Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 01 Jun 2017 22:34

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Elliot schreef:Oh en Lady dat van die schoondochters herken ik ook heel erg. Daar maak ik me nu ook wel eens druk over.


Niet doen hoor, dat hoeft misschien helemaal niet! Ik vind het juist enorm belangrijk dat beide oma's een band krijgen met hun kind dus ik betrek mijn schoonmoeder er juist net zoveel bij en de band is wel anders, maar ik maak geen onderscheid erin en deel alles met beide, juist omdat ik dat zo belangrijk vind.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 01 Jun 2017 22:52

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ik herken alles wat Lady schrijft, ik heb ook heel veel aan haar verhaal gehad rondom de geslachtsbepaling. Ik heb altijd het gevoel gehad dat wij twee of drie meisjes zouden krijgen, tot ik zwanger was. Vanaf het eerste moment wist ik dat het een jongen was en dat vond ik jammer. Met de echo zag ik het direct en ik heb even moeten wennen dat het dus echt een jongen bleek te zijn. Daar heb ik me schuldig over gevoeld, eindelijk zwanger en nog steeds niet helemaal tevreden. Ook was ik er boos over, waarom had ik na zoveel verdriet, niet hetgeen gekregen wat ik het allerliefste wilde? In de weken die volgde ben ik met het aanschaffen van alle spullen en voorbereidingen gaan houden van een zoon. Maar ik ben pas helemaal overstag gegaan op het moment dat hij op mijn buik lag, het klopte gewoon en hij is het mooiste, liefste wat er is.

Voor een tweede heb toch weer een voorkeur voor een meisje, om de oppervlakkige dingen, maar vooral om de band tussen moeder en dochter. Daarbij ga ik uit van het stereotiepe beeld met winkeldagen, trouwjurk uitzoeken en meer delen van ervaringen rondom kinderen, en natuurlijk kan dat helemaal anders zijn. Maar zelf heb ik een goede band met mijn moeder en zus, die relatie tussen vrouwen zou ik graag ook met een dochter hebben. En in mijn omgeving zie ik dat de relatie tussen moeder en zoon anders is, net zo waardevol, maar wel anders.

Oh en ik heb nog een prachtige meisjesnaam die ik graag zou geven :wink:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 01 Jun 2017 23:10

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Pippa schreef:
Elliot schreef:Oh en Lady dat van die schoondochters herken ik ook heel erg. Daar maak ik me nu ook wel eens druk over.

Niet doen hoor, dat hoeft misschien helemaal niet! Ik vind het juist enorm belangrijk dat beide oma's een band krijgen met hun kind dus ik betrek mijn schoonmoeder er juist net zoveel bij en de band is wel anders, maar ik maak geen onderscheid erin en deel alles met beide, juist omdat ik dat zo belangrijk vind.

Ik heb mijn schoonmoeder ook betrokken bij de zwangerschap en ook nu doe ik dat. Ze zijn beiden meegeweest naar een echo, ze zien hem allebei regelmatig, passen op. En toch is het anders, want mijn twijfels deel ik met mijn moeder, haar vraag ik om advies. Nog een voorbeeld, een paar jaar geleden zijn ze allebei meegeweest met mijn trouwjurk uitzoeken. Dan is het mijn moeder die aan me staat te sjorren en weet wat ik mooi vind. Qua ervaring hebben ze het dus heel anders beleefd en ik heb aan hun aanwezigheid ook een andere herinnering.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem197

Bericht 02 Jun 2017 18:44

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Wat je zegt over schoondochters merk ik ook lady. Althans niet bij mijzelf maar wel bij vriendinnen. Mijn schoonmoeder zegt dat ook.

Ik zelf heb dat juist helemaal niet. Ik ga net zo vaak of misschien wel vaker naar mijn schoonouders dan naar mijn ouders. Maar hun wonen in de buurt. Ik vraag mijn ouders wel vaker om op te passen omdat hun meer thuis zijn en mijn schoonmoeder op leeftijd. Maar ik vraag juist aan mijn schoonmoeder advies en wil graag weten hoe mijn man als kind was. Dus het kan ook anders.

Ik vind het wel leuk dat ik een zoon en dochter heb. Ik wil met mijn dochter dadelijk ook een meidenweekend gaan doen als ze ouder is maar ook met mijn zoon. Ik geniet van de 2kinderen samen maar vind het juist bijzonder om af en toe 1 op 1 aandacht te geven.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 02 Jun 2017 18:54

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Taeda schreef:Ik herken alles wat Lady schrijft, ik heb ook heel veel aan haar verhaal gehad rondom de geslachtsbepaling. Ik heb altijd het gevoel gehad dat wij twee of drie meisjes zouden krijgen, tot ik zwanger was. Vanaf het eerste moment wist ik dat het een jongen was en dat vond ik jammer. Met de echo zag ik het direct en ik heb even moeten wennen dat het dus echt een jongen bleek te zijn. Daar heb ik me schuldig over gevoeld, eindelijk zwanger en nog steeds niet helemaal tevreden. Ook was ik er boos over, waarom had ik na zoveel verdriet, niet hetgeen gekregen wat ik het allerliefste wilde? In de weken die volgde ben ik met het aanschaffen van alle spullen en voorbereidingen gaan houden van een zoon. Maar ik ben pas helemaal overstag gegaan op het moment dat hij op mijn buik lag, het klopte gewoon en hij is het mooiste, liefste wat er is.


Wat heb je dit mooi verwoord! Krijg er tranen van in mijn ogen. Het is namelijk heel erg herkenbaar.
Ik weet natuurlijk nog niet hoe het zal zijn na de bevalling, maar na jouw bericht heb ik er alle vertrouwen in dat het goedkomt.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Anoniem249

Bericht 02 Jun 2017 19:27

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Marin schreef:
Lady schreef:
Ik hoop ook echt dat ik later een paar schoondochters krijg met wie we goed op kunnen schieten en dat, als we opa en oma mogen worden, we hier niet zo in betrokken worden. Want eerlijk is eerlijk, de meeste jonge moeders neigen toch naar hun eigen moeder als het om oppas en dergelijke gaat. Daar kan ik me nu al weleens zorgen over maken.


Ah lieve Lady :)

Ik wil je in elk geval gerust stellen dat ik als jonge moeder dat gevoel totaal niet heb. Ik laat mijn kind met een net zo'n gerust hart achter bij de moeder van mijn man als bij mijn eigen moeder. In de praktijk ziet mijn moeder hem vaak langer achter elkaar (ze komt dan een hele dag oppassen bijv) en zijn moeder vaker kortere periodes oppassen omdat ze simpelweg dichterbij woont (zelfde plaats als jouw broer). Maar ik heb dat gevoel echt niet, dat ik minder snel naar m'n schoonmoeder zal gaan. Zij zei dat zelf bij de geboorte van haar eerdere kleinkinderen, dus van haar dochter, dat de moeder van de moeder sneller en meer 'mag', maar voor ons nu haar zoon een kind heeft geldt dat dus eigenlijk niet. Misschien een geruststelling.

En verder wil ik eigenlijk alleen nog even zeggen dat ik het wel jammer vind om te lezen dat dat gevoel van een stamhouder als middeleeuws wordt beschouwd, terwijl ik het zelf toch wel iets moois vind. Ja natuurlijk is het ouderwets, kunnen vrouwen de naam van zichzelf aan kinderen doorgeven etc. Maar ik vind het een mooie gedachte dat onze zoon misschien straks wel vijfde generatie wordt in een familiebedrijf dat tegen die tijd wel meer dan honderd jaar bestaat. Als hij dat wil natuurlijk. Het is niet eens mijn familie (aangetrouwd ) maar ik voel daar toch een soort trots voor. En natuurlijk werkt de zus van m'n man er ook in en kunnen eventuele dochters dat dus ook prima doen. Maar toch voelt dat anders. En misschien wil hij wel arts worden net als z'n opa en overgrootvader en betovergrootvader aan de andere kant. Kan ook. Mag ook. Of misschien wel kapper/tandarts/fietsenmaker/godknowswhat. En of ie homo/hetero/transgender is, ook dat maakt allemaal niet uit natuurlijk, daar gaat het helemaal niet om. Wat Kira zegt inderdaad.

Hier spreek je jezelf enorm tegen. Stamhouder betekent voor jou toch dat hij een hij moet blijven? En dat hij kinderen moet krijgen om de naam door te geven? Ik vind het echt enorm ouderwets. Het strijkt mij zelfs een beetje tegen de haren in. Ik vind er eigenlijk heel veel van.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Jun 2017 19:36

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Tja ik vind ook wel heel veel. Waaronder dat ik mezelf niet echt tegen vind spreken. Als je homoseksueel bent krijg je niet ineens een andere achternaam.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 02 Jun 2017 19:39

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Als je transgender bent gaat je hele verhaal toch niet meer op? Daarnaast vind ik het hele idee zo ongeemancipeerd dat ik het niet eens onder woorden kan brengen.
<<

Anoniem245

Bericht 02 Jun 2017 19:44

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Marin schreef:Tja ik vind ook wel heel veel. Waaronder dat ik mezelf niet echt tegen vind spreken. Als je homoseksueel bent krijg je niet ineens een andere achternaam.


Ik kan me in Claire vinden in dat ik 't ouderwets vind als je het over het bedrijf hebt terwijl de zus van je man haar kinderen er ook zouden kunnen werken en je dat anders vind voelen. Daar kan ik me niet in vinden, een jongen is in mijn optiek dan niet belangrijker. Ik wil de naam van mijn vader ook graag doorgeven en m'n zoon is de enige die dat kan (en heet officieel anders :nopompom:) Maar waarom ze dat transgender stukje dan gequote heeft snap ik ook niet, dat heeft er idd niks mee te maken.
Moeder/dochter uitjes snap ik ook niet echt waarom dat specialer zou zijn dan moeder/zoon uitjes. Ik maak super vaak uitstapjes met zoon en dan hebben we het super. Weet niet goed waarom er in dit topic zo expliciet over moeder/dochter uitjes gesproken wordt.
Als we het dan toch over moeders en vaders en kinderen hebben, ik heb met mijn vader een betere band dan met mijn moeder. Dus dat je automatisch een super band hebt met je moeder gaat ook niet op, ik heb overigens ook geen slechte band met haar.
<<

Anoniem249

Bericht 02 Jun 2017 19:46

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Kira schreef:
Marin schreef:Tja ik vind ook wel heel veel. Waaronder dat ik mezelf niet echt tegen vind spreken. Als je homoseksueel bent krijg je niet ineens een andere achternaam.


Ik kan me in Claire vinden in dat ik 't ouderwets vind als je het over het bedrijf hebt terwijl de zus van je man haar kinderen er ook zouden kunnen werken en je dat anders vind voelen. Daar kan ik me niet in vinden, een jongen is in mijn optiek dan niet belangrijker. Ik wil de naam van mijn vader ook graag doorgeven en m'n zoon is de enige die dat kan (en heet officieel anders :nopompom:) Maar waarom ze dat transgender stukje dan gequote heeft snap ik ook niet, dat heeft er idd niks mee te maken.
Moeder/dochter uitjes snap ik ook niet echt waarom dat specialer zou zijn dan moeder/zoon uitjes. Ik maak super vaak uitstapjes met zoon en dan hebben we het super. Weet niet goed waarom er in dit topic zo expliciet over moeder/dochter uitjes gesproken wordt.
Als we het dan toch over moeders en vaders en kinderen hebben, ik heb met mijn vader een betere band dan met mijn moeder. Dus dat je automatisch een super band hebt met je moeder gaat ook niet op, ik heb overigens ook geen slechte band met haar.

Behalve dat je dan van gender verwisseld en haar zoon dus een dochter wordt en het hele verhaal niet meer opgaat dat ze zo blij is dat hij een zoon is?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Jun 2017 19:48

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ja maar hallo dat weet je natuurlijk nooit van te voren. En uiteraard accepteren we 'm dan zoals hij is. Dat zeg ik dus. Verder jammer dat je het ouderwets vindt. Dat is het ook wel maar ik noem het zelf liever traditioneel. Ik hecht daar wel waarde aan. Ook al betekent het in de huidige maatschappij niet veel meer.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem245

Bericht 02 Jun 2017 19:50

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Oh zo bedoel je. Nou ik denk dat ik daar best antwoord op kan geven. Als mijn zoon liever een meisje zou zijn zou ik hem steunen, helpen en alles doen wat ik kan. Omdat ik van hem hou en het liefst wil dat hij gelukkig is. Maar als je mij voor de geboorte vraagt waar mijn voorkeur naar uit zou gaan is dat een jongen ja. Volgens mij is het niet zo dat je ineens niet meer van je kind houdt. En als je tijdens de zwangerschap hoort dat 't een ander geslacht is, dat je daar dan ook niet meer van kan gaan houden. Je houdt uiteindelijk van de persoon.
<<

Anoniem249

Bericht 02 Jun 2017 19:54

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Marin schreef:Ja maar hallo dat weet je natuurlijk nooit van te voren. En uiteraard accepteren we 'm dan zoals hij is. Dat zeg ik dus. Verder jammer dat je het ouderwets vindt. Dat is het ook wel maar ik noem het zelf liever traditioneel. Ik hecht daar wel waarde aan. Ook al betekent het in de huidige maatschappij niet veel meer.

Tegenwoordig zijn mannen en vrouwen gelijk. De tijden dat de man het geld binnen hengelt en de vrouw thuis voor de kinderen zorgt zijn voorbij. En gelukkig maar! We mogen nu zelf beslissen hoe we ons leven indelen. Als jij dat graag op die manier doet, good for you. Maar als een andere vrouw graag carriere wil maken dan kan dat tegenwoordig ook gelukkig. Daarom vind ik het zo raar dat je blij bent met een stamhouder. Zo werkt dat tegenwoordig niet meer, iedereen kan kiezen om "stamhouder" (naam overdrager zal ik maar zeggen) te worden. Als hij of zij dat ook daadwerkelijk wilt. Het zou dus niet uit moeten maken welk geslacht de stamhouder heeft. Ik ben momenteel een campagne aan het maken hierover, wellicht dat het me daarom zo raakt dat hoogopgeleide mensen nog zo denken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Jun 2017 19:58

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Maatschappelijk gezien is dat uiteraard een goede ontwikkeling. Maar op persoonlijk vlak voel ik daar toch een soort vorm van trots over. Dat hoef je niet te begrijpen noch proberen te veranderen. Dat gaat door een betoog of campagne namelijk niet veranderen, sorry.
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 02 Jun 2017 20:03

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ik vind het idee niet ouderwets, maar ik vind het wel apart dat voor mijn idee (hoe je erover praat vaak) dat jongetje al een bepaalde rol/weg uitgestippeld krijgt. En tuurlijk mag hij doen/worden wat hij wil, dat geloof ik ook wel, als puntje bij paaltje komt houden jullie net zo veel van m. Maar als dat echt zo is, zou ik van tevoren niet zo dwepen met het idee van vijfde generatie, stamhouder etc.
<<

Anoniem249

Bericht 02 Jun 2017 20:03

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Maar waar ben je dan trots op? Je bent er trots op dat je een zoon hebt gekregen ipv een dochter. Ik wil je niet van gedachte veranderen, ik probeer alleen te begrijpen hoe je denkwijze is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Jun 2017 20:07

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Geel schreef:Ik vind het idee niet ouderwets, maar ik vind het wel apart dat voor mijn idee (hoe je erover praat vaak) dat jongetje al een bepaalde rol/weg uitgestippeld krijgt. En tuurlijk mag hij doen/worden wat hij wil, dat geloof ik ook wel, als puntje bij paaltje komt houden jullie net zo veel van m. Maar als dat echt zo is, zou ik van tevoren niet zo dwepen met het idee van vijfde generatie, stamhouder etc.


Ik denk dat dat wel meer komt door m'n man, die voelt dat sterker dan ik maar ik heb dat zelf ook wel erg. Ik weet dat we absoluut moeten opletten dat we zijn toekomst niet gaan bepalen, daar hebben we 't ook veel over dat we dat niet willen en dat hij vrije keuze moet hebben over wat hij wil met wat dan ook in z'n leven. Maar feit is natuurlijk dat er wel een familiebedrijf is en we hopen wel dat we iets van die trots daarin kunnen overbrengen. Als dat resulteert in dat onze kinderen dan wel met of zonder nichtjes daar willen werken, het stokje weer over willen nemen, is dat super mooi. In die zin heeft het weinig met geslacht te maken natuurlijk. Maar het voelt gewoon goed, een zoon voor ons, het klopt bij ons op meerdere vlakken. Beter kan ik 't denk ik niet uitleggen hoor.
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 02 Jun 2017 20:10

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Nou ja, als je je er bewust van bent is dat al mooi toch? Ik denk dat jij, maar ik heb daar ook wel ervaring mee, heel goed weet hoe het is als je niet helemaal voldoet aan de verwachtingen van je vader. Als je daar maar op blijft letten, dan komt het vast goed. Mij zou het dan helpen om daar dan niet meer op die manier (in jouw geval over stamhouder/vijfde generatie etc.) over na te denken of te praten, maar jij hebt vast een manier die voor jou fijn werkt. :wink:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Jun 2017 20:13

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ja dat is zeker één van de grote achterliggende gedachten daarachter. Dat gaf ik hier al eerder aan inderdaad, dat ik ontzettend hoop en ga streven naar nooit teleurstelling laten merken (als het gevoel er al is) naar onze kinderen. Dat lijkt me moeilijk maar wel een mooi streven, iets waar ik inderdaad zelf mee worstel(de). Dat zeg je goed.
Let's discover the world together.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 02 Jun 2017 20:52

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ik beantwoord gewoon even de vraag, ik ga niet in discussie :) Ieder zijn ding.

Bij de oudste had ik totaal geen voorgevoel of voorkeur. Hoewel ik in mijn jeugd een droomberld van eerst jongen dan meisje had, heb ik dat losgelaten toen ik de eerste keer zwanger was. Ik was zo blij, boeiend wat het geslacht was. Na twee miskramen, was dat boeiend gevoel alleen maar sterker. We waren wel stiknieuwsgierig en hebben enkel daarom een geslachtsbepaling laten doen. Ik had geen voorgevoel, Peter zei meisje en het bleek een jongen. Beiden dolblij.

Bij de jongste had ik een mini-voorkeur voor een meisje. Het leek me met name leuk om de verschillen te ervaren, hoewel er natuurlijk sowieso verschillen zouden zijn qua karakter. Ik had zelf geen voorgevoel, alhoewel mijn zoon het continu over een meisje/zusje had. Ik 'geloofde' hem en ging er qua gevoel in mee. Uiteindelijk bleek hij gelijk te hebben en sloeg bij mij de schrik om het hart haha! Ik heb ervaring met ern jongetje, voel me niet echt heel vrouwelijk (ik heb express een makkelijk kapsel en ben niet echt van make-up en tierelantijnen of winkelen, een beetje stereotype maar ok) en dus voel(de) ik me eigenlijk meer een jongensmoeder. Ik moest echt wel even wennen aan het idee.

Gezondheid is altijd het belangrijkst, maar ik vind wel dat je mag dromen. En je mag ook best even moeten wennen aan het idee. Het mooie is dat je dit soort details nooit aan je kinderen hoeft te vertellen, dus zij ook nooit hoeven te weten dat je misschien een (lichte) voorkeur had.
L2014 & H2017
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 02 Jun 2017 21:13

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ikhad al eerder gemeld altijd gedacht te hebben dat het een meisje was.
Ik moest ook even wennen dat het een jongen wordt, maar vind het toch hartstikke leuk. Mn man is de enige die z'n vaders achternaam kan doorgeven (z'n echt vader is verongelukt toen hij nog heel jong was). Hij heeft alleen maar nichtjes met dezelfde achternaam. Ook heeft hij een eigen wapen die in de familie doorgegeven wordt aan de mannen. Dus ja ik vind het wel heel leuk!

En alsnog als het maar gezond is!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 02 Jun 2017 21:16

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Linnie schreef:Ikhad al eerder gemeld altijd gedacht te hebben dat het een meisje was.
Ik moest ook even wennen dat het een jongen wordt, maar vind het toch hartstikke leuk. Mn man is de enige die z'n vaders achternaam kan doorgeven (z'n echt vader is verongelukt toen hij nog heel jong was). Hij heeft alleen maar nichtjes met dezelfde achternaam. Ook heeft hij een eigen wapen die in de familie doorgegeven wordt aan de mannen. Dus ja ik vind het wel heel leuk!

En alsnog als het maar gezond is!


Nichtjes kunnen de naam ook prima doorgeven hoor, ik heb ook de naam van mijn vader doorgegeven aan mijn zoon.

♥♥
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 02 Jun 2017 21:29

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Mijn kinderen hebben ook mijn achternaam, lang leve de moderne tijd! Niet dat ik persé mijn eigen naam moest doorgeven, maar het is uiteindelijk wel mijn naam geworden en ik vind het mooi dat dit tegenwoordig mogelijk is. Zo kan iedereen kiezen wat voor hun situatie het meest passend is.
<<

Anoniem281

Bericht 02 Jun 2017 21:46

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Nu was 't voor ons sowieso geen optie om mijn achternaam door te geven, maar mijn man zegt er geen problemen mee te hebben als ik een betere relatie zou hebben met heel die achternaam. Tot ik hem erop wees dat hij een heel oude en bekende achternaam heeft, in ons geboortedorp en het wel bijzonder is dat die wordt doorgegeven. Nu is-ie wel heel blij en trots dat 't zijn achternaam is.

Ik ben wat dat betreft ook wel traditioneel denk ik, zo vind ik 't ook heel mooi dat onze zoon is vernoemd naar z'n vader. M'n man wilde dat niet, vond 't ijdel en arrogant zelfs, maar mijn man is het waard om vernoemd te worden en ik weet zeker dat mijn zoon die naam straks ook met trots zal dragen.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 03 Jun 2017 20:04

Re: Voorkeur en voorgevoel voor geslacht

Ik had bij de oudste een lichte voorkeur voor een meisje.

Verder ben ik het helemaal eens met Claire.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron