Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geldproblemen

<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 26 Okt 2013 09:47

Re: Geldproblemen

Idd, gewoon negeren als ze lullig doet of reacties uitlokt. Toch vind ik niet dat ED alleen maar onzin blaat. Ze heeft ook best nuttige posts. Eens met Bolletje dus.
<<

Burgemeester Irene

Bericht 26 Okt 2013 10:32

Re: Geldproblemen

Forti schreef:Dat is een schitterend, politiek correct antwoord, maar ik merk aan meerdere mensen dat ze klaar zijn met deze steken onder water gevende stoorfactor. En als daar vervolgens niet op gereageerd mag worden én er wordt niks aan gedaan door de Burgemeesters, dan ben ik er wel snel klaar mee.

Hoe had je dat precies voor je gezien dan? Dat wij iemand een ban geven met als reden 'we vinden je stom'?
Lekker zou dat zijn , als we niet meer naar forumregels kijken maar willekeurig gaan bannen, een soort meeste stemmen gelden... ' ja, sorry, je bent gewoon irritant, en we hebben 15 klachten ontvangen, en je mag op ons forum alleen sociaal wenselijk gedrag vertonen, dus doeg!'

Zolang er geen forumregels worden overtreden mag iedereen zijn mening hier uiten, hoe impopulair en irritant en opruiend die mening ook is.

Je bepaalt zelf of je ergens op ingaat of niet.
En ED maakt er een sport van om mensen zo ver te krijgen, dat weet je, dus je kunt ook níet reageren.
<<

Anoniem 52

Bericht 26 Okt 2013 10:37

Re: Geldproblemen

Forti, serieus, ga nou niet eigenwijs doen. Je weet hoe de regels zijn en er zijn er hier genoeg die ook met regelmaat op de grens balanceren. En ja, ik ben me ervan bewust dat ik er ook zo één ben, maar ik heb ook m'n tactieken aangepast. Houd je gewoon aan de regels, dan kan jou in ieder geval niks verweten worden.

Dat ED impopulair is, dat mag duidelijk zijn. Dat zij zich graag vertoeft onder forummers die haar niet moeten, is haar probleem. Negeer d'r gewoon..
<<

Anoniem14

Bericht 26 Okt 2013 10:46

Re: Geldproblemen

Forti schreef:Dat is een schitterend, politiek correct antwoord, maar ik merk aan meerdere mensen dat ze klaar zijn met deze steken onder water gevende stoorfactor. En als daar vervolgens niet op gereageerd mag worden én er wordt niks aan gedaan door de Burgemeesters, dan ben ik er wel snel klaar mee.


Je moet je niet zo laten opfokken. Sommige mensen provoceren om reacties uit te lokken. Negeren is dan juist de kunst, want je weet zelf ook wel dat het een gebed zonder eind is. Dus investeer er dan ook niet in.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 27 Okt 2013 19:24

Re: Geldproblemen

Jaa en nu genoeg over Ed on topic weer graag?!!
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 27 Okt 2013 19:25

Re: Geldproblemen

Zijn er ook mensen die je financieel steunt of helpt nu ze geldproblemen hebben?
<<

Anoniem 63

Bericht 27 Okt 2013 19:36

Re: Geldproblemen

Vriendin schoof vaak bij ons aan met eten. En ze heeft een leuk bedrag gekregen voor haar verjaardag. Maar verder dan dat ga ik niet.
<<

Anoniem44

Bericht 27 Okt 2013 23:01

Re: Geldproblemen

Ik heb een hele tijd een vriendin geholpen die een aantal jaren krap zat. Ik hou er niet van om echt geld aan iemand te geven, of te lenen, dan loop je gevaar dat de relatie niet gelijkwaardig meer is, of dat er problemen door komen. Ik hielp haar door regelmatig uitgebreid voor haar te koken, haar koffie te betalen, mijn stapels tijdschriften aan haar te geven en kleding waarvan ik wist dat zij het graag droeg, niet moeilijk te doen over parkeerkosten/benzine, etc. etc. Al dat soort dingen. Ik weet hoe klote het kan zijn als je geen geld hebt voor al die dingen.
<<

Nyx

Bericht 27 Okt 2013 23:05

Re: Geldproblemen

Dat is heel lief van je, ED, maar daar kan ook misbruik van worden gemaakt.

Mijn toenmalige vriendin zat gruwelijk in de geldproblemen en dus heb ik zoveel mogelijk voor haar betaald. Tot op het punt dat ze het wel heel makkelijk vond dat ik alles voor haar betaalde/haar zielig vond en zij een loopje met me nam. Nu ben ik me er erg van bewust wat ik aan wie uitgeef. Mijn vriendin en ik zitten beiden niet altijd lekker bij kas en zij kiest er zoveel vaker voor om mij een cadeautje te kopen, dat ik ook steeds meer ga kijken wat ik kan. Ik vind die gelijkwaardigheid op deze manier wel fijn. Het komt niet op de weegschaal, we zijn gewoon goed voor elkaar en het kost nooit veel. Ik leer door nooit teveel te hebben lief te zijn op een heel andere manier. Ook mooi meegenomen.
<<

Anoniem30

Bericht 28 Okt 2013 06:40

Re: Geldproblemen

kippetje schreef:Zijn er ook mensen die je financieel steunt of helpt nu ze geldproblemen hebben?


Ja, eerst deden we wekelijks boodschappen en nu nemen we cadeautjes/spullen mee? Betalen benzine als ze naar ons toe komen & zorgen voor eten als we naar ze toe gaan. Ik vind het soms lastig om te doen, maar soms moet het gewoon omdat ze anders helemaal niks hebben.
<<

Anoniem44

Bericht 28 Okt 2013 09:35

Re: Geldproblemen

Wat naar dat je het gevoel kreeg dat ze misbruik van je gulheid ging maken! Dat lijkt me echt heel naar! Ik heb in het verleden wel geld uitgeleend aan 'vrienden', waar ik dan later nooit meer iets van terugzag. Op die manier ontstond er ook een heel nare situatie. Ik vond het toch lastig om te zien dat iemand bijvoorbeeld wel op vakantie ging en dan niet eerst mij mijn geld teruggaf. Uiteindelijk heb ik de vriendschap doorbroken en kreeg ik het geld ineens alsnog terug, heel vreemd.

Sinds die keer heb ik besloten echt nooit meer geld uit te lenen aan vrienden. Ja natuurlijk, een klein bedrag is prima hoor, maar geen honderden euro's meer.
<<

Nyx

Bericht 28 Okt 2013 21:07

Re: Geldproblemen

Ik krijg nog zoveel geld van anderen. Mijn broertje moet mij al tien jaar 1000 euro terugbetalen. Ik kon zes jaar geleden een deel van mijn geld terugkrijgen, maar dan moest ik schoenen kopen die ik niet leuk vond en belachelijk duur waren. Achteraf had ik het moeten doen en ze gelijk terugbrengen. :P

Mijn toenmalige vriendin was echt een geval apart. Ze kon nergens naartoe en dus heb ik haar een logeerkamertje gegeven (vroeger woonde ik in een eengezinswoning met vier slaapkamers). Op een dag kwam ik thuis en was zij weg. Het heeft een week geduurd voor ze contact met me opnam. En toen ze contact opnam kreeg ik te horen dat ik teveel zeurde. En waar zeurde ik dan over? Ik vond dat als ze de hele dag op de bank kon hangen, ze ook van de bank af kon komen en de afwas kon doen. En ik vond ook dat ze zo nu en dan weleens boodschappen kon doen. Want op dat moment had ik opeens de zorg voor drie personen i.p.v. alleen voor mijn vriend en mezelf en daarnaast werkten wij 40u en deed zij helemaal niets.

Ik ben tegenwoordig heel erg oplettend met voor wie ik wat doe en wie ik geld geef.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers