Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fototoestel voor kinderen

<<

miekie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:38

Bericht 25 Jun 2017 07:54

Fototoestel voor kinderen

Mijn dochter wordt in augustus 8 jaar en ik ben al op zoek naar cadeau ideeën. Laatste weekendje weg wilde ze steeds met mijn spiegelreflexcamera fotograferen. Bedacht mij dus misschien is een eigen compact camera wel iets voor haar. Heb al wat rondgestruind op internet en kwam een Nikon W100 tegen. Wisselende ervaringen erbij. Hebben jullie misschien nog ervaringen met een leuk toestel voor een kind? Ze wilde zelf een kidizoomhorloge, maar die lijkt mij wat kinderachtig voor een 8-jarige.
2009
2011
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 25 Jun 2017 09:06

Re: Fototoestel voor kinderen

Mijn dochter wordt in oktober 7 en wil ook al een tijdje een eigen fototoestel. Dus hier staat dit ook op het lijstje als optie, als ze het nog steeds graag wil denk ik dat ze van mij een camera krijgt.

Ik kwam overigens op dezelfde camera uit als jij. En nog wel wat andere opties geloof ik, heb nog niet heel uitgebreid gezocht. Maar die jij noemt heb ik nu al een aantal keer bekeken en lijkt me een goede keuze. Schijnt tegen een stootje te kunnen, makkelijk in gebruik qua menu / functies..

Hier ook bijna hetzelfde verder, dochter wil een v-tech kidizoom camera. Als ze dat echt heel graag wil overweeg ik het wel, maar een gewone camera die makkelijk in gebruik is voor kinderen lijkt me een stuk beter.

Wat mijn dochter ook leuk vindt is een instax camera. Maar die heb ik zelf al, dus als ze dat leuk vindt mag ze daar af en toe best een foto mee maken. Nadeel daarvan is dat de foto's prijzig zijn en als je foto mislukt heb je pech. Dus het is dat ik er zelf al eentje heb, anders zou ik die niet kiezen voor een kind denk ik.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 25 Jun 2017 09:34

Re: Fototoestel voor kinderen

Mijn dochter heeft de Nikon s33 voor haar verjaardag gehad, dat is denk ik de voorloper van de w100. Prima camera, kan tegen een stootje en vorige week hebben we 'm voor het eerst onder water uitgeprobeerd, dat ging ook goed.

Mijn zoon heeft de vtech kidizoom maar als het vooral om foto's maken gaat zou ik die zeker niet kopen, de kwaliteit is veel minder goed, mijn zoon speelt er vooral spelletjes op.

Een kidizoom horloge heeft mijn dochter trouwens ook, heeft ze een jaar geleden van haar zakgeld gekocht en dat is wel een miskoop. In het begin was het leuk maar daarna niet meer, bij dat horloge zijn vooral de spelletjes leuk en voor foto's zou ik 'm zeker niet kopen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jun 2017 09:58

Re: Fototoestel voor kinderen

Wij hebben een soortgelijk cameraatje, de Nikon s33, als onderwatercamera, gekocht voor Thailand vorig jaar. Die staat ook bekend als 'familie' camera dus ook geschikt voor kinderhandjes. Kan tegen een stootje (en onder water dus, dat is op vakantie of in de tuin ook nog wel leuk). De kwaliteit is best prima!
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Jun 2017 13:18

Re: Fototoestel voor kinderen

Mijn dochter heeft daar weer de voorloper van, volgens mij is het de s31 of s32 (weet het even niet uit mijn hoofd en zie de camera ook zo snel niet liggen). Ik vind het wel een fijn ding, lekker stevig en makkelijk te bedienen, en een veel betere kwaliteit dan de meeste kindercamera's.

Mijn zoon heeft een GoPro om mee onder water te filmen, dat is ook wel heel leuk, hij vindt het geweldig om naar filmpjes te kijken van kinderen die van de glijbaan gaan of in het water springen, dus het is nog leuker om terug te kijken hoe hij zelf in het zwembad is geweest. Ik weet alleen niet of je daar ook mee kan fotograferen, dat is volgens mij meer voor film.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

miekie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:38

Bericht 25 Jun 2017 15:54

Re: Fototoestel voor kinderen

Bedankt voor alle leuke reacties. Het horloge lijkt haar ook vooral echt leuk vanwege de spelletjes, maar dat kan ze ook op een tablet doen. Denk dat ik even overleg met mijn man en dan toch voor de w100 gaan.
2009
2011
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 25 Jun 2017 17:10

Re: Fototoestel voor kinderen

Is die camera ook geschikt voor een 4 jarige? Of is dan een kinder versie wel beter?
L2014 & H2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Jun 2017 17:18

Re: Fototoestel voor kinderen

Mijn dochter kreeg die camera op haar vierde, ze kon er prima mee overweg.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 25 Jun 2017 17:21

Re: Fototoestel voor kinderen

Nice! Die gaat dan in de overweging!
L2014 & H2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers