Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vriendinnen/vrienden

<<

Anoniem201

Bericht 12 Jun 2017 18:14

Vriendinnen/vrienden

Heb jij veel vriendinnen of vrienden? En heb je ook een of meerdere beste vriendinnen?
Zo nee vind je het vervelend? Mis je het of juist niet?
Vind je het fijn om juist gewoon vriendinnen te hebben waar je leuke dingen mee doet, maar niet betiteld als beste vriendin?
Wanneer is iemand je beste vriendin?
<<

anoniem196

Bericht 12 Jun 2017 18:38

Re: Vriendinnen/vrienden

Ik heb 1 beste vriendin, die spreek ik bijna elke dag. Ze weet bijna alles van mij.
Wanneer iemand je beste vriendin is? Dat is een gevoel denk ik. Ik ken haar al 18 jaar. We hebben veel meegemaakt en staan 24 uur per dag voor elkaar klaar. Onvoorwaardelijk steun en altijd eerlijk tegen elkaar. Maar zien elkaar 1 keer per 2 maanden. We zijn allebei druk met ons gezin en werk.
Maar in de tijd dat mijn vader in het ziekenhuis lag kon ik haar midden in de nacht bellen om te praten en dat deed ik ook. Ook de dag dat hij zou overlijden, 1 telefoontje en een half uur later stond ze in het ziekenhuis.
Anders om ook toen haar vader ziek was. En een aantal jaar erna toen haar zoontje in levensgevaar op de neo lag. Uren hebben we s'nachts gebeld.
Dat is voor mij een beste vriendin. Even je eigen leven aan de kant kunnen zetten om de ander alle steun te geven die ze nodig heeft.


En nog een aantal vriendinnen. Waar ik af en toe mee afspreek.
Sommige zie ik weinig maar app ik veel mee.
Een paar zou ik meer willen zien maar komt er niet van.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 12 Jun 2017 18:44

Re: Vriendinnen/vrienden

Ik heb 2 beste vriendinnen en 6 goede vriendinnen en vrienden.
Voor mij is dit goed zo. Ik weet precies wat ik aan ze heb en als ik ze nodig heb zijn ze er eigenlijk altijd.
1 van mijn beste vriendinnen spreek ik bijna elke dag en de andere paar keer per week. De anderen wat minder.
Een beste vriendin is iemand die altijd voor je klaar staat, waar je mee kan lachen en huilen, je dag niet kan hebben en waar het ook goed is als je elkaar soms een paar dagen niet spreekt. En die ook eerlijk tegen je is en het zegt als ze ergens het niet mee eens is, of vindt dat ik mij aanstel. Iemand van wie je gewoon op aan kan en waarvan je weet dat er het vertrouwen is dat dingen die door vertelt worden.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jun 2017 18:48

Re: Vriendinnen/vrienden

Ik heb geen beste vriendin meer. Vroeger (tot in studententijd) rouleerde dat eens in de zoveel jaar. Maar nu niet meer, gewoon een aantal goede vriendinnen. De ene zie ik wat vaker dan de ander, maar de ene woont ook dichterbij dan de ander. Ik vind het helemaal prima zo. Ik vind het wel heel leuk dat ik in de afgelopen paar jaar wel echt paar nieuwe vriendschappen heb gemaakt.
Let's discover the world together.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 12 Jun 2017 18:49

Re: Vriendinnen/vrienden

Wij hebben beide een grote vriendengroep, samen zo'n 50 personen. Van mijn vriendengroep reken ik zeker 20 personen (10 stellen) als echte vrienden. Dat zijn vrienden die er voor ons zijn in goede en in slechte tijden en waar we regelmatig leuke dingen mee doen. Van mijn man zijn vriendengroep reken ik 4 personen als echte vrienden.
Ik noem niemand mijn beste vriendin, maar zeg vaak 'dit zijn Truus en Henk, een van onze beste vrienden'.
Ik vind de hechte vriendengroep echt heerlijk, voelt ondanks dat het veel mensen zijn wel echt vertrouwd.
Insta: je_ei_kwijt
<<

anoniem203

Bericht 12 Jun 2017 19:14

Re: Vriendinnen/vrienden

Ik heb geen beste vriendin meer. Ik heb er tot mijn 24ste altijd een gehad maar ik ben te vaak op mijn ziel getrapt dat ik er nu gewoon niet echt meer voor open sta hoe graag ik het ook zou willen. Een beste vriendin is voor mij iemand die er altijd voor je is, je mee kunt lachen en huilen, vertrouwd voelt en dat het allemaal ook van 2 kanten komt.

Ik heb wel een aantal losse/gewone vriendinnen waar ik vanalles mee doe (theeleuten, shoppen, uit eten enz) en opzich heb ik daar wel genoeg aan. Ook al mis ik dus soms wel een beste vriendin net als vroeger. Een echte vriendengroep heb ik ook nooit echt gehad. Soms vind ik dat wel jammer maar aan de andere kant ook niet. Ik hecht te veel waarden aan het op mezelf zijn en avondjes bankhangen. Een leven met ieder weekend verjaardagen, feestjes enz zou ik niet tegenkunnen.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 12 Jun 2017 19:37

Re: Vriendinnen/vrienden

Ik heb een hele goed vriendin. Haar ken ik al 23 jaar. Nu we allebei kinderen hebben zien we elkaar minder vaak. Maar ik weet dat ze altijd voor mij klaar zal staan en andersom is dat ook zo.

Ik heb ook nog een andere goede vriendin die ken ik via mijn ex-man. Met haar kan ik heel goed overweg en ook zij staat altijd voor mij klaar en andersom is dat ook zo
We gaan vaak met onze gezinnen naar een speeltuin oid. Wij wonen ook wat dichter bij elkaar of we spreken halverwege af.

De beste vriend van mijn vriend beschouw ik ook als een van mijn beste vrienden. Hij staat ook altijd klaar voor ons. Voordat onze zoon geboren was aten we een dag per week met elkaar. En dan keken we vaak nog een film na. Dat is nu wat lastiger met onze zoon. Maar het eten proberen we wel nog regelmatig te doen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 12 Jun 2017 20:40

Re: Vriendinnen/vrienden

Ik heb 2 beste vriendinnen. Voor mij houdt dat in dat je altijd er voor elkaar bent. En zij weten ook zo ongeveer alles van mij. Ik zie hun niet met vaste regelmaat. Wel zie ik ze vaak gelukkig. Een van die beste vriendinnen is getrouwd met mijn man zijn neef, dus dat is ideaal. Via die neef ken ik ook mijn man! Maar ik kende die neef weer eerder dan mijn beste vriendin, valt dit nog te snappen? :smile:

Ik heb ook nog 2 vriendinnengroepjes en dat is voor mij echt pure ontspanning en een uitlaatklep om even niet alleen maar mama te zijn. Met het ene groepje spreek eens in de 2-3 maanden af, en met het andere eens in de 2 maanden. Dit is meestal bij iemand thuis, we rouleren. Ik geniet daar echt van. In een van die groepjes zit ook een van mijn beste vriendinnen.

Verder heb ik nog wel wat andere vriendinnen maar we zien ons alleen nog maar op gelegenheden of we appen af en toe.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Jun 2017 20:49

Re: Vriendinnen/vrienden

Ik heb veel vriendinnen, acht daarvan reken ik tot hele goede vriendinnen die ook alles van mij weten. Er is één vriendin die echt mijn allerbeste vriendin is. Zij voelt als familie :heart: . Ik zou er niet zonder kunnen!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem315

Bericht 12 Jun 2017 21:29

Re: Vriendinnen/vrienden

Ik heb twee vriendinnen van de basisschool en de middelbare school en ik heb vriendinnen uit de vriendengroep. Maar ik ben met niemand zo hecht, dat ik ze wekelijks zie.

Ik noem ze vriendinnen, zodra ik een klik voel. Lastig met woorden te omschrijven.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 12 Jun 2017 22:19

Re: Vriendinnen/vrienden

Ik heb twee hele goede vriendinnen. Ook al zien we elkaar maar eens in de paar maanden en hebben we ook op de app niet dagelijks contact, als er iets is zijn we er altijd voor elkaar. Daarnaast nog wel een aantal losse vrienden en vriendinnen / kleine vriendengroepjes (max. 6 personen inclusief aanhang) met wie ik regelmatig probeer af te spreken en te appen. Met sommigen is het contact intensiever dan met anderen.
De twee meiden die ik als eerste noemde zijn wel hele goede vriendinnen, maar echt een beste vriendin zoals ik in een aantal andere reacties lees heb ik niet eigenlijk. Ik mis het niet echt, al vind ik het soms ook wel eens jammer. Maar ik ben ook wel heel tevreden met de leuke vrienden en vriendinnen die ik wel heb.
<<

Zero

Bericht 12 Jun 2017 23:41

Re: Vriendinnen/vrienden

Ik heb een beste vriendin die ik al ken sinds de basisschool, maar pas mee bevriend raakte in de brugklas. Eigenlijk zijn we pas sinds een jaar of 5 echt beste vriendinnen, daarvoor had ik andere 'beste' vriendinnen die toch niet zo best leken te zijn.

Verder heb ik een vriendengroep van werk (c.a. 10 personen) en nog een losse vriend en vriendin. Ik vind het leuk om nieuwe vrienden te maken maar ik merk dat ik er op dit moment niet echt goed in ben. Normaal gesproken ben ik veel attenter en heb ik ook meer te besteden om leuke dingen te gaan doen. Maar het is ook wel even goed zo. Ik ben tevreden met mijn vrienden :)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Jun 2017 05:20

Re: Vriendinnen/vrienden

Ik heb ook geen beste vriendin meer. Lang gehad, maar dat is niet goed afgelopen en sindsdien hoeft dat van mij niet meer. Ik heb een stuk of acht, negen vriendinnen en twee vrienden. Met de meeste vorm ik groepjes van drie toevallig. Ik zie ze allemaal eens in de paar maanden en wissel dit zo goed mogelijk af, zodat ik elke week wel iemand zie. Vergt vaak wel wat planning en reizen, want niemand woont in de buurt.

Ik ben tevreden met m'n huidige vriendenkring!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem281

Bericht 13 Jun 2017 06:09

Re: Vriendinnen/vrienden

Mijn beste vriendin is al 16 jaar in m'n leven (we kennen elkaar 20 juni precies 16 jaar!) en zij is wel echt mijn allerbeste vriendin. Zij is mijn beste vriendin omdat ze me door en door kent en ik haar ook, we kunnen alles tegen elkaar zeggen zonder dat de ander beledigd is. We kunnen met elkaar afspreken en helemaal niks doen en tóch een hele leuke middag hebben.

Verder heb ik een handjevol vriendinnen die ik niet heel vaak zie maar wel vaak spreek en da's voor mij ook heel waardevol. Ik neem even Exo als voorbeeld; ze woont gewoon te ver weg, om regelmatig af te spreken en daar baal ik wel van, want ik zie haar wel als een goede vriendin. Er is een klik, ik waardeer haar meningen, we delen humor en ik heb haar gewoon heel hoog zitten. Als ze in de buurt had gewoond, had ik ook wel vaker willen afspreken, maar tis zo'n teringeind rijden :nerd:
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 13 Jun 2017 06:57

Re: Vriendinnen/vrienden

Ik heb 1 beste vriendin, waarmee ik regelmatig afspreek. We zaten tijdens het spw bij elkaar in de klas, maar de vriendschap is pas zo hecht geworden na de opleiding. Helaas wonen we niet zo dicht bij elkaar. Maar we appen wel dagelijks.
Ik heb nog een vriendin waar ik veel mee app, maar helaas niet zo veel zie omdat ze ver weg woont en we allebei kinderen hebben.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem321

Bericht 13 Jun 2017 07:45

Re: Vriendinnen/vrienden

Op de middelbare school heb ik een aantal meiden leren kennen waarmee ik een vriendinnengroepje vormde. Een paar daarvan heb ik uit het oog verloren, met anderen heb ik tot op heden contact.
Op de middelbare school beschouwde ik ze als hartsvriendinnen, maar inmiddels niet meer omdat ik heb ondervonden dat ze niet altijd voor mij klaarstonden (druk met eigen leven, niet kunnen verplaatsen in mijn situatie).
Nu doen we zo nu en dan leuke luchtige dingen samen, maar gaat het niet meer echt de diepte in.

Ik heb geen vrienden overgehouden aan mijn studietijd.
Toen ik mijn eerste echte baan had heb ik een meisje leren kennen waar ik nu nog contact mee heb en die ik ook als vriendin zie.
Tijdens mijn zwangerschap heb ik op een zwangerfitcursus gezeten en met die meiden ben ik nu ook vriendschappen aan het opbouwen. We hebben leuk whatsappcontact en spreken zo nu en dan af (met of zonder kind).
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 13 Jun 2017 07:57

Re: Vriendinnen/vrienden

Ik vind altijd dat ik niet véél vriendinnen heb, maar die ik heb ben ik wel blij mee. Twee ervan tel ik altijd tot mijn 'beste' vriendinnen, maar die term is ook beetje vaag denk ik dan altijd. Wat is nu een beste vriendin? Een andere is ook een hele goede vriendin maar die zie ik relatief iets minder vaak dan de andere twee, maar planning is sowieso een crime met allemaal baby's die er zijn enzo. Ik ben wel heel erg blij met ze allemaal!
<<

Anoniem204

Bericht 13 Jun 2017 09:13

Re: Vriendinnen/vrienden

Geen.
Meer wat kenissen waar ik heel af en toe met afspreek.
1 oude collega heel af en toe, mijn zusje heel af en toe, mijn nicht om de paar maanden.
En soms variabel wat mensen en zit regelmatig buiten voor de deur met wat vrouwen uit mijn straat te kletsen terwijl de kindjes samen spelen.

Best wel erg eigenlijk maar het is zo uit elkaar gegroeit met de mensen in mijn leven.
Leuk? Niet echt maar het is zo.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 13 Jun 2017 09:14

Re: Vriendinnen/vrienden

Ik heb eigenlijk 3 beste vriendinnen, waarvan eentje echt mijn 'persoon' is. Ik noem haar altijd mijn vrouwelijke soulmate haha. Ik ken deze 3 inmiddels al 14 jaar, we hebben veel samen beleefd en staan altijd voor elkaar klaar.
Verder heb ik nog 6 hele goede vriendinnen die ik regelmatig spreek en zie en nog een aantal gewone vriendinnen die ik stuk minder zie en Spreek, maar al wel jarenlang echte vrienden zijn.
Daarnaast heb ik nog samen met mijn man een vriendengroep van 25 personen. Ondanks dat ik die meiden ook zonder de mannen spreek en zie, reken ik ze niet echt als vriendinnen. Ze zijn erg gezellig en leuk, maar zou ze niet zo snel bellen als ik ergens mee zit. Daar heb ik mijn eigen vriendinnen voor.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 13 Jun 2017 09:17

Re: Vriendinnen/vrienden

Ik vind iemand een beste vriend(in) wanneer je close bent en echt alles samen kunt delen en je geen dingen hoeft achter te houden ivm schaamte, die ook je keuzes accepteren, ook al zijn dat wellicht niet de juiste keuzes en als je dan op je bek gaat, dat ze er dan toch voor je staan. Ik vind het eigenlijk zoiets als je partner, maar dan zonder verliefd te zijn. Beste vrienden kunnen ook komen en gaan en er dus maar periodes zijn, het gaat meer om het gevoel dat je er bij hebt en de kwaliteit van de vriendschap.

Ik heb meerdere beste vriendinnen gehad, waarin we echt wel 10+ jaren beste vriendinnen waren, inmiddels zie ik ze te weinig om nog echt beste vriendinnen te zijn en zie ik ze dus als gewone vriendinnen met wat extra's omdat ze mij wel erg goed kennen, veel van mij weten en daardoor nog steeds goed over alles praten als we elkaar zien, maar dat is maar eens per jaar ongeveer. Dat zijn er 5. Mijn beste vriendin met wie ik dat was sinds mijn 12de heeft anderhalf jaar geleden zelfmoord gepleegd, maar daarvoor kwam ze ondanks dat afstand, 2u enkele reis, elke week langs. Heb nog een beste vriendin sinds 4 jaar met wie ik bijna dagelijks samen was. Nu zie ik haar even maar 2x per maand omdat zij al is verhuisd naar de andere kant vh land waar wij in de zomer ook heen verhuizen, daarna zullen we elkaar wel weer bijna dagelijks zien. Heb nog een goede vriendin die ik heel veel per app spreek, maar niet zo vaak zie door de afstand, kleine kinderen en geen oppas. Maar daar kan ik ook alles wel mee bespreken en zal ik straks ook vaker zien als ik verhuisd ben. Andere gewone vriendinnen ga ik graag wat mee drinken maar dat zijn wel oppervlakkige gesprekken, de een zie ik wekelijks, de anderen als ik tijd over heb iets van 3 keer per jaar.
Vroeger had ik vooral veel mannelijke vrienden maar daar spreek ik niet meer mee af.
Ik vind het prima zoals het is.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 13 Jun 2017 09:22

Re: Vriendinnen/vrienden

Ik heb een aantal goede vriendinnen, waarvan één echt degene is die ik meerdere keren per dag via app spreek en die geloof ik écht alles van me weet. Dus dat zal dan m'n beste vriendin zijn.
Ik heb niet echt veel vriendinnen, in totaal denk ik drie echt goede vriendinnen, een stuk of wat forumvriendinnen die ik regelmatig spreek en die ik ook wel echt als vriendin zie. Bazinga zie ik ook wel regelmatig omdat zij redelijk in de buurt woont, maar bijvoorbeeld Exo en Cotton, die wonen gewoon te ver weg om even mee af te spreken. Toch hecht ik waarde aan hun mening en reken ik ze wel tot m'n vriendinnen. Daarnaast heb ik nog wat losse vriendinnen/kennissen die ik niet echt vaak spreek. Een vriendengroep heb ik niet, lijkt me wel leuk (maar ook een enorme sociale verplichting en daar ben ik niet zo goed in, wat waarschijnlijk ook de reden is dat ik er geen heb, haha).

♥♥
<<

Anoniem211

Bericht 13 Jun 2017 11:46

Re: Vriendinnen/vrienden

Nope, geen beste vriendin. Al sinds mijn 14e niet meer. Ik ervaar toch dat mijn partners die rol vervullen. Je beste maatje, waar je alles mee kan bespreken. Ik heb een paar vrienden/vriendinnen, maar vooral een hoop kennissen waar je een keer een kopje thee mee doet of mee naar een feestje gaat. Ik heb er de afgelopen jaren wat verloren die achteraf toch niet zulke goede vriendinnen waren als ik dacht. Of ik had andere verwachtingen van een vriendschap en daar kwam ik toen pas achter. Ik heb een aantal mensen in mijn omgeving waarbij ik terecht kan en leuke dingen mee kan doen.

Een echte vriendschap is voor mij een vriendschap waarbij je jezelf kan zijn. En die naar je blijft informeren in slechte tijden en met je leven meegeniet in goede tijden. En dat zijn er nooit zoveel. Meestal genieten mensen mee in goede tijden en laten ze het afweten in slechte tijden.

En vrienden hoeven niet eens mensen te zijn die je vaak ziet. Ik heb met een aantal contacten via social media wezenlijker contact dan met de buurvrouw die wekelijks een kopje thee komt drinken. Het is vaak de afstand die ervoor zorgt dat ik niet elke week langs die contacten via social media kan...
<<

Anoniem281

Bericht 13 Jun 2017 13:13

Re: Vriendinnen/vrienden

Oh dit gaat lekker lijmslijm overkomen maar ik reken Elliot echt wel tot m'n betere vriendinnen en heb goede hoop dat haar D. en mijn Tobias goed met elkaar om kunnen gaan straks! Omdat onze mannen elkaar ook aardig vinden, lijkt t me heel leuk voor onze vriendschap zelf :)
<<

Anoniem197

Bericht 13 Jun 2017 13:17

Re: Vriendinnen/vrienden

Ik heb weinig echte vrienden. Blijkbaar is trouwen en kinderen krijgen voor vele een reden van jaloezie en een vriendschap verbreken. In sommige gevallen snap ik de jaloezie wel (lang traject en uiteindelijk nog kinderloos, snap echt dat zoiets gewoon pijn doet) maar van de meeste snap ik het gewoon niet. Daarbij heb ik bij de eerste al geen makkelijke zwangerschap gehad en heb dus weinig energie gehad voor feestjes en ging niet meer mee op stap. Om dan op een ander moment af te spreken was geen tijd (eh zin).
Ik was er klaar mee en spreek sommige dus niet meer.

Heb nu wel andere vriendschappen al mis ik ooit een vriendin waarbij ik alles kan zeggen.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Jun 2017 13:24

Re: Vriendinnen/vrienden

Ik heb m`n eigen vriendinnen, vriendinnen via de vriendengroep van m`n vriend en forumvriendinnen.

Ik vertel mijn forumvriendinnen nog het meeste eigenlijk en ik beschouw hun ook echt wel als vriendinnen al zien we elkaar niet allemaal even vaak (laatst zelfs een half jaar niet, dat moet vaker). M`n eigen vriendinnen vertel ik daarna veel, dat is ook vertrouwd. De vriendinnen uit de vriendengroep van m`n vriend zie ik niet allemaal even veel, maar heb wel goed contact met 2 dames en die beschouw ik ook zeker als vriendinnen (en andersom).
Ik had vroeger wel een beste vriendin, maar zij is ver weg gaan wonen en heeft een heel ander leven. We zien elkaar nog wel eens en dan is het ook meteen goed en vertrouwd, maar we appen bijvoorbeeld nooit eigenlijk.

En ik kan heel goed met mijn schoonzus. We hebben zeker 3-4x per week contact :love:
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers