Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Apple laptop

<<

Elle123

Bericht 06 Jun 2017 12:56

Apple laptop

Wie heeft er een macbook en waarom? Ik heb nu een HP, maar ik zou graag een macbook willen. Mijn HP laptop is vrij traag (is pas een jaar oud) en ik werk graag met apple (in ieder geval qua telefoon en tablet). Ik gebruik mijn laptop vooral om te werken aan mijn blog, ik heb er dus wel Word op nodig (of iets vergelijkbaars). Ik typ mijn teksten altijd eerst in Word en kopieer het daarna op mijn site.
Waarom ik een Macbook zou willen:
- sneller
- lopen minder vaak vast, minder virusgevoelig
- werkt fijn met iphone
- mooi uiterlijk en lekker dun en licht, prettig mee te nemen
Ben jij er tevreden mee? Hoe is de batterijduur? Mijn laptop kan ongeveer een kwartier op een volle batterij (al sinds het begin), dus daar heb ik niks aan onderweg. En hoe werkt office op Apple?
<<

Anoniem282

Bericht 06 Jun 2017 13:06

Re: Apple laptop

Ik heb mezelf getrakteerd op een MacBook Air in januari en vind het nu al de beste koop van 2017. Precies om wat jij aangaf en omdat ik de laptop heel intensief voor werk nodig had en ook veel ermee onderweg was. Dan wilde ik geen zware laptop en ik vond het belangrijk dat ik voldoende geheugen had om interviews op te nemen.

Hiervoor had ik een andere MacBook en deze was echt af. Heb 'm gebruikt totdat 'ie uitviel en dat is bijna 10 jaar geweest. Maar daarvan was de batterij natuurlijk op het laatst niet meer goed en de onderkant werd ook heel heet.

Het is even een investering, maar wel een goede! :) Heb er trouwens meteen een Office-pakket bij besteld, laptoptas, draadloze muis (handig om in grote documenten snel te scrollen) en een externe dvd-speler. Ben nu voor de komende jaren weer helemaal compleet en heb er dagelijks veel profijt van.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 06 Jun 2017 13:08

Re: Apple laptop

Office heb je voor Mac en dat werkt prima. (Veel beter dan een bestand als .doc opslaan in Pages! Maar als je alleen wilt typen zou je ook Pages kunnen gebruiken)

Ik heb mijn Macbook volgens mij nu 4 jaar en de accu is nog steeds prima, kan zo volgens mij wel 2 uur ermee werken. Ben nog steeds tevreden over mijn overstap.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 06 Jun 2017 13:09

Re: Apple laptop

Ik heb overigens een Macbook Pro, dus met dvd drive. Externe muis hebben we wel, maar vaak gebruik ik gewoon mn trackpad.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Jun 2017 13:09

Re: Apple laptop

Ik heb vorig jaar overwogen om er eentje te kopen, omdat ik zo'n heel dunne wilde en omdat ik laptops van Apple vaak fijn vindt typen, maar ben uiteindelijk na uitgebreid onderzoek toch voor een Asus Zenbook gegaan. Ik gebruik die laptop vrijwel alleen om op te schrijven en om heel af en toe te internetten, dus ik vond een Apple niet zo nodig. Heb er in het verleden wel twee keer eentje gehad en toen vond ik ze wel fijn, maar ik ben zelf niet heel uitgesproken fan van Apple of Windows.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 06 Jun 2017 13:32

Re: Apple laptop

Ik heb een 12" macbook. Vorig jaar gekocht. Ben er heel tevreden mee, maar had ook niet anders verwacht. We hebben thuis al een aantal jaar een Mac desktop en op m'n werk werk ik ook al jaren met Mac.

Ik wil niet meer anders. Een microsoft computer vind ik altijd erg onoverzichtelijk en kan nooit vinden wat ik zoek, maar dat is waarschijnlijk een kwestie van gewenning.

Met mijn macbook kan ik een werkdag werken met een opgeladen batterij. Zelf heb ik geen office op m'n laptop. Daar gebruik ik gewoon Pages. Op m'n werk heb ik wel office en dat werkt net zo goed als op een Microsoft computer.

Kortom; ik kan het je echt aanraden :)

Ik heb deze (de goudkleurige)

Afbeelding
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Elle123

Bericht 06 Jun 2017 14:16

Re: Apple laptop

Allemaal goede ervaringen dus. Op mijn werk gebruik ik wel Windows, maar als ik thuiswerk kan ik daar mijn oude laptop wel voor gebruiken (daar staan de programma's van mijn werk op). Op mijn laptop staat de nieuwste windows versie en daar kan ik maar niet aan wennen. Ik kan steeds niet vinden wat ik zoek.
Binnenkort toch maar eens langs de Apple store dan! Ik wil er denk ik ook een met CD drive.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 06 Jun 2017 16:11

Re: Apple laptop

Elle123 schreef:Wie heeft er een macbook en waarom? Ik heb nu een HP, maar ik zou graag een macbook willen. Mijn HP laptop is vrij traag (is pas een jaar oud) en ik werk graag met apple (in ieder geval qua telefoon en tablet). Ik gebruik mijn laptop vooral om te werken aan mijn blog, ik heb er dus wel Word op nodig (of iets vergelijkbaars). Ik typ mijn teksten altijd eerst in Word en kopieer het daarna op mijn site.
Waarom ik een Macbook zou willen:
- sneller
- lopen minder vaak vast, minder virusgevoelig
- werkt fijn met iphone
- mooi uiterlijk en lekker dun en licht, prettig mee te nemen
Ben jij er tevreden mee? Hoe is de batterijduur? Mijn laptop kan ongeveer een kwartier op een volle batterij (al sinds het begin), dus daar heb ik niks aan onderweg. En hoe werkt office op Apple?


Ik wil qua duurzaamheid, snelheid en batterijduur nooit meer wat anders. Het allerbelangrijkste daarbij is gewoon idd die koppeling met mn iPhone. Dat werkt zo ideaal en intuitief dat ik echt niet meer zonder zou kunnen, ook icm mijn vriend die hetzelfde heeft. iMessage etc.

Ik ben heel tevreden over het gebruik van een Mac. Als je batterij terugloopt zou je zelfs ook nog kunnen overwegen gewoon een nieuwe accu te kopen. Mijn ervaring met windowscomputers (vroeger) was altijd dat je na 3 jr wel toe was aan een nieuwe laptop. Nu heb ik een mac die ik tweedehands heb gekocht, en een nieuwe accu erin, en hij doet het alweer jaren gewoon perfect.

Grootste nadeel moet ik wel zeggen is word en excel voor mac. Dat vind ik gewoon net wat onhandiger werken. Oh nee wacht het grootste nadeel is dat die stomme sneltoesten voor trema's en accents niet werken! Daar kan ik echt nog elke dag boos om worden haha
:face:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 06 Jun 2017 18:06

Re: Apple laptop

Wij hebben in 2015 een MacBook air gekocht. Tot nu toe heel erg tevreden. Werkt snel, start snel op, loopt niet vast, geen virussen, opgeladen accu gaat lang mee. Vorige maand stopte de MacBook er ineens mee na net geen 2 jaar, terug gegaan naar Amac het scherm bleek stuk te zijn en het is kostenloos gemaakt.

Let er wel op dat als je je MacBook bij Amac of Apple koopt er 3 jaar garantie op zit voor particulieren maar voor zakelijke gebruikers is dit maar 1 jaar. Wij hebben de MacBook destijds verzekerd via iCenter zodat we zakelijk wel de volledige 3 jaar garantie hebben.

Office for Mac werkt prima maar de sneltoetsen werken niet zoals ik het graag wil...
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 06 Jun 2017 18:15

Re: Apple laptop

Wij hebben een MacBook Pro. Mijn man heeft hem aangeschaft om zijn scriptie mee te schrijven maar ik gebruik hem zoveel als ik op de bank zit haha. We hebben het Office-pakket erop en hij is gewoon supersonisch snel.

Wij wilde een pro omdat het scherm beter is dan de air en omdat hij blijkbaar sneller is dan de air, als ik mijn man mag geloven. Ik persoonlijk vond de pro er ook steviger uitzien.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 06 Jun 2017 20:15

Re: Apple laptop

Frankie schreef:Wij hebben een MacBook Pro. Mijn man heeft hem aangeschaft om zijn scriptie mee te schrijven maar ik gebruik hem zoveel als ik op de bank zit haha. We hebben het Office-pakket erop en hij is gewoon supersonisch snel.

Wij wilde een pro omdat het scherm beter is dan de air en omdat hij blijkbaar sneller is dan de air, als ik mijn man mag geloven. Ik persoonlijk vond de pro er ook steviger uitzien.


Volgens mij heeft dat er mee te maken of het Retina is of niet...
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem249

Bericht 06 Jun 2017 20:35

Re: Apple laptop

Ik had hiervoor een Pro maar die vond ik te zwaar, daarnaast werk ik weinig in programma's als after effects, photoshop etc dus had ook geen pro nodig. Ik heb nu een Air en die vind ik heerlijk. Ik heb er twee accounts op 1 prive en 1 zakelijk. Ik werk ook veel op office en dat werkt gewoon goed. Hij is snel, licht, batterij duur gaat super lang mee.
<<

Anoniem249

Bericht 06 Jun 2017 20:36

Re: Apple laptop

Pluis schreef:Wij hebben in 2015 een MacBook air gekocht. Tot nu toe heel erg tevreden. Werkt snel, start snel op, loopt niet vast, geen virussen, opgeladen accu gaat lang mee. Vorige maand stopte de MacBook er ineens mee na net geen 2 jaar, terug gegaan naar Amac het scherm bleek stuk te zijn en het is kostenloos gemaakt.

Let er wel op dat als je je MacBook bij Amac of Apple koopt er 3 jaar garantie op zit voor particulieren maar voor zakelijke gebruikers is dit maar 1 jaar. Wij hebben de MacBook destijds verzekerd via iCenter zodat we zakelijk wel de volledige 3 jaar garantie hebben.

Office for Mac werkt prima maar de sneltoetsen werken niet zoals ik het graag wil...
Sneltoetsen kun je zelf instellen.
<<

Anoniem249

Bericht 06 Jun 2017 20:38

Re: Apple laptop

Zora schreef:
Elle123 schreef:Wie heeft er een macbook en waarom? Ik heb nu een HP, maar ik zou graag een macbook willen. Mijn HP laptop is vrij traag (is pas een jaar oud) en ik werk graag met apple (in ieder geval qua telefoon en tablet). Ik gebruik mijn laptop vooral om te werken aan mijn blog, ik heb er dus wel Word op nodig (of iets vergelijkbaars). Ik typ mijn teksten altijd eerst in Word en kopieer het daarna op mijn site.
Waarom ik een Macbook zou willen:
- sneller
- lopen minder vaak vast, minder virusgevoelig
- werkt fijn met iphone
- mooi uiterlijk en lekker dun en licht, prettig mee te nemen
Ben jij er tevreden mee? Hoe is de batterijduur? Mijn laptop kan ongeveer een kwartier op een volle batterij (al sinds het begin), dus daar heb ik niks aan onderweg. En hoe werkt office op Apple?


Ik wil qua duurzaamheid, snelheid en batterijduur nooit meer wat anders. Het allerbelangrijkste daarbij is gewoon idd die koppeling met mn iPhone. Dat werkt zo ideaal en intuitief dat ik echt niet meer zonder zou kunnen, ook icm mijn vriend die hetzelfde heeft. iMessage etc.

Ik ben heel tevreden over het gebruik van een Mac. Als je batterij terugloopt zou je zelfs ook nog kunnen overwegen gewoon een nieuwe accu te kopen. Mijn ervaring met windowscomputers (vroeger) was altijd dat je na 3 jr wel toe was aan een nieuwe laptop. Nu heb ik een mac die ik tweedehands heb gekocht, en een nieuwe accu erin, en hij doet het alweer jaren gewoon perfect.

Grootste nadeel moet ik wel zeggen is word en excel voor mac. Dat vind ik gewoon net wat onhandiger werken. Oh nee wacht het grootste nadeel is dat die stomme sneltoesten voor trema's en accents niet werken! Daar kan ik echt nog elke dag boos om worden haha
:face:
Als je een letter lang indrukt krijg je het hele scala van accenten voor die letter te zien. Je kunt ook je sneltoetsen instellen via system preferences.
<<

Zero

Bericht 07 Jun 2017 00:52

Re: Apple laptop

Ik gebruik eigenlijk al jaren geen windows meer, en heb een 7 jaar oude MacBook die voor teksten, bloggen en wat internetten echt nog prima voldoet. Heb er dit jaar een SSD schijf in laten zetten want hij werd wel echt traag na de laatste update, maar voor een laptop van deze leeftijd vond ik het niet meer dan normaal. Kostte ook maar iets van €90 of zo.
Mijn punt is dus eigenlijk dat - zo ver ik er zelf ervaring mee heb - Apple gewoon lang mee gaat. En je hebt ook geen gezeik net virussen en al die ongein. Word gebruik ik niet - je krijgt gratis Pages, dat werkt voor mij net zo goed (en kan vanuit daar altijd nog het bestand naar een Word bestand zetten)

Maar als ik eerlijk ben - ik ben wel erg een Apple fan. Ik ga niet ontkennen dat je voor dezelfde specificaties veel minder betaald bij een windows computer. Maar ja. Apple en Zero is een zeer gelukkig huwelijk. Windows en Zero was nooit liefde, ik wist gewoon niet anders...
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 07 Jun 2017 13:43

Re: Apple laptop

Claire**** schreef:
Zora schreef:
Elle123 schreef:Wie heeft er een macbook en waarom? Ik heb nu een HP, maar ik zou graag een macbook willen. Mijn HP laptop is vrij traag (is pas een jaar oud) en ik werk graag met apple (in ieder geval qua telefoon en tablet). Ik gebruik mijn laptop vooral om te werken aan mijn blog, ik heb er dus wel Word op nodig (of iets vergelijkbaars). Ik typ mijn teksten altijd eerst in Word en kopieer het daarna op mijn site.
Waarom ik een Macbook zou willen:
- sneller
- lopen minder vaak vast, minder virusgevoelig
- werkt fijn met iphone
- mooi uiterlijk en lekker dun en licht, prettig mee te nemen
Ben jij er tevreden mee? Hoe is de batterijduur? Mijn laptop kan ongeveer een kwartier op een volle batterij (al sinds het begin), dus daar heb ik niks aan onderweg. En hoe werkt office op Apple?


Ik wil qua duurzaamheid, snelheid en batterijduur nooit meer wat anders. Het allerbelangrijkste daarbij is gewoon idd die koppeling met mn iPhone. Dat werkt zo ideaal en intuitief dat ik echt niet meer zonder zou kunnen, ook icm mijn vriend die hetzelfde heeft. iMessage etc.

Ik ben heel tevreden over het gebruik van een Mac. Als je batterij terugloopt zou je zelfs ook nog kunnen overwegen gewoon een nieuwe accu te kopen. Mijn ervaring met windowscomputers (vroeger) was altijd dat je na 3 jr wel toe was aan een nieuwe laptop. Nu heb ik een mac die ik tweedehands heb gekocht, en een nieuwe accu erin, en hij doet het alweer jaren gewoon perfect.

Grootste nadeel moet ik wel zeggen is word en excel voor mac. Dat vind ik gewoon net wat onhandiger werken. Oh nee wacht het grootste nadeel is dat die stomme sneltoesten voor trema's en accents niet werken! Daar kan ik echt nog elke dag boos om worden haha
:face:
Als je een letter lang indrukt krijg je het hele scala van accenten voor die letter te zien. Je kunt ook je sneltoetsen instellen via system preferences.


Haha ja ik gebruik dat natuurlijk wel maar het gaat om de moeite. Als je gewoon snel met 10 vingers typt dan vertraagt dat toetsingedrukhouden toch je hele proces enorm? Bij mij iig wel. Je moet dat ding iig een sec ingedrukt houden :face: Ik kan onder systeemvoorkeuren niks vinden over sneltoetsen voor trema's en accenten! Is dat er wel ergens? Zoja, dan hou ik een feestje!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 07 Jun 2017 14:08

Re: Apple laptop

Sneltoetsen heb je wel op de mac.
De alt-option toets en dan een e/i/u.
Ik vergeet zelf altijd wel welke letter voor welk symbooltje is als ik het een tijdje niet gebruik haha, maar t kan dus wel.

Of nog een alternatief:
Het symbolenpaneel wat je kunt openen via “Speciale tekens” in het menu “Wijzig” of door op alt (⌥) + cmd () + t te drukken.

een handig trucje om dit venstertje altijd binnen handbereik te houden:

Open het paneeltje in Safari
Laat het geopend op je scherm staan
Open het bestand of klik op de plek waar je de letter/symbool wilt invoegen
Kies het symbool/vreemde letter die je wilt invoegen
Dubbelklik erop
Dit werkt ook als je een online formulier invult of op je blog schrijft!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 07 Jun 2017 14:42

Re: Apple laptop

OMG OMG <3 !! Ik dacht toch best weleens gezocht te hebben naar sneltoetsen maar als ik dat al heb gedaan, dan vond ik die alt-sneltoets iig niet. het haalt het nog niet bij Windows maar yes!

Je andere toetscombinatie met cmd werkt niet maar dat komt vast doordat ik Chrome gebruikt :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 07 Jun 2017 14:57

Re: Apple laptop

Hahaha welcome! ;)
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 07 Jun 2017 19:37

Re: Apple laptop

Ik wordt ineens nog blijer met m'n MacBook :cheering:
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 08 Jun 2017 08:44

Re: Apple laptop

Blond! Ik heb inmiddels twee jaar een macbook maar dat van die toetscombinatie's wist ik nog niet :palm: Naja de standaard had ik al wel ontdekt maar veel ook niet haha

Anyway, Elle123: Ik zou zeker voor een Macbook gaan! Het is best een aardig bedrag ineens maar het is het dubbel en dwars waard! Ik heb de mijne nu zo'n twee jaar (Macbook Air, 13,3 inch) en hij werkt nog steeds heel snel -echt zoveel sneller dan een laptop van ieder ander merk- hij loopt nooit vast en het werkt gewoon zoveel soepeler/fijner dan een laptop van bijv. Asus oid. Mijn batterij gaat ongeveer 1-1.5 dag mee met heel veel netflixen :P Denk ik..ik heb het nog nooit bijgehouden haha maar hij hoeft aanzienlijk minder vaak aan de lader dan mijn vorige Sony Viao laptop. Wat ik ook een groot pluspunt vind is dat hij echt heel licht is, geen gesjouw meer met die grote/zware laptops:)
Wat als het lukt

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron