik dat veel onrustiger voor mijn ukjes en een vervelender idee dat we beiden niet in de buurt zijn.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 25 Jun 2017 15:51

Re: Ver weg, zonder kind

Ik heb het nog nooit gedaan, maar als ik de kans kreeg, het was praktisch uitvoerbaar en mijn man bleef bij de kinderen, zou ik het zo doen. Zonder schuldgevoel. Je man is ook een volwaardige ouder, je doet je dochter echt niet tekort door een weekje weg te zijn. Volgens mij is ze ook niet heel ieniemini meer en/of geef je geen borstvoeding? Dat zouden voor mij de enige factoren zijn die me tegen zouden houden.
<<

miekie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:38

Bericht 25 Jun 2017 15:59

Re: Ver weg, zonder kind

Wat een mooie kans! Denk dat ik het ook wel erg moeilijk zou vinden ondanks dat mijn meiden al wat ouder zijn.
Het is gelukkig maar een weekje en je man/vriend blijft thuis? Dat is op zich wel vertrouwt.
2009
2011
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 25 Jun 2017 18:38

Re: Ver weg, zonder kind

Ik zou het doen, wel met pijn in mijn buik maar dat hoort er ook af bij. Af en toe missen. Zelf ga ik eind oktober 4 dagen weg. Dan is M net een jaar.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 25 Jun 2017 19:03

Re: Ver weg, zonder kind

Ik zou het doen! Wij zijn toen de oudste 1 was een week naar San Francisco geweest. Geen moment spijt van gehad. Ik zou zo weer gaan.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 25 Jun 2017 19:15

Re: Ver weg, zonder kind

Caulfield schreef:Persoonlijk vind ik het veel makkelijker om in m'n eentje (ver) weg te gaan dan samen. Als ik in mn eentje in het buitenland ben zijn de kinderen gewoon bij hun vader en is hij erbij als er iets zou gebeuren. Als we samen weggaan, vind ik dat veel onrustiger voor mijn ukjes en een vervelender idee dat we beiden niet in de buurt zijn.

Dat heb ik precies zo.

Ik zou mijn kinderen niet extreem missen volgens mij. Ik zou vooral genieten van de vrijheid die het geeft en het even niet te hoeven zorgen. Die knuffels en kusjes haal ik daarna wel weer in en dankzij FaceTime etc hoef je ze eigenlijk niet eens te missen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Jun 2017 19:22

Re: Ver weg, zonder kind

Supertof!! Ik vind het qua duur heeeeel erg te overzien. Langer dan een week zou ik wel wat meer over twijfelen maar dit is perfect!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 25 Jun 2017 19:26

Re: Ver weg, zonder kind

Bedankt voor jullie reacties. Mijn kind is anderhalf. Toen ze in mopperfase zat heb ik uitgekeken naar even wat tijd alleen, haha. Mijn man is idd gewoon thuis. Buiten het missen vind ik het gewoon een akelig idee dat ik zover weg ben, en ik ga bedenken wat er allemaal kan gebeuren. Slaat nergens op, mijn vriendin (2 jonge kinderen, waarvan 1 baby) doet dit regelmatig voor haar werk dus ik moet me niet zo aanstellen. Zeg ik nu.. :silent:

Ja, 6 dagen is idd mijn max hoor Zora! Wel super relaxed, beetje winkelen, sightseeing, luxe hotel enz.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 25 Jun 2017 20:17

Re: Ver weg, zonder kind

Dat de kinderen kleiner waren had ik het wel moeilijk gevonden.
Maar als ik zo'n kans gehad had, had ik er denk ik wel voor gegaan.
Lijkt me nu heerlijk eens een paar dagen geen moeder zijn.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 25 Jun 2017 20:54

Re: Ver weg, zonder kind

Nee ik zou dat niet doen. Zou geen moment kunnen genieten en heb er ook absoluut geen behoefte aan.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 25 Jun 2017 21:52

Re: Ver weg, zonder kind

Fiwen schreef:Nee ik zou dat niet doen. Zou geen moment kunnen genieten en heb er ook absoluut geen behoefte aan.


Dit heb ik ook.. misschien als mijn kinderen ouder zijn. Moet er wel zeggen ik heb nooit de behoefte gehad tot verre reizen
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 26 Jun 2017 07:10

Re: Ver weg, zonder kind

Ik zou het meteen doen! Heerlijk. Mag ik niet mee?
#teammaple🍁
<<

Anoniem281

Bericht 26 Jun 2017 07:15

Re: Ver weg, zonder kind

Voor jou denk ik; DOEN! Helemaal als je vent thuis is en je kan het allemaal rondkrijgen qua opvang e.d.

Zou ik zo'n kans krijgen, zou ik het toch laten schieten, maar dat komt ook omdat ik zoiets dan eigenlijk gewoon met m'n gezin wil doen. Maar ik ben dan ook een muts geworden sinds ik moeder ben.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 26 Jun 2017 07:28

Re: Ver weg, zonder kind

Nee ik zou dit niet kunnen. Over 2 weken gaan wij samen een weekendje weg en mijn man begon gisteravond ook al van 'kan hij niet mee' en 'ik denk dat hij het strand geweldig vindt'
Uhh we zouden een weekendje samen weg haha
Maar als we hem dan eenmaal weggebracht hebben dat gaat het wel weer hoor. Hij is in goede handen en ik moet ook zeggen dat ik het heerlijk vind een keertje uitslapen.
2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 26 Jun 2017 07:39

Re: Ver weg, zonder kind

Nu ze ouder zijn, absoluut! Ik weet niet ik het had gedaan als ze jonger waren geweest.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem328

Bericht 26 Jun 2017 07:50

Re: Ver weg, zonder kind

Heerlijk! Ik zeg 'doen'!
Tuurlijk zou ik mijn zoon ook missen, maar ik zou zo ontzettend kunnen genieten van de vrijheid en de tijdelijke zorgeloosheid. Zeker in de wetenschap dat onze zoon gewoon bij zijn vader is en niks tekort komt.
Wij gaan komend weekend 2 nachtjes weg en zoon is bij mijn ouders. Kijk er nu al naar uit!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers