Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Anoniem210

Bericht 05 Mei 2017 22:04

Re: Sollicitatietopic #2

Ik herken heel veel wat je zegt. Het heeft mij psychisch ook heel erg in de weg gezeten. Vooral in de tijd dat ik bedlegerig was. Ik voelde mij afgestoten van de maatschappij. Dat was ook wel zo want ik kon NIKS zelf. Niet eens mijn eigen ontbijt maken of alleen douchen. Nu ben ik weer aan het werk en hoor ik er weer bij, ben ik weer nuttig en heb ik een groot deel van mijn zelfstandigheid terug. Maar ik moet leren leven met elke dag, elke minuut pijn en beperkingen. Veel dingen die ik leuk vond kan ik niet meer doen. Zoals skeeleren, schaatsen, hardlopen en nog veel meer. Dat is zuur maar ik moet proberen het positieve ervan in te zien.

Rot om te lezen dat jij er nog veel last van hebt. Hoelang is het voor jou geleden?
Hoe ben jij aan je breuk gekomen als ik mag vragen?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 06 Mei 2017 08:28

Re: Sollicitatietopic #2

...
Laatst gewijzigd door Thunder op 10 Jun 2017 08:07, in totaal 2 keer gewijzigd.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem210

Bericht 06 Mei 2017 10:02

Re: Sollicitatietopic #2

Hmm ja dat is wel slim inderdaad. Ik stuur je een PM.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 06 Mei 2017 13:17

Re: Sollicitatietopic #2

Wow thunder wat een verhaal, ik heb het wel gevolgd maar als je het zo onder elkaar zet is het wel echt pech op pech op pech. Ik zou overigens je werkgever eens een aangetekende brief sturen. Want mocht het zover komen dan kun jij in ieder geval aantonen dat je er alles aan gedaan hebt om contact te behouden. Zonder dat ze op mails reageren is dat namelijk ok vrij lastig. Wel echt verrot hoor dat hij niet reageert en ook absoluut niet netjes.
2015 💙
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 06 Mei 2017 15:50

Re: Sollicitatietopic #2

Ja, als je het zo in een verhaal ziet is het een hoop tegenslag hè? Dus ergens is het helemaal niet gek dat het lichamelijk en geestelijk niet zo gaat als ik zou willen. Zoveel pech doet gewoon een hoop met je. Ik heb m'n werkgever inmiddels gesproken en het is geen onwil van hem, maar meer onwetendheid. Hij heeft echt totaal geen idee hoe hij dit allemaal moet aanpakken, maar ik heb hem wat wijzer kunnen maken en hij heeft toegezegd actie te gaan ondernemen. Over 2 weken heb ik ook weer een gesprek met de Arbo en ik zal dit ook zeker aankaarten. Wellicht kunnen zij ook nog wat voor me betekenen. Ik wacht dat eerst even af en solliciteer dan weer verder voor integratie traject.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 06 Mei 2017 19:10

Re: Sollicitatietopic #2

Oh fijn dat je hem in ieder geval gesproken hebt. De ARBO zal hier denk ik toch meer ervaring mee hebben. Ik hoop voor je dat je snel wat vind. Dat geeft zoveel lucht
2015 💙
<<

Anoniem221

Bericht 08 Mei 2017 15:00

Re: Sollicitatietopic #2

Sinds een maand of wat staat mijn vriend in contact met een ex-collega van mij. Dit komt door een actie die mijn ex-collega in het leven heeft geroepen en waar mijn vriend graag aan mee wilde helpen. Alle handjes zijn welkom en zo stond ex-collega op de stoep. Hij vroeg of ik thuis was, want hij wilde mij na al die jaren toch echt wel terugzien. Dus samen even een colaatje gedronken. Hij stelde voor om te solliciteren op een vrijgekomen functie binnen het bedrijf en zijn afdeling en zijn naam te noemen. En dat heb ik zojuist gedaan. Spannend!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Mei 2017 17:30

Re: Sollicitatietopic #2

Helaas, ik ben afgewezen! Jammer hoor. Ze gaven aan dat ik een goede kandidaat was maar er waren kandidaten met een beter cv. Frustrerend vind ik dat altijd, maarja.

♥♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Mei 2017 17:30

Re: Sollicitatietopic #2

Jammer Elliot, vroeg het me net af!
❤ 7 juni 2018
<<

anoniem213

Bericht 10 Mei 2017 17:31

Re: Sollicitatietopic #2

Ah wat jammer voor je!
<<

Peeteke

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 119

Geregistreerd: 16 Mei 2015 10:10

Bericht 12 Mei 2017 16:09

Re: Sollicitatietopic #2

En weer allemaal drukdrukdruk geweest zodat ik niet op de pc heb gezeten en dus niet op dit forum (A), maar het gesprek bij dat soort uitzendbureau voor kinderopvang is zo goed bevallen dat hij een week later al een kennismakingsgesprek voor mij had bij een kleinschalig kinderdagverblijf en daar ben ik afgelopen maandag begonnen! :yes: En aankomende week een kennismakingsgesprek nog voor de andere dagen dat ik niet bij die van afgelopen maandag kan werken! =D
10 december 2014 werd ik zijn meisje, 20 mei 2016 zijn wij gaan samen wonen, 10 februari 2017 ging hij op zijn knieen!
Afbeelding
Afbeelding
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 15 Mei 2017 20:11

Re: Sollicitatietopic #2

Ik mag me hier ook (weer) aanmelden. Mijn verlof loopt deze maand af en ben inmiddels sinds deze maand druk aan het solliciteren.
Heb inmiddels een baan aangeboden gekregen in de thuiszorg per 1/6 as maar ik twijfel wel enorm. Omdat het wederom weer een 0-urencontract is en een vage constructie qua vakantie-uren/-geld. Je krijgt geen vakantie-uren maar ze sparen het in geld voor je op? In een een of ander potje? Zodra je dan "verlof" opneemt keren ze dit uit? Ik snap er maar niets van eerlijk zegt. Het staat ook niet in mijn contact evenals onder welke CAO ik val...
Ondanks de baan aanbieding blijf ik wel door solliciteren omdat ze ook niet gegarandeerd 20-uur kunnen bieden wat ik graag wou willen werken. Evt ga ik trouwens bij dit bedrijf (mits er genoeg aanmeldingen er voor zijn) per september naar school. Verzorgende IG. Dus dan ga ik een soort van BBL-werk traject aan, maar ook dit stond niet in mijn contract bedenk ik me net...
Maar anyway...spannend allemaal weer!
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 03 Jun 2017 21:17

Re: Sollicitatietopic #2

YEX: Ben je inmiddels begonnen bij het bedrijf of alsnog iets anders gevonden?

Ik ben sinds donderdag begonnen. Woensdag werd er aangebeld, iemand met een bos bloemen. Geen idee van wie dat nou kon zijn, was het van mn nieuwe werk, op het kaartje stond: welkom bij ****.
Hoe leuk is dat! Heb daar echt nog nooit van gehoord dat een bedrijf zoiets doet. Verder mensen echt heel aardig, en ondanks dat ze het enorm druk hebben maken ze tijd voor je om dingen uit te leggen(dit was bijv zooo anders dan bij mijn vorige werk). Ook mooi kantoor, de sfeer is ook gewoon fijn, iedereen komt heel ontspannen over ofzo.
We zoeken nog iemand, als je een hbo of wo diploma hebt en je bent op zoek naar een (starters)baan binnen een supply chain functie binnen internationaal bedrijf..
Het is tussen Zeeland en Brabant, bedrijf is een multinational, meer dan 100.000 werknemers wereldwijd.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 05 Jun 2017 21:47

Re: Sollicitatietopic #2

Oh wat attent Libelle!
2012 & 2016
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 07 Jun 2017 15:30

Re: Sollicitatietopic #2

Super leuk Libelle, dan voel je je echt gewaardeerd :D top!

Het is bijna zover; de zomervakantie. Ben op zoek naar een baantje die ik misschien naast mijn studie kan blijven doen. Heb vandaag een sollicitatie gestuurd naar een crematorium, ben benieuwd.

Edit: morgen heb ik via skype gesprek met recruiter, ben erg benieuwd.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem198

Bericht 09 Jun 2017 17:20

Re: Sollicitatietopic #2

Libelle, wat een leuk begin. Erg attent.

Briggy, hoe is het gesprek gegaan?

Hoe beginnen jullie je sollicitatiebrief? Het begin vind ik lastig, motivatie en de rest lukt wel.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 10 Jun 2017 08:06

Re: Sollicitatietopic #2

Het loopt ook op werkgebied allemaal even niet zoals gehoopt. Mijn werkgever is ernstig ziek en gaat hierom stoppen met het bedrijf. Ik sta ziekgemeld, waar moet ik op letten? Hij zegt dat ik zelf uwv moet bellen en regelen, maar moet dat niet vanuit het bedrijf? Geen idee. Iemand hier?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 14:26

Bericht 11 Jun 2017 11:54

Re: Sollicitatietopic #2

Dot schreef:Even een vraagje: ik heb twee maanden geleden gereageerd op een vacature. Zij vroegen echter een opleiding die ik niet heb. Ik heb een mailtje gestuurd of het mogelijk is met mijn huidige opleiding te solliciteren. Ik kreeg toen reactie dat ze alleen kandidaten zochten met die specifieke opleiding.
Nu zag ik diezelfde vacature vandaag weer langskomen, en nu staat er 'bij voorkeur ....opleiding', terwijl dit eerst als functie eis stond. Ik twijfel nu om te reageren. Ik denk dat ze nog geen geschikte kandidaat gevonden hebben en daarom hun eisen wat bijgesteld hebben, maar de reactie die ik destijds teruggekregen heb, lijkt me ook duidelijk. Iemand advies?


Bedankt voor jullie reacties destijds. Nog even een update: ik ben een paar weken geleden uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Het was een goed, positief gesprek, maar ik werd diezelfde dag gebeld dat ze het toch niet zagen zitten omdat ik die opleiding niet heb. Vorige week zag ik de vacature weer langskomen, dus ze hebben nog steeds geen geschikt persoon gevonden. Gelukkig heb ik te horen gekregen dat er binnen mijn huidige werk waarschijnlijk veel gaat veranderen (in positieve zin), dus ik blijf voorlopig even op mijn oude stek.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 11 Jun 2017 19:09

Re: Sollicitatietopic #2

Thunder schreef:Het loopt ook op werkgebied allemaal even niet zoals gehoopt.....
Hij zegt dat ik zelf uwv moet bellen en regelen, maar moet dat niet vanuit het bedrijf? Geen idee. Iemand hier?


Ik zou iig idd even contact opnemen met het uwv, je kunt het beter alvast een paar stappen voor zijn, want anders moet je soms lang wachten bij het UWV. Kan me ook voorstellen dat je werkgever met zijn ziekelijk er ook niet op zit te wachten qua regelen.
Je kunt altijd kijken/afwachten wat het uwv zegt.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem205

Bericht 12 Jun 2017 16:03

Re: Sollicitatietopic #2

Thunder, bel idd het UWV even. Zij kunnen je wel helpen met wat meer info. En ik zou een jurist inschakelen. Want straks zou jij nog problemen kunnen krijgen met een eventuele uitkering, omdat jij dan weer niet voldoende zou hebben gedaan aan re-integratie. Zorg er alleen wel voor dat wanneer je werkgever stopt tijdens jouw ziekte en je bent nog niet over die 104 weken heen, dat hij je niet ineens beter meldt oid. dat kan niet.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 12 Jun 2017 18:00

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb vandaag idd gebeld en het uwv kan nu niks betekenen. Dus ik heb gelijk de tussenpersoon van m'n werkgever gebeld en verteld dat zij dat dus echt moeten doen en dat ik bij de uwv dus ook ziek gemeld moet worden. Volgend jaar april zit ik op 104 weken, dat is nog niet aan de orde. Hij stopt per direct.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 12 Jun 2017 20:52

Re: Sollicitatietopic #2

Victoria, het gesprek verliep zeer goed. Zij had mijn gegevens doorgestuurd naar de contactpersoon, alleen ik zou vrijdag of vandaag horen wanneer ik zou kunnen meelopen, maar heb helaas nog niets gehoord. Dus ik zal morgen anders even bellen of ze al iets gehoord heeft :)
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem205

Bericht 13 Jun 2017 10:14

Re: Sollicitatietopic #2

@ Thunder, houd het dan goed in de gaten. Vraag om bewijs van de werkgever (tussenpersoon) dat zij je ZUD (ziek uit dienst) hebben gemeld. Tenslotte ga je uit dienst, en wel ziek. Er zitten flink wat haken en ogen aan voor jouw werkgever vrees ik, maar jij trekt denk ik aan het kortste eind. Ik zou écht een jurist inschakelen!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 13 Jun 2017 10:31

Re: Sollicitatietopic #2

En hoe kom ik aan een jurist? Ik kan het momenteel niet betalen. En ze zijn nogal prijzig.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 13 Jun 2017 11:17

Re: Sollicitatietopic #2

Je kan contact opnemen met het juridisch loket. En als je inkomen niet te hoog is kom je in aanmerking voor gesubsideerde bijstand. https://www.juridischloket.nl/hoe-we-we ... aat-nodig#
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers