Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Grond kopen en zelf huis bouwen.

<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 12 Jun 2017 13:15

Grond kopen en zelf huis bouwen.

Mijn man heeft weer wat bedacht :palm: Hij heeft een stuk grond gezien waar we zelf een huis op kunnen bouwen. Financieel is het wel haalbaar en omdat hij zelf heel veel kan scheelt dat natuurlijk in de kosten. Nadeel daarvan vind ik weer dat elk uur dat hij in het huis werkt hij geen geld kan verdienen. Ander nadeel is dat de tuin van het huis zou uitkijken op kassen, dat vind ik eigenlijk helemaal niets.

Wij wonen nu heel fijn maar het is een slecht geïsoleerd huis en er zijn wel wat meer dingen waar we tegenaan lopen. Daar ben je in één klap vanaf. Ik weet het gewoon even niet. Voor het bedrijf van mijn man zou het goed zijn, hij heeft nu ook een schuur maar die is net te klein en dan kan er een grotere bedrijfsruimte op. Ik wil hem die kans niet ontnemen maar geloof dat ik er een beetje tegenop zie.

Iemand ervaring hiermee?
⁠♡♡♡
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 12 Jun 2017 13:43

Re: Grond kopen en zelf huis bouwen.

Wij hebben dat gedaan. Wonen nu 6,5 jaar in ons huis. 3 jaar mee bezig geweest totaal, waarvan de echte bouw 1,5 jaar.
Wat wil je weten?
Het heeft voor en nadelen, dat kan je zelf waarschijnlijk wel bedenken. Ik ben blij met het resultaat en ook heeft 't ons veel geld gescheeld, maar ik zou het nooit meer overnieuw doen.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 12 Jun 2017 14:35

Re: Grond kopen en zelf huis bouwen.

.
Laatst gewijzigd door Believe op 21 Jul 2017 14:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 12 Jun 2017 15:14

Re: Grond kopen en zelf huis bouwen.

Wij willen wel zelf laten bouwen en bij de afwerking zelf dingen doen, maar zijn nog op zoek naar een geschikte kavel.

Bouwen doe je inderdaad niet zo snel meer, dus ik zou wel zoeken naar een kavel die voldoet aan jullie wensen. Dat uitzicht op de kassen zou voor mij een punt zijn om er nee tegen te zeggen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 12 Jun 2017 18:55

Re: Grond kopen en zelf huis bouwen.

Vrienden van ons hebben dit gedaan en ook veel zelf gedaan. Wat hen enorm tegenviel is dat je echt óveral over na moet denken. Dingen die bij het kopen van een huis gewoon zo zijn, bijvoorbeeld de hoogte van je vensterbank. Die zijn heel vanzelfsprekend, maar ga maar eens beslissen hoe het moet worden, dan ben je ineens over dingen aan het nadenken waar je anders niet over na zou denken.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 12 Jun 2017 19:31

Re: Grond kopen en zelf huis bouwen.

Nog geen ervaring, maar wij zijn momenteel er wel over aan het denken. Morgen komt de makelaar voor een oriënterend gesprek voor de verkoop van ons huis. Als we ons huis verkopen gaan we eens kijken of er misschien dan iets te koop staat wat aan onze wensen voldoet en anders hebben we een kavel op het oog waar we willen gaan bouwen. Overigens wel láten bouwen.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 12 Jun 2017 20:38

Re: Grond kopen en zelf huis bouwen.

Bisq schreef:Vrienden van ons hebben dit gedaan en ook veel zelf gedaan. Wat hen enorm tegenviel is dat je echt óveral over na moet denken. Dingen die bij het kopen van een huis gewoon zo zijn, bijvoorbeeld de hoogte van je vensterbank. Die zijn heel vanzelfsprekend, maar ga maar eens beslissen hoe het moet worden, dan ben je ineens over dingen aan het nadenken waar je anders niet over na zou denken.

Precies dit is wat zwaar is. Wij waren echt 3 jaar lang in ons hoofd bezig met het huis, kleine en grote keuzes. Net als de vader van believe ben ik daar ook echt aan onderdoor gegaan. Maar wij hebben dan ook echt alles zelf gedaan, en in mijn geval betekende dat niet alleen elke steen letterlijk zelf in handen hebben, maar ook eigenlijk aannemer zijn omdat ik alles zelf uitzocht en regelde. Ik wist niets van bouwen, maar inmiddels weet ik heel veel.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 09:53

Bericht 13 Jun 2017 10:43

Re: Grond kopen en zelf huis bouwen.

Nog geen ervaring mee, maar wij gaan het doen. Alleen laten wij zoveel mogelijk doen (zijn beiden geen klussers).

Ons eigen huis is verkocht, we hebben een kavel in optie en hebben komende weken gesprekken met potentiële bouwers om te kijken wat we willen en wat de mogelijkheden zijn.

Ik lees dus even mee.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 13 Jun 2017 13:19

Re: Grond kopen en zelf huis bouwen.

Wij hebben het gedaan, maar wel veel laten doen, want we zijn zelf geen timmerman of metselaar. Ik ben wel blij dat we dit hebben gedaan, het huis is precies zoals we willen.
Maar als je twijfels hebt over het perceel zou ik het niet doen. Is er niet elders een perceel beschikbaar?
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 13 Jun 2017 18:50

Re: Grond kopen en zelf huis bouwen.

Wij zijn er vorig jaar mee bezig geweest. Ik heb het huis dat we wilden bouwen zelf getekend en met een aannemer overlegd wat de aannemer zou doen en wat we zelf zouden doen en aan de hand daarvan heeft de aannemer een prijs gemaakt. We hebben best wat handige kennissen dus dat zou een hoop geld schelen. Het ging bij ons om een kavel van ruim 1200m2 waar ook een bedrijfspand opgebouwd moest worden en daarmee zaten we met een bebouwbaar vlak en een percentage werk/wonen waar we rekening mee moesten houden.

Uiteindelijk hebben we voor bestaande bouw gekozen omdat we ivm de prijs en het bebouwbare vlak concessies moesten gaan doen aan het huis en het bedrijfspand en dat vond ik zonde. Je bouwt het huis maar 1x en gelijk voor de komende bij wijze van 30 jaar en ik was bang dat ik achteraf spijt zou krijgen van een huis dat een meter minder lang/breed is of een een dak vanaf de eerste verdieping ipv de tweede of een bedrijfspand dat op een andere plek op de kavel kleiner gebouwd zou worden.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 13 Jun 2017 19:01

Re: Grond kopen en zelf huis bouwen.

Phoe je kiest wel een tijd uit, de prijzen zijn momenteel ongelofelijk aan het stijgen en waarschijnlijk wordt dat alleen nog maar erger.

Ik zou het alleen doen als je het echt (makkelijk) kunt betalen en het perceel helemaal naar je zin is.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 13 Jun 2017 22:24

Re: Grond kopen en zelf huis bouwen.

Ik zou ook alleen maar bouwen als het stuk grond jullie allebei aanspreekt. Je moet het niet voor je man doen, daar word je zelf ook niet gelukkiger van.

Als wij de kans krijgen (als in: het is betaalbaar) willen wij zelf ook graag nog gaan bouwen en dan ook veel zelf doen qua afwerking. Wij zouden dan houtskeletbouw zeker overwegen in ieder geval omdat wij geen jaren bezig willen zijn dan. Maar de kans is ook gewoon heel reëel dat wij nooit gaan bouwen en dat is ook prima.
2012 & 2016
<<

Anoniem197

Bericht 14 Jun 2017 05:11

Re: Grond kopen en zelf huis bouwen.

2 vrienden hebben dat gedaan. En dan echt alles zelf beide naast een fulltime baan.
1 stel is nog bezig maar het schiet op. Ze zijn nog enthousiast.
Andere stel is nu een paar jaar klaar. Zij zou het nooit meer doen maar haar man wel.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 14 Jun 2017 21:43

Re: Grond kopen en zelf huis bouwen.

Bedankt voor alle reacties. We hebben besloten om het niet te doen vanwege de kassen. Een ander geschikt perceel is er op dit moment niet dus we blijven lekker genieten in ons huis!
⁠♡♡♡

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers