Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 31 Mei 2017 20:47

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fijn dat de juf morgen even met ze gaat zitten, dan zal het daarna voorlopig wel weer even goed gaan.

De juf bij mijn dochter zei dat het echt een meidending is en dat meiden zich 1 klein dingetje maanden later nog herinneren en het dan weer op kunnen brengen. Terwijl het bij jongens even hard knalt en het dan meteen voor altijd over is. Bij de meiden bij mijn dochter begon het in groep 4 en nu eind groep 5 is het al een tijdje weer rustig.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 09 Jun 2017 18:31

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wij hebben in deze regio over 4 weken al zomervakantie en kregen net vanavond de mail met de klassen indeling voor volgend jaar.

Ik moet wel even wennen want de klas van mijn meiden wordt wel uit elkaar gehaald, de meisjes waar ze graag mee spelen zitten volgend jaar in een andere klas. Ik vind dat echt super jammer, mijn eerste reactie was ook niet postief maar nu ik even heb zitten nadenken zie ik ook wel wat voordelen en hoop ik maar gewoon dat als ze dat willen ze met de andere meisjes na school nog afspreken.

School geeft aan dat ze hebben gekeken naar vriendinnetjes, maar dat vraag ik me wel af, de juf heeft altijd gezegd dat mijn dochters het met iedereen wel kunnen vinden, terwijl ze met spelen echt wel voorkeur hebben, dus misschien is er bij hun minder naar gekeken.

Waar ik nu nog het meeste van baal is dat de 3 pittige jongens gewoon weer bij hun in de klas komen, ik kan niet begrijpen waarom school ze niet uit elkaar haalt. Ik wil over 2 weken wel een gesprek met de juf om aan te geven dat ik wil dat er een goede overdacht komt omdat mijn dochters wel echt het pispaaltjes zijn geweest van een jongen en ik wil niet dat dat volgend jaar weer gebeurd.
:heart: :heart: 2011
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 13 Jun 2017 12:16

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mijn dochter wordt in de laatste week van de zomervakantie 5. Wanneer zou ik haar dan kunnen laten trakteren? Meteen in de eerste schoolweek?
En hoe snel na de zomervakantie zouden we haar kinderfeestje kunnen vieren?
2012
2016
2020

Instagram
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 13 Jun 2017 12:25

Re: Schoolgaande kinderen topic

Zou met de juf overleggen welke dag die week het beste uitkomt om te trakteren. Na 2 weekjes als ze beetje gewend zijn weer op school haar feestje?
Trots op mijn stoere ventje!
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 13 Jun 2017 12:50

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier kiest een moeder van een vriendin van L juist om het voor de zomervakantie te doen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 13 Jun 2017 12:54

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik vind voor de zomervakantie eigenlijk niet zo leuk, omdat ze echt pas in de laatste week van de zomervakantie jarig is. En de komende weken zijn al druk genoeg hier met dorpsfeest, juffendag etc.
Ik denk dat we het dan twee of drie weken na de vakantie doen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem298

Bericht 13 Jun 2017 13:03

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mijn dochter is eind augustus jarig en heeft in groep 2 (dacht ik) in de eerste schoolweek getrakteerd (toen was ze dus in de laatste week van de vakantie jarig geweest). Het feestje hebben we een week of 2 na de vakantie gedaan.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 13 Jun 2017 15:05

Re: Schoolgaande kinderen topic

MrsMath schreef:Hier kiest een moeder van een vriendin van L juist om het voor de zomervakantie te doen.


Ik zou dit, net als in de eerste week trouwens, niet doen omdat er dan al veel kinderen hun verjaardag vieren. Dan val je in het niet in mijn ogen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem245

Bericht 13 Jun 2017 15:36

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mijn zoon is eind Augustus jarig, en als dat in de schoolvakantie valt trakteer ik niet. Als hij jarig is met school dan wel, maar anders niet.
<<

Anoniem331

Bericht 13 Jun 2017 16:30

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier ook een augustus kind. Trakteert altijd voor de vakantie. Al was het maar omdat hij het leuk vind de kinderen te trakteren die dan al een jaar bij hem in de klas zitten, en niet allemaal nieuwe kinderen.
<<

miekie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:38

Bericht 13 Jun 2017 17:34

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mijn oudste dochter is van half augustus en heeft tot nu toe steeds op haar verjaardag kunnen trakteren. Alleen afgelopen schooljaar viel het in de vakantie en heeft ze de eerste week na de vakantie getrakteerd. Dit was geen probleem. De meeste trakteren inderdaad voor de vakantie dus ze was de enige in haar klas. Zou het even overleggen met juf.
2009
2011
<<

Anoniem255

Bericht 13 Jun 2017 19:30

Re: Schoolgaande kinderen topic

Groot gelijk Studie. Wellicht is er niks aan de hand maar je kunt het maar alvast gezegd hebben.

Hier hebben ze voor het eerst geen klassen uit elkaar getrokken. Mijn oudste gaat naar groep 4 (slik) en de jongste mag nog lekker een jaartje kleuteren.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 13 Jun 2017 19:36

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat fijn Mien!

Hier gaan allebei de kinderen over naar een andere klas. Zoon naar de middenbouw (groep 3/4/5) en dochter naar de bovenbouw (groep 6/7/8). Dus spannend met welke vriendjes ze doorgaan en bij welke juf/meester ze komen. We horen het over 2 weken.
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 13 Jun 2017 20:34

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mijn dochter is in augustus jarig en hebben vorig jaar en dit jaar gekozen om voor de vakantie te trakteren in overleg met de juf. Ook dr kinderfeestje doen we nog voor de zomervakantie.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 24 Jun 2017 07:58

Re: Schoolgaande kinderen topic

Vraagje voor degene met kinderen die continu rooster hebben.
In hoeverre vinden jullie het de taak van de juf om ervoor te zorgen dat je kind eet?
J is bijna 7, zit in groep 3. Ze heeft add en is daardoor extreem snel afgeleid met alles.
Nu mogen ze de laatste weken regelmatig tijdens de lunch een film kijken. Heel leuk natuurlijk maar gevolg is wel dat ze met zeer grote regelmaat geen hap eet omdat ze te veel afgeleid is door de film. Ik heb het al een paar keer aangegeven bij de juf en die zegt steeds dat ze er op gaat letten maar deze week is ze weer elke dag thuis gekomen met een (nagenoeg) volle broodtrommel en drinkfles. Ze begint dan in de auto al te klagen over buik- en hoofdpijn en die zakt dan als we thuis zijn en ze wat gegeten en gedronken heeft.

Ik snap dat de juf er niet de hele pauze naast kan zitten maar dit vind ik ook niet normaal en best zorgelijk. J is al een sprietje en eet sowieso door haar medicatie al erg weinig dus die boterham tussen de middag vind ik wel echt belangrijk.
Natuurlijk is dit ook wel een stukje zelfstandigheid wat ze moet gaan leren, maar door haar add is dit gewoon super lastig voor haar. Daarnaast heeft ze een angststoornis die er voor zorgt dat ze niet halverwege de middag, als ze zich niet lekker gaat voelen, durft te vragen of ze alsnog haar boterham mag op eten.

Maandag heb ik een oudergesprek en wil ik het nog een keer aankaarten, maar ik vraag me af wat ik hierin mag verwachten een juf.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 24 Jun 2017 08:24

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik vind dat de juf daar wel deels verantwoordelijk in is. Als een kind weigert te eten kan ze het er niet inproppen maar in het geval van jouw dochter is het niet zo dat ze niet wil eten. Dus vind ik het wel de taak van de juf om haar af en toe aan te sporen om te gaan eten.
2010 2012
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 24 Jun 2017 08:30

Re: Schoolgaande kinderen topic

Zoals je misschien wel weet heeft mijn zoon een eetprobleem. Ik heb het bespreekbaar gemaakt met de juf. Ik vind tussen half 9 en 2 niets eten gewoon te weinig. Mijn zoon krijgt minimaal eten mee, dat moet op en wordt ook gecontroleerd. Hij moet ook binnen blijven tot het op is. Niet op is niet naar buiten. Vrij streng, maar anders eet hij gewoon helemaal niks. Intussen weet hij het heel duidelijk en gaat alles op. Er wordt rekening gehouden met traktaties dus dan mag z'n broodje door de helft bijvoorbeeld.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 24 Jun 2017 10:29

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik heb zelf als leerkracht ook groep 3. Wanneer er een ouder bij mij komt dat een kind steeds thuiskomt met een volle beker en lunchtrommel, dan ga ik dat zeker goed in de gaten houden en desnoods controleren. Sowieso weet je als leerkracht vaak wel wie de trage eters zijn, sommige krijgen van mij na de pauze nog even extra tijd om te eten of drinken. Ik zou het dus zeker nog een keer aankaarten bij de juf.
2011 2012 2017
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 24 Jun 2017 12:13

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik zou het ook zeker nog eens aankaarten.
vraag of ze gewoon standaard bij de juf in de buurt kan zitten met eten, zodat juf er meer zicht op heeft.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 24 Jun 2017 12:15

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier gaat het super met de oudste, nadat die vorig jaar is overgestapt naar een andere school. Die gaat straks alweer naar groep 7.
De middelste heeft een pittig jaar gehad nu in groep 4, binnenkort weer 10 min gesprek, ben erg benieuwd.
De jongste gaat lekker, gaat ook alweer naar groep 3 volgend jaar. Dan ben ik toch echt uit de kleuters. Weer een fase afsluiten.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 24 Jun 2017 12:27

Re: Schoolgaande kinderen topic

Bedankt voor jullie antwoorden, begon aan mezelf te twijfelen of ik dit wel mag verwachten van de juf. Maar ik ga het er maandag nog maar eens naar vragen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 27 Jun 2017 17:40

Re: Schoolgaande kinderen topic

Onze jongste zat net huilend bij mij op schoot....
Helemaal verdrietig omdat ze niet zo lang meer bij haar juffrouw in de klas zit (12 dagen).
Zat bijna mee te huilen :palm:
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 28 Jun 2017 08:04

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ach wat sneu Dora!

Zijn jullie kids ook zo aan vakantie toe? De oudst is echt moe, merken we. Helaas moet hij nog ruim drie weken naar school voordat het vakantie is.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 28 Jun 2017 08:05

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ja, dat merken wij ook hoor Lady. Hier moeten we nog anderhalve week.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 28 Jun 2017 08:22

Re: Schoolgaande kinderen topic

Aah wat sneu Dora, ook dat ze daar dan ineens zelf zo het besef van heeft.

Hier is ze ook toe aan school. Nog 3,5 week. Vanochtend op school in tranen, ze wilde niet dat ik weg ging. Ben ik niet van haar gewend.
Ook aan mijn oppaskinderen merk ik dat ze toe zijn aan vakantie. Snel huilen en moe.
2012
2016
2020

Instagram
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers