Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


traktatie: rekening houden met allergie?

<<

Anoniem336

Bericht 12 Jun 2017 11:02

traktatie: rekening houden met allergie?

Morgen willen de jongens trakteren, ivm de geboorte van hun broertje.
ik maak een reep ontbijtkoek, met wat gesmolten chocolade aan 1 kant, en daarop wat muisjes.
Nu kwam de oudste ermee, dat er een jongen in de klas zit met een glutenallergie. Ik vroeg wat anderen dan voor hem meegeven, en het antwoord was een mandarijn.

Nu zag ik bij de AH een pak met drie van dit soort repen. Individueel verpakt, dus er zit een papiertje omheen.
https://www.ah.nl/producten/product/wi3 ... glutenvrij

Dacht, een blauw strikje erom (op de koek doe ik een prikker met blauwe ster) en klaar.

In hoeverre houden jullie rekening met allergieën van kinderen? Geen idee of hij dit lust, maar vind een mandarijn of ander stuk fruit zo sneu.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 12 Jun 2017 11:05

Re: traktatie: rekening houden met allergie?

Ik zou daar wel rekening mee houden en iets vergelijkbaars meegegeven voor het kindje met een allergie.
<<

Anoniem253

Bericht 12 Jun 2017 11:11

Re: traktatie: rekening houden met allergie?

Jada schreef:Ik zou daar wel rekening mee houden en iets vergelijkbaars meegegeven voor het kindje met een allergie.


Ik ook.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 12 Jun 2017 11:17

Re: traktatie: rekening houden met allergie?

Champagne schreef:
Jada schreef:Ik zou daar wel rekening mee houden en iets vergelijkbaars meegegeven voor het kindje met een allergie.


Ik ook.

Ik ook.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 12 Jun 2017 11:21

Re: traktatie: rekening houden met allergie?

Ik ook, heb ook een collega met glutenallergie. Haal voor hem.altijd een glutenvrij gebakje.
⁠♡♡♡
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 12 Jun 2017 11:22

Re: traktatie: rekening houden met allergie?

Dit lijkt mij een leuk alternatief, zou ik zeker doen!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 12 Jun 2017 11:43

Re: traktatie: rekening houden met allergie?

Ik heb al drie jaar een jongen met glutenallergie in mijn mentorgroep en als ik iets lekkers meeneem, heb ik voor hem altijd een alternatief. Bij de AH hebben ze nog veel meer keuze in glutenvrije koeken en dergelijke.
december 2016
juli 2019
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 12 Jun 2017 11:50

Re: traktatie: rekening houden met allergie?

Ik heb het bij de juf nagevraagd of er kindjes met allergieën in de klas zaten, toen F bijna jarig was en ging uitdelen voor zijn verjaardag. Prima alternatief dus :ja:
07.12.2011
11.12.2014
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jun 2017 11:53

Re: traktatie: rekening houden met allergie?

Heel leuk als je een beetje vergelijkbaar alternatief maakt. Hij zal vaak genoeg iets anders moeten krijgen dus voor zo'n kindje des te leuker als 't wel iets lekkers is. (niet dat een mandarijn niet lekker is maar je snapt wat ik bedoel).
Let's discover the world together.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 12 Jun 2017 11:55

Re: traktatie: rekening houden met allergie?

Als ik het weet houd ik er zeker rekening mee. Is voor het kindje al vervelend zat denk dat die vaak nee moet zeggen, dus denk dat het voor het jongetje heel fijn zou zijn!
<<

Anoniem210

Bericht 12 Jun 2017 12:02

Re: traktatie: rekening houden met allergie?

Ik zou er ook rekening mee houden en een soort gelijke traktatie aanbieden. Hetzelfde als wat jij doet dus.
<<

Gaia

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 47

Geregistreerd: 09 Jun 2017 10:20

Bericht 12 Jun 2017 12:07

Re: traktatie: rekening houden met allergie?

Als ik het weet dan houd ik er wel rekening mee. Wel net zo leuk voor het kindje.
13-04-2010 & 01-04-2012 & 16-03-2015
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 12 Jun 2017 12:31

Re: traktatie: rekening houden met allergie?

Ik vraag het altijd na. Tot nu toe niet meegemaakt, maar als er wel een kindje met allergie zou zijn, zou ik proberen voor iedereen iets te maken zonder het allergeen of anders inderdaad een leuk alternatief voor het allergische kindje bedenken.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 12 Jun 2017 12:40

Re: traktatie: rekening houden met allergie?

Ik zou er ook rekening mee houden. Een vriendin heeft ook glutenallergie, en zorg met een verjaardag altijd voor hapjes en gebakje wat zij ook mag eten.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem336

Bericht 12 Jun 2017 13:09

Re: traktatie: rekening houden met allergie?

Bedankt! heb man met wat printscreens naar de Appie gestuurd, ben benieuwd waar hij mee thuis gaat komen.
Nu hopen dat in de klas van de jongste geen allergieën voorkomen, morgenochtend even vragen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 12 Jun 2017 17:04

Re: traktatie: rekening houden met allergie?

Goed dat je er rekening mee houdt! Ik probeer er altijd wel rekening mee te houden, er hangt bij ons ook een lijstje met eventuele allergieën in de klas.

Wat wel handig is (vooral als het een hele 'lastige' allergie is qua ingrediënten) is dat er hier in klas altijd een alternatief ligt voor deze kinderen (denk vanuit thuis wat meegegeven). Maar tot nu toe vond ik geen enkele allergie dusdanig lastig dat ik er geen rekening mee kon houden in de traktatie. En anders zou ik proberen een leuk alternatief erbij te doen voor degene met een allergie.

Als je het niet weet kun je er niks aan doen natuurlijk, anders vind ik het zelf altijd wel zo leuk om te zorgen dat iedereen een leuke traktatie heeft.

En navraag doen naar allergieën is ook altijd een goed plan. Dat heb ik vorig jaar bij dochter in de klas gezien, iemand had iets gemaakt met een ingrediënt erin waar kinderen allergisch voor waren en zij wist dit niet. Ook niet doorgegeven wat erin zat. Dit resulteerde in zieke kinderen die naar huis moesten. Met dat voorval in mijn achterhoofd let ik extra goed op.
<<

Anoniem298

Bericht 13 Jun 2017 09:33

Re: traktatie: rekening houden met allergie?

Bij mijn dochter in de klas zit een meisje met een glutenallergie en voor haar koop ik altijd iets glutenvrij. Bij de Jumbo hebben ze een aantal glutenvrije producten, dus vorig jaar heb ik een glutenvrije brownie voor haar gekocht en hetzelfde versierd als de traktatie van de andere kinderen.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 13 Jun 2017 10:08

Re: traktatie: rekening houden met allergie?

Bij ons op school hebben ze gevraagd de ouders zelf iets te halen (wat een langere houdbaarheidsdatum heeft) en in een trommeltje te doen wat op school blijft. En de bonnetjes mogen ingeleverd worden en krijgen ze terug/vergoed.
Hieruit kan er iets gepakt worden als er getrakteerd wordt, zowel vanuit de klas(genoten) als wanneer er een traktatie vanuit school is bij een gelegenheid.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Jun 2017 11:14

Re: traktatie: rekening houden met allergie?

Ik let er altijd wel op, ja. Er is altijd wel een goed glutenvrij alternatief (of lactosevrij, of wat de allergie dan ook is).

Dat trommeltje met eigen dingen hebben ze bij ons trouwens ook, maar ik vind het wel zo leuk voor een kind om echt getrakteerd te worden. En ik vind het ook goed voor mijn dochter als ze leert daar rekening mee te houden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 13 Jun 2017 12:05

Re: traktatie: rekening houden met allergie?

Wat ben je een lief persoon dat je zoiets leuks voor hem meegeeft ipv simpel een stuk fruit. Wilde ik even kwijt
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem205

Bericht 14 Jun 2017 15:48

Re: traktatie: rekening houden met allergie?

Als moeder van een allergisch kind zou ik dat helemaal super vinden, als anderen er rekening mee houden! Zelfs op het kdv proberen ze er nu rekening mee te houden, zo fijn! Al is het maar een versierd doosje rozijntjes :)

Als de allergieën van zoon blijven zoals ze nu zijn, zal ik naar school (en ouders van klasgenootjes) een brief sturen met daarin de allergenen (en gevolgen wanneer hij het wel binnen krijgt). En dan onze nummers/mailadressen erbij dat ze altijd kunnen contacteren wanneer er twijfels zijn.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 14 Jun 2017 15:52

Re: traktatie: rekening houden met allergie?

Oreo schreef:Als moeder van een allergisch kind zou ik dat helemaal super vinden, als anderen er rekening mee houden! Zelfs op het kdv proberen ze er nu rekening mee te houden, zo fijn! Al is het maar een versierd doosje rozijntjes :)

Als de allergieën van zoon blijven zoals ze nu zijn, zal ik naar school (en ouders van klasgenootjes) een brief sturen met daarin de allergenen (en gevolgen wanneer hij het wel binnen krijgt). En dan onze nummers/mailadressen erbij dat ze altijd kunnen contacteren wanneer er twijfels zijn.


Maar waarom ga je dat naar de hele klas sturen dan? Ik hou altijd rekening met de kinderen die een allergie hebben maar ouders kunnen toch gewoon aan de juf vragen of er kinderen met een allergie zijn als ze daar rekening mee willen houden bij traktaties.
2010 2012
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 14 Jun 2017 16:01

Re: traktatie: rekening houden met allergie?

Lexi ik denk ook voor bv bij iemand spelen of een kinderfeesten oid, hij natuurlijk wel flink allergisch dus moet echt rekening gehouden worden dan.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 14 Jun 2017 16:29

Re: traktatie: rekening houden met allergie?

En bij S. van Oreo zijn het echt enorm veel allergieën.....
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem205

Bericht 14 Jun 2017 17:27

Re: traktatie: rekening houden met allergie?

Wat Pippa en Dora zeggen is oa de reden. Maar ook omdat de kans heel groot is dat zoon nooit in aanraking mag komen met pinda's en noten. Dan moeten ouders wel weten dat pindakaas op brood echt een no-go is voor onze zoon. Maar ook een gezond hapje met kiwi erin kan al niet.

En natuurlijk regel ik altijd een alternatief, dat altijd in de klas zal liggen. En zoon mag echt heel veel wel. Maar zelfgemaakte dingen mogen in 99% van de gevallen gewoon niet. Dan breng ik liever zelf de ouders op de hoogte dan dat de juf dat doet en een allergie mist of verkeerd overbrengt met alle gevolgen van dien.

Ik hoop natuurlijk dat de meeste allergieën verdwijnen, maar de kans dat pinda/notenallergie weg gaat is minimaal.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny