Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

<<

Anoniem195

Bericht 03 Jun 2017 20:22

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Wij hebben nog geen kinderen, maar ben wel gestopt met de pil. Ik heb geen voorkeur en mijn vriend ook niet.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 03 Jun 2017 20:25

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ik had alle 3 zeker wel een voorkeur en het voorgevoel was bij alle 2 van de 3 heel sterk en die klopte ook, alleen van de middelste klopte het eerst niet, maar nu ik er aan terug denk ik, klopte het wel ten opzichte van de 1e dat het toen idd wederom een meid werd.
Maar bij de 1e en de 3e zwangerschap klopte mijn voorgevoel meteen van begin tot eind. En, de zwangerschappen van de 1e 2 liepen vrijwel hetzelfde bij de laatste zwangerschap compleet anders, qua ziek zijn maar ook qua lichaam/buik etc.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 03 Jun 2017 20:29

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Een voorkeur had ik niet, een voorgevoel was. Heb mijn hele leven gedacht dat iig mijn 1e kind een jongetje zou zijn. Het had me zelfs niks verwacht als ik alleen jongens zou krijgen. Toen E. er eenmaal was en de VK zei dat ze een meisje is, was ik dan ook even best heel verbaasd, haha.

Inmiddels klopt het wel gewoon helemaal. Als ik mijn man zo met E. bezig zie, kan ik me niet voorstellen dat ze een jongetje zou zijn. Voor een 2e maakt het me dan ook weer helemaal niks uit, het lijkt me beide leuk! Ben wel benieuwd hoe de band tussen zussen is, omdat ik die zelf niet ken, maar een stoer ventje zou ook erg leuk zijn. Past wel bij de durfal die E. is, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 03 Jun 2017 23:17

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ik heb geen voorkeur voor een bepaald geslacht.

Ik zie meer de uitdaging in shoppen, een kamertje inrichten etc. terwijl het geslacht nog onbekend is. Ik zou graag spullen kopen die passen bij ons als aankomende ouders en die we leuk vinden voor een kind (en eigen keuze als ze ouder zijn).

En mijn kind mag alles zijn en worden. Ik hoop daar gewoon steun in de kunnen bieden als de maatschappij dat 'raar' vindt. En ze mogen ook dragen wat ze willen van een roze broek tot een blauwe jurk. Ik denk echt wel dat je een vonger in de pap hebt als ouders, maar ik wil wel graag dat ze het gevoel hebben dat ze mogen zijn wie ze zijn.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2518

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 04 Jun 2017 22:24

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ik had bij de 1e een voorgevoel dat het een meisje zou zijn. Op de 20 weken echo dachten ze te zien dat het een jongetje was maar aan het eind dacht ze toch misschien een meisje. Maar het leek echt een piemeltje te hebben. Dus vanaf toen wat minder zeker maar toch het idee dat het een meisje was. Dit bleek ook zo.
Tussendoor een miskraam gehad, hierbij van te voren het voorgevoel dat het mis was, een halve week voor de echo. Klopte ook.
Daarna weer een zwangerschap waarbij ik het voorgevoel had dat het een meisje was en dit is bij 15 of 16 weken dmv een echo bevestigd en er is inderdaad een 2e dochter bijgekomen ;-)
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 05 Jun 2017 01:44

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Frankie schreef:Ik heb geen voorkeur voor een bepaald geslacht.

Ik zie meer de uitdaging in shoppen, een kamertje inrichten etc. terwijl het geslacht nog onbekend is. Ik zou graag spullen kopen die passen bij ons als aankomende ouders en die we leuk vinden voor een kind (en eigen keuze als ze ouder zijn).

En mijn kind mag alles zijn en worden. Ik hoop daar gewoon steun in de kunnen bieden als de maatschappij dat 'raar' vindt. En ze mogen ook dragen wat ze willen van een roze broek tot een blauwe jurk. Ik denk echt wel dat je een vonger in de pap hebt als ouders, maar ik wil wel graag dat ze het gevoel hebben dat ze mogen zijn wie ze zijn.


Wij wilden niet weten wat het zou worden en voor de meeste keuzes had dat niet heel veel uitgemaakt.
Nog steeds is wat wij zelf kopen of uitzoeken redelijk onzijdig qua geslacht.

En met je laatste alinea ben ik het super eens.
30-04-2017
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 05 Jun 2017 08:01

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ik ben het ook eens dat een kind mag worden wie hij wil. Het is niet zo dat doordat ik een voorkeur heb, mijn kind ook moet voldoen aan het maatschappelijke beeld dat daarbij past. Ik merk dat tussen de regels door dat wel aan elkaar gekoppeld wordt in dit topic. (Vooral door de meiden zonder voorkeur.)
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 05 Jun 2017 08:26

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Taeda schreef:Ik ben het ook eens dat een kind mag worden wie hij wil. Het is niet zo dat doordat ik een voorkeur heb, mijn kind ook moet voldoen aan het maatschappelijke beeld dat daarbij past. Ik merk dat tussen de regels door dat wel aan elkaar gekoppeld wordt in dit topic. (Vooral door de meiden zonder voorkeur.)


Ik snap dat koppelen op zich wel. Zo'n voorkeur komt toch ergens vandaan, bijvoorbeeld een voorkeur zoals Marin had voor een jongetje omdat hij stamhouder kan zijn of een voorkeur voor een meisje omdat je hoopt op een speciale moeder/dochter-band of omdat je lekker wilt tutten en shoppen. Natuurlijk ga je hierbij uit van stereotyperingen, want meisjes kunnen tegenwoordig ook stamhouder zijn en willen niet altijd shoppen en tutten. Maar ik snap dus ergens wel dat het gekoppeld wordt, want als je hoopt op een bepaald geslacht vanwege een stereotype is het logisch dat er gedacht wordt dat je teleurgesteld zou zijn als je kind niet aan die typering voldoet.
Desalniettemin ben ik het met je eens dat die gedachtegang niet klopt. Mijn kind mag worden wie hij wil, als hij maar gelukkig is. Soms hoop ik wel eens dat hij heel maatschappelijk geaccepteerd hetero is, met een vrouw trouwt en een paar kindjes krijgt, een leuke baan krijgt en gewoon een standaard gezinnetje gaat vormen. Niet omdat ik teleurgesteld ben als blijkt dat hij homoseksueel is, transgender of wat dan ook, maar omdat ik weet dat er zelfs nu nog steeds mensen zijn die dat niet accepteren. En ik wil hem beschermen tegen het leed dat daarbij kan horen. Onlangs zijn er toch weer twee meiden aangevallen alleen omdat ze hand in hand liepen? Dat soort dingen, ik hoop gewoon dat mijn kind dat niet mee hoeft te maken.
Maar goed, voldoen aan een maatschappelijke stereotypering is geen garantie om geaccepteerd te worden of om nooit te lijden. Dus in die zin slaat mijn betoog ook weer nergens op.

♥♥
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 05 Jun 2017 08:34

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Taeda schreef:Ik ben het ook eens dat een kind mag worden wie hij wil. Het is niet zo dat doordat ik een voorkeur heb, mijn kind ook moet voldoen aan het maatschappelijke beeld dat daarbij past. Ik merk dat tussen de regels door dat wel aan elkaar gekoppeld wordt in dit topic. (Vooral door de meiden zonder voorkeur.)



Maar waarom heb je dan een voorkeur als het niet uitmaakt wat je kind gaat doen.
Want dan maakt het geslacht toch ook helemaal niet uit.

Het is in mijn ogen logisch dat dat gekoppeld wordt. De maatschappij heeft dat zo gecreëerd.
Ik heb vaak ook het idee dat ouders met voorkeur al een soort van leven hebben uitgestippeld. Of bepaalde ideeën hebben die ze graag willen doen met hun kind.
Ik denk dat je dan vaak teleurgesteld wordt aangezien mensen toch hun eigen keuzes maken in het leven.

Als mijn ouders mij niet gesteund hadden in mijn keuze had ik waarschijnlijk nooit mijn school afgemaakt.

Ik heb altijd keihard moeten knokken en mij moeten bewijzen als vrouw in de techniek. De maatschappij keurt het dus nog niet goed.

Ik zal E. In alles steunen wat hij ook wilt. Zolang hij maar wel een opleiding doet dat vind ik gewoon belangrijk.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem245

Bericht 05 Jun 2017 08:44

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

In je laatste zin spreek je jezelf tegen.
Voor mijn zoon heb ik nog niks uitgestippeld, als hij maar gelukkig is. Dat is voor mij het allerbelangrijkste, en dan sluit ik mij bij Elliot aan, dat ik hoop dat hij geen narigheid hoeft mee te maken over zijn voorkeur als hij homo zou zijn of transgender.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 05 Jun 2017 09:12

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Raven, je steunt hem in alles maar hij MOET een opleiding doen? Dat klopt toch niet? Stel dat hij op zijn achttiende ontdekt wordt als muzikant en de hele wereld over kan omdat hij zo succesvol is. Dan sta jij hem toch in de weg als hij van jou eerst zijn school moet afmaken?

♥♥
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 05 Jun 2017 09:40

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Elliot schreef:Raven, je steunt hem in alles maar hij MOET een opleiding doen? Dat klopt toch niet? Stel dat hij op zijn achttiende ontdekt wordt als muzikant en de hele wereld over kan omdat hij zo succesvol is. Dan sta jij hem toch in de weg als hij van jou eerst zijn school moet afmaken?


Als hij met muziek genoeg geld kan verdienen mag hij van mij muziek maken.
Maar dat is helaas meestal niet mogelijk. Ik kom uit een muzikaal gezin en ben opgegroeid met veel mensen die in bandjes spelen. Niemand daarvan is bekend


Hij mag van mij ook net als mijn broer een leren werken opleiding doen. Een dag naar school rest werken.

Tegenwoordig heb je een diploma nodig wil je aan werk komen. Dus dat zou gewoon fijn zijn als hij er een heeft.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Jun 2017 09:56

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Je wilt gewoon het beste voor je kind. Dat wil iedereen (nou ja een enkeling daar gelaten natuurlijk). Maar dat heeft gewoon niet persé iets te maken met het wel dan wel niet hebben van een voorkeur voor geslacht. Lijkt me dat de intentie van ons allemaal goed is.
Let's discover the world together.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Jun 2017 11:06

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Marin schreef:Je wilt gewoon het beste voor je kind. Dat wil iedereen (nou ja een enkeling daar gelaten natuurlijk). Maar dat heeft gewoon niet persé iets te maken met het wel dan wel niet hebben van een voorkeur voor geslacht. Lijkt me dat de intentie van ons allemaal goed is.


Eens!!
<<

Anoniem249

Bericht 05 Jun 2017 11:25

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Elliot schreef:
Taeda schreef:Ik ben het ook eens dat een kind mag worden wie hij wil. Het is niet zo dat doordat ik een voorkeur heb, mijn kind ook moet voldoen aan het maatschappelijke beeld dat daarbij past. Ik merk dat tussen de regels door dat wel aan elkaar gekoppeld wordt in dit topic. (Vooral door de meiden zonder voorkeur.)


Ik snap dat koppelen op zich wel. Zo'n voorkeur komt toch ergens vandaan, bijvoorbeeld een voorkeur zoals Marin had voor een jongetje omdat hij stamhouder kan zijn of een voorkeur voor een meisje omdat je hoopt op een speciale moeder/dochter-band of omdat je lekker wilt tutten en shoppen. Natuurlijk ga je hierbij uit van stereotyperingen, want meisjes kunnen tegenwoordig ook stamhouder zijn en willen niet altijd shoppen en tutten. Maar ik snap dus ergens wel dat het gekoppeld wordt, want als je hoopt op een bepaald geslacht vanwege een stereotype is het logisch dat er gedacht wordt dat je teleurgesteld zou zijn als je kind niet aan die typering voldoet.
Desalniettemin ben ik het met je eens dat die gedachtegang niet klopt. Mijn kind mag worden wie hij wil, als hij maar gelukkig is. Soms hoop ik wel eens dat hij heel maatschappelijk geaccepteerd hetero is, met een vrouw trouwt en een paar kindjes krijgt, een leuke baan krijgt en gewoon een standaard gezinnetje gaat vormen. Niet omdat ik teleurgesteld ben als blijkt dat hij homoseksueel is, transgender of wat dan ook, maar omdat ik weet dat er zelfs nu nog steeds mensen zijn die dat niet accepteren. En ik wil hem beschermen tegen het leed dat daarbij kan horen. Onlangs zijn er toch weer twee meiden aangevallen alleen omdat ze hand in hand liepen? Dat soort dingen, ik hoop gewoon dat mijn kind dat niet mee hoeft te maken.
Maar goed, voldoen aan een maatschappelijke stereotypering is geen garantie om geaccepteerd te worden of om nooit te lijden. Dus in die zin slaat mijn betoog ook weer nergens op.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik snap heel goed dat je voor je kind de weg van de minste weerstand wilt en dus de weg naar het makkelijkste geluk. Helaas is het nog steeds de realiteit dat als je een andere geaardheid hebt, andere mensen daar wat van vinden.
Dat vind ik wel iets heel anders, dan trots zijn omdat je een zoon hebt gekregen zodat deze stamhouder kan worden en het familie bedrijf kan overnemen. Dat kan een dochter ook. En een zoon kan ook geen interesse hebben daarin. Het zijn wel veel aannames. Dan leg je dus wel verwachtingen bij je kind neer, je bent nou eenmaal trots omdat hij een jongen is die dit en dat gaat realiseren. (en ik vind het ongeemancipeerd)
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jun 2017 13:05

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ik wilde heel graag een meisje, maar toen in eenmaal zwanger was had ik sterk het gevoel dat het een jongetje was en dat leek me ineens geweldig haha. Maakte me dus toen al geen bal meer uit.

Nu hoop ik alleen maar dat het weer mag lukken en dat het dan geen miskraam wordt. Ik heb geen voorkeur meer, maar een meisje lijkt me nog steeds wel heel leuk. Heb ook alleen maar neefjes haha. En broers. Het is tijd voor meisjes :P
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 05 Jun 2017 22:19

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Nog voor ik zwanger was van de oudste leek een meisje mij leuk. Ik kom zelf uit een meidengezin en heb altijd een hele goede band gehad met mijn moeder en zus. Dus een meisjesgezin leek me wel leuk. Toen ik zwanger was van de oudste had ik wel een voorgevoel dat het een jongen was en dat klopte ook. Ik vond het gelijk helemaal prima en kon me niet meer inbeelden dat ik een meisje zou hebben.

Toen ik zwanger was van de tweede wilden we het geslacht niet weten. We hadden beiden geen voorkeur en ook het gevoel dat ik ooit een meisje wou, was weg. Ik vond het allebei prima dus we hebben ons bij de geboorte laten verrassen en het was een meisje, terwijl iedereen dacht dat we een jongen zouden krijgen.

Nu vind ik het natuurlijk erg leuk om van allebei eentje te hebben, maar 2 jongens had ik net zo leuk gevonden.
2012 & 2016
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 05 Jun 2017 23:14

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ik had niet echt een voorkeur volgens mij, maar ik was er alle drie de keren van overtuigd dat we een jongetje zouden krijgen. Niet dus, haha! De eerste keer omdat iedereen in mijn omgeving zei dat ik vast en zeker een jongetje zou krijgen, ik had zelf verder geen voorgevoel dus ging mee in hun voorspellingen. Onze oudste werd rond 2 uur 's nachts geboren en we hebben de hele nacht naar haar liggen kijken en wel 100 keer gezegd "niet te geloven...een meisje". We waren echt verbaasd.

Mijn tweede zwangerschap was zo compleet anders dat ik dacht dat het dit keer dan wel een jongetje zou worden. Maar ik zat er weer naast. En bij de derde had ik ontzettend veel last van nierkrampen, een paar keer in het ziekenhuis gelegen, dus wederom een hele andere zwangerschap en wederom de overtuiging dat het dit keer dan toch echt een jongetje zou zijn. Maar we zaten er opnieuw naast, haha! We zijn wel ontzettend blij met onze meiden, en ik heb twee neefjes die zorgen voor een mooie balans :love:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 05 Jun 2017 23:30

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ik had wel echt een voorkeur voor een jongensgezin. Ik ben zelf geen 'meisje-meisje' en zag mezelf ook echt als een jongensmoeder. We hebben nu 1 zoon en 2 dochters en ik vind het helemaal tof met die meiden. Nooit verwacht dat ik het tutten met haren en spelen met poppen zo leuk zou vinden.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron