Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slapen is voor apen - vragenlijstje

<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 13 Jun 2017 21:55

Re: Slapen is voor apen - vragenlijstje

- Vanaf welke leeftijd sliep je kindje door? Wat voor tijden waren dat (dus van 21.30 - 06.30 bijv)?
Ik weet het eigenlijk niet meer exact, ze sliep al heel snel lange blokken (23u-6u ofzo) maar echt één blok vanaf een maand of 4/5 denk ik? Dus dat is dan ongeveer van 21u tot 8/9u, maar er zijn ook zeker periodes geweest dat ze weer eerder wakker werd, al ging/gaat ze eigenlijk altijd gelijk weer slapen na een fles als ze bijvoorbeeld om 6/7u al wakker wordt (komt nu eigenlijk bijna niet meer voor).

- Vanaf welke leeftijd ging je kindje naar zijn/haar eigen kamer overdag?
Ik denk dat ze 2 maanden was toen ze 1 slaapje in haar eigen bedje deed.

- Vanaf welke leeftijd ging je kindje naar zijn/haar eigen kamer 's nachts?
Ze was ruim 4 maanden en letterlijk te groot voor het wiegje wat we hadden, vond ik wel jammer want vond het heel fijn om haar naast mij te hebben.

- Op welke plekken slaapt/sliep je kindje allemaal?
Overal een beetje. Op één van ons, in de box, in haar wiegje, in haar bedje, in de wagenbak, in de draagzak, ...

- Laat je je kindje in de box slapen of is dat puur voor spelen?
In het begin was de box zowel voor slapen als spelen, nadien werd de box alleen een plaats om te spelen.

- Vanaf wanneer begon je ook met je kindje 's avonds in z'n bedje te leggen (dus echt naar boven brengen voor de avond, ipv bij je beneden slapen en mee naar bed als je zelf ook naar bed gaat)?
Vanaf het moment dat ze naar haar eigen bedje ging, 4 maanden dus.

- Vanaf wanneer begon je met een slaapritueel?
Wij hebben geen standaard slaapritueel voor dochter (de oudste van 4 wel).


Ik moet wel zeggen dat wij bij onze dochter echt totaal geen ritme hebben, we bekijken per dag hoe het verloopt en ze heeft geen vaste momenten dat ze slaapt of eet of wakker is ofzo (behalve 's nachts dan). Bij onze zoon hadden we wel meer een ritme overigens, maar dochter doet het prima zo en ik vind het ook wel goed zo.
2012 & 2016
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 13 Jun 2017 21:56

Re: Slapen is voor apen - vragenlijstje

- Vanaf welke leeftijd sliep je kindje door? Wat voor tijden waren dat? Vanaf 3,5 week (22:15-6:00)
- Vanaf welke leeftijd ging je kindje naar zijn/haar eigen kamer overdag? Ik denk vanaf een week of 10
- Vanaf welke leeftijd ging je kindje naar zijn/haar eigen kamer 's nachts? Vanaf een week of 11, daarvoor sliep ze bij ons op de kamer in een wiegje.
- Op welke plekken slaapt/sliep je kindje allemaal? In de box, in de wagen, op schoot (tot een week of 10)
- Laat je je kindje in de box slapen of is dat puur voor spelen? Ze slaapt ook wel eens in de box, maar laatste weken leg ik haar meestal in haar bedje.
- Vanaf wanneer begon je ook met je kindje 's avonds in z'n bedje te leggen (dus echt naar boven brengen voor de avond, ipv bij je beneden slapen en mee naar bed als je zelf ook naar bed gaat)? Vanaf een week of 11. Ze gaat dan na de laatst voeding van 20/21 uur naar bed en slaapt door tot de volgende ochtend een uur of 5:30/6:00
- Vanaf wanneer begon je met een slaapritueel? We hebben nog niet echt een ritueel alleen dat we haar inbakeren en het muziekjes van de babyfoon aanzetten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 14 Jun 2017 10:42

Re: Slapen is voor apen - vragenlijstje

- Vanaf welke leeftijd sliep je kindje door? Wat voor tijden waren dat (dus van 21.30 - 06.30 bijv)? Met 2 maanden sliep hij voor het eerst van 0.30 tot 7.30. Daarvoor wel al blokken van 5 uur en daarna ook nog wel een beetje rommelig hoor. Nu is hij 4 maanden, krijgt nu rond 22.30 de laatste voeding en slaapt meestal tot 5.30-6.30.
- Vanaf welke leeftijd ging je kindje naar zijn/haar eigen kamer overdag?
Volgens mij met 6 weken ofzo af en toe een slaapje in zijn eigen kamer.
- Vanaf welke leeftijd ging je kindje naar zijn/haar eigen kamer 's nachts?
Nog niet, hij ligt nog in de co sleeper
- Op welke plekken slaapt/sliep je kindje allemaal.
In het begin sliep hij echt overal, in de box, kinderwagen, maxi cosi, op ons. Nu slaapt hij echt het beste in bed. Af en toe kort in de wagen of maxi cosi en heel soms op ons.
- Laat je je kindje in de box slapen of is dat puur voor spelen? In het begin wel, nu niet meer.
- Vanaf wanneer begon je ook met je kindje 's avonds in z'n bedje te leggen (dus echt naar boven brengen voor de avond, ipv bij je beneden slapen en mee naar bed als je zelf ook naar bed gaat)? Met 12 weken ongeveer. Daarvoor sliep hij 's avonds op ons of in de box.
- Vanaf wanneer begon je met een slaapritueel? Ook met 12 weken, toen hij dus 's avonds in zijn wiegje ging slapen.

Ik zou echt het boek van Stephanie lampe lezen, heeft mij echt geholpen met het slapen en Ravi slaapt nu echt super goed.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 15 Jun 2017 01:06

Re: Slapen is voor apen - vragenlijstje

Vanaf welke leeftijd sliep je kindje door? Wat voor tijden waren dat (dus van 21.30 - 06.30 bijv)?
Nog niet

- Vanaf welke leeftijd ging je kindje naar zijn/haar eigen kamer overdag?
Nog niet

- Vanaf welke leeftijd ging je kindje naar zijn/haar eigen kamer 's nachts?
Nog niet

- Op welke plekken slaapt/sliep je kindje allemaal?
Alleen in zijn bedje, we leggen hem elke keer na de voeding neer zodat hij daaraan went met het slaapschaap aan. Als uitzondering de kinderwagen en autozitje waar hij binnen 30 sec in slaap valt (net z'n moeder).

- Laat je je kindje in de box slapen of is dat puur voor spelen?
Nee, probeer echt te conditioneren dat bedje slapen is

- Vanaf wanneer begon je ook met je kindje 's avonds in z'n bedje te leggen (dus echt naar boven brengen voor de avond, ipv bij je beneden slapen en mee naar bed als je zelf ook naar bed gaat)?
Hij slaapt dus altijd in zijn bedje

- Vanaf wanneer begon je met een slaapritueel?
Al mee begonnen. Ik zing voordat ik hem neerleg: 'R gaat slapen, hij is moe' terwijl we naar bedje lopen. Soms is hij nog wakker en valt hij uit zichzelf in slaap, meestal slaapt hij al. Geef hem kus, doe schaap aan en loop weg.
Afbeelding
Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Char