Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoera!! Mzcharlotte is bevallen.

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 09 Jun 2017 16:13

Re: Hoera!! Mzcharlotte is bevallen.

Mijn lange verhaal

Op 19 mei was ik uitgerekend. Hoewel ik zelf de overtuiging had dat ons meisje zich de 17e zou aandienen, liep ik 'ineens' 'overtijd'. Ik voelde me fysiek en mentaal eigenlijk wel prima, dus accepteerde dat de baby er nog niet klaar voor was. Vervelender vond ik de opmerkingen, 'nog niet?'

Op woensdag 24 mei nam ik contact op met een Doula voor een overtijdbehandeling. Het advies was duidelijk; blijf lekker actief en ga niet zitten wachten. Dus we gingen gewoon op pad. Voor zaterdag stond een afspraak gepland.

Op vrijdag 26 mei ging ik een protecollair traject in. Met 41(+) weken wordt hier om de dag een ctg en echo gedaan. Ik besloot hierin mee te gaan, ik vond het prettig dat het welzijn van onze baby in de gaten werd gehouden. De ctg vertoonde echter een kort dipje en hoewel we langer aan de ctg werden gehouden voor een verder verloop en deze prima in orde was, keek de arts meteen ernstig. De echo toonde meer dan voldoende vruchtwater. Het advies van de arts was helder; inleiden. 'De baby kan op de navelstreng hebben gestaan, maar dat is een positief scenario en we willen geen risico nemen.' BAM, in de angst gaan zitten. Mijn man schoot meteen in de verdediging en heeft een inleiding afgewimpeld. Dan moesten we de volgende morgen maar een ctg doen, maar het advies zou toch wel hetzelfde zijn. Ik heb contact opgenomen met de verloskundigenpraktijk en zij hebben enorm rond zitten bellen. Conclusie was dat diezelfde avond nog een ctg werd gedaan en als die in orde was, dan kon ik terug het normale traject in. En het zag er prima uit!

Zaterdag kwam de Doula, heeft een aantal oefeningen gedaan en ons acupressuur aangeleerd. Daarna hebben we een stevige wandeling gemaakt. 's Nachts kreeg ik wat menstruatiekrampen. Ik was blij, het zat er nu toch wel echt aan te komen.

Zondag ging ik weer naar het ziekenhuis en gingen weer met een dikke tien door alle testjes heen. De (andere) arts stelde voor om te strippen en hoewel ik er wel aan toe was, gaf ik aan dit liever met mijn eigen verloskundige te bespreken en laten uitvoeren. Die nacht had ik weer last van menstruatiekrampen, maar het zette niet door.

Maandag 29 mei deden we alles volgens ons routine. Mijn man ging werken, zoon naar de opvang.

Om 10 uur bel ik. De verloskundige komt rond het middaguur en ineens vind ik het toch wel heel spannend. Ik ga lekker uitgebreid douchen en rusten. Wie weet gaat het straks heel snel.
Na het douchen ben ik even op bed gaan liggen en heb zelfs even geslapen. Ik werd wakker om - uiteraard - naar de wc te gaan. Ik besloot wakker te blijven aangezien de verloskundige zou komen en ik niet naar beneden wilde sjezen. Ik heb de buurvrouw een appje gestuurd voor mijn telefoonnummer en over open dagen bij de brandweer. Toen werd er aangebeld en stond de verloskundige voor de deur. We zijn snel naar mijn slaapkamer gegaan. Baby ligt goed, hartslag gehoord, bloeddruk ok, dus tijd voor een inwendige. Zonder blikken of blozen (maar met voldoende waarschuwing) heeft ze me getoucheerd en gestript. Toen ze klaar was, vertelde ze me dat strippen moeilijk was, omdat ik al een goede 3cm ontsluiting had. Whoah, dit had ik niet verwacht! De baarmoedermond is nog niet helemaal verweekt, maar wel onderweg.
Na het vertrek van verloskundige, die verwacht dat het niet heel lang meer zal duren, ben ik beneden stevig gaan stofzuigen en schoonmaken. Hopelijk helpt dat.
Mijn man belde rond 15:00 om een kletspraatje en daarna is het toch wel harder gaan rommelen. Ik heb mijn man om 16:15 geïnformeerd dat ik in het laatste uur toch wel zo'n 5 pijnlijke/drukkende (onder)buiken heb gehad en dat we vanavond het bad in elk geval maar klaar moeten zetten. Na het belletje heb ik geen weeën meer gehad, maar ik vind het wel fijn dat hij thuis komt. Toch maar een raar, onvoorspelbaar gebeuren, zo'n geboorte.

Mijn man kwam thuis en we zijn samen onze zoon gaan ophalen. In het uurtje dat we weg waren had ik toch wel wat krampen. Nog steeds heb ik niet de indruk dat dit 'echt' weeën zijn en sta nog rustig met de buurvrouw te praten. Eenmaal thuis begint Mijn man aan de pannenkoeken en ik begin toch maar aan het bad. Het lijkt allemaal wel wat pijnlijker te worden, regelmaat kan ik niet echt ontdekken maar ik houd het op de app bij. Het lukt mij niet helemaal met het bad en we gaan aan tafel. We kletsen rustig met onze zoon en tegen het einde - met mijn oog op de app - geef ik mijn man aan dat ik toch maar de verloskundige ga bellen. Zoon en man 'werken' nog even aan het bad, het staat nu zo klaar dat er alleen nog maar water in moet. Man en zoon gaan douchen en de krampen worden al maar heftiger. Mijn man belt de oppas na het douchen en ik bel de verloskundige, want ik denk dat het toch wel snel achter elkaar komt. Ik kan nog prima praten en de pijn straalt soms wel even naar mijn benen door. De verloskundige geeft aan wel even langs te komen, maar ik voel dat zij verwacht dat het nog wel even op zich laat wachten omdat ik nog zo helder kan communiceren en ik eigenlijk ook niet overtuigd ben dat dit echte weeën zijn. Daarna voelt het nog sneller te gaan. Ik trek mijn bikini broek aan en sta beneden tegen een kastje een toch wel duidelijke wee weg te ademen als mijn vliezen ineens breken. Mijn zoon (3) kijkt op, vraagt of het wel goed gaat en waarom ik sta te plassen. Ik moet erom lachen, mar kan zijn vragen niet beantwoorden. De oppas belt aan, ze ziet hoe ver ik ben en neemt zoon rap mee. Ik ga naar boven, ik moet ontspannen met water en besluit te douchen. Ik heb alles uitgegooid en sta onder de douche. Ineens staat de verloskundige er en is helemaal verbaasd dat ik al zo ver ben. Man roept dat hij het bad gaat vullen en ik dus geen warm water meer zal hebben. In een paar tellen geeft hij aan dat ik in bad kan. Dat doe ik, ook al staat er nog lang niet genoeg water in het bad. De weeën zijn goed te behappen als ik in bad zit en de zwakke straal op mijn onderbuik richt. Ineens lijkt er logica in te zitten. De verloskundige wilt de hartslag even checken, hiervoor moet ik staan en mag en kan ik gelukkig tegen Peter aan leunen. Als ze klaar is, staat eren respectabele laag water, maar nog lang niet genoeg tot het randje minimum. De weeën worden steeds intenser maar ik kan ze met de ademhalingsoefeningen eigenlijk best goed aan. Ik denk aan de affirmatie dat elke wee de baby dichterbij brengt en vertrouw hier op. Op handen en knieën turend in het water, voel ik me best prettig. Ik voel de baby nog schoppen, achteraf besef ik me dat ook zij hard aan het werk was. Ik verlies de rest van de omgeving uit het oog en voel/zie eigenlijk alleen maar mijn man. Ik heb een paar momentjes dat ik even vergeet waar ik mee bezig ben en in een soort paniek schiet, maar mijn man moedigt me aan aan m'n ademhaling te denken en de verloskundige moedigt me aan naar m'n lijf te luisteren. Dit helpt echt, denk ik nog. Ik besluit zelf te voelen hoe ik ervoor sta en ik voel haar hoofd. Wauw, dit gaat niet lang meer duren maar ik heb tegelijkertijd geen besef van tijd. Het gaat ineens even wat beter, maar blijf in mijn ademhaling. Ik vraag me ineens af of dit die 'stilte voor de storm' is, de pauze die je even de gelegenheid kan bieden om je kracht te verzamelen. Ik denk het. De weeën beginnen weer, ik heb een paar echt intense weeën. Bij een hele zware, denk ik ineens 'ik kan écht niet meer, wacht, dit is een perswee!'. Ik pas de ademtechniek voor persweeën toe, voel het down under echt branden en begin mee te duwen; ze moet er uit! Ik roep ergens in de wee nog dat ik haar niet kan opvangen en ik hoor nog dat dat niet erg is. Aan het einde van de wee duw ik zo hard mee en gooi er echt een oerkreet uit. Ik voel haar in één keer geboren worden en ben er zelf van ondersteboven. Ik hoor de verloskundige zeggen dat ik de baby kan pakken. Ik ga op m'n knieën en zie haar, ogen wagenwijd open. Ik pak haar glibberige lijfje en begeleid haar langzaam naar de oppervlakte terwijl ik haar bewonder. Ze kijkt meteen de wereld in. Ik laat me achterover zakken en draai me om; ik zie dat het 8 uur is en besef me dat het echt heel snel is gegaan. Ik zie ook dat ze erg blauw is en moeite heeft om goed adem te halen. Ik laat de leiding nu een soort van over aan de verloskundige, ik vertrouw het nu. Na wat begeleiding en pogingen, geeft ze aan dat het beter is om haar navelstreng te knippen zodat we haar beter op weg kunnen helpen. Ik stem toe en knip het zelf door. Ik vind het jammer maar ik snap wat ze bedoelt, ik zie en voel het zelf. Onze baby knapt weer snel op en ik krijg ze meteen terug. Ik wil haar aanleggen. De verloskundige zegt nog dat de baby misselijk is en dat misschien niet lukt, maar de baby denkt daar anders over en hapt meteen goed aan. We blijven in het bad zitten, de baby krijgt wat hydrofiele doeken. Ik krijg de tijd voor de placenta, maar dat wilt niet. We besluiten het bad uit te gaan, het wordt ook wel koeler en we besluiten toch voor een lage dosis syntho te gaan. Dit geeft net dat zetje en het floept er vervolgens met een beetje persen zo uit. De baby is inmiddels al aan de tweede borst bezig. Na een goed uur worden de controles uitgevoerd en blijkt de baby een lage temperatuur te hebben. Ze wordt huid-op-huid bij mijn man gelegd terwijl er een oppervlakkige scheur wordt gehecht bij mij, later aangekleed en bij mij. Tegen middernacht is ze op temperatuur en vertrekt iedereen. Onze H.annah is eindelijk bij ons!
L2014 & H2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 09 Jun 2017 16:23

Re: Hoera!! Mzcharlotte is bevallen.

Foto's volgen nog, photobucket doet onmogelijk! Grrr.
L2014 & H2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jun 2017 17:00

Re: Hoera!! Mzcharlotte is bevallen.

Wat een mooi verhaal mzcharlotte! Ik wist alles met vlagen wel maar heel mooi om het zo in geheel te lezen. En wat heb je het mooi omschreven. Ik voel jouw gevoel helemaal. Nogmaals gefeliciteerd met je prachtige meisje.
Let's discover the world together.
<<

Gaia

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 47

Geregistreerd: 09 Jun 2017 10:20

Bericht 09 Jun 2017 19:27

Re: Hoera!! Mzcharlotte is bevallen.

Gefeliciteerd met jullie dochter!

Klinkt als een fijne en mooie bevalling.
13-04-2010 & 01-04-2012 & 16-03-2015
<<

anoniem213

Bericht 09 Jun 2017 20:03

Re: Hoera!! Mzcharlotte is bevallen.

Ah, wat een leuke naam! Gefeliciteerd!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Jun 2017 12:58

Re: Hoera!! Mzcharlotte is bevallen.

Wat een prachtig verhaal. Zo'n bad is toch echt wel de ultieme mogelijkheid om te ontspannen volgens mij, wauw. Nogmaals gefeliciteerd!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 10 Jun 2017 20:08

Re: Hoera!! Mzcharlotte is bevallen.

Wauw, geweldig! Gefeliciteerd! Mooie naam!
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 10 Jun 2017 20:24

Re: Hoera!! Mzcharlotte is bevallen.

Mooi beschreven zeg!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 11 Jun 2017 08:19

Re: Hoera!! Mzcharlotte is bevallen.

Wauw, klinkt als een fijne bevalling in het water. Mooi beschreven. Geniet van je gezinnetje!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 11 Jun 2017 13:41

Re: Hoera!! Mzcharlotte is bevallen.

Gefeliciteerd en veel geluk samen!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 11 Jun 2017 17:00

Re: Hoera!! Mzcharlotte is bevallen.

Ik heb het als bijzonder positief ervaren.
L2014 & H2017
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 11 Jun 2017 18:05

Re: Hoera!! Mzcharlotte is bevallen.

Fijn dat je het zo ervaren hebt, gefeliciteerd!
<<

Anoniem243

Bericht 11 Jun 2017 19:01

Re: Hoera!! Mzcharlotte is bevallen.

Gefeliciteerd! Fijn dat je het zo positief ervaren hebt, klinkt ook als een goede bevalling.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Jun 2017 19:40

Re: Hoera!! Mzcharlotte is bevallen.

Prachtig! Fijn dat het allemaal goed is verlopen.
<<

anoniem224

Bericht 11 Jun 2017 20:39

Re: Hoera!! Mzcharlotte is bevallen.

Wauw wat heb je dat prachtig beschreven!
<<

Anoniem197

Bericht 12 Jun 2017 04:23

Re: Hoera!! Mzcharlotte is bevallen.

Wat een mooie bevalling volgens mij. Geniet van jouw gezin!
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 12:10

Bericht 12 Jun 2017 09:59

Re: Hoera!! Mzcharlotte is bevallen.

Gefeliciteerd. Het klinkt als een prachtige bevalling.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 12 Jun 2017 10:12

Re: Hoera!! Mzcharlotte is bevallen.

Wat schrijf je het mooi op zeg. Bij het lezen dacht ik heel vaak, wat sereen. Ik zou de ervaring van bevallen ook wel zo willen ervaren.

Onwijs veel geluk gewenst met je gezin :love:
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 12 Jun 2017 10:22

Re: Hoera!! Mzcharlotte is bevallen.

Wat een mooi geboorteverhaal zeg! Lijkt me zo'n mooie ervaring, thuis in bad :love: .
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem336

Bericht 12 Jun 2017 11:02

Re: Hoera!! Mzcharlotte is bevallen.

Mooi verhaal, heel veel geluk gewenst!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 29 Jun 2017 20:26

Re: Hoera!! Mzcharlotte is bevallen.

Zo hè hè, photobucket doet het weer!
Laatst gewijzigd door Fiederilsje op 23 Mei 2018 11:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
L2014 & H2017
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 29 Jun 2017 21:52

Re: Hoera!! Mzcharlotte is bevallen.

Wat een verschil dan alweer hè, in een maandje tijd! ♡
Hoe vindt L zijn zusje?
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 30 Jun 2017 02:52

Re: Hoera!! Mzcharlotte is bevallen.

Fantastisch! Hij is heel zorgzaam en geeft gaar steeds zijn knuffel. Als hij thuiskomt wilt hij H knuffelen en heeft hij amper oog voor mij. Hij kan niet wachten tot ze kan lopen en praten, of eigenlijk samen kunnen spelen.
L2014 & H2017
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers