Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


GPS Kind-tracker

<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:13

Bericht 06 Jun 2017 17:42

GPS Kind-tracker

Na het nieuws van de twee overleden meisjes van dit weekend, stijgen de zoekacties naar een app waarop je je kind kan traceren/lokaliseren.

Ik ben geen ouder, wel een lerares die werkt met kinderen van 12-18 jaar dus ik ben wel benieuwd hoe de moeders (en niet-moeders) hierover denken.

Zou jij je tienerzoon/dochter een app op zijn/haar telefoon laten zitten, zodat ten alle tijden kan kijken waar hij/zij zich bevindt? Waarom wel, waarom niet?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 06 Jun 2017 17:55

Re: GPS Kind-tracker

Nee normaal gezien zou ik geen tracker op de telefoon van mijn kind (laten) zetten, ik vind dat inbreuk op hun privacy.
Ik denk dat ik eerder afspraken zou maken over alleen naar huis fietsen en laten weten waar ze zijn en misschien vaker bellen/appen.
<<

Anoniem245

Bericht 06 Jun 2017 18:00

Re: GPS Kind-tracker

Mijn eerste ingeving is JA.
Mijn zoon was gisteren even kwijt en met die twee meiden in mijn achterhoofd was ik toch best snel bang. Denk dat het ook ouderlijke paniek is, maar toch. Ik had al wat mensen gebeld waar hij kon zijn en net toen ik in halve paniek wilde gaan zoeken kwam hij binnen.
Hij is nu 10 en ik denk dat ik zo'n app wel zou downloaden voor hem. Maar op een bepaalde leeftijd heb je toch ook een soort privacy nodig denk ik. Vanaf 14/15/16 vind ik het inbreuk op hun privacy en vertrouwen, terwijl dat wel een cruciale leeftijd is qua afspreken via social media etc en de leeftijd waarop kinderen verdwijnen.
Lastig, ik denk als je echt vermist is je zou willen dat je die app gedownload had. Maar zolang er niks aan de hand is en je hem niet nodig hebt kan ik mij voorstellen dat het niet goed voelt je kind te "controleren".
<<

Anoniem197

Bericht 06 Jun 2017 18:23

Re: GPS Kind-tracker

Ja maar kira dan hoef je toch ook niet te kijken? Je kijkt dan toch alleen als het nodig is?
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 06 Jun 2017 18:26

Re: GPS Kind-tracker

Als ze het er zelf ook mee eens zijn, dan wel. En dan met name voor het geval dit soort situaties ontstaan en niet om continu maar te checken. Maar ik zal ze ook altijd zeggen dat ik liever heb dat ze eerlijk vertellen waar ze zijn (en dan mogen ze eventueel wel achterwege laten met wie dat is, tenzij ze de stad uit gaan) en ik dat misschien niet zo leuk vind, dan dat ze liegen over waar ze zijn, dan is zo'n app ook niet meer zo'n inbreuk.
Ik ben zelf met mijn vriendin toen we 14 waren bij haar oma in de tuin gaan "kamperen" maar toen de lichten uit waren zijn wij weg gesneakt naar een feestje. Wat een paniek bij onze ouders en oma/oom zeg! Wisten wij veel toen :angel: en dat verhaal zal ik ze ook wel meegeven.
Nu hopen dat ze ons voldoende vertrouwen en dus eerlijk zullen/durven te zijn.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem249

Bericht 06 Jun 2017 18:32

Re: GPS Kind-tracker

Nee dat zou ik niet doen, simpelweg omdat tieners je daarvoor veel te slim af zijn. Als ik terugdenk aan mijn tienerjaren en wat ik allemaal wel niet geflikt heb zonder dat mijn ouders het wisten/weten. Het eerst wat ik zou doen: m'n telefoon uitzetten! Je snapt zelf als tiener ook wel dat je ouders liever niet hebben dat je met iemand van internet gaat afspreken. Je zegt niks of verzint een smoes en zet daarna je telefoon uit.

Een betere oplossing is om vooral heel eerlijk en open te zijn. Ik zou m'n kinderen veel meer vrijheid geven dan ik kreeg, omdat je dan sneller vertelt wat je uitvreet.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 06 Jun 2017 18:42

Re: GPS Kind-tracker

Kan je ze niet laten chippen? Veel effectiever. Ik maak een grapje maar het zou me denk ik enorm geruststellen.
<<

Anoniem249

Bericht 06 Jun 2017 18:50

Re: GPS Kind-tracker

SoGood schreef:Kan je ze niet laten chippen? Veel effectiever. Ik maak een grapje maar het zou me denk ik enorm geruststellen.

Dat kan! Ik had op de middelbare school een vriendin die een chip in haar arm had, haar zusjes hadden het beide ook.
<<

Anoniem249

Bericht 06 Jun 2017 18:54

Re: GPS Kind-tracker

Ik zit me nu te bedenken dat dat eigenlijk heel raar is... Ze had wel echt iets onder haar huid zitten in haar bovenarm, maar of dat echt was zodat ze gelokaliseerd kon worden? Ze kwam uit een zeer rijk gezin en haar vader was niet helemaal zuiver. Ze zei dat ze waren gechipt omdat hij bang was voor ontvoering.

Nu ik het zo opschrijf klinkt een beetje als een broodje aap. Ik heb het eigenlijk altijd geloofd! Nooit aan getwijfeld.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Jun 2017 18:55

Re: GPS Kind-tracker

Misschien was het een implanon :P
<<

Anoniem315

Bericht 06 Jun 2017 19:04

Re: GPS Kind-tracker

Hahaha, dacht dacht ik ook aan Cotton.

Ik zou dat wel op hun telefoon willen zetten. Maar ik zou er absoluut geen 'misbruik' van maken, want dan is het vertrouwen misschien beschaamd en gaat zo'n puberkind dat appje natuurlijk juist omzeilen.
<<

Anoniem249

Bericht 06 Jun 2017 19:04

Re: GPS Kind-tracker

haha ja misschien, haar jongste zusje was wel nog heel jong toen (denk 10 of 11) zat in elk geval nog op de basisschool. En die had t ook!
<<

Anoniem315

Bericht 06 Jun 2017 19:06

Re: GPS Kind-tracker

Uit voorzorg. Misschien zelf een wilde jeugd gehad? ;)
Wel bijzonder, als dat zo zou zijn. Ik wist niet dat dat kan en mag. Hoewel, ze doen het bij dieren ook.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 06 Jun 2017 19:08

Re: GPS Kind-tracker

Telefoons zijn best makkelijk na te gaan. Als iemand vermist is zal de politie dit zeker doen.

Maar als je een tracken app download weet je kind snel genoeg dat je dat gedaan hebt. Ze zullen hem dan gewoon verwijderen of ze zetten hun telefoon uit.

Ik denk dat je beter heel open kan zijn over alles. Zoals hier al gezegd is. Ik ben heel vrij opgevoed en mocht best veel. Ik had in het begin regels, maar als ik liet zien dat ik mij er aan hield werd alles steeds vrijer.
Mijn ouders wisten ook altijd waar ik was.


En het zou mij niets verbazen als sommige ouders hun kinderen chippen Claire.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem249

Bericht 06 Jun 2017 19:22

Re: GPS Kind-tracker

Exogenesis schreef:Uit voorzorg. Misschien zelf een wilde jeugd gehad? ;)
Wel bijzonder, als dat zo zou zijn. Ik wist niet dat dat kan en mag. Hoewel, ze doen het bij dieren ook.
Of ik was gewoon goedgelovig haha.
<<

Anoniem281

Bericht 06 Jun 2017 19:50

Re: GPS Kind-tracker

Ik hoop dat ik een dusdanige band heb met Tobias 'straks', dat ik hem kan uitleggen dat ik wil dat-ie de app downloadt, voor noodgevallen zoals de vermissing van die meiden. En dat we elkaar dan kunnen vertrouwen; wij dat hij geen gekkigheid uithaalt en hij dat wij hem niet te pas en te onpas traceren.

Tot de leeftijd van 14/15 vind ik het trouwens geen schending van privacy als ik m'n kind traceer.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 06 Jun 2017 20:07

Re: GPS Kind-tracker

Ik wilde precies hetzelfde zeggen als Bazinga. Nu duurt het nog wel even voor ze hier die leeftijd hebben, maar zo zou ik het denk ik best willen doen. En dan inderdaad goede afspraken maken. Niet zomaar elke keer controleren, alleen bij serieuze ongerustheid / twijfels wat betreft veiligheid. Ik hoop dat ik daar tzt goede afspraken over kan maken met de kinderen. Iets als zo'n app lijkt me namelijk toch best handig, en wie weet vinden de kinderen het nog best ok wanneer ze zouden merken dat ik echt niet alles check. Want ik vind dat ze zeker recht hebben op privacy, maar wanneer er serieuze zorgen zijn zou je toch graag zo snel mogelijk willen achterhalen waar ze zich bevinden.
<<

Anoniem249

Bericht 06 Jun 2017 20:24

Re: GPS Kind-tracker

Misschien was ik wel een heel rebels kind hoor, maar als je terug denkt aan toen je 13/14/15 was dan had je dat toch nooit toegelaten? Dat je ouders je konden traceren? Ik zou het zelfs nu als volwassene een heel vervelend gevoel vinden als iemand dag en nacht kan checken waar ik ben.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 06 Jun 2017 20:33

Re: GPS Kind-tracker

Ik weet het niet zo goed. Ik zou het goed snappen als ze het niks zouden vinden, maar aan de andere kant zijn er misschien wel afspraken over te maken. Dat iemand altijd kan checken waar je bent, hoeft niet te betekenen dat dat dan ook gebeurt. Kinderen spoken vast ook dingen uit en dat lijkt me verder juist heel normaal en gezond, dus ik zou ze zeker niet overmatig willen controleren. En als ze zo'n app of iets anders in die richting echt niet zouden willen, dan houdt het op.

Ik weet overigens ook niet zo goed of ik het zelf wel gewild had als puber hoor. Ik had er denk ik wel voor open gestaan, maar dan alleen voor nood. Stel dat ik erachter was gekomen dat mijn ouders me de hele tijd in de gaten hadden gehouden dan was het snel klaar geweest. Maar ik denk dat ik er op zich wel voor open had gestaan met goede afspraken. Misschien ben ik gewoon gevoelig voor dat soort dingen :')
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 06 Jun 2017 21:23

Re: GPS Kind-tracker

Claire**** schreef:Misschien was ik wel een heel rebels kind hoor, maar als je terug denkt aan toen je 13/14/15 was dan had je dat toch nooit toegelaten? Dat je ouders je konden traceren? Ik zou het zelfs nu als volwassene een heel vervelend gevoel vinden als iemand dag en nacht kan checken waar ik ben.


Dit heb ik ook.

Mijn moeder zei ook gewoon dat ze liever niet had dat ik met vriendin x omging. Want zij hing met foute vrienden rond.
Maar ze zei ook dat ze het mij niet kon verbieden en dat ik er zelf achter moest komen.
Dus daarin liet ze mij ook vrij.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem258

Bericht 07 Jun 2017 06:02

Re: GPS Kind-tracker

Onze oudste is bijna 10. Als zij even naar het centrum fietst mn met haar vriendinnetje krijgt ze een mobieltje mee, omdat nij dat een prettig gevoel geeft. Ik kan haar daar niet mee volgen maar dus wel bereiken en zij mij. Een eigen krijgt ze als ze wat ouder is.

Voor zoon van 8 heb ik een gps horloge sinds een paar weken. Hij heeft ADD en vergeet gewoon echt de afgesproken tijd van thuis komen. Eerst gaf ik hem een kookwekkertje mee maar dat werkte niet.
Met dit horloge kunnen we elkaar bereiken, ik kan een alarm zetten van thuis komen enz. Lijkt heel overdreven maar ook dit geeft mij rust. Ik moest hem anders steeds zoeken als het eten klaar stond bijv.

De meiden van 6 kan ik goed afspraken mee maken tot nu toe. Die blijven redelijk in de buurt ook als we dat afgesproken hebben.

Als mijn zoon ouder is zal ik hem vast niet meer via gps volgen maar dan krijgt hij ws een mobieltje.
<<

Anoniem245

Bericht 07 Jun 2017 06:24

Re: GPS Kind-tracker

DdL schreef:Ja maar kira dan hoef je toch ook niet te kijken? Je kijkt dan toch alleen als het nodig is?


Dat klopt maar het hele idee dat het kan staat me toch een beetje tegen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 07 Jun 2017 08:06

Re: GPS Kind-tracker

Ik overweeg het wel eens, voor R. Hij speelt de hele dag buiten met z'n vriendjes en soms moet ik bij drie huizen langs voordat ik weet op welke trampoline hij staat. Maar hij is 4, geen 14.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem304

Bericht 07 Jun 2017 08:11

Re: GPS Kind-tracker

Claire**** schreef:Misschien was ik wel een heel rebels kind hoor, maar als je terug denkt aan toen je 13/14/15 was dan had je dat toch nooit toegelaten? Dat je ouders je konden traceren? Ik zou het zelfs nu als volwassene een heel vervelend gevoel vinden als iemand dag en nacht kan checken waar ik ben.

Dan had ik iig niet stiekem bij m`n vriendje kunnen slapen. Al was dat ook maar 1x. Daarna mocht het gewoon. :yes:
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 07 Jun 2017 09:06

Re: GPS Kind-tracker

Mijn zoon krijgt een telefoon met app mee als hij buiten gaat spelen dan weet ik waar ik hem moet halen als hij naar huis moet anders kan ik de hele buurt door. Ik zou het wel prettig vinden om dat ook te hebben als ze groter zijn en dan inderdaad alleen voor noodgevallen. Maar wat ze daar zelf van vinden tegen die tijd weet ik niet dus dat zien we dan wel weer. Ik geloof dat ik het zelf niet erg had gevonden als tiener omdat ik wel geloof dat mijn ouders dat ook alleen in noodgevallen zouden gebruiken en me anders gewoon zouden bellen of appen ales ze wilden weten waar ik was.
2010 2012
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers