Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 20 Mei 2017 07:17

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Klinkt als een weloverwogen beslissing, Fiwen! Top.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem278

Bericht 20 Mei 2017 07:42

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Ik vind jou echt zo zorgvuldig en empathisch Fiwen. Ik zou me als jouw kind heel veilig en gesteund voelen en ik vind het echt heel bijzonder hoe jij haar als leidraad neemt en vandaaruit verder kijkt.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 20 Mei 2017 11:29

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Dank je wel voor je lieve woorden Quizzle. Heb er even een traantje van moeten wegpinken.
We hebben zo lang aangetobt met haar en zoveel shit over ons heen gekregen van familie omdat we veel te soft zouden zijn met haar en de medicatie was onzin, ze moest maar 'gewoon' wat harder aangepakt worden etc.
Dan ga je op den duur toch wel aan jezelf twijfelen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 20 Mei 2017 13:04

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Eens met Quizzle. Bewonder jou ook echt! Je doet het heel goed, absoluut niet twijfelen aan jezelf!

Ik schijn ook te soft en beschermend gevonden te worden. Maar ik voel gewoon aan dat dit een manier is die N. aan kan, die bij haar (en mij) past. Haar harder aanpakken bijvoorbeeld werkt averechts. Ik moet dat ook naast me neer leggen en loslaten. Lastig wel.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 20 Mei 2017 19:42

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Nou inderdaad, je doet het hartstikke goed Fiwen. Wat ben jij een lieve moeder en wat fijn voor J. dat jij zo op haar behoeften inspeelt.
Het is heel lastig om te doen wat jou het beste lijkt als je vanuit je omgeving alleen maar hoort dat je te soft bent, ik hoor ook regelmatig dat ik dat ben bij mijn jongste. Maar jij kent jouw dochter het best dus blijf je gevoel volgen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 20 Mei 2017 21:31

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Ik ben het helemaal met mijn voorgangers eens. Jouw manier van opvoeden en praten over J. Straalt altijd zoveel respect en empathie uit! Juist omdat het zo'n enorm kwetsbaar meisje is ben ik ontzettend blij voor haar dat jij haar moeder bent!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 22 Mei 2017 21:48

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Hoe is de eerste dag gegaan Fiwen?
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 23 Mei 2017 05:46

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Super bedankt voor alle lieve berichten :redface:

Lief dat je het vraagt Parisienne. Het is redelijk goed gegaan. Ze heeft het erg leuk gehad maar was om 5 uur echt op. Toen zijn we dus ook naar huis gegaan en ze lag om half 8 knock-out in bed. Op kamp was bedtijd voor haar klas half 10, dat had ze nooit volgehouden.
Ik ben er van 1 tot 5 geweest en ben heel blij dat ik er was. Anders had ze de hele dag niks gegeten en gedronken omdat ze niet durfde te vragen om iets wat ze wel lustte. Er stond bijvoorbeeld alleen ranja om zelf te pakken maar dat lust ze dus niet, ze drinkt alleen water. En de broodjes waren met vlees en kaas en ook dat eet ze niet (ik weet het, het is geen makkelijke met eten hoor)
Dus ik had voor de zekerheid boterhammen meegenomen voor haar en dat was maar goed ook. En nadat ik vroeg of ze water kon krijgen werd er ook water neergezet om zelf te pakken.
Vandaag breng ik haar om half 9 weg en als S geslapen heeft ga ik er ook weer heen en dan zien we wel hoe lang ze heeft volhoud.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 25 Mei 2017 18:50

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Fijn dat dag 1 goed ging Fiwen en dat ze mee naar huis kon. Hoe is dag 2 gegaan? En hoe kijkt ze terug op het schoolkamp?
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 25 Mei 2017 20:14

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Dag 2 en 3 zijn ook goed gegaan. Dag 2 was ik wel minder aanwezig en toen ik rond 2 uur aan kwam was ze wel echt op. Uurtje later heb ik haar ook mee naar huis genomen en dat had ze echt nodig. Heeft de rest van de middag op de bank gelegen en om kwart voor 7 wilde ze zelf naar bed.
Woensdag halve dag en was ik er heel de tijd bij, merkte dat dat wel veel scheelde in prikkels omdat ze dan af en toe even kon komen knuffelen en hangen.

Al met al vond ze het heel leuk en is het ook goed dat we het zo aangepakt hebben. Ze heeft haar grenzen verlegd, angsten overwonnen en heel duidelijk haar eigen grenzen aan gegeven en dat is een hele grote stap voor haar. We zijn dus heel trots op haar.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 25 Mei 2017 20:19

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Wat klinkt dat fijn Fiwen!
Super dat jullie grote dame zulke leuke dagen heeft gehad en zichzelf zo heeft overwonnen op sommige vlakken.

Supermeisje met superouders!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 25 Mei 2017 20:36

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Dat klinkt fijn allemaal, wat knap van J. dat ze het zo gedaan heeft, dat geeft vast veel zelfvertrouwen. Konden alle ouders gewoon helpen en komen als ze wilden?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 25 Mei 2017 20:39

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Wat goed van jullie beide Fiwen! Fijn dat zij stappen heeft gemaakt en fijn dat jij zo mee kan veren met haar.
30-04-2017
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 25 Mei 2017 20:45

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Ja alle ouders waren welkom tussen 8.00 en 18.00 uur maar dan werd je wel geacht een handje te helpen waar nodig :wink:
Na 18.00 uur wilde ze liever geen ouders op het kamp hebben die weer weg zouden gaan ivm de kans op heimwee.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 15 Jun 2017 19:22

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Hier is het kamp bijna. Mijn zoontje is echt onhandelbaar vandaag. Boos, schelden, gillen, met spullen gooien. Hij heeft vanmiddag zijn halve kamer overhoop gehaald (alles inclusief matras van het bed, kastje omgegooid en van alles overal heen gegooid). Hij is echt heel zenuwachtig en wil niet meer op kamp. Dit gedrag ben ik echt niet van hem gewend, zo extreem reageert hij alleen als hij echt heel verdrietig is en dan is dit nog wel een stapje verder dan in eerdere situaties. Hij ligt nu ook al de hele avond te huilen/boos zijn/brutaal zijn in bed. Hij is opeens bang op zijn eigen kamer en ligt nu in ons bed. Hij wil dat ik hem ziek meld zodat hij "stiekem" thuis kan blijven. Nou gaat hij daar al niet slapen, we halen hem in de avond op en in de ochtend brengen we hem weer terug dus meer kan ik er ook niet echt aan doen. Ik zit wel echt een beetje te twijfelen of ik er wel goed aan doe om hem te verplichten mee te gaan voor overdag. Ik denk dat hij het wel leuk vindt als hij er eenmaal is maar of het dit allemaal waard is? Iemand tips of ervaringen?
2010 2012
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 15 Jun 2017 19:57

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Wat naar zeg! Hij ziet er dus wel heel erg tegen op.
Ik zou hem in elk geval niet dwingen om te gaan en het misschien tot last minute afwachten wat hij dan wil. Ik vind ze ook echt nog wel heel jong voor kamp en die lange dagen daar. Als hij toch echt niet mee wil en jullie zijn er oke mee dan mag hij ook naar de onderbouw die dagen. I en N gaan die dagen naar hun klas van vorig jaar. Als jullie dat oke vinden kun je misschien met hem afspreken dat hij zondag of maandagochtend vroeg mag bekijken wat hij wil. Misschien stelt het hem gerust als hij weet dat er een alternatief is en hij niet ziek gemeld hoeft te worden.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 16 Jun 2017 07:52

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Kan je van tevoren al een keer gaan kijken hoe het er daar uit ziet? Dan heeft hij een beter beeld en wordt het misschien wat minder spannend.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 16 Jun 2017 15:38

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Liadan schreef:Kan je van tevoren al een keer gaan kijken hoe het er daar uit ziet? Dan heeft hij een beter beeld en wordt het misschien wat minder spannend.


Ja dit gaan we vanavond inderdaad doen. Dat vond hij zelf ook een goed idee. Hij is vandaag niet zo boos meer gelukkig. Wel nog druk en zenuwachtig. Het helpt ook wel dat we een berichtje kregen dat ze waterpistolen mee mogen. Dat vindt hij wel echt heel cool natuurlijk :sunny:
2010 2012
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers