Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 28 Okt 2013 13:42

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

Jules schreef:Ben je al lid van de websites als Euroclix, MoneyMiljonaire, Waardevolle Mening, TNO, etc? Daar kan je regelmatig onderzoekjes invullen voor geld. Bij Euroclix en MM spaar je voor gewoon geld, bij Waardevolle mening bijv. voor VVV bonnen. Gaat niet super snel, maar alles is meegenomen.


Ik heb me inmiddels ingeschreven voor waardevolle mening en MoneyMiljonaire, alle kleine beetje helpen
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 28 Okt 2013 13:50

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

Misschien zijn er nog dames die lekkere maar hele goedkope gerechten weten? Heb al wel veel via internet gevonden maar misschien hebben jullie nog ideeën?
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem 42

Bericht 28 Okt 2013 16:01

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

Dit zijn mijn recepten 'goedkoper kan bijna niet':

- Stamppot van de groente die in de aanbieding is. Zo hebben wij vorige week twee dagen gegeten voor in totaal 2 euro. 1 euro per dag voor een gezin dus. Ik had hele goedkope aardappelen bij de C1000 gehaald en bijna een kilo witlof, was iets van 70 cent. Witlof in appelsap gestoofd, bekertje creme fraiche (40 cent) erbij en een lepel mosterd: heerlijk.

- Pannenkoeken met groentes. Zelf pannenkoekenbeslag maken (niet kant en klaar kopen) en wederom de groentes erop doen die goedkoop zijn. Bijvoorbeeld prei (deze week 25 cent bij de AH) met paprika (3 voor 1 euro bij de AH deze week) en wat kaas. Voor minder dan twee euro kun je zo met een gezin een dag warm eten.

- Maaltijdtomatensoep. Uitje fruiten. Tomatenpuree met bouillon mengen en erbij in. Kost beiden bijna niets. Bouillon zou ik wel van Zonnatura halen, is iets duurder maar normale bouillon is bijna vergif. En wederom goedkope groentes toevoegen en goedkope pasta. De AH heeft nu zakken van iets van 1 euro voor een kilo pasta. Als je een flinke pan kookt heb je nodig tomatenpuree twee keer (60 cent), 4 bouillonblokjes (50 cent), twee preien (50 cent), winterwortels (75 cent), courgette (75 cent) en witte bonen (1 euro). Pasta erbij voor 50 cent en je kunt twee dagen met een gezin eten voor ongeveer 4 euro (dus 2 euro per dag).
<<

Anoniem 42

Bericht 28 Okt 2013 16:04

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

En heb je mijn noten-zoek-tip gelezen? Met kastanjes kun je genoeg maken en dat is gratis eten! En ook nog eens heel gezond.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 28 Okt 2013 16:15

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

Twellie schreef:En heb je mijn noten-zoek-tip gelezen? Met kastanjes kun je genoeg maken en dat is gratis eten! En ook nog eens heel gezond.


Ja die heb ik gelezen en aan de hand van jou tip ben ik laatst een eind gaan wandelen maar ik kon niets vinden......
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 28 Okt 2013 16:17

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

Twellie schreef:Dit zijn mijn recepten 'goedkoper kan bijna niet':

- Stamppot van de groente die in de aanbieding is. Zo hebben wij vorige week twee dagen gegeten voor in totaal 2 euro. 1 euro per dag voor een gezin dus. Ik had hele goedkope aardappelen bij de C1000 gehaald en bijna een kilo witlof, was iets van 70 cent. Witlof in appelsap gestoofd, bekertje creme fraiche (40 cent) erbij en een lepel mosterd: heerlijk.

- Pannenkoeken met groentes. Zelf pannenkoekenbeslag maken (niet kant en klaar kopen) en wederom de groentes erop doen die goedkoop zijn. Bijvoorbeeld prei (deze week 25 cent bij de AH) met paprika (3 voor 1 euro bij de AH deze week) en wat kaas. Voor minder dan twee euro kun je zo met een gezin een dag warm eten.

- Maaltijdtomatensoep. Uitje fruiten. Tomatenpuree met bouillon mengen en erbij in. Kost beiden bijna niets. Bouillon zou ik wel van Zonnatura halen, is iets duurder maar normale bouillon is bijna vergif. En wederom goedkope groentes toevoegen en goedkope pasta. De AH heeft nu zakken van iets van 1 euro voor een kilo pasta. Als je een flinke pan kookt heb je nodig tomatenpuree twee keer (60 cent), 4 bouillonblokjes (50 cent), twee preien (50 cent), winterwortels (75 cent), courgette (75 cent) en witte bonen (1 euro). Pasta erbij voor 50 cent en je kunt twee dagen met een gezin eten voor ongeveer 4 euro (dus 2 euro per dag).


Dat recept met witlof klinkt lekker. Doe je dan de witlof en appel in 1 pan en laat je een poos op het vuur staan?
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem9

Bericht 28 Okt 2013 16:47

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

www.bijstandgerechten.nl
Weet niet of ik het al gezegd had, maar zijn gerechten tot € 5,00 voor 4 personen!
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 28 Okt 2013 16:53

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

Forti schreef:http://www.bijstandgerechten.nl
Weet niet of ik het al gezegd had, maar zijn gerechten tot € 5,00 voor 4 personen!


Die website heb ik al eerder voorbij zien komen, heb er al 2 keer gerechten vanaf gehaald
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 28 Okt 2013 17:08

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

Bij de Lidl heb je zelfs tot en met woensdag een paprika stoplicht voor 69 cent! En een pond broccoli voor 35 cent. Als het lukt zou ik proberen daar te kijken voor groenten, de Lidl heeft echt regelmatig spotprijzen voor groenten. Vorige week heb ik een kilo wortels gehaald voor 0.39 euro.
<<

Anoniem 42

Bericht 28 Okt 2013 17:11

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

mida4you schreef:Dat recept met witlof klinkt lekker. Doe je dan de witlof en appel in 1 pan en laat je een poos op het vuur staan?


Ik bak eerst de witlof eventjes aan en dan inderdaad een flinke scheut appelsap erbij in. Dan stoven, ik wacht dan tot de appelsap gedeeltelijk verdampt is maar niet helemaal. Want van de resterende appelsap wordt de stamppot lekker smeuig. En dan inderdaad de creme fraiche erbij in en een of twee flinke scheppen mosterd, net wat jezelf lekker vindt. De witlof is na bakken en stoven trouwens helemaal niet bitter meer. De kinderen vonden het heel erg lekker!

In welk deel van het land woon je eigenlijk? Als je namelijk in hetzelfde deel woont als mij, kan ik je tips geven voor notenbomen. Weet er hier in de verre omgeving veel te vinden :).
<<

Anoniem20

Bericht 28 Okt 2013 18:24

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

Ik wil die tip ook wel twellie :redface: :)
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 28 Okt 2013 21:10

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

mida4you schreef:Bedankt voor al jullie tips.

Naar de kapper doe ik al niet zoveel. En ik was mijn haar sowieso thuis.

Shampoo's, douchegel, deo's koop ik sowieso al bij de Action of inderdaad bij de Wibra of Zeeman.

En ik ben inderdaad lid van TNS Nipo. Daar krijg ik Blokker bonnen van waarvan ik cadeau's koop. Heb net gisteren weer een Blokker card gekregen van 10 euro en die bewaar ik voor Sinterklaas omdat we Sinterklaas wel klein vieren met mijn ouders.


Wat kun je precies met als lid van TNS Nipo, en hoe word je daar lid van? :) Dat lijkt mij namelijk ook wel wat!
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:57

Bericht 28 Okt 2013 23:11

Re: Tips en trucs om zo goedkoop mogelijk te 'leven'

Ik weet niet waar je woont, maar de drogisterij producten zijn in Duitsland een stuk goedkoper. Zeker als je naar de DM gaat, is een soort Kruidvat.
Daarbij zijn in Duitsland de benzine en de boodschappen sowieso goedkoper.

Maar woon je niet bij de grens, dan zijn denk ik al veel tips genoemd. Lidl is inderdaad een fijne en goedkope winkel.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers