Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voogdij in testament

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 29 Sep 2016 20:23

Voogdij in testament

Mijn vriend en ik zijn nog bezig met het laten maken van een testament voor de mini er is. We moeten hierin vastleggen wie we aanwijzen als voogd voor onze dochter als ons iets overkomt. Maar hoe kies je zoiets? En hoe vraag iemand of het ok is? Ik vind het zoiets bizars om over na te denken... en er wordt onderscheid gemaakt tussen een voogd en een bewindvoerder, de laatste beheert een eventuele erfenis tot het kind 21 jaar is. Dit hoeft niet dezelfde persoon te zijn als de voogd, die draagt de zorg voor het kind. Hoe hebben jullie hierin keuzes gemaakt?
december 2016
juli 2019
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 29 Sep 2016 20:27

Re: Voogdij in testament

Wij hebben dit vastgelegd in het gezagsregister. Dit kan online met digi d. We hebben het broertje van mijn man gekozen als voogd. Hij is de enige oom. Ik heb zelf geen broers en zussen. Keuze was voor ons vrij makkelijk.
2016
<<

Anoniem197

Bericht 29 Sep 2016 20:36

Re: Voogdij in testament

Wij zijn getrouwd en daarom geen testament. Alles is geregeld. Voogd hebben we via internet vastgelegd.
We hebben gekozen voor iemand die onze manier van opvoeden over kan nemen.
Er is al een topic over geweest, misschien heb je daar iets aan?
Hebben het trouwens gewoon gevraagd tijdens het eten. Ook besproken met de overige familie zodat ze weten wat wij willen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 29 Sep 2016 20:39

Re: Voogdij in testament

Wij hebben dit besproken met goede vrienden van ons.
Wij zijn geregistreerd als voogd van hun kindjes, zij voor die van ons.
We hebben dit ook besproken met onze families zodat zij er ook van op de hoogte zijn.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 29 Sep 2016 21:31

Re: Voogdij in testament

Wij hebben het net afgelopen maand gedaan.
De oudste broer van mijn man word voogd en hij beheert ook het geld mochten wij er niet meer zijn.
Als uitdrukkelijke wens staat er in dat mijn oudste broertje bij de belangrijke beslissingen van de kinderen mee mag beslissen.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 30 Sep 2016 19:40

Re: Voogdij in testament

Toen onze oudste geboren werd, hebben we dit vast laten leggen in het testament. We hebben een 'top 3' gemaakt. Bovenaan mijn ouders, mits zij dit nog aankunnen. Daarna de broer van mijn vriend en daarna mijn zus. We hebben het met allemaal besproken. Mijn vader is bewindvoerder.

We hebben vooral bekeken met wie we het meest vertrouwd zijn en bij wie de meisjes in dezelfde woonplaats kunnen blijven wonen.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Sep 2016 19:53

Re: Voogdij in testament

In ons testament zijn mijn ouders vast gelegd. Als het ooit zo ver is en zij kunnen het niet meer aan hebben we afgesproken dat zij kijken wat dan goed is.
Ik wide het gezien de omstandigheden met mijn schoonouders duidelijk vast hebben laten leggen wat er met de meiden moet gebeuren, zag al allemaal horror scenario's voor me.
:heart: :heart: 2011
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 30 Sep 2016 19:56

Re: Voogdij in testament

Wij hebben ervoor gekozen dat mijn zus zowel de voogd als de bewindvoerder zal zijn voor onze kinderen. Wij hebben er alle vertrouwen in dat zij met haar man de juiste keuzes kan maken voor onze kinderen. Andere broers/zussen zijn er niet en grootouders willen we er niet mee belasten, gezien hun leeftijd. We hebben wel nog getwijfeld over een goede vriendin, maar uiteindelijk toch voor familie gekozen.
07.12.2011
11.12.2014
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 30 Sep 2016 20:01

Re: Voogdij in testament

Wij hebben voor mijn zusje gekozen. Ook met het feit voor als mijn ouders er niet meer zijn zij de enige die overblijft waar wij een goed gevoel bij hebben mbt de kinderen. Dit hebben wij wel in goed overleg met mijn ouders gedaan, want die zouden zich nogal snel voorbij gelopen voelen omdat ze ons nu ook al veel op de kinderen passen etc. Mijn schoonouders leven niet meer dus dat kan helaas niet meer.
Mijn man heeft 2 broers, maar daar hebben we zo weinig contact mee, zij zien hun nichtjes alleen met verjaardagen, dat voor mij de keus snel gemaakt was.
Wel staat er geloof ik bij dat als er grotere beslissingen moeten worden genomen dat evt mijn ouders er ook bij betrokken zullen zijn. Weet het niet meer zo precies want het testament bestaat al enige tijd. We hebben dit al deels op laten maken toen we ons huis kochten en pas toen ik zwanger van de oudste werd/was hebben we het besproken met mijn ouders/zusje en konden we het per mail laten weten wat en hoe precies. Kosten overigens bij ons niets, je hoort/leest ook wel eens dat je dan extra voor moet betalen.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 14 Jun 2017 19:33

Re: Voogdij in testament

Even een upje voor dit topic, wij zijn eindelijk uit de keuze voor onze kids en de voogdij.
Willen dit binnenkort laten vastleggen in een testament2 vliegen 1 klap. Maar ben benieuwd welke extra wensen jullie al erbij hebben genoteerd en of dat uberhaupt kan.
D. 16-8 en J. 27-11

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers