Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Steeds vroeger wakker

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Jun 2017 05:06

Steeds vroeger wakker

V is nu 5,5 maanden. Ze gaat om 19:00 naar bed. Twee weken terug werd ze dan om 6:00 weer wakker. Dit werd steeds iets later. Zelfs een keer 7:30. We willen de dag voor haar om 7:00 laten beginnen. De afgelopen dagen wordt ze steeds eerder wakker. Vanmorgen zelfs al om 4:00. Ze kletste toen een kwartier en ging weer slapen om vervolgens om 5:30 weer te gaan kletsen. Ze lijkt nog geen honger te hebben. We geven haar geen aandacht. Als ze zou gaan huilen uiteraard wel, maar dat doet ze dus niet.

Herkent iemand dit? En heb je een tip? De kamer is even donker / licht als altijd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 14 Jun 2017 05:20

Re: Steeds vroeger wakker

Ik herken het. Het was hier ook een periode.
Ze werd steeds vroeger wakker en later naar bed hielp niks. Warmere slaapzak geprobeerd. Grotere fles 's avonds. Dat was het allemaal niet.
En toen van de één op andere dag was het wisselende wakker worden klaar en was daar haar nieuwe ritme.
Ze werd standaard 6 uur wakker. Dit is dus wat vroeger geworden toen. Maar eerder wordt ze niet meer wakker, soms wat later.
Het ging hier vanzelf weer over. Even volhouden!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Jun 2017 05:30

Re: Steeds vroeger wakker

Hier duurt het al heel lang. Louis is 15 maanden en wordt nooit later dan 6 uur wakker. De afgelopen week was het 5 uur en vanmorgen 4 uur, net als V. Alleen Louis gaat niet meer slapen. Mijn man en ik zijn finaal gesloopt momenteel.
Sorry, geen opbeurend verhaal.
#teammaple🍁
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 14 Jun 2017 05:41

Re: Steeds vroeger wakker

Herkenbaar.
Niet erg opbeurend voor jou maar het verhaal van UN is mij heel erg herkenbaar.
T heeft maaaanden tot 04.30 geslapen. Dat was echt zijn tijd. Hij kletste dan een uur om vervolgens nog eventjes te slapen. Maar dan moesten wij er natuurlijk uit. Huilen doet hij 's ochtends amper.
Tegenwoordig is het wel tegen 6 uur als we geluk hebben. Hij slaapt nu ook meestal wel door.
2016
<<

Anoniem272

Bericht 14 Jun 2017 06:22

Re: Steeds vroeger wakker

Er komt een dag dat je op zondag rond 10 uur een keer de trap af sloft, en je kinderen daar aangekleed en wel zitten te spelen. Ontbijt gemaakt voor zichzelf. 'Goedemorgen mama!'

Echt waar! :cheering:

(Het wordt ooit beter, bedoel ik maar. Als dat helpt.)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Jun 2017 06:26

Re: Steeds vroeger wakker

D heeft het nu. Elke keer om half zes klaarwakker en om acht uur als we de deur uit moeten is hij hartstikke slaperig.

Ik heb zelf niet zo'n moeite met vroeg opstaan maar m'n man krijgt er echt een rot humeur van. Dus om acht uur heb ik er twee chagrijnig haha.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem236

Bericht 14 Jun 2017 06:57

Re: Steeds vroeger wakker

Niks aan te doen. Rustig afwachten op de tijd die filoria benoemd of de tijd dat ze naar bed gaan wanneer ze nu wakker zijn.
Onze oudste was een hele tijd vroeg wakker en sliep de jongste goed uit, nu zijn de rollen omgedraaid. Jongste rond 5.45 en oudste tussen 6.45 en 7.45.
Ik kan er slecht tegen, tegen vroeg opstaan. Maar meer dan dit accepteren kan ik niet. Mijn jongste vind ik te jong om tekst en uitleg te geven over dat hij in zijn bed moet blijven.

In het weekend hebben man en ik beide een uitslaapdag.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Jun 2017 07:02

Re: Steeds vroeger wakker

Ik ben zelf een heel slechte slaper en tot 7/7:30 is al uitslapen voor mij. Dus ik zou 6 uur niet eens erg vinden. 4:00 vind ik wel echt te vroeg. Gelukkig dat ze kletst. Dat is prettiger om naar te luisteren dan huilen.
Ik snap ook wel dat ze nog geen 6 maanden is en een ritme nog zo erg kan veranderen. Ik ben moe, maar dat ben ik al 100 jaar. Dus dit kan er bij ;-) Ik hoop alleen niet dat het steeds vroeger wordt en ze straks om 4:30 al wil ontbijten.

Wanneer ik om 10:00 op zondag de trap af slof bel ik de krant.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 14 Jun 2017 07:12

Re: Steeds vroeger wakker

Als ze kletst zou ik er gewoon laten liggen.
Dat doe ik ook. Meestal valt hij dan nog in slaap.
Soms ga ik kijken of hij geen poepluiers heeft.

4 uur is hier al een maand of 3 geleden gelukkig.
Maar 5 uur gebeurt nog regelmatig.

Normaal wordt E altijd rond half 6 wakker. En dan laat ik hem ook nog liggen tot half 7. Half 7 moet hij ook opstaan om naar het kdv te gaan dus dan vind ik die tijd ok.
Ik leg hem ook wel eens naast mij in bed dan gaat hij ook nog wel eens slapen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Jun 2017 07:18

Re: Steeds vroeger wakker

Ik laat haar ook liggen en kijk haar niet aan oid. Ik ga er zelf om 6:00 uit om te kolven en om 7:00 begint haar dag. Oma's of wij halen haar dan uit bed. Ik hoop door dat stug vol te houden dat het kwartje een keer valt. Haha.
Na de vakantie gaat ze naar haar eigen kamertje, dan word ik er misschien ook niet wakker van om 4:00. En wie weet wanneer het langer donker is dat ze dan ook wat langer gaat slapen.

Maar ik begrijp dat het vrij normaal is!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 14 Jun 2017 07:33

Re: Steeds vroeger wakker

Ik herken jouw verhaal ook. Het ging een hele tijd goed en vanaf een maand of 6/7 sloeg het slaapritme om en werd ze steeds vroeger wakker.

Wij hebben vele dagen vanaf 4:30 doorgebracht op de bank beneden omdat zij wel echt begon te huilen en alleen rustig werd als je haar oppakte. Omdat wij nog een zoontje hebben die in de kamer er naast slaapt hebben wij er voor gekozen om haar wel uit bed te halen zodat hij wel gewoon kon slapen.

Sinds een maand of 2 (ze is nu 15 maanden) slaapt ze gelukkig weer wat langer en wordt ze nu tussen 6:30-7:30 wakker. Soms wordt ze wakker, kletst wat en valt dan zelf weer in slaap.

Het zijn pittige tijden en als ik de reacties hier boven lees kan het dus nog langer aanhouden en wie weet heeft ze jouw genen van het vroege opstaan :-).
Onze zoon was een redelijke slaper toen hij klein was dus we hebben met hem ook wel mazzel gehad. Hij is nu 4,5 en gaat op zaterdag en zondag om 7:00 zelf naar beneden en kijkt dan tv. Wij kunnen dan even rustig wakker worden en gaan dan na een half uurtje ook naar beneden.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Jun 2017 07:44

Re: Steeds vroeger wakker

Ik hoorde gisteren dat goed of slecht slapen genetisch is bepaald. Echter sliep ik tot mijn 20e wel goed.

Nouja, ik zal het zien. Misschien draait het weer om wanneer het wat minder warm is op de kamer. Zal ook eens kijken als we haar onder een dunne hydrofiel instoppen of dat ook scheelt. Nu ligt ze alleen in een slaapzakje.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 14 Jun 2017 07:59

Re: Steeds vroeger wakker

Filoria schreef:Er komt een dag dat je op zondag rond 10 uur een keer de trap af sloft, en je kinderen daar aangekleed en wel zitten te spelen. Ontbijt gemaakt voor zichzelf. 'Goedemorgen mama!'

Echt waar! :cheering:

(Het wordt ooit beter, bedoel ik maar. Als dat helpt.)

Idd, ooit.... Maar het gebeurd hier ook!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 14 Jun 2017 10:09

Re: Steeds vroeger wakker

Oh dat lijkt me wel heel pittig als ik sommige verhalen hier lees.
Hier gelukkig wel een goede/lange slaapster, maar het zou mij ook écht opbreken als ik er elke dag zo vroeg uit zou moeten.
2012 & 2016
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 14 Jun 2017 10:52

Re: Steeds vroeger wakker

Dat genetische kan wel kloppen, mijn man en ik zijn ontzettende slaapkoppen en onze kinderen ook.

Maar verandering in slapen kan ook een sprongetje of, zoals iemand al zei, een begin van een nieuw ritme zijn. En ik merk hier wel vaak dat er in de lente/zomer wat eerder activiteit is dan in de herfst/winter. Misschien dat het straks ook weer anders gaat als ze op haar eigen kamer slaapt.
Van lodger hebben ze hydrofiele slaapzakken, ik vind dat echt ideaal! Die tot 1 jaar is ze eigenlijk uitgegroeid hier, maar ze kan zich nog helemaal strekken. En hij is lekker luchtig, maar je hebt toch een laagje om je heen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Jun 2017 11:40

Re: Steeds vroeger wakker

Ze heeft een heel dunne slaapzak die prima voldoet. Maar ik vond het als kind altijd heel fijn om strak ingestopt te zijn. Misschien dat haar dat net even het zetje geeft om weer iets langer te slapen in de ochtend ipv ochtendgymnastiek te doen ;-)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem197

Bericht 14 Jun 2017 11:52

Re: Steeds vroeger wakker

Dochter heeft dat ook maar slaapt vervolgens wel tot 9uur als het aan haar ligt. Maar dus wel om 4 uur al buurten.
Mijn dochter ligt dus wel op haar eigen kamer en ik word er amper wakker van gelukkig.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 14 Jun 2017 14:33

Re: Steeds vroeger wakker

DdL schreef:Dochter heeft dat ook maar slaapt vervolgens wel tot 9uur als het aan haar ligt. Maar dus wel om 4 uur al buurten.
Mijn dochter ligt dus wel op haar eigen kamer en ik word er amper wakker van gelukkig.


Gaat dat zo lekker zachtjes dan? :smile: T maakt er hele oerkreten bij en gilt van enthousiasme :palm:
2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers