Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zindelijk worden

<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 24 Jun 2017 06:27

Zindelijk worden

Mijn dochtertje is bezig met zindelijk worden. Afgelopen week heeft ze twee keer een halve dag zonder luier rond gelopen en beide dagen maar 1 ongelukje gehad. De ene dag omdat ze net te laat zei dat ze moest plassen en de andere dag omdat ik niet goed luisterde. Poepen vindt ze nog een beetje spannend, maar dat komt vast goed.

Nu heb ik twee 'probleempjes':

Komende week wil ik doorzetten en haar helemaal geen luier meer aan doen, maar volgende week zaterdag hebben we een bruiloft waar we heen gaan. We zitten dan dus ruim een uur in de kerk zonder wc binnen handbereik. Zouden jullie dan toch weer een luier aan doen? Is dat niet verwarrend? Mijn vriend wil haar bijvoorbeeld in de auto bij langere stukken ook een luier aan doen. Hoe pakken andere moeders dat aan?

Het andere probleem: ze is vrij smal en mét luier zakten broekjes vaak al af en moesten we ze flink innemen, maar nu zonder luier is het helemaal rampzalig. Welke merken broekjes vallen ultrasmal?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 24 Jun 2017 06:31

Re: Zindelijk worden

Ik zou haar er vlak voor op de wc zetten en extra kleding meenemen. Zou er niet iemand mee naar de dienst kunnen, zodat áls ze een ongelukje heeft, die persoon haar even mee kan nemen? Ik zou echt proberen door te pakken. Succes in elk geval!
L2014 & H2017
<<

Gaia

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 47

Geregistreerd: 09 Jun 2017 10:20

Bericht 24 Jun 2017 07:13

Re: Zindelijk worden

Toen ze eenmaal zindelijk waren heb ik ze eigenlijk nooit meer een luier omgedaan. Ik nam reserve kleding mee en liet ze plassen voor we weg gingen. En ze kunnen het best lang ophouden als het moet, weet ik uit ervaring Haha.
Maar ze moeten de blaas trainen, in het begin zullen ze heel vaak moeten, dat wordt beter en er op uit gaan helpt dan goed om te oefenen met ophouden.
Dus gewoon lekker doorpakken en dan eventueel zaterdag bekijken of je het ziet zitten zonder luier.
13-04-2010 & 01-04-2012 & 16-03-2015
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 24 Jun 2017 08:14

Re: Zindelijk worden

Ik doe een luierbroekje om en zeg dat dat een luieronderbroek is en geen grote plassen in kunnen.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 24 Jun 2017 08:34

Re: Zindelijk worden

Hier ook nadat ze eenmaal zindelijk waren (en dat was bij alle 3 met een dag, echt bizar) nooit meer een luier omgedaan. Mijn ervaring is ook dat ze het echt wel even kunnen ophouden. Mijn jongste is nu een maand volledig zindelijk (dag en nacht) en waar hij eerst 15x per dag naar de wc moest is dat nu genormaliseerd en kan hij het ook al goed ophouden.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 24 Jun 2017 09:36

Re: Zindelijk worden

Ik heb hier nog wel een tijdje luierbroekjes gebruikt bij het langer weg gaan of in de auto.
Vooral in de auto, dan viel ze nog regelmatig in slaap.
Hier vond ze dat geen probleem en zei ze wel gewoon als ze moest plassen.

En 's nachts is ze nog steeds niet volledig zindelijk. Ik denk dat 1 of 2 keer per week haar luier nog nat is. Dus voor de zekerheid heeft ze nog een luierbroekje aan in de nacht.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem236

Bericht 24 Jun 2017 11:16

Re: Zindelijk worden

Ik denk dat je dat echt pas volgende week kan beslissen. Bij mijn oudste op een zaterdag voor het eerst geen luier aangedaan, op zaterdag een ongelukje in de stad omdat wc te ver was, zondag en dinsdag en daarna helemaal niet meer. Dag en nacht zindelijk.

Het kan dus heel snel gaan en ik zou aankijken hoeveel ongelukjes er deze week nog gebeuren hoe dat gekomen is.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 24 Jun 2017 13:15

Re: Zindelijk worden

Ik denk dat je tijdens zo'n trouwerij best wel een dagje weer met luiers kunt gaan werken, zonder dat alles voor niks is geweest.

Qua smal vallende kleding kan ik je Tumble 'n Dry aanraden maar ook de skinnyjeans van Name It.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 26 Jun 2017 20:18

Re: Zindelijk worden

Ik deed Elena ook nog een luier om bij lange stukken rijden en geen wc binnen bereik. Ze heeft die keren nooit hoeven plassen maar ik zat wel rustiger ;-) en het gad geen invloed op zindelijk zijn.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers