Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

<<

Anoniem256

Bericht 13 Jun 2017 15:24

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Gefeliciteerd Kris! Ik zou ook een lang tandartsbezoek doen inderdaad. Denk ook niet te moeilijk over doen, wordt vast snel geloofd omdat anderen niet snel geneigd zijn iets achter zoiets te zoeken.

Wat fijn Chipa, ook alweer bijna 12 weken!

Pippa, ik heb echt alleen nog een vetrolletje, nog maar even m'n eigen kleding aan. Positiebroek wellicht al wel eerder, die zitten wel lekker. En heb ook zo'n jurkje besteld, maar dan voor m'n vrije dagen. We moeten een broek aan op het werk.
Verder nog niet zoveel gedaan, kraamzorg ga ik morgen regelen. En qua opvang moeten we nog even puzzelen hoeveel ik blijf werken. Ik werk onregelmatig en heb totaal geen vastigheid in m'n rooster. Zal dus flexibele opvang moeten hebben. Nog even alles financieel op een rijtje zetten. Opvang is sowieso erg zoeken, ik woon in een nieuwbouwwijk waar echt een babyboom gaande is. Van ons rijtje en hier tegenover zijn 6 van de 10 vrouwen zwanger haha.
<<

Anoniem328

Bericht 13 Jun 2017 15:46

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Kippetje van harte gefeliciteerd! Wat fijn dat het nu eindelijk gelukt is!
Kris jij ook gefeliciteerd! Ik zou inderdaad ook voor een tandarts behandeling gaan.
Am wat fijn dat de uitslag goed is! Kun je weer rustig ademhalen!
Pippa ik heb me aangemeld bij kraamzorg. Dezelfde als de vorige keer dus dat was snel geregeld. Verder hebben wij nog niks gedaan. De gastouder van onze zoon weet vsn mijn zwangerschap dus daar moeten we binnenkort nog verder over praten. Maar dat is slechts een formaliteit. Oja het kraampakket zal ik binnenkort aanvragen. Dan weet de zorgverzekeraar ook metern can mijn zwangerschap.
Chipa fijn dat alles goed was. En nu de nipt dus. Spannend!

Ik heb morgen de termijnecho. En dan zal de nipt ook gepland worden.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3480

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 13 Jun 2017 16:51

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

O ja ik moet eigenlijk ook flexibel hebben omdat ik wisselend werk, maar ga gewoon rondkijken, gaat hier toch wel hard dus kreeg als tip wel te kijken en precieze indeling zien we dan later wel. Ik werk 4 dagen, maar wil kijken voor 3 opvang doordeweeks & dan 1 weekenddag maar even werken.. misschien wonen schoonouders hier tegen die tijd, dan gaan zij oppassen volledig.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem328

Bericht 14 Jun 2017 11:49

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Wij hebben vanmorgen de termijnecho gehad. Alles was goed en ik ben 3 dagen vooruit gezet! Ben nu officieel uitgerekend op 29 december. Wordt vast en zeker een feestdagenkindje :palm: :smile:
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9455

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 14 Jun 2017 12:44

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Wat fijn Olijfje!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 14 Jun 2017 12:44

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Haha ik ben benieuwd olijfje. Het kans voor ons ook nog 2018 worden.

Mijn verloskundige wilde de uitgerekende datum nav de termijnecho niet vooruit zetten omdat bij ivf vast staat wanneer er is teruggeplaatst ed. Wel apart want anders zou ik ook 2 dagen vooruit gezet moeten worden dus naar 26 dec. Ach maakt ook weinig uit. Alleen 2 dagen later met verlof. Dat is wel jammer haha
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 14 Jun 2017 12:46

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Heel fijn Olijfje! En ben benieuwd of het 2017 of 2018 baby wordt ;)
<<

Anoniem328

Bericht 14 Jun 2017 13:15

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Chipa maar ook 2 dagen langer verlof! :razz:

Ik ben trouwens ook door ivf zwanger geworden. En de vorige keer ook. En beide keren ben ik nav de termijnecho een paar dagen vooruit gezet. Gek dat ze er overal anders tegenaan kijken!
<<

Anoniem252

Bericht 14 Jun 2017 13:53

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Haha toch apart eigenlijk, normaal bepalen ze het ahv de groei van het kindje en nu alleen obv de ivf datum. Ach ja het is uiteindelijk maar een richttijd.

Ik werk ook onregelmatig. Fijn om een keer geen kerst of oud en nieuw te hoeven werken! Mss zit ik wel midden in mijn kraamweek dan met kerst..
Ik ga zo los met shoppen trouwens. Heb al 2 pakjes in 50 en 3 pakjes in 56. Allemaal unisex. En positiekleding ook al een kast vol.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3480

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 14 Jun 2017 15:54

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Haha AM, dat zei ik gelijk tegen mijn vriend, WoW voor het eerst in december vrij!! Grappig dat dat zo hetzelfde is bij ons!
Ik ook al wel wat leuke dingen gekocht, 2 handgemaakte broekjes via hier, en wat schattige dingen, ook gekregen van familie en vrienden. Nog 2,5 week dan kan ik gericht shoppen!

Olijfje, fijn dat alles goed is!!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 15 Jun 2017 12:31

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ik ben meestal met kerst wel vrij maar nu hoef ik er in ieder geval niet om te "vechten" met collega's haha. Heerlijk de feestmaand helemaal vrij. Sinterklaas, kerst en twee verjaardagen. Misschien nog een bevalling erbij haha.

Vanmorgen geprikt voor de nipt en de prenatale screening. Dat waren een hoop buisjes. Hopelijk volgt er snel een positieve uitslag.

Mijn buik is inmiddels gigantisch. Bij de eerste zwangerschap was mijn buik dit formaat volgens mij pas na 25 weken. Tweede ging al wel sneller maar nu gaat het helemaal rap! Ach lekker showen!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3480

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 17 Jun 2017 17:09

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Hallo allemaal! Hoe is het hier?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3480

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 17 Jun 2017 17:12

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ik heb sinds gisteren flink buikpijn met lopen en in mindere mate met liggen, denk de banden, het is helemaal onderin bij mijn buik. Wel vervelend met werken, loop, buk & sta de hele dag.

Momenteel ben ik al deels ziekgemeld maar moet ik wel nog al mijn uren werken, dat is niet zo logisch, dus ga vanaf volgende week in principe 4 dagen van 5 uur werken. Zal me benieuwen want ik zit nu steeds op 28-30 en de nieuwe collega die zou komen, komt misschien niet. Maar dat is niet mijn probleem...
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem252

Bericht 17 Jun 2017 20:15

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Vervelend pippa dat je werk zo pittig is. Ik hoef nog maar 7 diensten tot mijn vakantie. Merk dat ik daar echt aan toe ben. Maar hou het nog wel vol.

Wij hebben vandaag een kinderwagen besteld, de Joolz day 2. Ook gelijk een maxicosi en isofix voor in de auto. Hele investering maar mooi spul.
Gelukkig kunnen we wat spullen lenen van familie, scheelt weer een hoop uitgaves.

Sommigen van jullie al een idee qua babykamer ed?
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3480

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 17 Jun 2017 21:07

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Heb je de peddle of cabrio fix? Wij willen de peddle met isofix, wel duur maar zo fijn denk ik! Wij gaan denk ik voor de Mutsy evo, wij wonen op 1 hoog en het onderstel moet vrij licht zijn en kwam met deze positief uit, vond de day heel mooi, maar was vrij zwaar (en prijzig).

Kamertje is bijna leeg en nu gaat kozijn gedaan worden, muren stucen, kast bijwerken enz, doet vriend zelf! We willen okergeel op de muur, grijze gordijnen & dan met grijs/wit/geel aangekleed.. maar heb nog niet uitgezocht. We gaan de 30e na echo even bij baby dump / baby & tiener store kijken.

Wiegje neem ik over van collega & ik leen de new Born inzet voor de trip trap van mijn zus, verder ga ik denk ik lekker alles nieuw uitzoeken :)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3480

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 17 Jun 2017 21:09

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Afbeelding is zon wiegje maar dan wil ik geen hemeltje enz!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem252

Bericht 17 Jun 2017 21:15

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

De Pebble hebben wij met de duurste van die twee platen voor in de auto.
De Joolz is zeker een prijzige kinderwagen, muren is volgens mij ook goed!

Leuke wieg. Wij hebben de familiewieg van mijn man met mijn hemeltje. Een hemeltje schijnt wel lekker te zijn voor zon klein baby'tje. Geeft geborgenheid ofzo.

Grappig wij zitten ook aan okergeel te denken! Mooie kleur.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3480

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 17 Jun 2017 22:17

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ik ben fan van geel al hele leven, dus nu mijn kans! Vond t voor woonkamer te heftig. Gelukkig vindt vriend alles prima. Ja moet maar kijken, vind hemeltjes altijd wat truttig ofzo, wij helaas niks van onszelf van vroeger meer aan spullen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 18 Jun 2017 09:24

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Leuk dat jullie al aan het shoppen zijn geslagen. Wij hebben natuurlijk nog veel qua grote spullen. We gaan we kamerwissel doen. Oudste houd zijn eigen kamer. Middelste krijgt onze kamer, baby krijgt de kamer waar de middelste nu slaapt en wij gaan naar de zolder. Er hoeft niet veel te gebeuren. Even wat schilderen en leuk aankleden en klaar. Ik zit te denken aan mintgroen als neutrale kleur of lila als het een meisje is. Zolder doen we niet zoveel aan. Kamers van de kids vind ik het belangrijkste.
<<

Anoniem252

Bericht 18 Jun 2017 17:28

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ja babyshoppen is ontzettend leuk! Heerlijk om te doen. Ook mooie kleuren mintgroen en lila.
<<

Anoniem328

Bericht 18 Jun 2017 19:50

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ooh zó leuk babyshoppen! Wij hebben al heel veel van de vorige keer dus hoeven een stuk minder aan te schaffen. De babykamer blijft hetzelfde met hooguit wat nieuwe accessoires en onze zoon gaat naar een andere kamer en daar gaan we na de zomer mee beginnen!

Okergeel lijkt me echt heel mooi voor de babykamer! Wij hebben nu mintgroen en laten dat ook zo. Kan prima voor een jongen en meisje vind ik.

Ik heb vrijdag bloed laten prikken voor de nipt dus hopelijk over 2 weken goed bericht!

Maar meiden volgens mij voel ik de baby al :omg:
Bij de eerste zwangerschap pas in week 19 maar ik voel nu sinds een paar dagen van die kleine plopjes/belletjes achter mn schaambot. Echt zoals de vorige keer!! Is wel echt heel vroeg maar ik heb op internet gelezen dat er veel meer vrouwen (zeker bij een tweede/derde) zwangerschap al zo vroeg de baby voelen. Zou het echt zo zijn?

Nog vrouwen hier op het forum die de baby ook al met 12 weken voelden?
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3480

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 18 Jun 2017 20:59

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Bijzonder Olijfje, als je het al zou voelen! Ik heb ook geen idee wat ik zou moeten voelen haha, maar mijn placenta ligt aan de voorkant begreep ik, dus dat duurt nog wel even voor ik het voel, las ik.

Mintgroen / Lila ook mooi :)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem328

Bericht 18 Jun 2017 21:05

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Heb net m'n vriendin geappt die verloskundige is en het kan zeker nu al zegt zij. Komt wel vaker voor bij een tweede of derde zwangerschap en heeft te maken met hoe het kindje ligt.
Kan dus zo zijn dat ik het de komende dagen/week ineens niet meer voel.
Bizar zeg dit!!
<<

Anoniem252

Bericht 18 Jun 2017 21:17

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Wat leuk olijfje. Jij weet natuurlijk al wat je moet voelen. Ik heb nog geen idee. Zal ook blij zijn als ik de baby ook elke dag ga voelen. Maakt me hopelijk minder onzeker.

Morgen heb ik s avonds bijeenkomst van Centering pregnancy bij mijn verloskundige. Kennen jullie dat? Schijnt leuk te zijn met een groep uit dezelfde periode elke maand samenkomen. Gelijk ook hartje luisteren en overige controles.
En dan nog een week voor onze pretecho :heart:
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3480

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 18 Jun 2017 22:02

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ja AM dat is bij onze verloskundige ook, maar ik wilde dat niet. Ik wil gewoon 1 op 1 afspraken en niet met andere mensen erbij en dan "gemaakt" leuk omdat je toevallig net zo ver zwanger bent, maar heb ook verhalen gelezen van hele vriendschappen die er ontstaan zijn! Maar vriend wil ook graag mee met controles en het is hier dan of of eigenlijk.

Olijfje, wel bijzonder, genieten van het gevoel dan! :)

Over 12 dagen weer een (pret)echo, heb er zin in, los van dat we horen wat het wordt, gewoon mijn moeder en schoonmoeder ons kindje laten zien & zelf spieken is erg fijn! Vind t toch nog wat eng en onwerkelijk, al groei ik best wel!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx