Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aften

<<

Floor

Noob

Berichten: 142

Geregistreerd: 14 Mei 2015 14:17

Bericht 04 Jun 2017 18:46

Aften

Sinds vorige week heb ik last van aften in mijn mond.
Het begin aan de binnenkant van mijn wang en inmiddels zijn er nog een paar bijgekomen. Ik ben erg moe, waarschijnlijk is dat de oorzaak, maar hoe kom ik van die dingen af? Wat helpt goed?
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 04 Jun 2017 18:49

Re: Aften

2 maanden geleden zat mijn onderlip en deel tong onder de aften. Hier verzachtte spoelen met kamille thee iets. Verder veel water drinken, heb dagenlang alleen een beetje vanillevla gegeten nadat ik op de aften lidocaine had gesmeerd.
Ben uiteindelijk gaan spoelen met vitamine c bruistabletten. Denk dat ik er zeker 2 weken mee heb gelopen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Jun 2017 18:54

Re: Aften

Ik stipte ze vroeger met een wattenstaafje met jodium aan. Paar keer per dag deed ik dat dan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 04 Jun 2017 18:56

Re: Aften

Als ik ze eenmaal heb zijn ze niet zomaar verdwenen. Maar wat bij mij wel echt verschil heeft gemaakt is poetsen met zendium tandpasta. Ik heb ze nu veel minder vaak en ze zijn gemiddeld ook sneller weg. Wat ik nog wel eens doe als ik er eentje heb is een beetje zendium erop smeren, even 'in laten trekken' en dan uitspugen. Verder lees ik even mee, wie weet lees ik nog een nieuwe tip om er sneller vanaf te komen.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 04 Jun 2017 19:07

Re: Aften

Poetsen met zendium tandpasta
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

FruttiTutti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:43

Bericht 04 Jun 2017 19:13

Re: Aften

Wat bij mij goed helpt is sinaasappels eten. Is wel even doorbijten soms, maar vaak wordt het dan gauw minder.
Sterkte.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 04 Jun 2017 19:28

Re: Aften

Honing! En dan zo lang mogelijk wachten met doorslikken zodat het zijn werk kan doen. En dan het liefst de meest natuurlijke versie, maar de simpele honing uit de supermarkt verzacht de pijn ook al enorm.

Voor een volgende keer zorgen dat je altijd honing in huis hebt, al is het maar zo'n klein zakje wat je bij de kiosk voor je thee kunt pakken. En dan zodra je het voelt opkomen gelijk honing in je mond doen. Sinds ik dat doe hebben zowel de kinderen als ik er geen last meer van gehad. Ook mijn vriendin die om de haverklap met opgezwollen lippen (en dan ook echt flink opgezwollen) liep was er razend enthousiast over en heeft sindsdien nooit meer een explosie aan aften.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 05 Jun 2017 11:43

Re: Aften

Pyralvex werkt bij mij altijd goed bij aften. Das vloeistof die je op de aft moet aanstippen, deze werkt zowel pijnstillend als ontstekingsremmend. Verkopen ze bij de drogist/apotheek.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 05 Jun 2017 18:31

Re: Aften

Ik stip mijn aften altijd aan met citroensap. Gewoon zorgen dat je zo'n geel bolletje in de koelkast hebt staan voor het geval dat.
Sap op een wattenstaafje doen, aften er goed mee doordrenken en even kiezen op elkaar, want het bijt behoorlijk, maar vaak ben ik er op deze manier binnen 2/3 dagen vanaf.

Succes ermee.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Jun 2017 11:38

Re: Aften

Ik had altijd aften. Toen kreeg ik B12 injecties en nooit meer aften tot vorige week. Was vergeten mijn injectie te nemen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 13 Jun 2017 16:03

Re: Aften

Ik heb ze ook wel eens maar dan bij dat flubbertje onder je ondertanden, snap je het nog? :P Ik stip het dan altijd aan met 70% gedenatureerde alcohol, met een dag of 3/4 is het weg :)
Wat als het lukt
<<

Orchidee1

Noob

Berichten: 81

Geregistreerd: 02 Sep 2016 09:41

Bericht 18 Jun 2017 07:03

Aft

Mijn dochter klaagde vanmorgen over pijn in de mond.
Ze heeft een aft. Eten doet veel pijn.
Wat is er te doen aan een aft?

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers