Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spugen, wanneer wordt het minder?

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Jun 2017 09:34

Spugen, wanneer wordt het minder?

Ik word een beetje kriegel van dat gespuug van D.
Het is geen reflux, want hij huilt er niet van en hij groeit ook gewoon goed. Maar na elke voeding komt er bij het boeren een hele lading melk terug en ook na vast voedsel komt de boel weer omhoog. Ik laat hem na het eten expres nog even in zijn kinderstoel zitten zodat het even kan zakken, maar zodra hij gaat spelen rolt hij op zijn buik en tijgert hij de hele kamer door. Ondertussen spuugt hij dus een golf uit en daar kruipt hij vervolgens vrolijk doorheen. Gisteravond had ik hem in bad gedaan en daarna moest ik nog twee keer zijn romper verschonen omdat hij door z'n eigen spuug was gekropen.
Ik geef hem al geen wortel meer te eten 's avonds omdat dat van die lelijke oranje vlekken geeft die er niet meer uit gaan en ik heb elke avond z'n box- en speelkleed in de was.

Wanneer stopt dit? Ik ben het zo zat!

♥♥
<<

Anoniem253

Bericht 12 Jun 2017 09:38

Re: Spugen, wanneer wordt het minder?

Rond het eerste levensjaar sluit het maagklepje en komt het voedsel niet meer naar boven. Elke baby heeft reflux maar niet elke baby heeft er last van.
<<

Anoniem251

Bericht 12 Jun 2017 09:42

Re: Spugen, wanneer wordt het minder?

Onze oudste spuugde ook veel. Bij haar werd het volgens mij rond een half jaar minder, toen ze ook wat meer vast voedsel kreeg. Maar dat punt ben jij al voorbij dus...

Ik ben bang dat je niks anders kunt doen dan het gewoon uitzitten, het gaat een keer over!
<<

Patsy

Bericht 12 Jun 2017 11:22

Re: Spugen, wanneer wordt het minder?

Onze jongste spuugde ook veel, golven voeding kwamen terug. Vanaf een maand of 8 werd het minder. Hij heeft tot ongeveer een jaar wel heel "makkelijk" gespuugd, bijvoorbeeld met hoesten of te druk spelen.

Ooit stopt het idd, maar ik snap dat je er klaar mee bent. Je blijft maar wassen en hem (en jezelf) omkleden.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 12 Jun 2017 11:37

Re: Spugen, wanneer wordt het minder?

Wat Champagne zegt. En bij ons werd het minder toen hij niet meer ging rollen maar tijgeren/kruipen.
Hier was het rond de 10 maanden over. Daarvoor ook wat jij nu hebt. Rollen/spugen en weer doorheen rollen.
2016
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 12 Jun 2017 11:54

Re: Spugen, wanneer wordt het minder?

Hier beiden met een jaar.
<<

Anoniem253

Bericht 12 Jun 2017 12:32

Re: Spugen, wanneer wordt het minder?

Je zou de voeding evt ook in kunnen dikken met jbpm, dit kan ook door de vaste voeding.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 12 Jun 2017 12:45

Re: Spugen, wanneer wordt het minder?

Volgens mij dikt Elliot de voeding al in?
En bij een fles tussendoor laten boeren en verschonen? Of wil hij dan niet meer verder drinken?
2016
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jun 2017 12:47

Re: Spugen, wanneer wordt het minder?

Salome schreef:Volgens mij dikt Elliot de voeding al in?
En bij een fles tussendoor laten boeren en verschonen? Of wil hij dan niet meer verder drinken?

Dan heeft ze toch 2x spuug tijdens 1 voeding? Of denk ik nou zo raar?
<<

Anoniem253

Bericht 12 Jun 2017 12:52

Re: Spugen, wanneer wordt het minder?

Cotton schreef:
Salome schreef:Volgens mij dikt Elliot de voeding al in?
En bij een fles tussendoor laten boeren en verschonen? Of wil hij dan niet meer verder drinken?

Dan heeft ze toch 2x spuug tijdens 1 voeding? Of denk ik nou zo raar?


Luier verschonen bedoeld Salome denk ik :).
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jun 2017 12:53

Re: Spugen, wanneer wordt het minder?

Champagne schreef:
Cotton schreef:
Salome schreef:Volgens mij dikt Elliot de voeding al in?
En bij een fles tussendoor laten boeren en verschonen? Of wil hij dan niet meer verder drinken?

Dan heeft ze toch 2x spuug tijdens 1 voeding? Of denk ik nou zo raar?


Luier verschonen bedoeld Salome denk ik :).

Dat snap ik.
Maar hij spuugt bij het boeren. Als je 'm tussendoor laat boeren (en dus spugen) en daarna weer verder laat drinken, moet je 'm toch weer laten boeren (en spugen)?
<<

Anoniem253

Bericht 12 Jun 2017 12:58

Re: Spugen, wanneer wordt het minder?

Cotton schreef:
Champagne schreef:
Cotton schreef:Dan heeft ze toch 2x spuug tijdens 1 voeding? Of denk ik nou zo raar?


Luier verschonen bedoeld Salome denk ik :).

Dat snap ik.
Maar hij spuugt bij het boeren. Als je 'm tussendoor laat boeren (en dus spugen) en daarna weer verder laat drinken, moet je 'm toch weer laten boeren (en spugen)?


Vaak adviseren ze bij spugen een pauze in te lassen zodat de voeding naar de maag zakt.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 12 Jun 2017 13:18

Re: Spugen, wanneer wordt het minder?

Hier werd het pas echt beter toen hij zelf kon gaan zitten (13 maanden) en het tijgeren overging in kruipen. Nu nog spuugt hij nog heel gemakkelijk wanneer hij zich verslikt, moet hoesten of flink moet huilen. Hij is inmiddels 2,5. Moet wel zeggen dat wij te maken hadden met heel veel spugen, meer dan een mondje terug en gerust 25 x per dag.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 12 Jun 2017 13:47

Re: Spugen, wanneer wordt het minder?

Champagne schreef:
Cotton schreef:
Champagne schreef:
Luier verschonen bedoeld Salome denk ik :).

Dat snap ik.
Maar hij spuugt bij het boeren. Als je 'm tussendoor laat boeren (en dus spugen) en daarna weer verder laat drinken, moet je 'm toch weer laten boeren (en spugen)?


Vaak adviseren ze bij spugen een pauze in te lassen zodat de voeding naar de maag zakt.

Ja dat bedoel ik ja. 200ml voeding in 1x is een hele belasting voor een klein maagje
2016
<<

anoniem196

Bericht 12 Jun 2017 13:49

Re: Spugen, wanneer wordt het minder?

Van een maand of 11 was het bijna over.
Nu nog zo'n 1x per 2 weken.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 12 Jun 2017 14:10

Re: Spugen, wanneer wordt het minder?

Cotton schreef:
Champagne schreef:
Cotton schreef:Dan heeft ze toch 2x spuug tijdens 1 voeding? Of denk ik nou zo raar?


Luier verschonen bedoeld Salome denk ik :).

Dat snap ik.
Maar hij spuugt bij het boeren. Als je 'm tussendoor laat boeren (en dus spugen) en daarna weer verder laat drinken, moet je 'm toch weer laten boeren (en spugen)?



Dat hoef niet.
Nu krijgen ze de hoeveelheid in 2 keer wat voor sommige kindjes minder zwaar voelt waardoor ze misschien niet of minder spugen.

Dit hielp bij ons helaas niet. En ook niet om ze daarna lang recht op te houden.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 12 Jun 2017 16:33

Re: Spugen, wanneer wordt het minder?

Hier duurde het tot hij ruim de een was gepasseerd. Wij dikke wel in, want hij groeide eerste helemaal niet zo goed door al het spugen. Ondanks dag bleef hij wel wat spugen, maar stuk minder dan daarvoor.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jun 2017 16:37

Re: Spugen, wanneer wordt het minder?

Champagne schreef:
Cotton schreef:
Champagne schreef:
Luier verschonen bedoeld Salome denk ik :).

Dat snap ik.
Maar hij spuugt bij het boeren. Als je 'm tussendoor laat boeren (en dus spugen) en daarna weer verder laat drinken, moet je 'm toch weer laten boeren (en spugen)?


Vaak adviseren ze bij spugen een pauze in te lassen zodat de voeding naar de maag zakt.


Ja dat doe ik nu ook, zowel bij flesje als borst.
Dan zakt het toch even wat meer. Helpt ook niet altijd even goed overigens maar toch.

Vervelend Elliot! Kan me voorstellen dat het ook gewoon irritant is. Alles onder. Hier stinkt alles ook naar spuug momenteel. Loop de hele dag met hydrofielen door 't huis.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 12 Jun 2017 18:33

Re: Spugen, wanneer wordt het minder?

Marin schreef:
Champagne schreef:
Cotton schreef:Dat snap ik.
Maar hij spuugt bij het boeren. Als je 'm tussendoor laat boeren (en dus spugen) en daarna weer verder laat drinken, moet je 'm toch weer laten boeren (en spugen)?


Vaak adviseren ze bij spugen een pauze in te lassen zodat de voeding naar de maag zakt.


Ja dat doe ik nu ook, zowel bij flesje als borst.
Dan zakt het toch even wat meer. Helpt ook niet altijd even goed overigens maar toch.

Vervelend Elliot! Kan me voorstellen dat het ook gewoon irritant is. Alles onder. Hier stinkt alles ook naar spuug momenteel. Loop de hele dag met hydrofielen door 't huis.


Oh ja ik ruik het zo weer. Gelukkig hebben wij het nu gehad. Mijn man kan gewoon rollebollen op ons bed en gek doen met T nu na zijn avondfles. Beetje een bed ritueel nu :love:
En dus inmiddels zonder spuug ( ook in ons bed :smile: )
Wat mij ook opvalt is dat hij geen boer meer hoeft nu na de fles.
2016
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 12 Jun 2017 21:00

Re: Spugen, wanneer wordt het minder?

A spuugt ook nog steeds heel makkelijk. Vooral als ze wat verkouden is en moet hoesten dan komt er een hele golf uit.
Sinds we indikken hebben we niet meer die vele mondjes terug. Dat waren er wel 50 op een dag. Sinds 8 maanden dikken we in.
A is nu bijna 11 maanden.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 12 Jun 2017 21:04

Re: Spugen, wanneer wordt het minder?

Hier gebeurt het ook nog veel, zodra ze gaat spelen. Bij N. was dat helemaal niet aan de orde. Is per kind dus weer verschillend.
Irritant he? Steeds schone kleding aan. Fijne vlekken op de vloer.. blehhh!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Jun 2017 21:05

Re: Spugen, wanneer wordt het minder?

Indikken doen wij hier al vanaf dat hij een week of 6 is geloof ik, al heel lang in ieder geval. Het werkt niet echt in ieder geval, helaas. Pauze tussen de fles idem. Ik denk dat het nog even een kwestie is van doorbijten (doorwassen :laughcry: ) en wachten tot het over is.

♥♥
<<

Anoniem257

Bericht 12 Jun 2017 23:27

Re: Spugen, wanneer wordt het minder?

Hier werd het ook pas beter na 7 maanden ongeveer.

Ook hier hielp indikken en pauzes niet veel.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Jun 2017 06:22

Re: Spugen, wanneer wordt het minder?

Champagne schreef:
Cotton schreef:
Champagne schreef:
Luier verschonen bedoeld Salome denk ik :).

Dat snap ik.
Maar hij spuugt bij het boeren. Als je 'm tussendoor laat boeren (en dus spugen) en daarna weer verder laat drinken, moet je 'm toch weer laten boeren (en spugen)?


Vaak adviseren ze bij spugen een pauze in te lassen zodat de voeding naar de maag zakt.

Ik ging er vanuit dat ze dat al deed eigenlijk. En dat blijkt ook :)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 13 Jun 2017 19:23

Re: Spugen, wanneer wordt het minder?

D geeft nog regelmatig mondjes terug. Als kleine baby spuugde hij ook enorm veel. Vooral als hij hard speelt of teveel drinkt.
R. 2013
D. 2016
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers